رواية عشق انقذ روحي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم اسراء هاشم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق انقذ روحي الفصل الثالث والعشرون بقلم اسراء هاشم

 رواية عشق انقذ روحي الفصل الثالث والعشرون

بتبص للمكان بتلاقي نفسها في اوضه غريبة وبوقها متك"مم وبتحاول تفك نفسها مش عارفه
ولكن هنا بيتفتح الباب وبيدخل منه شخص بترفع عشق عيونها بصدمه وهي بتحاول تتكلم ولكن مش عارفة وبتبداء تحرك فنفسها وهي بتحاول تفك تقيدها وبتبص علي اللي واقف قدامها
بيقرب منها وهو بيمشي ايده علي وش عشق وبيقول طلعلتي حلوة كتير
عشق بتلف وشها بعن"ف بعيد عنه وهي بتحاول تتكلم وصوتها مكتوم وبتبصله بقر"ف
بيبتسم بخبث وهو بيشيل اللزق اللي علي بوقها
عشق بتقول بسرعه انت مين وجايبني هنا ليه وعاوز اي
الشخص وهو بيكون عثمان وبيقعد قصاد عشق وهو حاطط رجل علي رجل وبيقول ببرود انتي هنا مش عشان تسالي بس انا هجاوبك انتي هنا راهينه لحد ما اخد الالماظ والواضح انك غاليه اوي عند جوزك ومش هيضحي بيكي بسهولة عشان اضمن حقي وجوزك ميفكرش يلعب معايا انتي عشان كدا هنا
وبيبصلها عثمان بتمعن وهو بيقول بس شكلك مطولة هنا دلوقتي عرفت ليه جبران كان عاوز ياخدك وطلعو عندو حق اللي زايك قليلين جمال شرقي علي غربي
عشق هنا بتبصله بقرف ومن جواها بتدعي يكون ادهم كويس ويعرف يوصلها وبتبص علي السلسله وبتبتسم وبتسكت ومش بترد علي عثمان
بيبصلها باستغراب وبيخرج وبيسبها
روح نايمه ومتخدرة ومش حاسه بي اي حاجه حواليها وبيبداءؤ عمليه الولادة بتاعتها وبعد مرور نص ساعه بيتم ولادة روح وبتولد روح تؤام وهنا نوال كانت مصدومه انهم تؤام وكانو ولدين تؤام وبيتنتهي ولادة روح بخير وهنا نوال بتقرب عليها وهي بتبصلها وبتقول بش"ر كان نفسي تشوفي ولادك بس يلا ملكيش نصيب تعيشي اكتر من كدا وبتخرج نوال حق"نه وفيها ماده سا"مه وبترفع ايديها وبتقربها من رقبه روح وكانت خلاص هتدخل سن الابر"ة ولكن هنا بيحصل عكس ما تتوقعه نوال وبتلاقي صوت من خلفها وهو بيقول بصوت جهوري نوووووووووووووووووووووووووووووال
وهنا نوال بتلف بذهول وحراسها بيلفو بسرعه وهما بيرفعو السلا"ح علي يزن ولكن يزن بيكون الاسرع وبيكون ماسك مسد"سين وشكلو مبهدل وشعرة نازل علي عينه وبيضر*ب عليهم الطل*قات فخلال ثواني بيقعو سا*يحين فد*مهم نوال بتبصله بغ*ل وبتدخل سن الابر*ة فرقبه روح بسرعه بغ"ل ولكن قبل ما تضغط عليها كانت بتخرج منها صرخه بالم وهي بترجع لورا وماسكه ايديها اثر الط*لقه اللي ضر*بها يزن ليها بيقرب يزن من روح بسرعه وهو بيسحب الحق*نه براحه وبيقرب من نوال بغ"ل وبيمسمكها من رقبتها وهو بيخ*نقها بكل غ*ل وكر*ة العالم وبيقول بكر*ة هقت*لك يا نوال هخلص الناس من شر*ك انتي ابلي*س
نوال وهي وشها بيزرق ومش قادرة تتن*فس وبتحاول تبعده عنها ومش قادرة من ايدها اللي فيها الطل*قه
الدكتور اول ما بيشوف كدا بيهرب بسرعه
يزن خلاص مبقاش شايف قدامه وبقا يضغط علي رقبه نوال اكتر بكل غ*ل
ونوال خلاص علي وشك المو*ت ولكن هنا بياتي صوت من خلفهم وهو بيقول لا يا يزن متوسخش ايدك
يزن اول ما بيسمع صوتها وكانه فاق بيبص جمبه وده كان صوت روح اللي بتتكلم بالعافيه وتعب وبتحاول تقوم ومش قادرة يزن بيسيب نوال وبيبص لروح بلهفه وهو بيجري عليها نوال بتقع عالارض وهي بتكح وبتحاول تتنفس بصعوبة
يزن بلهفه وشوق وهو بياخد روح فحضنه وبيقول بلهفه روح حبيبتي انتي كويسه صح وبيمسك وشها وهو بيبص لملامحها بلهفه هي بقالها شهور بعيد عنه وهي حب عمرة
روح بتعب وحاطه ايديها علي بطنها بالم مكان الجرح وبتقول انا كويسه يا يزن متخفش ابني يا يزن ابني فين وبيبصو جمبهم بيلاقو طفلين نايمين وملفوفين بقماشه بيضاء بتبصلهم روح بصدمه هي ويزن وبتقولو دول توام يا يزن انا جبت توام ودموعها بتنزل يزن بيقرب من ولادة وبينسو نوال ولسه هيشيل ولادة ولكن هنا بتخرج ط"لقه بتخترق كتف يزن وبتخرج صرخه من روح وهي بتقول يززززززززززززززززززززززززززن وبصله بذهول
يزن بيحط ايده علي كتفه بالم وبيلف بسرعه وشه بيلاقي نوال واقفه وماسكه المسد*س ومصوبة عليه وهتضر*ب نوال طل*قه كمان عليه ولكن يزن بيوطي بسرعه الط*لقه بتختر*ق الحيطه روح بتصرخ بدموع وبتبص ليزن وولادها بر"عب وبتقوم بتعب ولكن يزن بيقول بصراخ روح متتحركيش وبيزق السرير بروح وولاده لبعيد السرير بعجل وروح بتمسك فولادها بخوف ليوقعو وهنا العيال بتصرخ وصوت صراخهم بيرن فالاوضه نوال لسه هتضر*ب ط*لقه علي روح ولكن بيقع المسد*س من ايديها وهي بتصرخ بالم وده بسبب الطل*قه اللي اختر*قت كتفها نوال بترفع عيونها ولكن بتتصدم وهي بتقول ادهم
يزن هنا بيرفع عيونه وبيبص بيلاقي ادهم واقف ورافع المسد*س باتجاه نوال وهنا بيبتسم يزن بانتصار
ادهم ببرود مفاجاه مش كده كنتي فكراني مو*توبيقرب ادهم وهو بيقف قصاد نوال وبيقول افتكري اني قولتلك قبل كدا يا نوال اني مش همو*ت غير لما اخد روحك الاول واصفي حسابي معاكي
نوال بصله بذهول وبتقول انت ازاي عايش انت مو*ت انت المفروض تكون مي*تمينفعش تعيش
ادهم بيبصلها ببرود
يزن بيقرب وبيقف جمب ادهم وهو بيبص لنوال بشماته
نوال بجنون مستحيل مستحيل ازاي انت عايش
ادهم بابتسامه استفزاز وهو بيقول واضح انك مسمعتيش وانك كبرتي خلاص يا نوال وسمعك تقل انا قولتلك مش هموت غير لما اخد روحك الاول وبيبص ليزن وروح وهو بيقول بغمزة مبروك التوام يعم
يزن بدهشه انت لسه راجع من المو*ت وليك نفس تهزر
وهنا بياتي صوت من خلفهم وهو بيقول كلو تمام يا شباب خل*صنا علي كل الرجاله اللي فالمكان
وهنا يزن وادهم بيبصلهم بابتسامه وبيوجه نظرهم علي نوال اللي صدمته متتوصفش بكلام وهي بتبص باتجاه الصوت وده بيكون صوت هشام وعمار ومعاهم يزيد
كانت بتبص لهشام ويزيد بصدمه وذهول وتبص لي ادهم وترجع تبص ليزيد وبتقول بجنون وهستريا ازاي ازاي ازاي انتو عايشين ازاي مستحيل اكيد كل ده كابوس مش حقيقه انتو مش حقيقه انتو مش عايشين لا بقت تصرخ بجنون
يزيد وهشام وادهم ويزن بقو يبصولها بشماته وبيقفو الاخوات الاربعه جمب بعض
ادهم ببرود ده المفاجاه الكبيرة اللي كنت محضرهلك يا نوال شوفتي بقا اخرت حقد"ك وكر*هك وغل*ك وحاولتي تمو*تي كل واحد فينا بطريقة شكل وفرقتنا من صغرنا ورغم كدا القدر كان اقوي منك وقدر يجمعنا تاني وبقينا ايد واحده يا نوال قتل*تلي ابويا وامي قتلت*لي اخواتك فرقتي يزيد بعيد عننا حاولتي تقت*لني رمتينا فالملاجئ خدت فلوس ابويا كنتي بتخو*ني ابويا قدام عيني خدت يزن وضحكتي علي امي علي اساس انو ما*ت عيشته طول عمرة فكدبه وفاكر انك امه عشان خاطر طمعك فالفلوس خط*فتي مراته عشان يقت*لني قت*لتي الراجل اللي اتجوزتيه لما اكتشف خيانتك وان يزن مش ابنه قتل*تي هشام وكنتي فاكرة انو ما*ت حاولتي تقت*لني وكل ده ليه عشان اي عشان الفلوس يشيخه ملعو*ن الفلوس اللي تعمل في البني ادم كدا انا مش عارف حاي اوصفك بالشيط*ان لانو الشيطا"ن ارحم منك فاكرة يا نوال فاكرة اللي عملتية ضحيتي باخو*اتك قتلت*لي اخواتك فاكرة عملتي في امي اي
نوال بجنون وصراخ هستيري فاكرة فاكرة ومش ندمانه وهنا نوال بتتكلم بجنون وهي بتضحك بهسترية وبتقول وعمري مهندم ابدا اني قتل*تهم ولو جتلي الفرصه هق*تلهم تاني  وهقت*لكم وعمري مهندم علي اي حاجه عملتها ايوة انا اللي قتل*ت مريم وعز وهشام ويزيد وانت يا ادهم وكنت هق*تل يزن ومراته وقتل*ت هدي ومستعده اق*تلكم من تاني انا بكر*هكم كلكم انا عمري انا عمري مكر*هت حد قد مكر*هت مريم وهدي عشان هما كانو احسن مني في كل حاجه حتي ابويا وامي كانو بيحبوهم هما ومش بيحبوني ومريم وهدي كانو علطول مع بعض وكانو كل حاجه اعملها يشفوها غلط ويحسسوني انهم ملايكه وانا شيط*ان لحد ما بقيت شيط*ان فعلا وجتلي الفرصه اقت*لهم واحرق قلوبهم مريم خدت الراجل اللي بحبو وعمري محبني وحبها هي عشان كدا قتل*تو وكنت بخونو لانو. كان كل لحظه مريم مريم حتي بعد موتها كان بيحبها مكنش بيقرب مني عشانها ويقولي انتي زي اختي متجوزك عشان ولادي حاولت معاه بكل الطرق كان يبعد عني كان ينام ويقوم وهو بيحلم بمريم لحد ما كر*هتو وكر*هتكم عشان انتو ولادها وولاد عز كنت عاوزة انتق*م  بس انا مش هخسر لا انت قبل كده كسبت عليا يا ادهم فاكر الحر*يق بسببك اتشو*هت وعيني راحت وهنا نوال بتشيل العين الصناعيه وبيبقا نن عنيها ابيض وشكلها يخوف وهي بتقول بغ*ل عيني دي راحت بسببك يا ابن عز
روح بتشوف منظر عين نوال وبتغمض عنيها بخوف  
يزن وادهم وهشام ويزيد في اللي كان بيبصلها بشماته واللي كان بيبصلها بقر*ف  
نوال بتبصلهم بكر*ة وبغل وبحركه سريعه بترفع المسد*س وهي بتقول هقت*لكم  وبتضر*ب ط*لقه علي وو

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية عشق انقذ روحي" اضغط على أسم الرواية
رواية عشق انقذ روحي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم اسراء هاشم
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent