Ads by Google X

رواية جواز صالونات خالد وسالي كاملة - بقلم رانيا احمد

الصفحة الرئيسية

رواية جواز صالونات لابطال الرواية خالد وسالي (أحببت عدوي) بقلم الكاتبة المصرية رانيا أحمد ، الرواية كاملة جميع الفصول من الفصل الأول إلى الأخير عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf

رواية جواز صالونات خالد وسالي كاملة

رواية جواز صالونات خالد وسالي الفصل الأول

اتجوزت جواز صالونات بقالي 4 سنين حاليا انا مطلقه حبيته اوي بعد الجواز بس هو طول فتره الخطوبه كان فيه حاجه غلط مش فهماها في تعامله معايا كان غريب وبيحاول ميعملش معايا اي مشاكل حتي لو انا اللي بدات وكان ماسك فيا بايده وسنانه وكنت بستغرب لاني متاكده ان مش كل دا حب لحد ما اتجوزته وليله الدخله انا دخلت الاوضه اغير الفستان وانا بتخيل ومكسوفه خلصت ولبست لانجري وقعدت استناه مجاش طلعت ابص عليه من ورا الباب لقيته قاعد في الصالون وشارد وبيفكر استغربته اوي شويه وانا بتامله لقيته رفع راسه فجاه وبصلي نظره كلها غيظ رعبتني وقام جه نحيتي ومسكني من دراعي جامد وقالي اي اللي لبساه دا انا اتحرجت اوي ومردتش قالي طول ما انتي مراتي وعلي زمتي مشوفكش لابسه كدا تقعدي قدامي باسدال طويل ويبقي احسن لو مشوفتش وشك انا كل ده ببصله ومصدومه ومش عارفه فيه ايه ومش عارفه افكر ابدا فوقت بعد ما حسيت ان دراعي هيتقطع من ضغطه عليه خوفت منه اوي وهو اصلا ظابط وجسم وعضلات وكدا هزيت راسي وقولت حاضر وبس مقدرتش اقوله انت بتعمل كدا ليه لحد ما هو فجاني وقالي بضحكه سخريه بعد ما ساب ايدي وبعد عني شويه انا عارف انتي بتفكري ف ايه ومستغربه بس عذرك اصل انتي لسه مشوفتيش حاجه اسود ايام حياتك لسه جايه جمدي قلبك كدا عشان تستحملي انا كل ده بسمعه ومبلمه ومتنحه هو بيعمل كدا ليه طب لما هو مبيحبنيش مسبنيش ف الخطوبه ليه بالعكس دا كان ماسك فيه ومش عايز يسبني انا حتي مكنتش اعرفه قبل مجرد شخص كويس ورتبه كبيره اتقدملي ومكنتش احلم بيه اكيد في سبب كبير اوي للي بيعمله معايا دا
في عز وانا متنحه وعقلي شغال وملامحه وشي مصدومه لقيته بيقولي اللي ابوكي عمله زمان هتدفعي تمنه انتي دلوقتي فجاه تفكيري اتشل وفهمت كل حاجه دا اتجوزني انتقام لابويا بس يا تري ابويا عمل ايه عشان ينتقم منه كدا حتي كان ممكن يسجنه او يلفقله قضيه يقتله اي حاجه من دي كان قادر جدا يعملها بس معملش كدا واختار يتجوزني عشان ينتقم بسرعه سبته ودخلت الاوضه وانا بعيط جه ورايا شديت الاسدال من علي الشماعه ولبسته بسرعه ضحك بسخريه وقرب مني اوي لدرجه كنت حاسه بحراره نفسه علي بشرتي وقالي متقلقيش انا مستحيل اقربلك انا هعذبك بس هحبسك هنا زي السجينه همنعك تتواصلي مع اي بني ادم شغلتك تخدميني وتشوفي طلباتي وبس لازم اذلك عشان هو يتذل ومش هقولك عمل اي خليكي كدا مش هريحك الا بمزاجي وقعد عالكرسي وقالي قلعيني الجزمه اظا لسه بتلقي الصدمات بس فوقت لحظه وقربت منه وانا عفاريت الدنيا بتتنطط في وشي وخوفي منه راح ودوست علي رجله بكل قوته وقولتله معاش ولا كان اللي يزلني قام وقف ووشه احمر وعروقه برزت جامد انا الدم هرب من عروقي وفجاه عمل حاجه مكنتش اتوقعها..

جواز صالونات خالد وسالي الفصل الثاني

قربت منه وانا عفاريت الدنيا كلها بتتنطط في وشي وخوفي كله راح ودوست علي رجله بكل قوتي وقولتله معاش ولا كان اللي يزلني فجاه قام وعروقه كلها بارزه ووشه احمر وومسكني من شعري جامد وقرب من شفايفي وهو بيقولي بكل غضب ورحمه امي اللي ماتت مقهوره لهوريكي النجوم ف عز الضهر وشالني ورماني عالسرير وهو بيقطع هدومي زي المجنون وانا بصرخ وبزقه وهو ناوي يغتصبني لحد ما جسمي كله بان ليه وانا بحاول اداري نفسي وبصرخ ونسي وعده انه مش هيلمسني بس فجاه فاق وبعد عني بصعوبه ورزع ايده في ازاز الكومودينو ادشدش وايده نزفت دم بالهبل كانه بيفوق نفسه عشان يبعد عني وبصلي بغيظ وخرج وسبني وانا انهارت من العياط ومش مستوعبه كل اللي حصل دا فضلت اعيط لحد مانمت وصحيت تاني يوم حاسه ان جسمي مكسر قومت ببص حواليا وبدور عليه وانا خايفه منه خرجت من الاوضه طلعت بره للصاله لقيته قاعد وبيبصلي وبيضحك
قام وقف وقرب مني وانا بترعش من الخوف وفجاه بصلي وقالي بجديه متخافيش مني انا عمري ماهاذيكي ابدا انا عارف انك ملكيش ذنب في اللي عمله ابوكي بس ذنبك انك بنته ولازم اوجعه بيكي بس صدقيني مش هوجعك انتي متزعليش مني عشان اللي حصل امبارح غضبي كان عاميني وانتي مطلوب منك تستحمليني لحد ما اخلص اللي انا عايزه واخلصك مني بصتله وانا مندهشه اوي مستحيل دا يكون نفس الشخص اللي كان قدامي امبارح ظهرت قدامي شهامته وكبر في نظري معرفش ليه قالي انا لسه ببحلق في وشه انا عمري ما هقرب منك ولا هلمسك هتفضلي بنت عشان مظلمكيش اكتر وتقدري بعد ما اطلقك تتجوزي تاني اللي تحبيه وتختاريه بلعت ريقي وانا ببص في عنيه وبقوله انا هفضل هنا معاك قد ايه قالي لحد ما اخلص اللي انا عايزه وانا معرفش هيخلص امتي لازم اوصل لابوكي انك عايشه مذلوله ومتهانه عشان اذله واحس اني ردتله ولو حاجه قليله من اللي عمله قولتله وانا عيني مدمعه عمل ايه ارجوك قولي بص في عيني وقالي مش هقولك عشانك انتي مش عشانه عشان مش عايزك تعيشي نفس الاحساس اللي عشته انتي ملكيش ذنب ومش عايزك تكرهي ابوكي برضه عشانك وعشان متعشيش مكسوره
قولتله وانا مستغرباه اوي هو انت كدا بجد ولا بتضحك عليه وبتخدعني دي شخصيتك فعلا قالي ايوا انا مش وحش زي ما انتي مفكره انا بس واخد شاف كتير من الشخص اللي اسمه ابوكي ومش قادر انسي ولازم انتقم
قولتله ارجوك بلاش تاذيه ارجوك وانهارت ووقعت عالارض ومسكت رجله وانا بتوسله وبعيط وطي مسكني من ايدي وقفني وانا لسه بعيط وفضل باصصلي شويه بعدين سابني واداني ضهره ومش وهو بيكلمني بيقولي اجي الاقي الغدا جاهز ويا ويلك لو عملتي حاجه تزعلني منك ودور وشه ليه وكمل وقال عشان انا زعلي وحش اوي ومبرحمش اللي بزعلني
تنحت كدا وهو ماشي وقفل الباب وراه وحسيت انه مش طبيعي اكيد عنده انفصام شخصيه في ثانيه بيتغير من حال لحال قعدت عالارض و انا بفكر يا تري انا مستنيني ايه معاه ولسه هيعمل فيه ايه..

جواز صالونات الفصل الثالث

فضلت طول اليوم سرحانه ومقدرتش اقوم من علي الارض حاسه اني مشلوله معرفش انا قعده كدا بقالي قد ايه فجاه فوقت وحسيت بنفسي لما سمعت صوت الباب بيتفتح قومت وقفت وافتكرت اني معملتش الغدا وانه قالي زعله وحش وقفت قدامه بترعش من الخوف وهو وقف قدامي بيبصلي ووشه باين انه هادي مش متعصب اطمنت شويه قالي ببرود كدا انتي لسه قاعده مكانك من الصبح حسيت ان جسمي تلج من الخوف بس ملقتش علي وشه اثار غضب بس مش مطمناله لانه في ثانيه بيقلب قرب مني اوي ولف ايده علي وسطي وهو عينه بتفصص تفاصيل وشي فضل يقرب مني ويضمني ليه اكتر وانا ببصله ومندهشه من حاله اللي بيتغير في لحظه قرب من شفايفي اوي ولسه هتكلم لقيت شفايفه لزقت في شفايفه وباسني بوسه طويله اوي قطع فيها شفايفي حرفيا وانا مسلماله زي اللي السكرانه اللي مش ف وعيها سابني فجاه بعد وبعد عني وخطا خطوات سريعه ودخل الحمام وانا لسه واقفه مكاني كل شويه بتلقي من صدمه شكل ومعتش عارفه هو عايز ايه سمعت صوت الدش اشتغل وانا لحد الان مش عارفه هعمل ايه والمفروض اتصرف معاه ازاي
خلص وطلع من الحمام وانا لسه واقفه مكاني وقال بصوت جهوري فظيع خضني انتي لسه واقفه مكانك ليه اخلصي ادخلي جهزي طفح
انا لسه ببلم ومش فهماه وفجاه خضني بصوته العالي وهو بيزعقلي فوقت من صدمتي وجريت بسرعه دخلت المطبخ عشان اشوف اي حاجه اعملها للاكل طلع حاجات من التلاجه وبقيت بجهز الاكل وانا بترعش من خوفي حمرت كفته مجمده جاهزه كانت ف الفريزر ومعاه السلطات والرز والعيش وخرجت بسرعه حطيت الاكل ع السفره وقولتله بصوت مهزوز الاكل جاهز قام وهو بيبصلي بعنين كلها شر وقالي مش قولتلك متقفيش كدا قدامي بهدومك دي بصيت لنفسي لقتني لسه لابسه الانجري ومش حاسه لسه هتكلم لقيته زق السفره بايده وقع كل اللي عليها وقالي بصوت رجولي قوي اللي انتي عملاه ده هو دا الغدا
اتجمدت من صوته واترعشت من الخوف ولساني مش عارف ينطق مسكني من ايدي جامد وقالي شكلك كدا مش عايزه ايامك السوده دي تعدي غوري من وشي غيري الزفت دا جربت من قدامه بسرعه وقفلت باب الاوضه عليه وانا قلبي هيقف من الخوف وبعيط وبفكر يا تري لسه هيحصل ايه وبدعي ربنا يسترها معايا 

جواز صالونات الفصل الرابع

دخلت اوضتي وانا منهاره من العياط وحاسه ان كل دا حلم بصيت في المرايه وانا حزينه علي شكلي وعلي شفايفي اللي لسه وارمه من بوسته حطيت ايدي عليها ودموعي لسه نازله وعيني ثابته مش بتتحرك فجاه الباب خبط وسمعته فتح وخوفت اوي اول ما سمعت صوت بابا وماما واخواتي لبست هدوم كويسه بسرعه وحاولت اصلح ف شكلي عشان ميبنش حاجه ليهم بس مهو اكيد هيقولهم لان دا غرضه خرجت علي صوت بابا العالي وانا مفزوعه واول ما شاف شكلي انهار وجه يدخل جري عليه خالد حاشه بايده اه نسيت اقولكم انه اسمه خالد بعدين بابا اتعصب اوي وهو بيبصله بكل برود وبيقوله اطلع برا لو شوفت وشك هنا تاني مش هخلي فيه حته سليمه بابا قاله انت بتعمل كدا ليه فهمني وهو بيزعق خالد ضحك بسخريه وطلعله بطاقته باسمه ولقبه الحقيقين اتاريه كان مزور بطاقه ومغير لقبه عشان بابا ميعرفوش بابا اول ما بص عليها اتصدم والدم هرب من عروقه واتجمد مكانه ومقدرش ينطق فجاه خالد حط ايده علي رقبه بابا خنقه وهو كله غضب وبيقوله كنت فاكر انك هتفلت بعملتك كل اللي عملته انا هدوقه لبنتك اضعاف كل دا وانا بصرخ وبحوش ايده من علي رقبه بابا بعد ما وشه كله ازرق وماما واخواتي بيعيطوا ومش فاهمين حاجه وماما بتحاول تساعدني افك ايده من علي رقبه بابا بس قادرين عليه ابدا فجاه حسيت بضيق نفس ووقعت عالارض محستش بالدنيا بس انا واعيه وسامعه كل حاجه بس جسمي اتشل معدتش قادره استحمل ولا اقف هو اول ما شافني وقعت ساب بابا بسرعه ووطي عليه يشوفني وبابا قعد يكح جامد من خنقته لقيته فجاه بيحط ايده تحت رجلي وبيرفعني وشالني دخلني الاوضه عالسرير وطلع لهم تاني طردهم برا وقاله انسي ان ليك بنت عشان هعيشك بقيت عمرك تتحسر وتتقهر عليها بابا حاول يتكلم بس هو مسمعوش وزقه برا ورزع الباب وانا دموعي نازله شلالات من غير صوت لقيه دخل عليه وهو بيبصلي وكانت تعابير وشه عاديه خوفت منه وقومت قعدت واتعدلت عالسرير وانا برجع لورا بعيط جه قعد جمبي واتنهد تنهيده طويله وهو بيمسح علي وشه وقالي لو عرفتي هو عمل فيا ايه هتعذريني والله العظيم انا مش عايز ااذيكي ان عارف انك مش شكله بس حظك وقعك في سكتي يمكن لو مكنش بنا العداوه دي كنت هختارك تبقي مراتي وحلالي طول العمر بس اكيد دلوقتي مينفعش رفع عينه في عيني لقاني بصاله ودموعي نازله بصمت قرب مني جامد انا خوفت ورجعت لورا بس هو شدني نحيته وباس دماغي بوسه طويله اوي كنت حاسه بحراره انفاسه رفع ايده ومسحلي دموعي براحه وهو قريب مني اوي فتح سوسته الترنج اللي كنت لبساه براحه وبهدوء شديد وبدا يبوسني بوسات صغيره في رقبتي وصدري بوسات متتاليه ورا بعضها وانا مسلماله ومش قادره اتحرك والامر بدا يتطور وقلعني جاكت الترنج خالص ونيمني وبقي هو فوقي ولسه مستمر وبيبوسني في كل حته ف جسمي لحد ما وصل لشفايفي وقرب منها اوي وفجاه ضرب ايده جامد في الحيط لدرجه حسيت الحيطه اتحركت وقام من عليه وخرج وهو متعصب وقفل باب الشقه عليه فضلت قاعده مكاني بعيط لحد ما نمت وصحيت علي صوته وانا معرفش احنا امتي وهو بيزعق ووشه كل غضب وعروقه بارزه اوي قومت مفزوعه من شكله لقيته مسكني مش شعري ورماني عالارض وهو بيقولي ايه اللي منيمك لحد دلوقتي ولا انت فاكره انك قاعده ف فندق وعايزه. حد يخدمك اوعي تنسي نفسك وتنسي انتي مين وهنا ليه ومسكني مش شعري قومني تاني وقفت قصاده وانا بتوجع من مسكته زقني وقالي ادخلي اعمليلي حاجه اكلها واخلصي وهو بيزعق طلعت اجري عالمطبخ لقيته جه ورايا وعنيه كلها شر وقالي لو شوفتك واقفه قدامي بعد كدا بهدوم بيت هولع ف اللي خلفوكي وزعق جامد وقالي ادخلي البسيلك عبايه مشيت من قدامه جري ودخلت الاوضه لبست اسدال وغطيت شعري وجريت تاني عالمطبخ اعمله اكل وانا بفكر وخايفه لميعجبوش ويتلكك ويضربني..

الفصل الخامس

حضرت الاكل وانا واخده بالي من كل تفصيله فيه وخايفه ليعلق لي علي اي حاجه انا بقيت بترعب منه ومن هيئته مجرد ما بشوفه بحس قلبي هيقف من الخوف طلعت حطيت الاكل عالسفره كنا الساعه واحده بالليل وانا بترعش من الخوف من اي رد فعل ليه قولتله بصوت مهزوز الاكل جاهز قام من مكانه بهدوء شديد اوي يخوف مش يطمن وهو بيبصلي وشد كرسي السفره وقعد عليه وقالي مش هتقعدي تطفحي قولتله وان متنحه وجسمي متلج من الرعبه مش عايزه فجاه اتفزعت من صوته القوي وهو بيزعق وبيقولي اقعدي بقولك
شديت الكرسي وانا بتنفض من الخوف وقولتله حاضر وقعدت وبدا هو ياكل بكل برود. اعصاب ومش حاسس باللي قعده جمبه بتترعش من خوفها منه قالي بحده كلي من غير ما اتكلم بدات اكل بصمت وهو شويه وخلص اكل وقام من مكانه واداني ضهره وهو ماشي قالي تسلم ايدك
وانا مبحلقه وحاسه انه مش طبيعي اكيد عنده انفصام شخصيه دخل اوضه مكتبه يشوف شغله عالاب بتاعه وانا قمت من مكاني بهدوء كدا دخلت بقيت الاكل! وخلصت بقيت اللي في المطبخ وبعدين دخلت على اوضتي بهدوء شديد من غير ما يحس بي وقفلت الباب على وقعدت على السرير اعيط بس بصمت
بس انا حاسه بحاجه غريبه اول مره اخد بالي منها انا ليه مش كرهاه ليه مستحمله لحد دلوقتي ومانفجرتش فيه قعدت افكر كتير لحد ما نمت وصحيت الصبح بفتح عيني لقيته قدامي قاعد عالكرسي اللي جمب السرير بيبصلي وعيني في عينه انا قمت مفزوعه وانا بقوله فيه ايه فضل باصصلي اكتر من همس دقايق ومتكلمش وانا ببصله وعنينا ثابته مش بتتحرك انا بصراحه توهت ف عنيه وملامحه الرجوليه ووسامته اللي اعجبت بيها من اول ما شوفته نظرته تسحر خلتني مش واعيه ونسيت خالص انه خدعني لقيتني من غير وعي بقرب منه وهو لسه بيبصلي وعنيه بتترجاني مفوقش من اللي انا فيه قربت من اوي وهو شد ايدي ولسه قاعد عالكرسي متحركش قعدني علي رجله ولسه عينه في عيني مش بتتحرك انا وهو تايهين لقيت نفسي بحضه جامد كاني بقوله احميني منك وفضلت بحضنه وحاسه اني مش عايزه اسيبه فضلت كدا لحد ما حسيت انه مش بادلني الحضن فوقت حبه وبدات ابعد عنه وانا مكسوفه لقيتي لف ايده علي وسطي بيرجعني لحضنه تاني وانا ما صدقت ومسكت فيه اكتر حضني جامد لدرجه حسيت ان هخش جواه بعدت عنه سنه عشان اشوف تعابير وشه اللي حبيتها وهو لسه حاضني مسبنيش كانت شفايفي قريبه من شفايفه اوي ولسه ببص في عينه وهو عينه في عيني لقيتني بقرب من شفايفه وبوستها بوسه صغيره ورجعت ابصله تاني ولسه هو عينه في عيني كانه بيقولي اعمليها تاني قربت وبوسته بوسه تانيه صغيره وبعدت سنه بس لسه قريبه فجاني هو ولقيته حط ايده في شعري وانهال علي شفايفي يبوسني بعنف لدرجه معتش عارفه اتنفس وهو حس اني هتخنق بعد وهو بينهج كانه كان في حرب وشالني ورماني عالسرير وقلع هدومه اللي فوق وقرب عليه هنا استوعبت وفوقت وافتكرت هو قالي ايه زقيته من فوقي وقمت بسرعه دخلت الحمام وقفلت عليه الباب وانا بنهج وفضلت واقفه خايفه ليجي يكسر الباب علي دماغي بس شويه وسمعته خرج من البيت خدت نفسي واتنهدت براحه كاني كنت ف سباق...
اخدت دش وغيرت هدومي ورتبت البيت بسرعه ودخلت اجهز غدا عشان ميجيش يولع فيه يدوب خلصت وقعدت استناه وانا مرعوبه وخايفه ليعمل فيه اي حاجه ومش عارفه انا عملت كدا معاه ازاي شويه والباب خبط
قمت افتح لقيته بابا طلعت اجري عليه اترميت ف حضنه وانا بعيط وصعبان عليه نفسي اوي قالي متخافيش هخلصك منه خرجت من حضنه بصتله باستغراب وقولتله يعني هتخلصني منه قالي هطلقك مش عارفه ليه قلبي اتقبض بس اتجاهلت الشعور دا وقولتله ي ريت ي بابا انا تعبانه اوي ولسه مخلصتش الكلمه واتجمدت مكاني ولساني اتلجم لما شوفته واقف ورا بابا بابا اخد باله ودور وشه بصله وخالد عنيه كلها غضب وقفت بسرعه قدام بابا وانا بعيط وبقوله ونبي متاذيهوش وانا هعملك كل اللي انت عايزه ونبي ياخالد ونبي لسه تعابير وشه جامده وصلبه ومرعبه بابا قاله وهو بيتوسله طلقها يبني وانا هصلح كل اللي فات وهرجعلك حقك كله وزياده بس سيب بنتي ملهاش ذنب قرب منه بسرعه وزقني عالارض وزنقه في الحيط وهو ماسكه من رقبته وقاله هترجعلي ابويا اللي مات بسببك هترجعلي امي اللي ماتت بحسرتها هترجعلي طفولتي اللي اتشردت فيها ف الشوارع بسببك بعد ما اتهمت ابويا في قضيه زور ولوثت سمعته وفلسته ومات منتحر ف السجن وزعق جامد بصوت جهوري وقاله هترجعلي ايه ولا ايه انا اتصدمت دلوقتي صدمه عمري ووقعت عالارض عشان معتش حاسه برجلي شيلاني بصلي خالد وقالي بزعيق هو دا ابوكي واللي عمله يستحق اعمل فيه ايه قوليلي انتي
رد بابا بسرعه ودموعه نازله انا هروح وهعترف علي نفسي وهفتح القضيه تاني وهطلع ابوك براءه قدام العالم كله بس ارجوك طلق بنتي وارحمها هي ملهاش ذنب
طلقها ابوس رجلك... يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent