رواية كيان الاسد الفصل السابع 7 بقلم مريم محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية كيان الاسد الفصل السابع بقلم مريم محمد

 رواية كيان الاسد الفصل السابع

أسد دخل غرفة الرياضة وشاف
كيان حاضنة شخص
أسد بغضب جحيمي:كياااااااان
كيان بصت عليه ببرود وهي لسة زي ماهي:في إيه يا اسد وطى صوتك شوية ولا انت مش بتعرف تتكلم غير وانت بتزعق
أسد قرب منها وشدها من إيديها وحطها ورا ضهره
كيان بزعيق:قولتلك قبل كدة متلمسنيش يا أسد عشان أنا مش بحب حد يعاملني بالطريقة دي 
اياد بعصبية:سيب خطيبتي وإلا مش هيحصل طيب..
أسد بغضب:خطيبة مين يا بابا هي خرابة ولا إيه... دي مرااااتي سامع بقول ايه مرااااااتي يا جدع وراح زقه بإيديه
كيان بتمثيل:اياد انت كويس يا حبيبي
أسد مسكها من شعرها وشده جامد:حبيب مين ده أنا هخليها ليلة سودة على دماغك انتي وهو
اياد وهو يخرج البطاقة بتاعته:المقدم اياد عزمي.. خطيب الأنسة كيان رشدي
أسد وهو ينظر إليه بغضب:إن شالله حتى تكون وزير أن هعرفك ازاي تدخل بيتي وتعمل كدة يا ابن ال....
َكيان شالت ايديه من شعرها وبعدت عنه
كيان بعصبية:انت هتطلقني يا أسد
وأول ما نتطلق هتخطب أنا واياد لحد ما شهور العدة تخلص ونتجوز على طول.. مش كدة يا اياد يا حبيبي
اياد:أيوة طبعاً يا حبيبتي
نادين دخلت وشافت كيان وهي واقفة جمب اياد ف استغلت الفرصة عشان تكيد كيان وقربت من أسد وحضنته
نادين:صباح الخير يا حبيبي
أسد:صباح الخير يا نادين
كيان:يلا يا اياد عشان انا مش بحب اشوف القر"ف ده
وخرجت من الأوضة وهي بتتوعد لأسد بأيام  هيشوف فيها العجب
كيان خرجت هي واياد وقعدوا في الجنينة... وطلبوا اكل
اياد بإبتسامة:عجبتك ولا إيه
كيان بضحك:عجبتني اوي بس لسة الجاي تقيل يا اياد... عايزاك تجمد أسد مش سهل وممكن يعمل اي حاجة
اياد:وأنا جاهز يا كوكي
اياد بإبتسامة:أسد جاي يا كوكي
كيان بضحك:ماشي يا يودي
وأخذت قطعة بيتزا ووضعته في فم اياد بإبتسامة مكر
أسد بعصبية:إيه اللي بيحصل هنا ده يا هانم؟
كيان:زي ما انت شايف حبيبي جعان وأنا بأكله
أسد وهو يحمل كيان ويتجه بها إلى الداخل.. وساب اياد اللي ميت على نفسه من الضحك
فوق عند أسد وكيان
أسد بحدة:اللي حصل ده لو اتكرر تاني يا كيان انا هكسرلك إيدك ومش عارف ممكن اعمل ايه كمان
ف اعقلي تصرفاتك عشان متندميش عليها
كيان وهي تجلس وتضع ساق على الأخرى :أنا معملتش حاجة غلط
أسد:وأنا لسة هستني لحد ما حضرتك تعملي حاجة غلط
كيان بزعيق:انت ملكش حق تتكلم معايا بالطريقة دي يا أسد.. واوعي تنسى إحنا اتجوزنا ليه.. ولو انت مفكر أن انت لما  تتجوز عليا أنا هزعل.. تبقى غلطان وغلطان أوي كمان.. عشان انت لسة معرفتش كيان رشدي اللي ب مية راجل
أسد وهو يقترب منها وينظر لها بهدوء مخيف
كيان وهي تقف وتتحرك إلى الخلف
أسد:إيه ياروحي مالك وقفتي ليه؟ 
كيان بتوتر:انت عارف ان اياد موجود تحت ولو صوت هيطلع و
أسد بمقاطعة:وايه؟
كيان:هيعمل مشكلة
أسد وهو يقترب منها لحد ما وصلت للحيطة
أسد وهو يحاصرها بيديه:صدقيني
النظرة اللي في عنيكي كفيلة اوي
وبتقول كلام كتير.. وعارفة بتقول إيه كمان؟
كيان:بتقول إيه
أسد وهو يقترب من اذتها ويهمس بها بحب:بتقول بحبك يا أسد
في المساء
عند عز وسارة
سارة:أنا هسافر بكرة يا ماما عشان الكلية بتاعتي
الأم:ماشي يا حبيبتي
سارة :ابقى سلميلي على بابا 
عشان انا كل ما اجي اجازة عشان اشوفه الاقيه مسافر 
الأم:معلش يا حبيبتي ما انتي عارفة ظروف شغله
سارة:عن اذنك يا ماما.. هدخل انام عشان اصحى بدري
الأم:اتفضلي يا حبيبتي
صعدت سارة إلى غرفتها وهي تشعر بالحزن فهي لم ترى أي اهتمام من والديها
في صباح يوم جديد
استيقظت سارة وجهزت نفسها وحضرت الشنط للسفر
وودعت مامتها وركبت الطيارة
داخل الطيارة
ركبت سارة وغمضت عينيها عشان تنام
ومخدتش بالها من اللي نايم جمبها
سارة كانت بتحلم بحد بيضربها ف قررت تردله الضرب وضربته بالقلم
وحركت ايديها و ضربت عز بالقلم
عز بعصبية:اي قلة الأدب دي؟
وبص جمبه لقى سارة بتبصله بصدمة
سارة بصدمة:انت
عز بصدمة:لأ مستحيل.. يارب أكون بحلم اكيد هتجنن لحد ما الطيارة توصل مصر
سارة:احترم نفسك يا استاذ عشان انا لساني طويل وبشـ تم بجد
عز بضحك:اومال انتي بتشتمي بهزار؟
سارة:ههه.. ظريف اوي... ابو تقل دمك يا أخي
عز:سمعت على فكرة
سارة:ميهمنيش واسكت بقى عشان انا مش بحب الكلام الكتير يا بتاع انت
عز:والله العظيم لولا اننا في طيارة انا كنت علمتك ازاي تتكلمي معايا بالطريقة دي يا عر"سة انتي
سارة برفعة حاجب:انا عر"سة؟؟!!
اومال انت تبقى إيه يا صر"صار
عز:اللهم طولك يا روح.. شكلي كدة هفتح الطيارة وارميكي ف اي داهية
عشان اخلص منك ومن زنك
سارة:ترمي مين يا بابا ده أنا ارميك وارمي عشرة زيك.. ميغركش رفعي ده.. أنا الحمدلله صحتي حلوة اوي
(الست فرحانة انها رفيعة😂😂)
عز:انا آسف
سارة:مليش فيه أن شالله حتى تفضل تعتذر من هنا لبكرة مش هعبرك برضو
عز:ومين قالك ان انا هعبرك يا خنفــسة انتي
سارة:بقولك ايه أنا مش رايقالك
والله العظيم اصوت والم عليك الطيارة كلها واقول إنك واحد مش محترم وبضايقني.. وشوف بقى هما هيعملوا فيك ايه
عز:مش عارف مين اللي داعي عليا
عشان اشوفك في كل مكان بروح
فيه.. ربنا ياخذك يا بعيدة
سارة:ربنا ياخدك انت.. ولا قوم من هنا عشان أنا مش طايقاك
عز:ليه ياختي هي الطيارة بإسمك وأنا معرفش ولا إيه.؟
سارة:وانت تطول
عز:لأ العفو ياختي مش عايز اعرفك اصلاً
سارة وهي بتحط الهند فري وبتسمع اغاني وبدندن مع الأغنية
(اغنية عمرو دياب) 
سارة بغناء:اللي حبونا مثلوا واللي وعدونا كسلوا... يوفوا بوعدهم الله يسعدهم.. واللي له طريق يكمله. اللي ملي إيده مننا.. افتكر نفسه حلمنا فهمه على قده والغرور واخده 
لسة معرفش طبعنا...اللي يمشي يمشي زي بعضه.. يبقى قضى سكة للي بعده... في الندالة ناس كتيرة عدوا.. دول ماشاءالله..
عز بزهق:وبعدين بقى يا ست انتي
أنا قاعد في حفلة هنا.. صوتك وحش وقولنا ماشي لكن تعلى صوتك أنا مستحملش كدة خالص
سارة ببرود:خلوا اللي يغير مننا يجي ويعمل زينا
عز بمقاطعة:غيرة مين ياما أنا اغير منك انتي ليه ان شاء الله!
سارة:ومتغيرش ليه واحدة مُزة ولبس شيك وكل حاجة من التشيك
تحب تسمع تاني ولا كفاية كدة
عز:بس بس بس إيه يا ماما هو أنا قاعد هنا في إذاعة الشباب والرياضة ولا إيه... افصلي شوية لو متكلمتيش تغني لو مغنتيش تضايقي ف امي... هو في حد مصلتك عليا
سارة:انا حرة يا عم اغني ارقص أنا حرة اعمل اللي انا عايزاه 
عز:طب يا ستي أنا عايز انام
سارة:ما تنام يااخويا هو حد ماسكك ولا انت عليك عفريت اسمه عايز انام
عز:انام ازاي وانتي عاملة الدوشة دي
سارة:زي الناس... ده انا اعرف واحد بينام وسط المهرحانات وبينام احلى نومة كمان
عز بسخرية:ده انتي مش كدة؟
سارة:لأ طبعاً ده شخص اعرفه
عز:بقولك ايه قسماً بالله اضربك قلم يطيرك من الطيارة
سارة:طب جرب كدة وشوف هعمل إيه
عز وهو يمسك بإيد سارة بغضب:بت والله العظيم اضربك اخرسي بقي
سارة:وان مخرستش هتعمل ايه
عز:يارب الصبر من عندك
لأحسن اقتلها دلوقتي وهي شبه المعزة كدة
سارة وهي بتعضه في إيده:أنا شبه المعزة يا نسناس القرود
😂😂
عز بضحك:ودي معناها إيه بقى؟
سارة بضحك:معرفش بقى  اهي كلمة وخلاص
عز:بجد مش قادر اقولك انتي بتغيريلي المود بتاعي في ثانية واحدة.. بجد ربنا ياخد اللي هتتجوزيه عشان هو هيمو'ت أو هيتشل اول ما تتجوزوا
سارة بغمزة:وليه متكونش انت يا برنس... مش أنا مُزة واتحب برضو
عز بضحك:لأ مستحيل.. صدقيني أنا لو عرفت ان انا ممكن احبك هروح امو' ت نفسي عشان اكيد هبقي اتجننت ف عقلي لما افكر كدة
سارة:بكرة تندم وتعرف انك خسرت جوهرة أثرية مش هتلاقي زيها في العالم كله
عز بضحك:لأ من جهة مش هلاقي زيك.. ف انتي فعلاً ملكيش مثيل يا سارة
سارة بغناء:وده حب ولا تقل ولا دلع ده ولا ايه.. يا حبيبي اومر تحت امرك قولي اعملك إيه.
عز وهو يمسك إيدها برجاء:عايزك تسكتي والنبي لحد ما الطيارة توصل وتفرقنا عن بعض
سارة:واهون عليك يا زيزو
عز:بقولك ايه انتي شكلك واخدة حاجة قبل ما تركبي الطيارة عشان كدة مش هرد عليكي.. عشان عارفك
مجنونة
سارة:الله يسامحك يا زيزو
ده أنا بريئة خالص
بعد مرور بعض الوقت
تصل الطائرة إلى مطار القاهرة
وتهبط في المطار
وينزل جميع الركاب
سارة وهي بتنده على عز عشان خدت الساعة بتاعته:الساعة بتاعتك يا زيزو نسيتها معايا
عز بضحك:خليها ذكرة جميلة عندك .. يمكن ربنا يريحني منك
ومنتقابلش تاني
سارة:هنتقابل وهتحبني بس انا مش هحبك
عز:احلمي براحتك يا قطة
ذهب كلا من عز وسارة إلى منازلهم
في المساء
في إحدى الحفلات الغنائية
كانت تقف سارة وتنتظر أصدقائها
وكان في ذلك المكان عز وكام صديقة معه
كانت سارة تتحدث مع أصدقائها
وفجأة شخص جه وحضنها من ضهرها
سارة بصدمة:عز
أسر بغضب:عز مين يا بنت ال****
وضر"بها بالقـــ لم

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية كيان الاسد الفصل السابع 7 بقلم مريم محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent