رواية عشق جنوني الفصل السابع عشر 17 بقلم سارة محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية عشق جنوني الفصل السابع عشر بقلم سارة محمد


رواية عشق جنوني الفصل السابع عشر

الدكتور: ادعو أن ميدخلش في غيبوبة
صدمه حلت على مراد ويوسف
يوسف: يعني اي الكلام دا
الدكتور: يعني احنا هنعمل جهدنا معاه ادوعوله
دخل الدكتور تاني لغرفة أسر
مراد: احم خير انا هعمل اتصالاتي وأشوف ساره
يوسف: ياريت
مراد: متقلقش خير
مراد اتصل على الأمن واخد رقم السياره من كاميرات المراقبة واتصل على شخص
مراد: الو تشوفلي خط سير العربيه دي عاوز تاريخها من ساعة ما اتصنعت فاهم
شخص: امرك يا باشا
بعد نص ساعه
تليفون مراد رن
مراد: عملت اي
شخص : احنا عرفنا العربيه فين يا باشا صاحبها اسمو عمار
مراد : تاخد الرجاله وتطلعو على هناك وتنقذ البنت اللي هناك لو حصلها حاجه مش هايحصلك كويس
شخص: تمام
يوسف: عملت اي
مراد: عرفوا مكانها انا رايح دلوقتي
يوسف : هاجي معاك
مراد: لا خليك دلوقتي مع اخوك
الدكتور طلع
يوسف : ها يا دكتور
دكتور: للأسف. دخل في غيبوبة
يوسف : اي طب يعنفع. ادخلو
دكتور: للأسف لا ممنوع عنو الزياره في الوقت الحالي
مراد: طب يا دكتور الغيبوبه دي هتفضل قد. اي
دكتور: ممكن يوم ممكن اسبوع ممكن شهر او سنه الله اعلم بعد ازنكو
مراد: انا رايح دلوقتي
يوسف: هاجي معاك بما أن مينفعش ادخلو
نزل يوسف ومراد وركبو العربيه
يوسف: لي بتعمل كدا مع أن معروف العداوه اللي بينا وبينك
مراد: هحكيلك لما أسر يفوق بس متقلقش كل دا نتدبر
يوسف: يعني اي
مراد: بعدين
_____________________________
شخص : هيدي هانم قالت استنى بس مش قادر معلشي بقا نكسر كلامها
ساره : حرام عليك سيبني في حالي ارجوك
شخص : اسيبك اي بس يا مزه
وفجأة انقض عليها. وقطع هدومها وكان بيحاول يبوسها بس في شخص جيه وشالو من عليها
وضربوه ورجالة مراد اخدوه وضربو كل اللي في المكان
اياد( صاحب مراد) متقلقيش انتي في امان
ساره : اهىء اهىء
وفجأة دخل يوسف ومراد ويوسف جري على ساره وقلع جاكيتو ولبسه ليها وحضنها
يوسف: بس اهدي خلاص
ساره: ا أسر يا يوسف أسر فين
يوسف : هو كويس بس اهدي بس
مراد: يلا يا يوسف هاتها
يوسف شال ساره وخرجوا ركبو العربيه وطلعو على المستشفى
اياد: دي أغمى عليها
يوسف: اطلع على المستشفى
ورجعو المستشفى تاني
______________________________
جنى: اووووف محدش بيرد
يوسف:الو يا جنى
جنى: يوسف انت فين
يوسف: أسر وساره وحكالها كل اللي حصل
جنى: طب انت في مستشفى اي انا جايه حالا
قامت جنى وطلعت برا الشركه وركبت تاكسي وراحت على المستشفى
_____________________________
منى: مدام شمس حضرتك ممنوع تطلعي من الاوضه
شمس: يعني اي هتحبسيني
منى:,دي اوامر مراد باشا
فجأة شمس بدأت تكسر ككل حاجه حواليها ومنى طلعت برا الاوضه واتصلت على مراد
منى: مراد باشا الحقني
مراد: في اي
منى: شمس هانم جالها حاله عصبيه وبتكسر في. كل حاجه وعماله تصرخ
مراد: انا جاي حالا
_____________________________
في المستشفى
مراد: انا لازم المشي حالا
اياد: حصل حاجه ولا اي
مراد: ها هقولك بعدين بس خليك هنا مع يوسف
مراد مشي وركب عربيته وراح على الفيلا وكانت جنى وصلت المستشفى
جنى: يوسف أسر وساره أخبارهم اي
يوسف: أسر زي ما هو وساره أغمى عليها وبترتاح
جنى: مين عمل كدا
اياد: هيدي
يوسف وجنى : ايييييييه
اياد: ايوه هي اللي خطفت مدام ساره وكنا هنمسكها بس للأسف هربت مننا
______________________________
بعد وقت مش كتير وصل مراد الفيلا وطلع على اوضة شمس
ودخل لقاها قاعده في زاويه في الاوضه. وحواليها ازاز كتير ورجليها بتنزف جري عليها وشدها لحضنه
مراد: لي كدا
شمس حاولت تطلع من حضنه لكن كان هو اقوى في الاخر استسلمت لحضنه ومراد شالها واخدها اوضه تانيه
مراد: انا اسف والله انا حرمت خلاص
شمس: انا بكرهك ملكش دعوه بيا سيبني. في حالي
مراد: بلاش الكلام دا علشان خاطري
شمس: بلاش اي قولت اي انا ها قولت عاوزه اشوف امي اللي انت خاطفها انت ضربتني وزلتني وحبستني و
قاطع كلامها بقبله عميقه ومشتاقه حاولت تبعد عنو لكن مسمحلهلش استجابت معاه وحست بدفى معاه محاولتي تقاومه بالعكس كانت عاوزه قربه ليها
بعد عنها
مراد : والدتك بخير انا رجعتها البيت وقولتها انك مسافره تبع الشغل وطمنتها متقلقيش وجبتلها دواها ولو عاوزه تكلميها كلميها بس عشان خاطري بلاش تبعدي
شمس: لي مش عاوزني ابعد
مراد: مش عارف بس شكلي كدا حبيتك
شمس خدودها احمرو
مراد:. ايوه وحبيت فيكي الطماطم دي
شمس: بس احنا مكملناش شهر نعرف بعض
مراد: اهو انا حبيتك في الشهر دا ايوه انا بحبك
شمس : ميرسي
مراد: عادي ميرسي دي لكن دلوقتي قومي البسي علشان هنروح لمامتك ونمهدلها موضوع جوازنا
شمس : فوريره
______________________________
ساره فاقت ويوسف وجنى واياد دخلو عندها
ساره: أسر فين يا يوسف
يوسف : ارتاحي بس و
ساره: أسر فين رد عليا
يوسف: بصراحه أسر دخل في غيبوبة
ساره : اييييييييييييه
جنى: حبيبتي اهدي خير ان شاءالله
كل دا واياد مركز مع جنى
ساره : عاوزه اشوفه
يوسف' :, هنروح نرتاح وبكرا هنيجي نشوفه لأن مفيش زياره اصلا انهارده
بعد ما اقنعو ساره مشيو كلهم من المستشفى واياد وصلهم وبردو عينه على جنى وطلعو الفيلا لقو_
____________________________
شمس لبست فستان اسود فيه ورد صغير من اللون الجملي وعليه طرحه من اللون الجملي وكوتشي اسود
شمس: خلصت يلا
مراد: يلا يا قمر
طلعو من الفيلا وصلو تحت البيت
مراد: جاهزه
شمس: لا خايفه
مراد: متخافيش طول ما انا معاكي
طلعو البيت وخبطو وشمس سلمت على مامتها
شمس: ماما انتي عارفه دا مين
ام شمس: مديرك في الشغل
شمس: لا يا ماما دا دا جو جوزي
ام شمس: اييييييييه
شمس : هفهمك و
فجأة لقت كف على وشها و__

يتبع الفصل  الثامن عشر اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق جنوني" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent