رواية احببته فتكبر الفصل الرابع 4 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية أحببته فتكبر الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام.. ملحوظة قبل البدا عند البحث عن الرواية اكتب في جوجل "رواية احببته فتكبر دليل الروايات" لكي يظهر لك جميع فصول الرواية كاملة

رواية أحببته فتكبر كاملة

رواية أحببته فتكبر الفصل الرابع 4

شمس   اخدت ابنها وقالت تعالي اخرجك ونتمشي شويه
سليم الصغير   هييييي وباسها من خدها
سليم   مع زملائه التفت لقي سليم بشد مامته عليه يبوسها وشمس بتضحك وبتحضنه بس قربو يخرجو من الفندق بصدمه قام وقف ومش مصدق هي ولا لأ
عمرو   مالك يا سليم وقفت ليه كدا
سليم   قال لحظه وجاي وجري
شمس وابنها   ركبو تاكسي
سليم  شافهم وهما بيركبو وما قدر يشوفها كويس ويتأكد
عمرو  راح وراه وقاله ايه اللي حصل
سليم   اتنهد وقال ولا حاجه
عمرو  طيب يلا عندنا شغل
سليم   تمام ودخلو وبعدين فكر يسأل علي اسمها لما افتكر كلام سليم انهم نزلين ف الفندق وبعدين قال سليم اسمه سليم ويشبهني وقلبي فرح بيه وهي تشبه شمس اتنهد وقال يارب يكون اللي ف دماغي صح وبعدين قال بس ازاي انا مقربتش منها غير مره وف نفسه تاني قال عادي يا غبي كتير بيحصل حمل من مرت واحده بقلمي نور عصام
عمرو   ايه يا عم مالك فوق كدا من السرحان والتوهان اللي انت فيه دا عندنا شغل كتير
سليم   حاضر حاضر وف نفسه قال بس اخلص اسأل عنها او استناها هنا مش همشي غير لما اشوفها
شمس   راحت الملاهي مع ابنها
سليم    ماما انا عاوز اروح الاهرامات اتصور علشان يزيد اتصور هناك وانا كمان عاوز اوريه الصور بتاعتي هناك
شمس  من عيوني يا قلب ماما وفعلا راحو
وبعد ساعتين
ناهد اتصلت علي شمس وقالت ان امها وابوها هيتجننو عليها
شمس   فرحت وقالت حاضر بس بلاش البيت
ناهد  لا هنتقابل ف المكان اللي كما نتقابل فيه من قبل 
شمس   تمام بس مسافة الطريق وبعدين قالتلها ناهد انتي قولتلهم علي سليم ابني
ناهد  لا خليتها مفاجأه
شمس   تسلميلي حبيبتي وقفلت وبعدين قالت سليم حبيبي ايه رأيك نروح نشوف تيتا وجدو مامتي وبابايا 
سليم   بجد يا ماما هنشوفهم
شمس  ايوا يا روحي 
سليم  بفرحه يلا بينا ومشيو
وبعد بعض الوقت 
ناهد   فينك يا شمس
شمس  انا داخله اهو
ناهد   بصت لقتها شاورت لها
شمس   شافتهم وقلبها دقاته سرعت وماعادت قادره تسيطر علي نفسها وقفت لحظات وبعدين راحت لعندهم
نبيله   بفرحه قلبها كان هيوقف ودموعها نزلت
شمس   ماسكه سليم ف ايدها وجريت عليها واخدتها بالحضن والدموع 
نبيله   بنتي حبيبتي الحمد لله اني شوفتك قدام عيني تاني
محمد   خلاص يا نبيله بقا خليني اسلم عليها
شمس   بصتله ورمت نفسها ف حضنه ودموعها ذادت
محمد   طبطب عليها وقالها اهدي يا قلب بابا الحمد لله اني شوفتك بخير بقلمي نور عصام
سليم   اممم هو يعني مفيش غير ماما تسلمو عليها يا جدو
محمد ونبيله    اتفاجئو وبصوله
شمس   بصت لأبنها بحب وقالت دا سليم ابني يا بابا
سليم ببتسامه قاله ايه يا جدو انت مش فرحان انك شوفتني
محمد  خطفه من الارض جوا صدره ودموعه نزلت بهستيريا
نبيله   بصتله وشافته كتير يشبه سليم ابوه فرحت قوي بيه وبعدين قالت كفايه بقا يا محمد هو حفيدك لوحدك هات الواد وبصت ل سليم وقالت عيون تيتا وقلب تيتا
سليم   قالها الكلام دا ليا انا يا كبيره
نبيله   هههههه واخدته ف حضنها وقالت طبعا يا قلب الكبيره
محمد    هههههه وبعدين قال الواد عنده كام سنه
سليم   خمسه ياجدو
محمد   بهزار قال بس مش ممكن
شمس   والله دايما اقوله كدا يا بابا
محمد   طبطب عليها وقالها طيب ليه مقولتيش علي سليم من قبل كنتي بتكلمينا ليه خبيتي علينا
شمس   اسفه يا بابا بس مكنتش عوزاكو تقلقو عليا اكتر من كدا احببته فتكبر بقلمي نور عصام
نبيله   عماله تبوس ف سليم وطبطب عليه
سليم   قالها انا بحبك قوي يا تيتا انتي وجدو وكان نفسي اشوفكم وماما كانت تقول قريب ان شاء الله
محمد   حمدلله علي سلامتك يا قلب جدو احنا كمان بنحبك قوي ومستنينك من سنين
شمس   عامل ايه يا بابا وانتي يا ماما
محمد   الحمد لله يا بنتي مكنش ناقصنا غيرك 
سليم   طيب وانا يا جدو
محمد    وانت يا قلب جدو واخده ف حضنه
وبعد شويه
نبيله   طيب يلا بقا نقوم نروح عالبيت
شمس   بصتلهم
نبيله   ايه يا شموسه اوعي تقولي مش عاوزه تيجي البيت
شمس   ماما حبيبتي لو بتحبيني خليني بالفندق
نبيله يا بنتي مينفعش يبقي عندك بيت واهل وتنزلي بالفندق
شمس   ماما الله يخليكي متضغطيش عليا انا مش عاوزه اشوف حد صدقيني مش عرفه رد فعلي هيكون ايه
نبيله   تعالي وربنا يسهل مش هخليكي تشوفيهم
شمس   ماما خالتي انا عرفاها اكيد بتيجي كل يوم او يوم ويوم انا متأكده علشان خاطري مش عاوزه اغلط ف حد
نبيله  بس يا بنتي لازم يعرفو وخصوصا علشان سليم
شمس  مش وقته يا ماما انا لسه تعبانه وبصتلها والدموع ف عيونها وقالت اوعي يا ماما تفتكري ان بعد السنين دي كلها انا نسيت لا يا ماما الجرح اللي جرحه ليا عمره ما هيهداوا ابدا
محمد   انا فاهمك يا بنتي بس بردو امك عندها حق وخصوصا علشان سليم
شمس   عرفه يا بابا بس خليني اهدي شويه وبعدين قالت صدقني يا بابا لمجرد ما نزلت مصر كل جروحي اتفتحت والله لولا اني هتجنن عليكم ما كنت نزلت وان كان علي الشغل كان ممكن اخلصه من هناك وحضرتك عارف بس انا جيت علشانكم وكمان ابني يعرفكم ويشوفكم وانتو كمان تشوفوه بقلمي نور عصام
محمد   طيب انا ممكن اوافق انك ترجعي الفندق شويه بس دا مش حل وانتي عرفه
شمس   زي ما قولت يا بابا شويه بس 
نبيله   ليه كدا يا محمد
محمد   ابتسم وقالها معها راجل وسيد الرجاله كلهم هيخلي باله منها وعلشان كدا انا وافقت ترجع الفندق يومين 
شمس   ربنا يخليك ليا يا بابا وبعدين ندهت علي ناهد وقالتلها تجيب سليم علشان يمشو
سليم   قال هو احنا ممكن نشوف بابا هو كمان مش حضرتك قولتي يا ماما ان هو ف مصر
محمد  بصلها
شمش  فهمت ابوها وقالت اكيد يا حبيبي هتشوفه
سليم   امته دا وحشني اوي وكمان علشان اقوله اني زعلان منه لانه عمره ما سأل عني وانتي دايما تقولي انو مشغول 
نبيله   دمعت
شمس   حبيبي معلش غضب عنه وبعدين قالت هو انا يعني قصرت معك ل حاجه
شمس   لا يا ماما بس كنت عاوز اشوفه قبل ما نسافر
نبيله   هو انتي هتسافري تاني يا شمس
شمس  اكيد يا ماما علشان شغلي وكمان سليم عاوز يرجع 
محمد   حبيب جدو انت عاوز ترجع تاني
سليم   ايوا يا جدو علشان صحابي انا مش عارف حد هنا
محمد   ما انت لو قعدت هنا بردو هيبقالك صحاب كتير
سليم   بص لأمه
شمس   معلش يا بابا نتكلم بعدين ف الموضوع دا
ابوها   اومأ بعيونه لها وقامو علشان يمشو
في الفندق
سليم   خلص شغل وقاعد مستني سليم وامه
شمس وابنها  وصلو الفندق واتقابلو مع فهد برا ودخلو مع بعض بقلمي نور عصام
فهد شايل سليم وبيلعب معاه وقاله حبيبي مبسوط ف بمصر
سليم   قوي قوي يا عمو
فهد  طيب احكيلي بقا وين روحت
سليم   لااا دي عاوزه قاعدة طويله وآيس كريم ليا انا بس
فهد وشمس  ههههه ههههههههه
سليم   سمع الضحك التفت وشاف شمس وسليم وفهد انصدم ودقات قلبه ذادت ومش عارف يعمل ايه فرحه بيهم غيظ منهم انهم مع حد تاني وياتري مين
فهد   بضحك قال ل سليم ماشي كلامك يا سولي
سليم   يوووو قولت ميت مره مش بحب سولي دي
فهد   بهزار قاله طيب ممكن اقولك يا سولي وكل واحده ب آيس كريم زياده
سليم   رفع حاجه وقال لا انا عندي مبدأ
فهد    هههههه وبعدين نزله وقال ماشي كلام الرجاله
سليم  احلي حاجه فيك انت اتعلمت مصري من ماما ومني
فهد  بص ل شمس وعيونه جت ف عنيها وطالت 
سليم   هنا قرر يروح عندهم وفعلا راح وقف قصادهم
سليم الصغير   اهلا يا عمو انت لسه هنا
شمس   التفتت تشوف ابنها بيكلم مين فتحت عيونها
سليم   بصلها ودقات قلبه يكاد تخرج من صدره وصوت انفاسه عالي وعيونه ف عيونها
شمس   وشها احمر وايدها بتعرق وحرارتها ذادت
فهد  اخد باله وف نفسه قال اكيد هو دا جوزها وخاصه من لون عيون سليم الكبير والصغير
شمس  اتنهدت وف نفسها قالت إلا كرامتي ولازم احافظ علي شويه من مبادئي اللي ممكن تضيع لما ابص ف عيونه واستجمعت قوتها وبصت لأبنها وقالت يلا يا قلبي
سليم الصغير   ايه يا ماما مش هنروح مع عمو فهد
شمس   بعدين حبيبي 
سليم    بص ل سليم الصغير وقاله ازيك ياقلب با
شمس    مسكت ايد ابنها وبصت ل سليم
سليم   قاله ايه يا بطل مش هتسلم عليا وتعرفنا
سليم الصغير   اهلا عمو وقاله دي ماما ودا عمو فهد
سليم   بلهفه اخده ف حضنه ودموعه نزلت
سليم الصغير   بصله وقاله مالك يا عمو
سليم   ببتسامه قاله اصلك وحشتني قوي
فهد   حس ان شمس متوتره قال انا هطلع اغير وبنزل تاني علشان الآيس كريم يا بطل
سليم الصغير   اوك وانا هستناك
شمس   قالت لابنها سليم ممكن نطلع بقا
سليم الصغير    حاضر يا ماما بس اعرفك 
شمس   قالت لابنها بعدين حبيبي علشان تعبانه
سليم   بصلها وعيونه كلها لهفه وشوق وحب
شمس   عيونها اتملت دموع وقالت يلا حبيبي
سليم   قرب عليها 
شمس   بصتله نظره لوم وعتاب وحزن
سليم   بحبك
شمس   سقطت دامعه منها علي ايده
سليم الصغير   مالك يا ماما
شمس   حبيبي يلا نمشي والتفتت
سليم   قال
تفتكرو سليم قال ايه 
وايه رد فعل سليم الصغير .. يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent