رواية غيوم الشمس الفصل السابع عشر 17 - اطياف راحله

الصفحة الرئيسية

رواية غيوم الشمس البارت السابع عشر 17 بقلم اطياف راحله

رواية غيوم الشمس كاملة

رواية غيوم الشمس الفصل السابع عشر 17

انا لك بك وبدونك لا وجود لي. لا انتمي لغيرك كل الطرق تودي بي الي قلبك. كل الوجوه اراها وجهك. انت كل عالمي. حياتي تدور حولك ومحورها انت.. انت الوجود ووجودي لايكون بدونك... احبك الي مالا نهايه.

ته ياماري بقي بعد اللي خطتله تجي العقربه اللي اسمها عزيزه وتبوظ كل حاجه لا وايه كنا هنمشي كن البيت لولا خالتك.
داليا // يا ماما انا قلتلك طول ما اللي اسمها عزيزه دي موجوده ولا هنعرف نعمل حاجه.
ناديه // اه عندك حق كان المفروض نجبلها سم ونسمها هي الاول دي مسحت بينا الارض ومخلتش لينا قيمه في وسطهم.
داليا // ماما لازم نفكر هنعمل ايه احنا وجودنا في البيت بقي مهدد ممكن ترمينا بره في اي وقت ومحدش فيهم يسال فينا دا وضاح وعدنان لولا انهم خافوا علي زعل خالتي مكنوش عبرونا.
ناديه // داحتي البت الشغاله لهفت مني الفلوس وراحت قالتلها انا كتاكده وعارفه كوبس ان وضاح مصدق كلام عمته والبت الشغاله وعارف انك ممكن تعملي اي حاجه عشان تتجوزيه بس برده مخلصوش انه يزعل امه وخاصه انها ربطت زجودنت في البيت بوجودها يعني عايزاكي تخلي بالك كزيس وضلحعينه مفتحه علينا زمش هيقبل انحد ياذي حبيبه القلب االي طلعتلنا زي العمل الرضي هلي الاخر

داليا // اه ياماما داكان بيحبني وبيموت فيا دا انا لما كنت اغيب شويه مكلموش كان يبقي هبتجنن زكا بيبعتلي فلوس وهدا حتي بعد متجوز بكام شهر عشام مغيرش راي واوافق اني اتجوزه فجاه لقيته اتغير حتي ولا عاد بيسال عليا كان اللي متتسماش سحراله انا هموت ياماما هموت عايشه بتتمرمغ في العز والبغدده والدلع ده واحنا مش لاقين حاجه لا وكمان شايلها من علي الارض شبل وضاح اللي مكنش بيعرف يقول كلمتين حلوين علي بعض مليبطلش كلام حب ودلع ليها لما خلاص مرارتي هتنفجر من اللي بشوفه.

نادبه // انتي اللي خايبه لو واحده غيرك كانت عرفت تلفه زي الست شمس مالفته وخلاته دايب فيها دوب بعد ماكان مش قتبلها ولا طايقها عرفت الزاي هيموت عليها ومبيطقش بعادها دا اول مبيدخل البيت عبنه بتبقي بتدور عليها في البيت كله زيمايكون ضايع منه حاجه.
داليا // بس ياما هو انتي لازم تحرقي دمي يعني ما انا عارفه ولشوف كل حاجه بس وحياتك ياما ما وضاح ماهيكون لحد غير ليا والخير ده كله احنا اللي لازم نعيش فيه ومتمتع فيه واللي لازم تعرفيه ياماما ان احنا لو مشينا من هنا نبقي ضعنا انتي ناسيه الديون المتلتله اللي علينا وناسيه الديانه اللي مستمينا هناك.
ناديه // متفكرنيش انتي لازم يعني تفكريني بالهم ده ما انا عارفه كل حاجه وان احنا لولا اننا جينا هنا كان زمنا في السجن بسبب الديون.
هدي // وان الناس اللي هنا زنبهم ايه هما اللي قالولكم استلفوا فلوس من ايد الناس علشان تتفشخرو بيها ولا اقالو ا لكم هاتي قرود واتعسروا في سدادها زنبهم ايه جايين تخربوا بيتهم مش دا وضاح اللي كان بيقف جنبكم في كل المصايب اللي بتعملوا ويسد وراكم ويطلعم من كل مصيبه ده رد الجميل له الاول عايزين تسقطوا مراته وتحرموه من ابنه ولا بنته اللي جاين دي كلمه شكرا بس يكون في علمكم وضاح بيحب شمس ومش هيقبل حد يبعدها عنه ولا وانتي ياست داليا اسببتي في ده مش هبكرهك وبس دا ممكن يخلص عليكي.
داليا // انا مش قلتلك قبل كده متدخليش في اللي ميخصكيش وخليكي في حالك انتي الظاهر الكلام مش نافع معاكي انا غلطانه اني وافقت اصلا انك تقعدي معانا هنا وانك تيجي معانامن الاصل انتي كان لازم تخليكي عند عمتك هناك انتي زيها وهي زيك.
هدي // والله دي حاجه تشرفني اني انا زي عمتي ومطلعتش زيك الشر والحقد ماليكي لما هيخلص عليكي ارحمي نفسك شويه علشان ربنا يرحمك انتي ايه ياشيخه خلاص الشر عماكي بس العيب مش عليكي العيب علي ماما اللي شيفاكي بتعملي كل ده وساكته وبتساندك كمان في اللي انتي بتعمليه انا خلاص جبت اخري من التصرفات بتاعتكم دي انا خلاص هرجع مصر لاني وجودي هنا وسكوتي علي اللي بتعملوه انا كده بعتبر شريه فيه.
داليا // مع ستين سلامه ياختي ارجعي مصر دا اللي كان لازم يحصل من زمان دا مكنش المفروض انك تيجي اصلا.

بدريه // ايه يابنات حسكم عالي اكده ليه دا انا سامعه حسكم كن علي السلم انتوا عايزهم يجولوا عليكم انكم مش متربين ويشمتوا فيه ايه ياناديه عيالك مالهم وانتي واقفه وسطيهم ومش عارفه تشكميهم ليه.

ناديه // والله ياختي ما طهقت منهم مليبطلوش خناق مع بعض عاملين زي العيال الصغيرين وخاصه الزفته اللي اسمها هدي كل شويه مطلعه حسنا.

داليا // سيبك من خناقنا ياخالتي برضيكي اللي حصل يرضيكي الست عزيزه تتهم ماما انها عايزه تسقط شمس وتخلي البت الخدامه تشهد ضددنا.
بدريه // لا ميرضنيش طبعا وهو انا سكتلهم ماانا جلتلهم لو انتوا ماشيتو انا كمان هنمشي ونسيب البيت وعيالي عمرهم متيجدروا علي زعلي واصل.

داليا // بس برده ياخالتي الست عزيزه هي كبيره البيت وكلمتها نافذه علي الصغير والكبير في البيت ومش هتسكت غير لما تمشينا من البيت.

بدريه // البيت ده بيتي وبيت ولادي وطول ما انا عايشه عتيجوا وقت ماتحبوا وتجعدوا في البيت ولا حد ليه عندكم حاجه لا عزيزه ولاغير عزيزه.
داليا // بس ياخالتي وضاح ولا عاد بيديني وش ونسي كل اللي كان بينا وصرف نظر عن موضوع الجوازاقعد اعمل ايه انا بقي.
بدريه //موضوع جوازك من وضاح امر منتهي انا جلت كلمتي وخلاص وضاح ببحبك وااجوازه بتاعته كان مغصوب عليها وان شاء الله لازم يتمم جوازه منك.
داليا // ياحبيبتي ياخالتي متحرمش منك يارب.

بدريه // اطمني ياحبيتي الحاجه الوحيده اللي في دماغي دلوكيت اني اتمم جوازتك من وضاح وهو حر بجي عايز يطلج الست شمس يطلجها عايز يخليها علي زمته هو حر.

داليا // ماشي ياخالتي اللي تشوفيه انا موافقه وميهمنيش تبقي علي زمته ولا يطلقها المهم اني انا اكون معاه.

_____________♡♡♡♡♡♡♡______اطياف راحله.

عتجول ايه يازفت انت.
الرجل // والله زي مابجولك اكده جنابك بت عزام مكتوب كتابها علي واحد من البلد ولسه مدخلوش وامها حضرت كتب الكتاب وسابت البلد وهي دلوكيت جاعده في دار جابر.

سعفان // ومكتوب كتابها علي مين.
الرجل // جدع ع كد حاله بس المشكله بجي ان صاحب وضاح ابن جابر ومن اعز صحابه.

سعفان //ومشكله ليه احنا مالنا ومال وضاح احنا عايزين العروسه الجمر دي بس وطبعا رئيسه سابتها وراحت لحبيب الجلب معتجدرش تستغني عنيه.
الرجل // انا عرفت انها راحت عند اختها عشان عيانه.

سعفان // وانت عتصدق الكلم ده دي معتجدرش تفارج هيبه حبيب الجلب.
اسمعني زين انا عايزحد فيكم بس حد يكون بيفهم ميغفلجش ويخربط الدنيا يفضل جدام دار جاب مرابط هناك واياك حد يشوفه تكيد البت عتخرج تشتري حاجاجات لشوارها واول منلاجي الفىصه مناسبه نخطفها ولامن شاف ولا مندري وانت عتجول جوزها ع كدحاله يعني عيدور يومين تلانه ولاحتي سبوع وعيصرف نظر عن الموضوع.

الرجل //طيب ووضاح ياكبير دا البت جاعده عنديهم في الدار اكيد مش عيسكت.
سعفان ولا عيجدر يعمل حاجه اخرته عيبلغ الحكومه وعلي الحكومه ماتشد حيله وتدور عاي البت نكونوا احنا خلصنا كل حاجه وبعدين احنا هنطلج ناس في البلد تجول ان البت ماطنتش عايزه الجوازه دي ووضاح عصبها عليها عشان صاحبه وعشان اكده هربت مع اللي عتحبه.
الرجل // واللهي دماغك ماليها حل ياكبير تتاجل بالالماظ.
سعفان // طيب ياله ياخفيف نفذ اللب جلتلك عليه وعايزك تعرف زين ان الغلطه هنا بعمرك وانت المسؤل جدامي عن الرجاله كلهم وعن اللي عيعملوه واي غلطه عمرك جصادها انت فاهم.
___________♕♕♕♕♕♕___________اطياف راحله.

انتي بتفكري فيه ده يودي في داهيه.
داليا//مقدميش طريقه غير دي ياماما بس تجيلي الفرصه والست شمس تغور شويه من البيت ويكون وضاح موجود بالبيت وانا هنفذ خطتي وبعد كده اضمن ان الست شمس خلاص ملهاش قعاد هنا اللي بس تجيلي الفرصه.
ناديه // ناويه علي ايه يابت بطني اوعك النوبه تتسببي انهم يرمونا بره البلد كلها.
داليا // لا اطمني ياماما انا مخططه المره دي صح ومش هيهدالي بال غير لما اطفشها وابقي انا ست البيت وامر واحكم فيه بكيفي بكره تشوفي ياماما دماغ بنتك.

ناديه // ربنا يستر ها علينا ومنروحش احنا في داهيه انا قابي مش مطمن طزل اللي اسمها عزيزه دي موجوده عشان دماغها سم ومفيش حاجه بتدخل عليها وبتكشف كل حاجه انتي عارفه لو هي مش موجوده كل حاجه هتبقي سهله.

داليا //بصي بقي انا اللي في دماغي هنفذه لو حتي ايه اللي حصل عزيزه مش عزيزه والله ماهيهمني حد دا اخر امل ليا ومش هضيعه.
ناديه // واختك الهبله دي كمان انا خايفه منها تقول حاجه تضيعنا.
داليا // دا انا كنت اقطع لها لسانها الحكايه مش ناقصاها هي كمان.
ناديه // طيب يالا ننزل تحت نشوف فيه ايه حاسه بحاجه بتحصل عزيزه صوتها عالي وبتنادي عليهم مش عارفه فيه ايه.
داليا // يالا بينا يمكن ننزل نلاقي ربنا خدها عشان نرتاح.

_________♡♡♡♡♡♡___________ اطياف راحله.

معجوله دي جابر يوافق بالسهوله دي انا مش مصدج.
الرجل //وميوفجش ليه دا موضوع النجل ده وفر عليه عشره مليون جنيه.
سعفان // ياغبي انت جابر مبيدورش علي التوفير جابر اهم حاجه عنده انه يحمي اخوه. عارف انا عايز اعمل ايه عايز اجيب رجل هيبه معانا باي طريجه عشان اضمن انجابر ميغدرش بينا ونامن كل البضاعه بتاعتنا اللي عتكون في العربيات وجود هيبه عيفرج معانا كتير جوي.
الرجل // طيب وعنجيبه الزاي هيبه دا لايمكن يفكر ينزل البلد هو عارف ايه اللي عيحصل لو نزل البلد وكمان لايمكن يفكر يحط ايده في ايدنا بعد ماعرف حكايه الفيديو واحنا بنساوم جابر بالفيديو.
سعفان // عارف مين اللي عجيب هيبه.
الرجل // مين ياكبير.
سعفان // رئيسه هي اللي عتجيب هيبه.
الرجل // طيب وعنجيب رئيسه الزاي.
سعفان//كانك غبي ومعتفهمش.
الرجل //طيب فهمني جنابك.
سعفان //عفهمك رئيسه اول ماتعرف ان بتها مش موجوده عتاجي علي ملا وشها .
الرجل // عفارم عليك يا سعفان بيه كده عتبجي انت مالك زمام الامور كلها وكده يبجي امن كل حاجه ومحدش يجدر يغدر بينا.
سعفان // اومال انت فاكر ايه هو احتا عنلعب ولا ايه هما مش عارفين هما بيلعبوا مع مين دا انا لازم اعرفهم اصول اللعب كويس اما اشوف انا ولا هما.
___________♕♕♕♕♕♕_________اطياف راحله.

جرا ايه ياعمه نازله اهوه عتعيطي بصوت عالي اكده ليه.
عزيزه // صالحه بتولد وخدوها وراحو المستشفي.
شمس // عتتكلمي جد ياعمه اومال يعني ادهم متصلش عليه لا دا رن عليا تلت مرات اهوه وانا مسمعتش التليفون.
عزيزه // طيب همي البسي بسرعه علشان نمشي.
شمس // طيب اجول لادهم ياجي ياخدنا.
عزيزه // همي البس ياشمس انا كلمته و هو جالي هاتي شمس وامي وتعالو ا وهو عدنان عيسبجونا علي هناك.
شمس (/ دجيجه واحده علبس العبايه ونمشوا علطول.
عزيزه // يالا متعوجيش.
ناديه // خير ياحاجه عزيزه فيه ايه.
عزيزه // كل خير صالحه بتولد.
ناديه // ربنا يقومها بالسلامه الغاليه بنت الغاليه.
عزيزه // طيب همي نادي الغاليه اختك عشان نمشوا.
بدريه // انا جيت اهوه معيزاش حد يناديلي يالا بينا.
عزيزه // دجيجه شمس بتلبس ونازله.
بدريه // نجعدوا سنه بجي عبل العامشه متتكحل يكون السوج انفض.
عزيزه // دي مين العامشه دي شمس اومال الحلوين فين بجي لما شمس عامشه يابدريه طيب دي تجول للجمر جوم وانا اجعدمترحك.
ناديه // لا مالكيش حق يابدريه دي شمس ست الستا ت دا مفيش حد في حلاوتها.
بدريه // يا اختي ااحلاوه ماليه الدنيا.
عزيزه // الله اكبر ربنا يحفظها ويحميها من كل عين شافتها ومصلتش علي النبي.
بدريه //طيب استعجليها عشان منعوجوش الغندوره اناخرت جوي.
ناديه // هو انتوا هتباتوا هناك ياحاجه.
عزيزه // الرجاله عيروحو لما يطمنوا علي اختهم وشمس وحماتها عيباتو وانا يمكن اجي معرفنش لسه.

ناديه //اه طيب تروحوا وتيجوا بالف سلامه.
عزبزه // اهي شمس جات اهي يالا بينا خدي بالك من مياده.
ناديه // طبعا دى زي بناتي تمام.
@@@@@@@@@@@@@@

اجمد اومال اكده هي اول واحده تولد ولا ايه.
ادهم //جلجان عليها جوي يا خوي.
جاد// ابوك لو شافك اكده عيجولك كلام متحبش تسمعه.
ادهم // مجدرش ياخوي بيجولوا الولادهةجيصري يعني عمليه جراحيه.
جاد // خبريه عاد هتجوم بالسلامه ان شاء الله.
وضاح // السلام عليكم.
جاد وادهم //وعليكم السلام.
عدنان //ايه الاخبار.
ادهم //لسه داخله العمليات دلوكيت.
وضاح //عمليات ليه عاد.
ادهم // تلولاده جيصريه.
عدنان //ربنا يسترها.
ادهم // يارب.
وضاح // الجماعه وصلوا.
عزيزه // خير ياولادي صالحه كيفها.
وضاح // لسه في العمليات.
عزيزه // جيصريه استرها معانا يارب.
ادهم //انشاء الله خير ياعمه.
الممرضه بتفتح الباب وتطلع الف مبروك ياجماع واد زي الجمر.
ادهم // صالحه كيفها.
الممرضه // الحمد لله كويسه بس بتفوج من البنج كلها شويه وتدخلو تطمنوا عايها.
عزيزه // ياما انت كريم يارب الف حمد وشكر ليك. الف الف مبروك يا ادهم نجول يا ابو ايه بجي.
ادهم // الله يبارك فيكي ياعمه ابو فهد ا ن شاء الله.
جاد// فهد اسم زين ربنا يبارك فيه.
عدنان //مبارك يا ابو فهد.
بدريه //مبروك يابني ربنا يخلهولكم.
ادهم //الله يبارك فيكي ياامي.
شمس // مبروك ياخوي ربنا يباركلك فيه ويتربي في عزك.
ادهم // الله يبارك فيكي ياخيتي عجبالك يارب.
وضاح //عن جريب ان شاء الله بس احنا بجي عنجيب عروسه جمر علشان انشف ريجه وهو بيتحايل عليا عشان اجوزهاله.
عزيزه //كيف ده ابن خالها اولي بيها من الغريب دا مش ابن خالها وبس دا ابن عمتها كمان.
ادهم //دا انا عتجلها بالدهب مش عيجولو البت لعمتها وانا معنديش اغليمن عمتها.
شمس //كيف ده عتخدها عشان عمتها واني ماليش لازمهة.
ادهم //داامتي الخير والبركه ربنا مايحرمني منك ياجلبي.
شمس // بعديه بجي.
وضاح // اوعي ياعم اكده زعلت الجمر بتاعي.
ادهم //يعني اكده اطلع منها.
وضاح // ايوه اطلع منيها مش انت عايز البت عشن طالعه لعمتها خد البت وعمتها وانا اخد مرتي حبيبتي.
شمس ////وضاح وبعدهالك.
وضاح // وانا جلت حاجه مش اخوكي اللي بيجول.
ادهم //كده برده دي شمس نور عنيه.
شمس // ربنا يخليك ليا ياخوي وميحرمنيش منيك ابدا.
ادهم // ولا يحرمني منيكي ياجلب اخوكي.
يتبع الفصل الثامن عشر 18 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent