رواية علمتني الحب الفصل السابع 7 بقلم ميرفت محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية علمتني الحب الفصل السابع بقلم ميرفت محمد سعيد

 رواية علمتني الحب الفصل السابع 

سليم وهو بيهدي: سما انا بحبك وانتي عارفه واحنا دلوقتي في حكم المخطوبين طب احنا قرأنا فاتحه بس ولسه الخطوبه بس انا يعني مش هستحمل حد يقولك وحشتيني
سما بتوتر وبين نارين مابين واحد بيحبها ومابين واحد مش بيحبها وجرحها بس هي بتحبه بس قررت انها لازم تختار صح المره دي 
سما بتوتر=س سليم انا هقولك حكت سما قصتها مع مصطفي سما كانت مستنيه تعرف رد فعل سليم
سليم بهدوء=سما انا حبيتك ومتردتش لحظه ع اني اجي واقولك علشان بحبك وكنت خايف ان حد يتقدم ليكي وانتي توافقي ....مصطفي لو كان بيحبك كان جه وقالك زي مانتي عملتي وروحتي قولتي ليه وبعديت مستنيه اي من واحد جرحك ومش معترف بحبك ....وبعدين حتي لو بتحبيه يعني في واحده محترمه تروح تقول لراجل انها بتحبه 
سما =انا محترمه ع فكره متغلطش 
سليم=طيب ياستي مقولتش حاجه هو في واحده في الدنيا تروح تقول لواحد انا بحبك اكيد قال مدام انتي بتحبيه يتقل بقا 
سما ببكاء=ا انا بحبه وانا شايفه انو مش حاسس بيا 
سليم بحنيه=ممكن متعيطيش طيب بتعيطي ليه سما بصي في الاول وفي الاخر ده قرارك عايزه تكملي معايا وناخد خطوة الخطوبه انا معاكي بس بشرط تنسييه ياسما ....او ان تقولي انك مش قادرة تنسيه وانك مش هتقدري تكملي معايا ......وعلي الخطوبه هقول ان حصلت زروف وهضطر ااجلها بس فكري كويس ياسما ..انا همشي 
سليم مشي وسما فضلت واقفه مش عارفه تعمل اي تختار سليم ولا مصطفي ...دخلت غرفتها تفكر فيها كويس
***********
عند مصطفي ماشي في الاوضه بتاعته بغضب وقهر كان تايه مش عارف يعمل حاجه زي طفل افتقد امه .
مصطفي بغضب من نفسه=غبب*ي ضيعتها من ايدك ازااااي ازااااي خطبت ازاااي حد غيري دلوقتي قاعد معاها جمبها وانا لا .....ثم قال بندم=ماهي قالت ليك انها بتحبك وانت جرحتها مستني منها اي بس انا مش هقدر استحمل انها تبعد عني مش هقدرر لا لا انا لازم اعمل حاجه اكيد مش هسيبها تروح مني
*********
عند ليل
= الجميل سرحان في اي
ليل بصدمه=احمد بتعمل اي هنا
احمد=ليل انا وراكي من اول ما خرجتي من البيت
ليل بصدمه=اييي كنت ورايا ازاي محستش بيك
احمد بغرور=طبعا يابنتي متحسيش ده انا احمد مدوبهم انا
ليل بغيره=هما مين ان شاء الله اللي مدوبهم 
احمد بغمزه=بنغير ولا اي 
ليل بارتباك=ل لا طبعا غيره اي لا عادي يعني
احمد=اممممم عادي ااه..قوليلي بقا كنت بتعيطي ليه
ليل بتوتر=مكنتش بعيط 
احمد=لا كنتي بتعيطي بقولك انا كت وراكي من اول ما خرجي من البيت
ليل =ايه صحيح ليه كنت بتراقبني
احمد=اولا مش اسمها بتراقبني
ليل=امال اسمها اي
احمد ووهو بيمسك ايديها=ممكن تكون بحبك وعايز.......
=الله الله قاعده هنا بتتحبي وياترا ابوكي عارف ولا لا.
************
سليم بعد ماخرج من عند سما فضل يلف مكنش عايز يروح وبيفكر سما هتختار مين وهو من اول مره شافها حبها وقرر انوا يتقدم ليها ولما وافقت فرح جداا بس لما سمع مصطفي وهو بيقول لها  وحشتيني اتجنن وكان عايز يقت*ل مصطفي ولما سمع من سما انها بتحبه حس ان روحه بتروح هو حبها  وخايف انها تضيع منه 
*************
عند سما 
الام= بصي ياسمما انا عارفه انك في موقف وحش وانا بتختاري اختيار صعب انتي بتحبي مصطفي وهو جرحك يابنتي وسليم شافك وحبك وانتي قبلتيه في الوقت اللي بعد في مصطفي عايزه اسئلك سؤوال يابنتي راحتك مع مين.....علفكره كان باين من كلام مصطفي انه بيغير عليكي 
سما ببكاء=طب اعمل اي ياماما 
الام وهي بتاخد سما في حضنها=اختاري ياسما شوفي يابنتي انتي قلبك مرتاح مع مين واختاريه علشان ده عمر ياحبيبتي لازم نعيشه صح 
سما وهي في حضن امها بتعيط ع اللي بيحصل ليها خايفه من اللي هيحصل وزي ما قالت مامتها ان ده عمر ولازم تختار صح قطع تفكيرها صوت التلفون
سما وهي بتمسح دموعها=ده سليم
الام=طب ردي
سما وهي بتحاول صوتها يبقي طبيعي=الو 
=حضرتك تعرفي صاحب التلفون ده
سما بقلق=ايوه مين معايا 
=حضرتك صاحب التلفون ده عمل حادثه وهو دلوقتي في مستشفي***


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية علمتني الحب الفصل السابع 7 بقلم ميرفت محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent