رواية عشق جنوني الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة محمد

الصفحة الرئيسية

     رواية عشق جنوني الفصل الثالث عشر بقلم سارة محمد


رواية عشق جنوني الفصل الثالث عشر

وقفنا لما الباب خبط وشمس راحت تفتح
شمس'' انت
مراد'' اي يا حلوه اتفاجئتي بيا
شمس" اخلص عاوز اي مش فاضيالك
مراد بخبث" عيب كدا انا حتى جاي اطمن على والدتك واديكي موبايلك
شمس: وانت عرفت ازاي أن امي تعبانه وعرف عنواني منين
مراد: معقوله نتكلم على الباب كدا دخليني طيب وزقها ودخل
شمس: خير يلا جاوبني
مراد: لاحظي انتي بتتكلمي مع مين انا بقيت بعرف عنك كل حاجه انا مراد السويفي
شمس: تشرفنا يا عم المغرور
مراد: طب اوعي كدا عاوز اطمن على حماتي
شمس: ؟؟!
مراد: مالك مستغربه لي بصي اقعدي وافهمك
شمس: اقعد اي وزفت اي
مراد: بصي مهو انا كدا كدا حطيتك في دماغي وبصراحه هتجوزك غصب عنك أو بموافقتك
شمس: والله طب يلا بره. بقا
مراد: هطلع بمزاجي بس برده انتي اللي هتيجي وتتحايلي اني اتجوزك وطلع من البيت
شمس: دا اي يا ربي البلاوي دي
___________________________
أحبك حبين .. حب الهوي .. وحب انه لا ى غيرك يستحق الحب♥️
أسر: ساره يلا هنتأخر
ساره: خلصت خلاص
وفون ساره رن وأسر اخده
أسر: مين My BFF دي اللي بترن عليكي
ساره: دا يوسف رد عليه
أسر: يوسف والله مش فاهم متسجليه يوسف وخلاص
ساره: ياعم مش حوار اخلص رد
أسر: عايش مع سرسجيه
أسر: الو يا زفت
يوسف: يا عم انت طالعلي في البخت
أسر:. عاوز اي يلا اخلص
يوسف: هعوز منك اي انا عاوز ساره
أسر: بتلبس لما تخلص تبقى تكلمك
يوسف: ايوه بقا اخرجوا انتو وانا في هنا متبهدل
أسر: قر بقا يلا سلام دلوقتي
أسر قفل وساره. طلعت وأسر. انبهر بيها كانت لابسه فستان اسود لحد بعد الركبه بسويه وفردت شعرها البني وصل لحد نص ضهرها وكانت حاطه مكياج سيمبل يعتبر مش باين وصندل مفتوح كعب
أسر كان متنح ومش حاسس بحاجه خالص قام وقف قدامها وفضل يقرب منها وساره بتبعد لورا لحد ما خبطت في الحيطه
ساره بخوف وخجل : مالك يا أسر
أسر بدون مقدمات التهم شفايفها في قبله عميقه بينت حبه ليها كان تايه فيها وفي ريحتها اللي شبه الاطفال فضل يبوس فيها وساره حاولت تبعده كتير لكن مقدرتش في لحظه شالها لحد ما بقت في مستواه وساره كمان تاهت معاه وبعد عنها لما حس بحاجتها للهوا
بس نزل على رقبتها وهو بيبوسها
ساره بخجل: أسر لو سمحت نزلني عيب كدا
أسر بعد وقت حس وبعد عنها وهي وقعت على الأرض بسبب قصرها
ساره : اعععععع اي دا حاسه اني وقعت من الدور التاني
أسر: اعملك اي انتي اللي اوزعه
ساره بغضب طفولي: متقولش اوزعه
أسر : انا بقول الحقيقه يلا يا اوزعه
ساره : اووووووف يلا
أسر: لحظه انتي هتنزلي كدا
ساره: ايوه مالي
أسر : لا. طبعا ادخلي. البسي حاجه عدله
ساره: بس انا عاوزه انزل كدا
أسر. : لا واقولك. يلا غيري مش هننزل
ساره: احسن بردو
ساره مشيت غيرت هدومها لبيجامه طفوليه باللون الزيتي كانت عباره عن بنطلون وبدي كت ورفعت شعرها كحكه عشوائيه
ساره: اطلب اكل بقا انا جعانه
أسر:. طلبت اه احنا هنسافر بكرا
ساره: بفرحه.: بجد
أسر: هو انتي كنتي زهقانه مني اوي كدا
ساره: مش قصدي والله
أسر :: خلاص هننزل مصر علشان اريحك مني
ساره : استنى والله مش قصدي
أسر قام دخل اوضته وساره قعدت تعيط
____________________________
مراد: تتعمل طلب ازاله للبيت دا فاهم وقبل كدا تعلي الايجار على شمس بس ضعفين المبلغ اللي بتدفعه
شخص: امرك يا باشا
مراد: انا بقا هعرفك تنزلي تقفي في وشي
عاصم: مراد هتعمل اي مع ساره وأسر
مراد: هسيبهم يتهنو شويه والمفجآت كلها هتيجي اخر الاسبوع
عاصم: لي اخر الاسبوع
مراد: علشان في حفله في القصر ودا انسب وقت اضرب فيه ضربتي
عاصم : مش مرتاحلك
مراد بخبث: ارتاح ارتاح
'__________________________
شمس: يعني اي إزالة أي واروح فين انا وامي
شخص والله انا عبد المأمور البيت اتباع لشخص تاني وهو اللي أمرنا بكدا
شمس : طب اديني بقا عنوان الراجل دا
الشخص : تمام خدي********
شمس : يا ربي انا هعمل اي مصاريف علاج ماما دا غير العملية والايجار اعمل اي بس
قامت لبست علشان اروح لصاحب البيت لبست فستان طويل من اللون الازرق وطرحه من اللون الابيض
راحت ركبت تاكسي ووصلت لفيلا كبيره
شمس: لما هو غني كدا عايز مننا احنا اي اووووووف
حارس : خير يا انسه
شمس. : كنت عاوزه اقابل صاحب الفيلا لو سمحت
حارس: عندك معاد
شمس: لا.
حارس : طب خليكي هنا هروح اديله خبر
الحارس راح
حارس: في واحده بره عاوزه تدخل لحضرتك
مراد ابتسم بخبث وعرف أن هي شمس.
مراد: دخلها
شمس دخلت وكان مراد قاعد مديها ضهرها
شمس: احم لو سمحت كنت 😲😲😲 انت
مراد: عرفتي بقا انك كدا كدا هتجيلي
شمس: انا مش جايالك انت. لحظه انت اللي اشتريت البيت
مراد: اه ها موافقه تتجوزيني
شمس : انت لو اخر واحد في الدنيا مستحيل اتجوزك
مراد: طب شوفي الفيديو دا يمكن تغيري رأيك
_____________________________
عند هيدي وعمار
عمار : ها هتعملي اي اتجوزو لا وكمان طلعو شهر عسل
هيدي : معرفش بس ورحمة ابويا ما هسيبهم
عمار : ناويه على اي
هيدي: هتشوف وطلع موبايلها واتصلت على شخص
هيدي : تراقبلي القصر كويس واول ما يرجعو تنفذ اللي قولتك عليه
عمار : انتي فعلا هتعملي كدا
هيدي: ايوه لازم ابدأ كدا
___________________________
ساره فضلت تعيط وقت كبير وبعدين دخلت الاوضه لأسر
أسر: بتعملي اي
ساره : هنام
أسر : لا اطلعي برا
ساره انفجرت من العياط وجريت عليه حضنته
ساره: والله مكنتش اقصد كان قصدي أن يوسف وجنى وحشوني
أسر مصدوم بس حاوطتها بايدو وشدها لحضنه اكتر
أسر: هشش متعيطيش خلاص ساره
ساره نامت في حضنه
أسر: اه غيرتيني كتير شكلي حبيتك
أسر اتعدل ونام واخدها في حضنو
___________________________
جنى: يلاهوي اتأخرت اه يا هبله اول يوم شغل أتأخر كدا
ونزلت ركبت تاكسي ووصلت الشركه بسرعه
جنى طلعت مكتب يوسف خبطت ودخلت
يوسف:: كل دا تأخير من اول يوم اي الاستهتار دا
جنى وعيونها اتملت دموع : انا انا اسفه والله
يوسف: يخربيتك انتي صدقتي انا بهزر معاكي
جنى: متهزرش تاني. بقا
يوسف. : حاضر روحي يلا هيفهموكي الشغل واعملي حسابك هنتغدى مع بعض انهارده
جنى. : حاضر
____________________________
شمس: انت ازاي حقير كدا وديت امي فين.
مراد: معايا اول من مكتب الكتاب هتشوفيها وكان هعملها العمليه
شمس: حرام عليك انا عملتلك اي لكل دا
مراد: مزاجي كدا ها اخلصي موافقه ولا لا
شمس بعياط: موافقه
مراد: برافو عليكي
____________________________
ساره صحيت من النوم لقت نفسها في حضن أسر صوتت
أسر بخضه: في اي يا بنت المجنونه
ساره: انا اي اللي نيمني هنا
أسر: يعني مش فاكره
ساره : لا
أسر : مش مهم افتكري مع نفسك يلا علشان الطياره كمان ساعتين


يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق جنوني" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent