رواية احببته رغم قسوته الفصل الثامن 8 بقلم ملك محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية احببته رغم قسوته  الفصل الثامن بقلم ملك محمد

 رواية احببته رغم قسوته  الفصل الثامن

 سيف بصدمة: انتييي.
جميلة بصدمة: انتت.
دياب باستغراب :انتوااا تعرفوا بعض .
جميلة بخوف :لا لا معرفهوش .
دياب بحدة :ما تخلصوااا تعرفوا بعض منين .
سيف بتوتر :دي البنت اللي .....
دياب وشه احمر ومسك سيف من دراعه وقاله :البنت اللي ايييييه انطق .
سيف :البنت اللي كنت معجب بيها وصدتني يا دياب وقولتلك أنها اتجوزت .
دياب بص لجميلة وقالها:بقاا هو ده اللي محااافظة علي قلبيييي ومحبتيش حد غيييرييي .
جميلة :انا متكلمتش معااه اساسا ،هو هو بس ....
دياب بغضب :هو بس اييييه .
جميلة بخوف :جيه كلمني في الجامعة وانا صديته والله صدقنييي بقا يا دياب .
سيف :محصلش كلام بينا يا دياب ،حتي انا لما حكيتلك عنها مكنتش اعرف اسمها حتي .
دياب اتنهد وقالها بعصبية :ده مينكرش حقيقة انك حااامل يا هانم .
جميلة :دياب لآخر مرة بحذرك انا هروح اكشف معاك علشان تتأكد مش اكتر ،لكن انا اشرف من الشرف ،انت فااااهم .
دياب بتريقة :هنعرف ،هنعرف يا بنت عمي.
دياب بحزم:يلا يا سيف علشان نروح لأختك .
سيف بحزن :حاضر يا دياب ،يلا بينا .
ركبوا العربية سيف ركب في مقعد السائق وجنبه دياب وجميلة قاعدة ورا .
وكانت جميلة سرحانة في حاجات كتير اوي بقلمي #Malak_mohamed
جميلة في نفسها :يااااه علي خيية املي ،دياب حب عمري من وانا صغيرة يشك فيااا يشك فيااا انا طول عمري محبوسة في البيت عمري ما تخيلت أن يحصل فيا كل ده يا ريتني ما كنت حبيتك يا دياب ،يا ريتني ما كنت حبيتك .
وكان سيف يتذكر الموقف الذي حدث بينه وبين جميلة .
Flash back.
سيف :يا آنسة يا آنسة .
جميلة :في حاجة حضرتك .
سيف :كنت عاوز اقولك علي حاجة .
جميلة :اتفضل.
سيف :انا بحبك .
جميلة بصدمة :نععممم ،لو سمحت يا استاذ ،انت مش اكتر من حد غريب شوفته في الشارع ولو سمحت ملكش دعوة بيا .
Back.
سيف في نفسه :يااااه يا جميلة ،انا كنت بحبك اوي انا كنت مستعد اني اعمل اي حاجة علشانك بس لااا ....دياب صاحبي واخويااا...عمري ما افكر اني احب مراته ،انتي خلاص يا جميلة خرجت برة قلبي .
دياب في نفسه :انا مش مصدق ،معقولة يكون دياب بيحب جميلة ،لييه بس بيحصل فيااا كل ده ... وجميلة حااامل حامل ازاي يعني ،معقولة هان عليكي تخو"نيني يا جميلة ،بس لا انا مصدقش أن انتي اللي تعملي كدة .
بقلمي #Malak_mohamed
سيف :يلا يا دياب وصلنا .
نزل دياب وبعده جميلة ودخلوا العيادة .
سيف :ازيك يا قمر عاملة ايه.
قمر اخت سيف :ازيك يا سيفو عاملة ايه يا حبيبي واحشني .
سيف :الحمد لله ،بقولك يا قمر كنت محتاج بس انك تكشفي علي مرات صاحبي .
قمر :ماشي عيوني ،اتقضلي يا مدام .
جميلة دخلت وقمر بعد فترة خلصت الكشف وخرجت .
دياب :طمنيني يا دكتورة المدام حامل ؟
قمر :لا مش حامل ،ولسة آنسة علي فكرة .
خرجت جميلة بدموع وقالت لقمر :شكرا يا دكتورة ،سلام .
دياب اتصدم وخد جميلة وخرج .
دياب كان مكسوف جدا من جميلة علشان هو طع"نها.
جميلة بدموع:ايه يا دياب ،اتاكدت ولا نروح لدكتورة تانية .
دياب :جميلة انا...
جميلة بمقاطعة :انت ايييييه ،عاوز تعمل فيا اييييه تاااانييي.
دياب :انا اسف .
جميلة :لا والله كل شوية تروح تتهمني بحاجة شكل وفي الاخر تقولي انا اسف ،وانا المطلوب مني اني اسامحك واخدك بالحضن بقا .
دياب بغمزة :طب ما تديني الحضن انتي حد منعك .
جميلة وشها احمر وقالت له :يلا يا دياب خلينا نروح انا تعبانة .
روحوا البيت جميلة طلعت في الاوضة وقفلتها ودياب كان قاعد بيعمل شوية اتصالات .
دياب :الو ،انا عايزاك تجيبي الدكتورة اللي في مستشفي ***** وتجيبها المخزن ضروري .
شخص مجهول :تمام يا دياب باشا أمر تاني .
دياب :أيوة في حد جيه قدام بيتي وضرب نار انت معاك طبعا تسجيلات كاميرات المراقبة اللي قدام بيتي تعرفلي مين ده .
شخص مجهول:طبعا يا دياب باشا انهاردة الساعة ٨ في المخزن هتلاقي المعلومات اللي انت عايزها والدكتورة حاجة تانية .
دياب :لا مش عاوز حاجة تانية ،اشوفك الساعة تمانية .
طلع دياب لجميلة وخبط علي الباب .
دياب :افتحي يا جميلة .
جميلة بعياط :ابعد عنييي يا دياااب ابعد عنييي.
دياب :افتحي الباب يا جميلة بقولك .
جميلة :مش فااااتحة .
دياب كسر الباب لقي جميلة ماسكة السك"ينة .
دياب :جميييلة انتي بتعملي ايييه .
دياب جروب وسك ايديها جامد لحد ما سابت السكينة وخدها في حضنه وهي منهارة .
دياب :ليه كدة يا حبيبتي ،ده انا مقدرش اعيش من غيرك .
جميلة:انا تعبت اوي يا دياب ،تعبت اوييي.
دياب فضل يطبطب عليها لحد ما نامت ونزل هو علشان يروح المخزن .
في المخزن بقلمي #Malak_mohamed
دياب دخل لقي الدكتورة مربوطة والشخص اللي طلب منه المعلومات .
راح للدكتورة وقالها :مين اللي سلطك يا رو"ح ام"ك تقوليلي أن مراتي حامل .
الدكتورة :معرفش .
دياب اتعصب وضربها بالقلم وقالها :اخلصي يا استااذة مش هتحااايل عليكي .
الدكتورة بخوف :حاضر هقولك هقولك ......اللي سلطني أني اقول كدة الباشا عيسي الجمال .
دياب بعصبية :ورحمة امي ما هسيبك يا سالي .
دياب راح للمجهول وقاله :ومين بقا اللي كان بيحاول يقت"لني ومين اللي سلطه .
الشخص المجهول :اللي سلطه يبقا راشد الشرقاوي .
دياب :نعععمممممم ،ده ابووويااااا

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية احببته رغم قسوته " اضغط على أسم الرواية
رواية احببته رغم قسوته الفصل الثامن 8 بقلم ملك محمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent