Ads by Google X

رواية احببت ظبوطة الفصل الثالث عشر 13

الصفحة الرئيسية

رواية احببت ظبوطة الفصل الثالث عشر 13 عبر دليل الروايات

رواية احببت ظبوطة الفصل الثالث عشر 13

ليل بصدمة: ايييه بتقول ايييه
المتصل: اهدي ي مدام هو دلوقت في المستشفي
ليل: مستشفي إيه انجز
المتصل: مستشفي**
ليل مستنتش طلعت جري علي المستشفي وعمالة تعيط
دخلت المستشفى وفضلت تسال
الممرضة: حضرة الظابط محمد في العمليات دلوقت
ليل قعدة من الصدمة وانهارت من العياط
في الوقت دا كان عرف احمد صاحبه ومامته
احمد: هو جو من بدري ي مدام ليل
ليل بعياط: مش عرفة أنا وأحد اتصل بيا قالي جيت علي طول
ليل: هو مش كان في الشغل ايه إللي حصل بعد كدا
احمد: والله ما اعرف إحنا انهرده اصلا كنا المفرود نطول في الشغل بس هو قال لازم يرجع بدري عشان مش بيحب يسيبك قعدة لوحدك بليل
ليل زادت في العياط
وفضلت ليل ومامته يعيطو واحمد واقف مصدوم
الدكتور خرج بعد ساعتين.
الكل جري عليه
ليل بعياط:هااا ي دكتور قول محمد عامل ايه قول ان جوزي كويس
الدكتور: اهدي ي مدام جوز حضرتك كويس بس 
احمد: بس ايه ي دكتور
الدكتور : الصراحة الحادثة كانت شديدة هو رجله اليمين مكسورة وايده الشمال مكسورة وراسه اتفتحت ورقبته بردو مكسورة بالاضافة لشوية كسور كدة بسيطة وبس
ليل: وبس كمان انت خليت في جوزي حاجة سليمة.هو كويس ادخل اشوفه
الدكتور: لا مهو مش هينفع بردو
ليل بقلق: ليه
الدكتور: الصراحة الخبطة كانت شديدة علي رأسه فا دخل في غيبوبة
ليل مقدرتش تستحمل كل دا واغمي عليها
احمد: ي نهار اسوح انا هخلي بالي من مين ولا مين
ليل فاقت لقيت مامت محمد قعدة معاها
فضلو يومين علي الحال دا ومحمد مش بيفوق
ليل: وبعدين ي دكتور هو هيطول في الغيبوبة
الدكتور: دي حاجة في علم ربنا هو مفيش أي تحسنات وبردو حالته مش بتسوق هو واقف مكانه
ليل: طب والعمل ي دكتور
الدكتور: أنا عندي حل الناس وهما في الغيبوبة بيعتبرو نفسهم خلاص هيموتو بس هما بيبقو حسين بكل حاجة بتحصل جمبهم ونفسهم يقومو هما بس محتاجين امل أو حاجة تشجعهم انهم يقومو أنا ممكن اخليهم يدخلوكي عنده وتتكلمي معاه في حجات إيجابية ودا إنشاء الله هيحسن من نفسيتة والبتالي هيبدء يتحسن وشوية شوية هيفوق
ليل بأمل: بجد ي دكتور طب ومستني ايه يلا انا جهزه ادخله حالا
ليل دخلت علي محمد ومسافة ما شافته دموعها نزلت
هي مش متعودة عليه نايم كدة جسمه كله مليان اجهزة وصعب عليها اوي وفضلت تعيط
ليل بعياط مسكه ايد محمد: محمد حبيبي قوم يلا أنا مش هقدر استحمل اشوفك كدة أنا اول مرة اقلهالك كنت اتمني تبقي صاحي وتسمعني أنا بحبك أوي ي محمد يمكن في الاول خالص مكنتش بحبك لكن بعديها حبيتك والله انا كنت بعملك كدة الفترة إللي فاتت عشان انت جرحتني اوي واهنتني بس والله بحبك حتي اسال ماما أنا قلتلها هعاملك كدة شوية وبعديها هسمحك لكن خلاص أنا سامحتك يلا قوم واقعد معاية عشان كل يوم تصلي بيا الفجر وانام في حضنك دنتا حضنك بس إللي بقيلي هو اللي بيطمني ويحسسني بالامان من بعد موت جدو ارجوك ي محمد قوم انت مش كان نفسك تخلف مني أنا موافقة قوم عشان نجيب ولاد  كتير  قوم ي محمد قوم متسبونيش كلكم لوحدي أنا حقيقي حثة إني بموت بالبطيء
فضلت ليل علي الحال دا لمدة شهر كل يوم تيجي تقعد تحكي معاه وتعيط وتمسك ايده وتحضنه
ليل وهي قعدة تتكلم مع محمد حست ايده بتتحرك قامت فطت ونسيت انها في المستشفي وفضلت تنادي علي الدكتور واحمد ومامته جم
محمد بفقدان الوعي: ااااه أنا فين وايه إللي جبني هنا
ليل بفرحة كبيرة: محمد حبيبي حمدالله علي السلامة يلا قوم دنت وحشتني أوي
محمد بتعب: ايه دا أنتي مين
ليل بخوف: مالك ي محمد انت مش فاكرني
محمد بتعب: لا انتي مين وانت مين ومين الست الكبيرة دي وأنا هنا بعمل ايه
الكل في حالة صدمه
الدكتور: استنو ي جماعة أما نكشف ونعمله فحص
الدكتور كشف علي محمد والكل واقف خايف
الدكتور: محمد انت متاكد انك مش فاكر حاجة مش فاكر حتي بتشتغل ايه
محمد: لا مش فاكر أي حاجة حد يفهمني
الدكتور: ماشي اهدي بس الفحوصات يعني بتقول ان الخبطة كانت جمدة بس مش لدرجة انك تفقد الذاكرة هي مأسرتش عليها
محمد: ي دكتور صدقني طب انا أهلي فين
ليل بحنان ومسكة ايده: محمد اهدي انت بس عملت حدثه بسيطة جدا وخليتك مش فاكر حاجة وشوية وهترجعلك وتفتكر كل حاجة وتبقي احسن من الاول
محمد: طب وأنتي مين
ليل بحب: أنا يا سيدي ابقي ليل مراتك حبيبتك ودي مامتك اسماء ودا الصراحة كل إللي اعرفه عنه انو اسمه احمد ويبقي صاحبك
احمد بضحك:. اه أنا ابقي صاحبك اوي يعني
محمد بهمس: هو إحنا مخلفين
ليل بنفس الهمس: لا إحنا لسة متجوزين جديد
محمد: طب هو أنا بحبك
ليل: لا الصراحة مش عرفة بس إللي اعرفه إني أنا بحبك اوي اوي
احمد من وراهم: طب مش كفاية كلام بقي يعم اهدي حتي أما تروح
محمد: بس يلا ملكش دعوة طب بصي ياا
ليل: يا ليل اسمي ليل 
محمد: أنا عايز اخرج ي ليل
ليل: حاضر بس أما الدكتور يقول
محمد قعد شوية في المستشفي ومش فاكر حاجة وليل ديما معاه
ورجع البيت هو وليل
محمد وهو ساند علي ليل: طب ما كنا روحنا عند امي بدل ما اتعبك
ليل : تعبك راحة يباشا يلا اقعد هنا لغاية ما اقلعك واقلع أنا كمان عشان عملالك شوية اكل عشان جسمك المكسر دا كله لازم تتقوي
ليل حضرت الاكل وقعدو يكلو وفضلت تاكل محمد 
وجه الليل
محمد: ايه دا هو أنتي مش هتنامي معاية
ليل بحيرة: اممم لا طبعا بنام معاك بس كنت هشوف حاجة وجاية
ليل ومحمد دخلو ينامو ومحمد واخد ليل في حضنه
ليل صحيت حضرتله الفطار
ليل: يلا اصحي كل دا نووم اصحي محماااا
محمد بنوم: بس بس صوتك مزعج اديني صحيت
ليل: صباح الفل يلا هات ايدك عشان نفطر
طلعو فطرو وخرجو البلكونة
محمد: ايه دا أنتي هتخدي نعناع
ليل: ايوا اصل بحبه اوي اوعي تكون حتي بعد ما فقدة الذاكرة لسة بتحب منظر النعناع
محمد: إزاي مش فاهم
ليل: لالا متخدش في بالك
محمد: طب كل دا نعناع خدي حبة قليلين
ليل: يعم اديني باخد
فضلو ليل ومحمد علي الحال دا لمدة شهر ليل شيلة محمد شيل وديما بتظهرله حبها وقد ايه بقيو بيحبو بعض ومحمد بدء يبقي كويس ويمشي لوحده
يوم وليل قعدة
محمد: بقلك ايه متيجي نخرج
ليل: يابني نخرج فين انت لسة مخفتش وانت اصلا مش فاكر حاجة
محمد: يستي تعالي اهو نروح في اي حته وانا بقيت كويس طول منا معاكي
صحيح خدي جبتلك هديه عيزك تلبسيها
ليل فرحت جدا ولبست الفستان إللي جابه
ونزلو يتمشو علي البحر
وفجأة وليل وقفة بتبص لقية..
google-playkhamsatmostaqltradent