رواية احببته رغم قسوته الفصل التاسع 9 بقلم ملك محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية احببته رغم قسوته  الفصل التاسع بقلم ملك محمد

 رواية احببته رغم قسوته  الفصل التاسع

 الشخص المجهول:اللي سلطه يبقا راشد الشرقاوي.
دياب :نعمممم ده ابويااااا.
الشخص المجهول:صدقني يا دياب باشا ،المعلومات اللي عندي بتأكد أنه راشد الشرقاوي.
دياب بعصبية :طب امشييي من وشييي امشيييي.
خرج دياب من المخزن وراح لابوه المكتب ولقاه مقفول من جوا .
وسمع صوت أبوه وحد تاني معاه جوا.
راشد :انا عملت اللي اتطلب مني .
الشخص الآخر :فعلا عملت اللي عليك يا راشد .
راشد :انا استحالة اقدر اقت"له ده مهما كان ابني اللي ربيته .
الشخص الآخر :طب بس ما تقولش ابنك .
راشد :عارف اني مخلفتوش لا هو ولا ريهام بس هو ابني اللي ربيته وكبرته .
دياب :يا نهااار اسود مخلفنيييش ازاااي .
غصب عن دياب كان صوته عالي شوية .
فا راشد خد سلا"حه وخرج علشان يشوف مين بس كانت دياب خطواته اسرع وكان خرج من المكتب وخد العربية وراح علي الفيلا .
دخل دياب وطلع علي اوضته وملامحه مرهقة وتعبانة من كل اللي حصل.
جميلة :دياب مالك يا دياب .
دياب :معلش يا جميلة مش عايز اتكلم مع حد.
جميلة حطت ايديها علي كتفه وقالت له:هو انا حد بردو .
دياب :جميييلة قولت مش عايز اتكلم ،سيبيني .
جميلة زعلت وقالت له:براحتك يا دياب .
نامت جميلة ودياب كان سهران بيفكر وهيموت من التفكير .
"فيي الصباح بقلمي #Malak_mohamed"
صحيت جميلة لبست بنطلون وعليه شيميز وبليزر والطرحة ولبست هيلز وقررت انها هتروح مع دياب الشغل .
دياب خرج من البلكونة وقالها :علي فين كدة .
جميلة :رايحة معاك الشغل .
دياب اتنهد وقالها :جميلة انا مش رايح اتفسح يا ماما .
جميلة :انت وعدتني انك هتاخدني معاك .
دياب :ماشي يا جميلة اعملي اللي انتي عايزاه.
دياب لبس بدلته والساعة وخد جميلة وركبوا العربية وراحوا علي الشركة .
دخلت جميلة وهي ماسكة ايد دياب والموظفين قعدوا يتكلكوا بصوت واطي علي جميلة أنها ماسكة ايد دياب.
دخل دياب مكتبه وقالها :عايزة تشتغلي ايه بقا يا ست جميلة .
جميلة :في اي حتة مش هتفرق كتير .
دياب :طيب ،روحي المكتب اللي جنبي ده هتلاقيه فاضي اقعدي فيه وهتلاقي اوراق ظبطيهم وشوفي المواد الفعالة والحاجات دي.
جميلة :تمام باي .
راحت جميلة وقعدت تشتغل وقطع عليها شغلها شاب من الموظفين وهو بيقولها :واضح أن القمر لسة جديد معانا .
جميلة بصت له وكمان شغل .
راح الموظف مسك ايديها وقالها :في ايه بس متبقيش شرسة اوي كدة .
جميلة شدت ايديها وقالت له بحدة :لو سمحت يا استاذ التعامل ما بينا يبقا بحدود وبعد اذنك أخرج برا .
راح الموظف قالها بصوت عالي :انتي هتعمليلي فيها شري"فة أن مكنتيش جاية مع دياب باشا يا شري"فة .
الموظفين كلهم اتلموا علي مكتب جميلة .
دياب سمع الصوت فراح علي المكتب وقالهم بصوت عالي:في ايه بتعملوا ايه هنا .
جميلة :الاستاذ اللي مترباش  بيمسك ايدي .
الموظف :دي كدابة يا باشا دي عرضت عليا نفسها وانا رفضت .
راح دياب وإداله بالبونية في وشه وقاله :بتمسك ايد مراتي يا ابن *****.
الموظف بخوف :انا اسف يا باشا مكنتش اعرف .
دياب :اتفضل يا استاذ انت مرفود من الشركة اتفضل .
دياب بحزم :وانتوا كل واحد علي مكتبه .
جميلة قعدت وهي في عز خنقتها وكملت شغل .
دياب :انا اسف يا جميلة عن اللي حصل ده عن اذنك .
عند شريف في مكتبه بقلمي #Malak_mohamed
شريف كان قاعد بيشتغل وفجأة خبطت علي مكتبه ريهام اخت دياب .
ريهام :السلام عليكم .
شريف :وعليكم السل...
لم يكمل شريف حتي راى ريهام الذي سحر بجمالها .
ريهام :يا استاذ شريف .
شريف :هاا هو حضرتك في حاجة .
ريهام :عاوزة اقدم علي شغل وسمعت أن حضرتك محتاج سكيرتيرة .
شريف :هاا أيوة ،محتاج اسمك والسي في بتاعك .
ريهام :اسمي ريهام راشد الشرقاوي والسي في بتاعي اهو .
شريف :انتِ انتِ ريهام اخت دياب.
ريهام بابتسامة :أيوة انا .
شريف :خلاص انتي استلمتي الشغل .
ريهام :هبدأ من أمتي.
شريف :من انهاردة لو عايزة .
ريهام : تمام شكرا .
شريف راح علي مكتب دياب .
شريف :دياب .
دياب :أيوة اتفضل يا شريف .
شريف :اختك جاية تشتغل عندي سكيرتيرة انت كنت عارف .
دياب اتنهد:كلمتني وقالت إنها عاوزة تشتغل معايا بس معرفش أنها جاية انهاردة .
وفجأة دخلت جميلة وهي ماسكة شنطة فيها ساندويتشات وبتقول :دودو جبت لك فطار .
شريف ضحك وقاله :طب انا همشي بقا يا دودو 😂♥️.
جميلة :سوري مكنتش اعرف ان صاحبك هنا .
قعدت جنيه وقالت له يلا بقا ناكل زمانك جوعت .
دياب:ماشي يا قلب دياب يلا نأكل .
بعد يوم طويل مرهق جدا دياب خد جميلة روحها وبعدها راح لابوه البيت بقلمي #Malak_mohamed
دياب لراشد :مش انا عرفت كل حاجة يا بابا ،ولا اقولك بلاش بابا مش لايقة عليك يا راشد بيه .
راشد :في ايه يا بني .
دياب :بطل كدب بقا انا عرفت كل حاجة .
وفجأة جيه حد من وراه ورفع علي دماغه المس"دس وقاله :وطالما عرفت يا دياب يبقا لازم تمو"ت والسر ده يم"وت معااك .

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية احببته رغم قسوته " اضغط على أسم الرواية
رواية احببته رغم قسوته الفصل التاسع 9 بقلم ملك محمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent