رواية مجنونة الاسد الفصل الخامس 5 بقلم ريم احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية مجنونة الاسد الفصل الخامس بقلم ريم احمد عبد المجيد

 رواية مجنونة الاسد الفصل الخامس 

انهارده فرح اميره وأسد مرت الأيام سرعيا وقد آتي يوم زفافها....
اميره : جالسه بغرفتها وتحدث صديقتها نورا" براااااافوا لكل اللي قالوا صديقة اميره👏🏼👏🏼👏🏼" 
اميره: اخبارك ي نورا 
نورا: الحمدلله ي واطيه تكتبي الكتاب من غير م تقولي ليا 
اميره بقرف: علي اساس انا موافقه يعني كنت 
نورا : اميره اسمعي دلوقتي أنتِ بقيتي مراته لازم تتأقلمي علي الوضع ده ولازم تعيشي معاه وتدي نفسك فرصه انك تحبيه 
اميره بدموع: ي نورا هو مش بيحبني وانا بخاف منه قوي أنتِ مش بتشوفيه لما بيتعصب 
نورا: ي بنتي استهدي بالله وان شاء الله خير طيب أنتِ بأيدك تغيريه 
اميره: فكك من الموضوع ده أنتِ جايه صح انهارده فرحي 
نورا : انا في الطريق اصلا
اميره بصراخ: بتتكلمي جد 
نورا: خمس دقايق واكون عندك سلام ي عروسه 
اميره بفرحه: ي ماما نورا جايه 
كريمه : بجد 
اميره: قالت خمس دقايق واكون عندك صح ي ماما فين الفستان اللي هلبسه اسد قال أنا اللي هجيبه دا حتي مخلنيش اختار وقال أنا اللي هختار واثناء حديثها دلف اسد إليهم 
اسد: سامع حد جايب سيرتي 
اميره بخوف: انا م اتكلمتش
اسد حاول يخفي ضحكته: طيب انا جبت الفستان اهو 
اميره: هاتيه ي ماما منه 
اسد : حضرتك مفكيش ايد 
اميره بدموع حاولت تخفيها: هات اخدته منه وصعدت الي غرفتها 
كريمه : براحه عليها يبني 
اسد بلس راس كريمه: ي مرات عمي دي في عنيا" شايفين انتوا ظالمين اسد😂" 
اميره صعدت غرفتها وخرجت الفستان من كيسه وانبهرت من جماله" الصوره تحت👇👇" ووجدت خمار ابيض معه وورقه 
" اسف لو زعلتك وقولت ليكي انا اللي هختار الفستان انا مكنتش هختار لأن انا موصي علي تفصيلته ليكي مخصوص ليكي علشان أميرتي لازم تكون مميزه عن الكل جبت ليكي خمار علشان يزيدك جمال ي أميرتي لو حابه تلبسيه لكن لو مش حابه مش هجبرك عليه " 
اميره كانت بتقرأ الرساله ومصدومه هو مين ده 
اميره بصوت عالي: ي مااااما 
كريمه : في ايه 
اميره أدتها الورقه: هو المكتوب ده صح
كريمه : اخدت الورقه وقرأت م بداخلها وفرحت فرح شديد 
كريمه: شفتي انك كنتي ظلاماه 
اميره : انا مش مصدقه 
نورا: انا جييييت 
اميره بصراخ : اااااااه ثم حضنتها ودلفوا الي الغرفه 
نورا وهي بتقرأ في الرساله: الله ايه ده 
اميره : انا مش مصدقه 
نورا : اميره اسد بيحبك وانا واثقه من ده 
اميره بدموع : معتقدش ويلا علشان نلحق نجهز 
نورا: أنتِ مش رايحه الكوافير 
اميره : لاء انا مش رايحه لأني اصلا مش راضيه عليها الجوازه دي   
نورا : ربنا يهديكي ي صحبتي وبعدين أنتِ ناسيه انو صحبتك مكيب أرتست ي فالحه 
اميره بضحكه : ولله نسيت 
نورا : طيب يلا نجهز 
وبدأوا الفتيات في تجهيز أنفسهم ونورا وضعت ميكب خفيف لاميره لأنها جميله بدون مكيب مع لفة الخمار التي زادتها جمالاً 
اميره كانت تقف في الغرفه وتدور حول نفسها : الله شكلي جميل ثم قالت بحزن كنت بتمني لو كنت موافقه باردتي علي الجوازه دي 
نورا: صح الفرح هيكون تحت 
اميره : لاء في قاعه والاستاذ اسد عامل الفرح اسلامي أنا زهقت ولله 
نورا : ي بنتي هو في اجمل من الفرح الإسلامي انا بتمني جوزي المستقبلي يعمل ليا كده 
اميره بضحكه : صح لسه مصره علي عيون خضره 
نورا : ايوووون 
كريمه : ي اميره اسد وصل 
دلف اسد الي الغرفه وجد حوريه تقف في وسط الغرفه وما الخمار إلا زادها جمال فوق جمالها تقدم منها اسد وقبل جبينها وقال: ربنا يقدرني واسعدك 
اميره : كانت حاسه نفسها في حلم وانو بيتهئ ليها الكلام ده 
اسد : يلا بينا 
ثم ذهبوا الي القاعه وكانت الاناشيد الاسلاميه بدل تملأ المكان " انا بعشق حاجه اسمها اناشيد اسلاميه بدف🥺🥺♥️" 
نورا كانت تقف في القاعه وتنظر الي صديقتها وكانت تدعوا اللي إن يسعدها ثم آتي شخص ومر من أمامها 
نورا: انا حاسه نفسي بعرف الشخص ده م علينا " كلمتي الشهيره م علينا 😂😂👏🏼👏🏼" 
انتهي الفرح وذهب اسد واميره الي بيت اسد وصعد بها الي غرفته 
اسد: عايز اقولك حاجه بقلم ريم أحمد
اميره بدموع : قول انك مش بتحبني واتجوزتني علشان تنتقم مني 
اسد بضحك: بتقرأي روايات كتيره انتِ 😂
اميره : متضحكش عليا 
اسد: مقدرش اضحك عليكي ي أميرتي انا عايز اقولك اني بحبك من وقت م كنا اطفال ولما بدأنا نكبر وعرفت أنه حرام اقعد معاكي زي الأول ونلعب ونهزر ف بعد لكن كنت في كل صلاه بدعي ربنا بيكي أنتِ الوحيده اللي ضحيت بكل حاجه علشان اوصل ليها أنتِ طفلتي اللي ربتها علي ايدي فرق السن خمس سنين بس انا كنت اول واحد اشيلك علي ايدي لما اتولدي مد أيده ليها تقبلي تكوني معايا فكل إيمانا اللي جايه 
اميره : ....
اسد بصدمه ودموع: ايه 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية مجنونة الاسد  الفصل الخامس 5  بقلم ريم احمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent