رواية اميرتي المجنونة الفصل السادس 6 بقلم دينا عبدالحميد

الصفحة الرئيسية

رواية اميرتي المجنونة البارت السادس 6 بقلم دينا عبدالحميد

رواية اميرتي المجنونة كاملة

رواية اميرتي المجنونة الفصل السادس 6 

قفل معاهم بيتلفت ملقاش ساره موجوده 
دخل يشوفها ف الاوضه ملقهاش
جمال للبنات امال فين مدام ساره 
سما راحت مشوار 
جمال اتعجب ازاى وسابت بنتها كده 
چولى م احنا معاها يا عمو 
جمال ماشي يا جوليا 
چولى بغضب  اسمى چولى 
جمال معلش بس انا لسه معرفكوش كمان انتوا شبه بعض اوى 
ميرال بمرح طبعا يا چيمي مهما تؤام لازم يكونوا شبه بعض 
يارتنى كنت تؤام معاهم 
چوليا انتى تؤام روحنا يا ميرا 
ميرال بضحك جد 
چول اه واميرتنا كمان 
سما واجل عصفوره ف عيلتنا الصغيره وحضنوا بعض 
سما فونها رن وطلعت ترد والبنات التلاته بيهزروا تحت نظرات جمال المخطلته بين الحزن والفرح 
دخلت سما 
سما هو الدكتور قالك انهى هتبقا كويسه ولا احتمال ضعيف 
جمال لا ان شاء الله هتبقا كويسة
سما بحزن ساره متستهلش من يوم جوزها باخويا وهى بتعانى وبتتحمل عشان كان قررها حتى بعد موته بس ذنبها اى تتحملنا انا وبناته مش كفايه مرض بنتها دى مش موافقه تسبني اشتغل 
جمال بابتسامه عشان بتحبك 
سما وانا بحبها ونفسي افرحها 
جمال طب وال يقولك فرحيها ازاى 
سما اعمله اى حاجه 
جمال طب مش عاوز منك غير تبتسمى وتفضلي جنبه شجعيها واوعى ف يوم تفكرى زى مكنتى بتفكرى هى حسبه البنات بنتها وانتى اختها 
سما ربنا يعلم انها اكتر من اختى وانى زعلت من اخويا لما عرفت انه متجوز وبناته كبار
جمال الميت ميجوزلهوش الا الدعوه بالرحمه
هو انتى ف كلية اى 
سما طب
  فرقه اولى طب 
جمال بجد 
طب مهو سهل تفرحيها 
سما ازاى 
جمال اتشجعي وتفوقى وخشي قسم اورام واتخرجى بتقدير وابقي دكتوره شاطره وقتها هى هتفرح عشان بنتها واخته ف طب وعشان هتحس انك اخترتى قسم اورام عشان ميرا
سما شكرا يا.....
جمال متحتريش قولى ليا زى مبتقولى لاخوكى الله يرحمه 
سما بس....
جمال منغير بس انا ليا تلات اخوات بنات عليهم شقاوه اى رايك تنضمى ليهم 
سما بجد يا ابيه 
جمال بجد يا روح ابيه 
چوليا اللله الله 
بتستغلوا انشغلنا وغياب ماما
چولى اه مهو ان غاب القط العب يا فار 
ميرا بتتكلموا ف اى 
جمال بص لطريقت البنات واتصدم 
سما يالله بقوله انى....
البنات بتقولى اى
سما بقول...
ولا بلاش اقول 
البنات لا قولى 
سما مش هيعجبكم 
چولى هيعجبنا 
سما بس چوليا معترضه 
چوليا محصلش هالبسيني تهمه 
ميرال متقولى بقا يتمشي من وشي مش هنتحايل كتير
سما مثلت الحزن وخرجت جرى 
والتؤام وراها بيصلحوها 
وجمال افتكر اول مره قابل ساره وشاف جنانها واسلوبها ف سما وابتسم 
بس ميرال لاحظت وشورت لجمال بايدها بمعنى تعال 
جمال شور ع نفسه بمعنى انا 
ميرال هزت دمغها بمعنى اى 
جمال هز دماغه بمعنى لا 
ميرال بصتله وقالت تعلالى انت بقا انا عيزاك 
جمال راح بضحك نعم يا حظابط 
ميرال بضحك انت تعرف ماما منين 
جمال سرح بابتسامه وقال كلت علقه بسببها 
ميرال تستاهل 
جمال اتصدم من ردها ومنطقش 
وضحك زى الاهبل 
(*بقا حتت عيله مكملتش ٦سنين تعمل كده فيك يا جمال 
صدق الى قال العيال بتربي مش بتتربي *)
فون جمال رن وخرج يقابل صحابه كانت ساره داخله 
خبط فيها واعتزر وخرج مستعجل 
ونزل للشباب 
ها جبتم كام 
نعيم جمعتلك ٣٥الف ع قد مقدرت
وهيثم جبتلك ٥٠الف عد الجمايل 
جمال ٨٥لسه كتير ع ١٢٠
هيثم متقلقش محلوله 
نعيم الباقي هجبهولك بكره 
جمال صحيح انتوا جبتوا الفلوس دى كلها منين 
بصوا لبعض بتوتر وكل واحد جاب حجه 
هيثم اتصلت باهلى ف البلد 
جمال انت كداب ياض انت اهلك معفنين لو لقوك شلن هياخدوك 
هيثم انت بتشتم ف اهلى
 وعمل زعلان وهرب من قدامه وساب نعيم عرقان وحالته حاله 
جمال بص لنعيم بيمثل الزعل عشان ميجوبنيش
نعيم معلش انت الكبير 
جمال اه طب انت جبت الفلوس منين 
نعيم كنت محوشهم مع نورا 
جمال قاله وجبتهم ليه 
نعيم عشان شئ اهم من شئ
جمال طب تعال ندفعهم 
نعيم وهو بيتنفس بالراحه عشان خرج من ايد جمال واسألته 
وقال يالا امال فين هيثم 
جمال كالعاده بيشوف شغله 
نعيم شغل اى 
(*نعيم ده غلبان اوى بقا مش عارف صاحبه بتاع بنات ده الناس عرفت اكيد راح يشقط*)
جمال قاله بص 
نعيم يلهوى ع ال مبيضيعش وقت هو ازاى مش عاتق بيجيب منين وقت وازاى بيقنعهم 
جمال اساله 
وراح جاب هيثم من قفاه 
جمال اعتق بقا سيب الرجاله تاكل عيش 
هيثم بضحك انا مسكتهم 
نعيم مبتسبش 
هيثم دى إمكانيات وضحك 
جمال بالله معرف احنا مصحبينك ازاى واحد متدين والتانى الدنيا ملطشه معاه 
اما انت فبايع القضيه 
نعيم احنا شله نحس
هيثم اتكلم عن نفسك انا واد حليوه ومليش حل 
وراحوا عشان يدفعوا الفلوس 
الموظفه استاذ المدام بتاعتك دفعت ٣٥الف تحت الحساب 
هيثم ونعيم مداااام 
انت اتجوزت 
جمال مش وقتكم هشرح بعدين 
وبص للموظفه طب خدى المبلغ ده كمان عشان كلام الدكتور ان هيبقا في مبلغ للاوضه والسرير وإقامه زى كده 
الموظفه اه فعلا 
جمال ادها الفلوس واخد الايصال وطلع مع صحابه واتنهد انه لقا حل 
نعيم افهم بقا انت اتجوزت 
امتى وازاى 
هيثم وبتقول عليا بتاع بنات 
جمال ضحك وقالهم تعالوا وطلع عند ميرال الى اول مشفوها حبوها هى نفس ملامح ساره بس ع صغير 
نعيم وجمال فضلوا يلعبوا ميرال  والتؤام وبيحولوا يخمنوا مين چولى ومين چوليا 
نعيم انا تعبت والله منا لاعب انتوا شبه بعض اوى 
التؤام امال ماما وميرا بيعرفونا ازاى
جمال وسما 
التؤام بتتلغبط فينا 
نعيم اتشغل معاهم وبيلف شاف هيثم بيبص لسما وسما محروجه ومتديقه 
جمال بصوت عالى مش المفروض نروووووح وبص ل هيثم 
نعيم معاك حق بينا 
جمال قال لنعيم وهيثم  اسبقونى وانا وراكم
وبيقول للبنات تعالوا معانا نروحكم ف طريقنا الوقت اتأخر 
البنات لا 
ساره  دخلت وهو بيكلمهم 
جمال انا راي سما والتؤام يروحوا 
ساره معاك حق سما خدي البنات وروحى 
البنات مسكوا ف ميرال وعيطوا وميرال كانت هتعيط ع عياط اخوتها 
فصعب ع ساره شكلهم 
ساره خلاص شكرا يا استاذ جمال 
سيبهم و جمال اسأذن وخرج 
سما كنتى فين قبل م الشباب يجوا واختفيتي فين اول مشوفتيهم ساره اتهربت هقولك بعدين 
بس تعالى جوا للبنات 
اما جمال ف راح عند الشباب كانوا بيتكلموا سوا 
هيثم احنا عملنا الصح 
نعيم بس كذبنا 
هيثم كنت عايزنا نقوله انى جبت فلوس ربا الجنيه بحنيه 
وانت كملت من فلوس نورا ع فلوسك 
نعيم بيتنهد معاك حق بس بيلف لقا جمال بوشه تنح 
هيثم مالك 
نعيم بخضه كملت...!
الجزء التالى 
هيثم مالك وبيلف لقي جمال وشه احمر وعنيه بتطق شرار 
هيثم متفهمنيش صح قصدى غلط 
جمال مسك هيثم من قفاه جيبلي فلوس ربااا 
ربا يا هيثم هي حيتنا ناقصه خراب بتكمل انت 
نعيم حب ينقذ الموقف مهو..... 
جمال قاطعه بغضب مهو اى كمل 
ده انت حسابك معايا بقا تجيب من فلوس نور 
مش مكسوفين من نفسكم دى الرجوله 
هيثم ونعيم اسمعنا بس 
جمال سبهم ومشي بغضب
وحاولوا يلحقوه بس هو مسمعش 
هيثم وبعدين 
نعيم عجبك يا ابوا لسان عايز قصه اتفتح ومسكتش واهو سمع 
هيثم مهو انت ال فتحتنى
نعيم انا برضوا يا بتاع البنات 
هيثم مش وقت خناق هنهبب اى 
نعيم هنسيبه والصبح نصالحه 
وروحوا يتبع الفصل السابع اضغط هنا
رواية اميرتي المجنونة الفصل السادس 6 بقلم دينا عبدالحميد
أيمان محمد

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Unknown photo
    Unknown9 أبريل 2021 في 6:09 م

    الفصل السادس مش ظاهر ليه المفروض السابع اللي ميبقاش ظاهر !؟ بس دا لسادس ولا السابع باين

    حذف التعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent