رواية احببت مريض منفصم الفصل الخامس 5

الصفحة الرئيسية

رواية احببت مريض منفصم البارت الخامس 5 بقلم مريم سمير

رواية احببت مريض منفصم كاملة

رواية احببت مريض منفصم الفصل الخامس 5

_ازيك يحلوة
=نعم يخويا مالك!
_في اى يبنتى مالك؟
=انا كمان إلى مالى، انا شويه وتعالج معاك بس مخ واعصاب وربي حرام بق
_طب اسيبك عشان انتى هبلة دلوقتى
=اتفضل اتفضل حضرتك
نزل وسابنى في الاوضه، انا شويه وهلاقي السرير بتحرك وهكلم الكنب على فكرة!
نزلت وانا مش مستوعبه طب هو دلوقتى مين طيب!
فطرنا مع باباه كالعادة
_متنساش يبنى معاد الدكتور النهارده
=حاضر، مش ناسي
_ماشي يحببيي
طلع اوضته وانا فضلت قاعدة متنحة لأبوه
_دفعلكم كام؟
=هما مين!
_إلى اجروكم تجننونى
=لي هو حصل اي!
_ابنك يحاج
=ماله تانى
_تانى اى قول سبعتاشر، ابنك النهارده صحي قال ازيك يحلوة! 
=ايوة يعنى فيها اى؟ 
_ابو حميد إلى بيقولى يحلوة مش احمد، احمد بيقولى حضرتك
=طب انتى عرفتى تعطيله العلاج؟
_عيب عليك انا أسمى الحقيقي رأفت الهجان، غفلته واعطهوله
=برافو عليكى
_هو رايح الجلسه النهارده؟ 
=ايوة ان شاء الله
_طب ارتاح انت هروح معاه انا
=يريت
_خلاص هروح معاه أن شاء الله
طلعت وانا متلخبطة ومش فاهمة حاجة حمارة وربي حمارة ومش بني أدمة
_مريم هو..
=بص خلينا متفقين ان أسمى لا حلوة ولا حضرتك أسمى مريم
_تمم معنديش مانع، الكتاب إلى كان هنا فين!
=عاوز الكتاب؟
_اه لسه مخلصتش قراءة فيه
=هلا والله ب احمد بتاع زمان
_نعم!!
=الكتاب أهو
_ماشي شكرا
=اه هروح معاك النهارده الجلسه
_انتى! ماشي مش مشكلة
=اه انا تعالى على نفسك معلش
_!!!
=ها قولى بق تحب تتغدي اى النهارده
_هى كوثر مش هتطبخ!
=انا الى محتاجة اطبخ يا احمد انا الى محتاجة اكون ست انا هرموناتى حمضت
_ومين قالك انك مش ست!هي الست تبقي ست بالطبيخ!
=احمد احمد والله مفيقالك، ها تاكل اى بلاش فلفسه
_فلسفه قصدك!
=لا رجعلى الباد بوي اهو دمه خفيف وبيعرف يقلش
_مش فاهم!
=تاكل اى انجز
_إلى تعمليه
=حبيبي المحترم الشاطر هناكل احلى اكل النهاردة ان شاء الله
نزلت المطبخ لقيته كبير فتحت التلاجة لقيتها كبيرة، انا مخى الوحيد الصغير هنا معقولة!!
_كوثر صح!
=ايوة يست هانم اؤمرى
_استغفر الله، شيلى الالقاب يبنتى
=اقولك اى يست؟ 
_قوليلى يهانم على طول لسه هتقولى ست هانم! 
=هه
_قولى مريم بس، وبينى وبينك مش بعرف اعمل غير اندومى ف ممكن تساعديني اعمل اكل للواد إلى فوق دا
=احمد بيه؟ 
_اه الواد إلى فوق دا اه
=طب وهتعملى ايه؟
_انا طول عمرى أستاذة طبيخ المطبخ دا لعبتى
=تعملى فراخ مشويه؟
_انا طول عمرى كذابه ومش بعرف اعمل حاجة
=هه، بس دى الاكلة المفضلة عند البيه
_حتى اكلاته صعبه دا عيل غتت
=مين دا الى غتت!
_ابو حميد منور والله
=هتطبخي اى!
_فراخ مشويه اه باين
=تمم هتعرفي
_المطبخ دا لعبتى يبنى
=بقي كده، تمم احبك وانتى واثقه، كوثر اطلعى نضفى اوضتى الست مريم هى إلى عليها طبيخ النهارده
_اي دا في اى انا بتقول اى يجدع!! 
=مش المطبخ لعبتك!
_قصدي المطبخ اللعبه إلى كنا بنجيبه في العيد ده
=هه، يلا عشان اشوف اخترت صح ولا لا
_دا انت يزين مخترت
كنت بطبخ او بلبخ انا معرفش انا لو اعرف هقولكم والله، فضل باصللى قوم ساعديني يعسل طيب
_وبعد مسخنا الميا نحط الفراخ
=يااااه
_انبهرت؟
=جامد، انا ك احمد انبهرت
_لا داعى التصفيق دعونا نعمل في صمت
=هه، كملى كملى اما نشوف اخرتها
بعد ساعتين خلصت
_خلصت
=مريم هى محروقه؟
_جهل جهل، فوق بقي أوربا سبقتنا، اسمها مشويه فلازم تبقي كده
=طب والمكرونة معجنة باين! 
_ام الجهل ام الجهل، اسمها مكرونة لازم تبقى كده
=انتى تحضري دكتوراه في أسماء الاكل وتبرري براحتك
_اى دا يعسل مش هدوق؟
=لاء
_عليا النعمة افضحك، انا بقالى اكتر من ساعتين واقفه وانت تقولى لاء لاء اى يلا دا انا من شبرا يلا
=تسلم ايدك حقيقي احلى اكل في الدنيا
_ايدا بجد كنت حاسه
مسك ايدى وباسها وهو بيضحك=تسلم ايدك
سحبت ايدى وابتسمت
_مبدأيا كده يلا عشان هنلبس عشان الجلسه ثانيا وربي ابويا مهو واكل من الاكل دا عشان هو تعبان
مسكت السكينة وقربتها من رقبته
_قصدك ان اكلى وحش
=لا يحبيبتى انا قصدي ان الاكل دا محدش هيخلصه غيري
_اه بحسب يلا عشان الجلسه
دخلت اوضتى وغيرت وهو كمان غير وطلع
_اى الحلاوة دى
=الله يسترك ويخلهوملك
ضحك وركبنا العربيه وروحنا للدكتور وقال إن الحالة بتتقدم وان شاء الله في امل ابتسمت، فرحت اوى، انا وقعت يجماعة اكذب يعنى! تكذب عليكم
_يلا هنمشي
=لا اسبقنى انت تحت وانا جايه اهو
_ماشي
دخلت للدكتور تانى
_دكتور فيه امل بجد؟ 
=طبعا، انتى بس تعطيه الدوا في مواعيده وتفضلى جمبه
_طب سؤال
=اتفضلى
_هو لما يخف ان شاء الله هيبقي مين فيهم؟
=هما الاتنين
_يعنى اى؟
=يعنى هيتجمعوا في شخصيه واحدة بدل شخصيتين
_احلف
=الاه والله
_ربنا يخليك والله
طلعت وانا بضحك، إلى هو خلاص مفيش حضرتك، هو هيبقي فيه سفالة بس هنعالجها ان شاء الله
نزلت لقيته واقف جمب العربيه مع واحدة وبيضحكوا نعم انها الخيانة
_اى دا اى إلى بيحصل هنا معلش؟
google-playkhamsatmostaqltradent