رواية جنون صعيدي الفصل العاشر والأخير نور الشامي

الصفحة الرئيسية

رواية جنون صعيدي البارت العاشر والأخير بقلم نور الشامي

رواية جنون صعيدي كاملة

رواية جنون صعيدي الفصل العاشر والأخير

اقترب رماح منها ثم اخرج جميع الرصاص من مسدسه ما عدا رصاصه واحده وهي ايضا ثم وقفوا امام بعض وصوبوا سلاحهم تجاه راس الاخر وبدأت سعام في الاطلاق اول مره وفي كل مره تصوب سهام تجاه رماح يرتعب كلا من سالم وسعد وسيف حتي تبقي اخر رصاصه في سلاحهم الاثنين والدور علي سهام فأبتسمت وتحدثت مردفه:  موتك علي ايدي يا ابن الشرجاوي ولا غيرت رأيك
رماح بابتسامه:  مش انا ال اغير كلامي
سعد وسالم وسيف:  لع ... نزلي سلاحك يا سهام علشان قي اللحظه ال هتضربي فيها الرصاصه هنجتلك نزلي سلاحك احسن 
سهام : مش مهم اجتلوني المهم اني هجتله
صوبت سهام سلاحها تجاه راس رماح وقبل ان تطلق الرصاصه اخرج سيف سلاحه بسرعه واطلق رصاصه علي رأس سهام اوقعتها علي الارض جثه هامده فنظر الجنيع اليه بصدمه ثم اقترب سعد وسالم من رماح وتخدث مردفا:  رماح انت زين
نظر رماح الي سيف ثم اخذ سلاح سهام واطلق الرصاصه فأثبت انها رصاصه صوت فقط ثم تحدث مردفا : انت فاكر اني هسيبها تجتلني انا لازم اخد بتار مرتي الاول جبل ما اموت مكنتش اتوقع انك هتعمل اكده بس اعتبرني سامحتك علي كل ال عملته معايا ما عادا جتل صفاء
سيف بدموع:  والله العظيم ما كنت اعرف صدجني
رماح:  حراسي هياخدوا يهام وهيدفنوها ومحدش هيعرف حاجه وانت شوف حالك بعيد عني يا سيف وروح شوف امك واختك براحتك وانت يا سعد اجعد مع خالتك في البيت وكل الشركات هتبجي مسؤوليتك انا هباشر الشركه بتاعتي ال بره مصر وهسافر
القي رماح كلماته ثم ذهب وفي المساء دخلت علياء الي غرفته فوجدته يضع كل اشيائه في الحقائب وايضا كل ما يخص صفاء فتحدثت بدموع مردفه:  هتسيبنا يا رماح
رماح بحزن:  حبنا كان حرام علشان اكده ربنا خد مني اكتر انسانه بحبها .. انا غلطت وغلطت جووي كمان غضبت ربنا وبصيت لمرت اخوي بدل ما انا ال امنع خد يبصلها لع انا ال كنت ببصلها وبحبها وربنا عاقبني علشان اكده مش لازم اغضبه اكتر من امده حتي انتي غلطتي لما حبيتيني وانتي متجوزه اخوي ... تعرفي يا علياء انا من اول ما حبيتك وانا بتنني اسمع منك كلمه بحبك ويوم ما سمعتها للأسف حسيت بالندم وحسيت اني اسوء شخص في الدنيا ... حبي ليكي اكبر غلطه غلطها في حياتي احنا غضبنا ربنا وانا مش مستعد اغضبه تاني ولا اخسر اكتر من اكده يمكن مع مرور الوجت ارجع تاني ونبجي لبعض ويمكن لع بس ال اعرفه اني دلوجتي عايز ابجي مع صفاء وبس مع ذكرياتها ولبسها وضحكتها ال وحشتني جوي ... انا مش عايز ابجي مع حد غيرها علشان انا مش شايف دلوجتي غيرها ...
اما عند عفاف كانت في غرفتها تبكي بشده فأقترب منها سالم وتحدث مردفا:  هو لازم يسافر دا احسن ليه اخوكي طول ما هو اهنيه هيتعب وصفاء ادعيلها ربنا يرحمها
عفاف ببكاء:  اخوي هيسيبني ومحدش هيكون معايا خلاص
سالم بحزن : اخوكي مش هيسيبك يا عفاف حتي وهو مسافر ...وبعدين انتي دلوجتي بجيتي مرتي انا عارف انك مش واثقه فيا بس والله ما هسمح لحد يزعلك حتي انا كمان مش هزعلك وهخليكي تثقي فيا في بوم من الايام
وضعن عفاف يديها علي وجهها وبدأت تبكي بشده فأقترب سالم منها بحذر واحتضنها ثم تحدث بحزن:  انا معاكي ووعد مش هسمح لحد يزعلك حتي لو وصلت لموتي
في اليوم التالي في مطار القاهره وقف الجميع بحزن وسعديه تبكي بشده وهي تحتضن رماح فتحدث مردفا:  اهدي يا ماما انا هرجع صدجيني بس مش دلوجتي
سعديه ببكاء:  خلي بالك من نفسك يا حبيبي
رماح بابتسامه:  حاضر
عفاف ببكاء وهي تحتضنه:  رماح خلي بالك من نفسك وكلمني كل يوم
رماح:  حاضر يا حبيبتي  وانتي خلي بالك من نفسك
سالم:  توصل بالسلامه يا رماح
رماح:  خلي بالك من عفاف يا سالم دي امانتي ليك
سالم:  هي في عيوني متخافش
سعد وهو يحتضنه:  خلي بالك من نفسك يا صاحبي وكل يوم تكلمني لحد ما اجيلك 
رماح بابتسامه:  ماشي بس انت متتأخرش وتعالي بسرعه
نظرت علياء اليه بدموع فأقترب منها وتحدث مردفا:  عايز لما اسمع عنك انك بجيتي اشطر دكتوره في الجامعه
علياء ببكاء:  متسبنيش يا رماح انا بحبك
نظر الجميع الي كلمه علياء بصدمه عادا سعد فتحدث رماح بحزن مردفا:  لازم اصحح الغلط ال عملته وادعي ربنا يسامحني اني بصيت لحاجه هو محرمها عليا خلي بالك من نفسك مع السلامه
القي رماح كلماته وسحب حقيبته ودخل الي المطار وسط بكاء وحزن الجميع وبعد نصف ساعه انطلقت الطائره الي خارج مصر و
النهايه ال طبعا مش هتعجب حد بس دي النهايه الواقعيه ال لازم تحصل يا جماعه حب رماح وعلياء كان حرام في كل الاديان علشان كده كان لازم يتعاقبوا انا عارفه ان دي اخر نهايه كنتوا ممكن تتوقعوها بس لو عملت انهم اتجوزوا كده ممكن اوصل فكره مثلا لبنوته صغيره متابعاني ان دا حلال ان واحد يبص لمرات اخوه ويتحوزوا في الاخر او ان ةاحده تبص لأخوا جوزها والحياه تمشي عادي ويتجوزوا او شاب صغير بيتابعني ياخد ان دا عادي برده سامحوني علي النهايه لو هتزعلكم بس دي النهايه ال كان لازم تحصل ولو عايزين تقترحوا اني اعملكم جزء تاني واهه هيبقي مختلف قولوا في الكومينتات وابقي اعملكم نهايته رومانسيه بقا مش واقعيه 😂 عايزه ريفيوهاتكم ومناقشتكم وال عايز جزء تاني يقول في الكومينتات هاخد بالاغلبيه بتمني تكون القصه عجبتكم سلام يا حلوووين ❤️😍 تمت رواية جديدة اضغط هنا عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل.
google-playkhamsatmostaqltradent