U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

نوفيلا سمراء الفصل الرابع 4 - بقلم نورهان نصار

رواية نوفيلا سمراء بقلم نورهان نصار الفصل الرابع "4" كامل
نوفيلا سمراء بقلم نورهان نصار
ملحوظة: الرواية كاملة أبحث في جوجل "نوفيلا سمراء دليل" أو ادخل مباشرة على "Deliil.com"

نوفيلا سمراء الفصل الرابع "4" بقلم نورهان نصار



بعد يومين

لؤلؤه برفض:لا طبعا انا مستحيل اروح هناك..
مونيكا بضيق:ليه بس يا لؤلؤه..و بعدين انا مينفعش اروح عشان فريده هتفضل تزعق...
لؤلؤه بنفاذ صبر:يا ستي و انا كمان مش بطيقها...و هي صوتها علي جدا علي أي حد...انا سكتت بس المره اللي فاتت عشان معملكيش مشكله..
مونيكا اتنهدت في محاوله أنها تهدي و ابتسمت:يا لولو يا قمر انتي..انا محتاجه الفلوس دي..و مخدتش منه غير أربعين في الميه من الفلوس...و مش هقدر اروح عشان أدهم صاحب الدار ممكن ياخد باله و يعمل مشكله فعلا..و انتي خلاص فريده عرفتك...
لؤلؤه بتفكير:طب ما يا مونيكا احتمال كبير انهم يطلبوا مني امضي علي حاجه...و وقتها لازم امضي بأسمك...
مونيكا:يا بنتي متخافيش انا مضيت علي العقد من بدري و خدت جزء من الفلوس و الباقي المرادي...من غير إمضاء ولا حاجه...
لؤلؤه سكتت بس بصت ليها بقلق...

كان فهد في الجيم...و مشغول بالتدريبات بتاعته...و لقي فونه بيرن....
فهد:الو...
أدهم:الو يا فهد..بالله عليك خلص التمرين بتاعك و تعالي الدار...
فهد ببرود:اشمعني..
أدهم:يا ابني تعالي بس و هفهمك...
فهد بتوعد:و الله لو حاجه تافهه هضربك بين الموظفين بتوعك يا اخويا...
و قفل من غير ما يسمع رد...

قاعدين في المدرج مستنيين دكتور الماده...بس لقوا حد تاني خالص هو اللي دخل...
مونيكا بصدمه:بت يا لؤلؤه الحقي...
لؤلؤه بخفوت:ده عمرو...
دخل عمرو من باب المدرج تحت أنظار الكل المستغربين و بالأخص لؤلؤه و مونيكا...و طلع علي المكتب الخاص بيه....
عمرو بيتكلم في المايك:صباح الخير يا شباب...طبعا عارف انكم مستغربين أنا بعمل ايه هنا..بس دكتور فؤاد بيمر بظروف صحيه الفتره دي و حضرته و العميد كلفوني اني اشتغل الفتره دي معاكم...
لؤلؤه بلمت من كلام عمرو...و الحال عند مونيكا مش أقل منها..
مونيكا بلعت ريقها و ببطئ:شكله هيبقي تيرم مش فايت...
لؤلؤه ما زالت ساكته و سرحانه...
مونيكا بصوت واطي عشان عمرو: لؤلؤه..لؤلؤه..
لؤلؤه فاقت و بصتلها:امممم..
مونيكا بجديه:مش عاوزاكي تحطي الاخ ده في دماغك..شويه و هيمشي...
لؤلؤه:تمام...
عمرو بصوا عالي:الصوووت...و كله يركز معايا...
مونيكا بجديه:جتك نيله و انت لوح..

خلص فهد التمرين الخاص بيه...و دخل اخد شاور و لبس هدومه...و خرج من الجيم...و ركب عربيته اللي وصلت خلاص...و طلع علي أدهم...

فهد داخل مكتبه و بسخريه:فيه ايه يا اخويا و عاوزك بسرعه...ايه بقي؟!
أدهم بفرح:شخصيه مهمه جدا طالبه اني اروح ليها عشان اعملها فستان تحضر بيه مناسبه أهم...
فهد ابتسم و بهدوء:يا عم مبروك..بس ليه جايبني كده علي ملا وشي...
أدهم:عشان مش هينفع اسيب الدار هنا لوحده و فيه شغل كتير ف تابع انت..و الرزل سامر مرضاش...ف ملقتش إلا أنت....
فهد بتهديد:عارف لو غ....
أدهم قاطعه: متقلقش ٣ ساعات و هتلاقيني عندك...
فهد اتنهد:ماشي...أنجز بقي يلا فضيلنا المكان...
أدهم أخد جاكت بدلته و طلع يجري....
و فهد قعد و مفيش دقيقه الا و دخلت بعدها فريده..و بدأت تكلمه في تفاصيل حاجات في الشغل بتاع أدهم...و فهد كان بيختار الأصلح لأدهم...و بعده عن السوق السنين اللي فاتت مأثرش عليا...و ثقه أدهم فيه بأنه يتابع شغله مش من فراغ..

خلصوا المحاضره و قاموا خرجوا بسرعه...
لؤلؤه:انا هروح بقي و مش هتأخر عليكي استنيني في الكافيه...
مونيكا:تمام يا لولي...
و سابت لؤلؤه مونيكا و طلعت علي العنوان بتاع دار أدهم..

دخلت لؤلؤه و هي بتدور بعيونها علي فريده...
لؤلؤه بدعاء:يارب مشوفكيش...
فريده من وراها: أخيراً شوفنا وش حد منكم...
لؤلؤه اتفزعت و بصت وراها بسرعه....
فريده بحده:ايه شوفتي عفريت...
لؤلؤه بجديه:بقولك ايه يا ست انتي تراعي أسلوبك في الكلام معايا.. أنا لا موظفه عندك و لا أي حاجه عشان كل ما تشوفي وشي تروحي مزعقه كده...
فريده بصدمه:أنتي ازاي بتكلميني كده ..
لؤلؤه بحده:و أنتي بأي صفه تعلي صوتك عليا...و الله لولا أني مش عاوزه مشاكل كنت كلمت أستاذ أدهم...
و اتنهدت و بجديه:حاولي تغيري أسلوبك ده...مينفعش احنا بني أدمين برضه مش كلاب...و سابت فريده و مشيت...

بقلم الكاتبة نورهان نصار

كان فهد قاعد بيقرأ كتاب و لقي السكرتيره داخله عليه
السكرتيره: مستر فهد فيه بنت عاوزه تاخد باقي فلوسها..هي كانت موديل من اللي موجودين...
فهد بهدوء:طب هاتيلي العقد بتاعها و باقي الفلوس...و خليها تدخل...
السكرتيره:تمام حضرتك..
و خرجت و بعد أقل من دقيقه دخلت لؤلؤه....و كان فهد مركز في الكتاب:اتفضلي...
و بيرفع عينه لقي لؤلؤه....
فهد بصدمه:انتي...
لؤلؤه بخوف:انت...
فهد ضحك و بسخريه: اتفضلي...
لؤلؤه بخوف:هو فين أستاذ أدهم....
فهد ساب الكتاب و قام وقف و بجديه:لا أستاذ أدهم ايه بقي...اقعدي اقعدي...
قعدت لؤلؤه بخوف و باين عليها أنها متوتره جدا...
لؤلؤه بتوتر:ب..بس..مش حضرته صاحب الدار؟!
دخلت السكرتيره من بره:اتفضل يا مستر فهد...
فهد:حطيهم عندك...
نفذت السكرتيره كلامه و سابتهم و خرجت....
لؤلؤه بشجاعه مزيفه:ميهمنيش حضرتك مين..انا جايه عشان اخد باقي الفلوس...
فهد من وراها ببرود:امممممم...و لف قعد علي الكرسي
اللي أدامها و حط رجل علي رجل..و مسك العقد و قلم و ابتسم بخبث:طب اتفضلي امضيلي؟!
لؤلؤه بقلق:احم..علي ايه؟!
فهد ببرود:علي انك استلمتي بقيت أجرك..
لؤلؤه سكتت شويه...
فهد بخبث:ها..فيه حاجه يا....
و بص ف العقد و بهدوء شيطاني:يا مونيكا!
لؤلؤه بلعت ريقها بخوف و لنفسها:الله يخربيتك يا مونيكا...
فهد حط العقد و القلم علي الترابيزه اللي بينهم و بجديه:اتفضلي امضي عشان ورايا شغل مش فاضي أنا...
لؤلؤه بخوف: حاضر...
و مسكت القلم و برعشه خوف في ايديها مضت....
فهد طلب السكرتيره من بره...و دخلت....
السكرتيره:أوامرك يا مستر فهد؟
فهد:اطلبي البوليس!!
لؤلؤه بخوف:نعم...انا معملتش حاجه...
فهد شاور للسكرتيره بأنها تخرج ..و قرب من لؤلؤه....
فهد بجديه: مفكراني عيل و هتستعبطيه انتي مش مونيكا...
لؤلؤه بصوت حاولت يبقي قوي علي اد ما يقدر:بقولك ايه لو بتعمل ده كله عشان القلم اللي خدته مني ف انسي يا بابا فريده بره عرفت باللي حصل و هي سبب خروجي...اما القلم بقي ف انت تستاهله عشان انت شخص وقح و حق...ااااه
صرخت لؤلؤه بألم لما فهد ضربها بالقلم...و شدها من دراعها ليه...و بصوت حاد:انتي انسانه سافله و قليله الادب...و عاوزه اللي يربيكي...
لؤلؤه ببكاء: ابعد عني يا حيوان...
فهد بحده:ابعد...انتي خلاص هتبقي تحت رحمتي يا الحبس أولي بيكي...
لؤلؤه بكبرياء:ده بعدك..
و زقت فهد...
فهد بسخريه:انتي يا حلوه ماضيه علي عقد بأسم واحده تانيه يعني تزوير...
لؤلؤه ببكاء:حرام عليك..انت عاوز مني ايه...
فهد قعد و بكبرياء:اللي اطلبه منك يا يتنفذ يا هتخرجي من هنا علي القسم...
لؤلؤه اتنهدت: أوامرك؟
فهد بهدوء:تبقي مساعده شخصيه ليا!
لؤلؤه بصدمه:افندم!!
فهد بسخريه: ايه دماغك حدفت شمال و الا ايه؟!
لؤلؤه بصت في الأرض بخجل...
فهد: اممم..موافقه؟!
لؤلؤه هزت رأسها بأه...
فهد:تعجبيني كده...بكره الساعه ٦ ونص تبقي ف....
لؤلؤه قاطعته:لا طبعا مينفعش..
فهد حك دقنه:افندم!!ليه يا سنيوره؟
لؤلؤه:عشان كليتي...
فهد:مليش دعوه...
لؤلؤه:ب...
فهد قاطعها:لا بس و لا غيره...مشكلتك و انتي تحليها..و عشان عنادك ده الساعه ٦ تبقي عندي في العنوان اللي هبعتهولك....
لسه لؤلؤه هتتكلم فهد قاطعها:كلمه تانيه و هلغي الاتفاق و اطلب البوليس....و اتفضلي يلا بره عشان عندي شغل...
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة