رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل السابع عشر 17 بقلم ندى علي

الصفحة الرئيسية

           رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل السابع عشر 17  بقلم ندى علي

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل السابع عشر 17

سلوي بصدمه :احمد 
احمد رفع عينه ومركز معاااها جدا بصدمه :سلوي بتعملي ايه هنا 
سلوي بتوتر :احم اناااا كنت جايا اقدم الملف بتاعي علشان عوزه اشتغل هنا بس انت بتعمل ايه هنا 
احمد بغضب :وايه البنطلون اللي انتي لبساه دا دا منظر لبس تخرجي بيه ايه الشكل دا انطقيييي 
سلوي بتوتر :وووو احم ومالي بقااا البس بتاعي 
احمد بغضب :انا لو شايف وحده في زمة راجل ولبسة البس دا مش هقول عليه غير راجل **** مابالك بقااا لما اشوف مراتي بلبس دا 
سلوي بدموع :مراتك مراتك فين بقاااا مش انت هتطلقني يعني انا حره يا حضرت الظابط 
احمد قام بغضب ومسك ايدها جامد وهو ضاغط علي سنانه :ولو فكرتي ثانيه وحده يا سلوي ان لما اطلقك هتبقي حره وتعملي اللي نفسك فيه تكوني غلطانه اووووي 
سلوي بصت عليه جامد والدموع متحجره في عينها اترمت في حضنه وقالت بهمس:وحشتني اوووي كفايه قسوة عليا يا احمد انا من غيرك ولا حاجه 
الابتسامه بانت علي وش احمد وغمض عينه بفرح ورحع جامد تاني وبعدها عنه :انا كنت اتمني الحضن دا من زماااااان اوووي بس انتي كنتي منعاه وايجة دوري امنع يا سلوي 
سلوي بعدت عنه بصدمه وحزن كبير :طيب لو سمحت انا عوزه اقدم هنا لو تسمح ليا تعرفني مكان المدير 
احمد راح قعد علي مكتبه بتكبر :هاتي الملف اشوفه واكيد لو تستحقي انك تشتغلي في شركتي انا مش همنع 
سلوي بستغراب :شركتك الشركة دي بتاعتك 
احمد :بيقولو كدا ابويا عنده الشركة دي 
سلوي :ااااااه طيب اتفضل الملف اهو شوفو عندك كل الاوراق اللي ممكن تحتاجها وراحت قعدت علي الكرسي اللي قدامه 
فرحه احمد مش موصوفه ان سلوي حسة بحبه لو شويه صغيرين وان هيشوفها كل يوم بدل ما يروح عند بيتها فعلا حب احمد لسلوي جميل اوووي 
**********************
عند محل الدهب 
منير :السلام عليكم ازيك يا عم سعيد 
سعيد :ازيك يا حاج وازي اخبارك والله ليك وحشه جمده 
منير ببتسامه :تسلم يا راجل يا طيب 
سعيد :مين الحلوه اللي معاك دي 
منير ببتسامه :دي مرات غسان ابني 
سعيد :ربنا يخليهم لبعض ايه الخدمه اللي اقدر اقدمها 
نفين :بص يا حاج احنا عوزين نشوف الدبل الاول هناخد دبله تفيله وشكلها حلو وعوزين طقم شيك لعروسه 
سعيد :بس كدا من عنيا يا حجه وطلع الدبل وبدات نور تختار معاهم دبله تليق بيمني 
نور :ايه رايك يا ماما لما نجيب دبله والمحبس بتاعها معاها 
نفين :ايوا جميله كدا هاتي الدبله بالمحبس بتاعها واختاره الدهب ونور لفت نظرها سلسله رقيقه جدا عليها اسماء 
نور ببتسامه :عمو هو مفيش اسم غسان في الاسماء دي 
سعيد ببتسامه :ولو مفيش يبقي فيه ولف دور علي اسم غسان لحد ما ‏لقاه اهو يا ست البنات 
نور مسكت السلسه وكانت معجبه بيها اووووي :تمام هاخد دي وميلت علي نفين ماما غسان عاطيني فلوس علشان لو حاجه عجباني يعني انا اللي هدفع 
نفين بغضب :فلوس جوزك هي فلوسنا وانا اللي هجيب اي دهب انتو تختاروه واختارت خاتم لحبيبه 
نفين :وعلشان انا محبتش حلاه لحبيبه دي هديه مني ليها لما اروح البسه ليها قدام الاكل 
نور :بس يا ماما
منير بمقاطعه :احنا بنجيب لعيالنا يا بنتي ومش لحد غريب 
نور :ربنا يخليكم وتفرحونا ديما كدا 
منير حاسب علي الدهب واخدهم ومشو علي البيت ونور فرحانه اوووي بسلسه وبتتخيل رد غسان في بالها هيكون ايه لما يشوفها 
***************
في غرفه عمر 
عمر نايم ونورهان بتخط عليه كمدات 
نورهان :عمر حبيبي حاسس بإيه دلوقتي 
عمر بتعب :مش حاسس بحاجه يا نورهان انا كنت بحارب والله انا تعبت في اليومين دول يا نورهان اتبهدلت 
نورهان :معلش يا حبيبي الشقه هتخلص اهي وهنروح بيتنا ونعيش براحتنا 
عمر بتعب :التوررر كان بينام بالعرض يا نورهان كان بينام فاتح بوقه وبيرفس بصي هو تور نايم جنبي نورهان اوعي اوعي تسيبني خليكي علي كلمة انا مش هنام غير جنب جوزي تمم 
نورهان :حاضر مش هتعتع من علي الكلمه بس خف بسرعه بقاااا 
عمر :انا كويس اهو 
*****************
نفين ونور رجعو البيت ونفين لبست الخاتم لحبيبه وسط فرحه العيله 
نفين :عقبال ما البس ضناكي يا نسمه يارب 
نسمه :يارب يا ماما يارب 
نور :طيب انا نطلع نعد علي السطح شويه بقاااا 
نفين :استني لما نطمن علي عمر الاول وخبطت علي نورهان 
نورهان :ادخل 
نفين :ايه يابنتي جوزك عامل ايه 
نورهان :هو دلوقتي كويس اهو الحراره نزلت شوبه 
نفين :ربنا يقومه بسلامته يارب المهم البنات هتطلع علي السطح لو عوزتي تطلعي اطلعي وانا هنا اهو لو احتاج حاجه 
نورهان :حاضر يا ماما فرحه فين 
نفين :فرحه قعده برا مع نسمه 
نورهان :خلاص ماشي 
البنات اخدو الولاد و كاتل شاي وطلعو علي السطح 
نور:نورهان مش طالعه 
نورهان :جيييت اهو 
قعدو البنات في جو مرح وضحك لحد المغرب 
ايجو الشباب 
غسان :مخمد ادخل البس واحنا كمان نطلع نلبس علشان مش عوزين نتأخر 
محمد :طيب يلا ودخل غرفته يلبس 
غسان وقاسم كل واحد دخل شقته 
*************
في شقة غسان 
دخل غسان البيت لقي صوت اغاني جايه من غرفة النوم دخل علي غرفه النوم لقي نور بترقص وبحتراف فضل واقف يبص عليها بنبهار وذهول وهي بترقص 
غسان بتوتر :احم احم انا فعلا منظري هيبقي زي الزفت لو اتأخرت عليهم تحت بس انا مظلوم انا جي من برا وشايف مراتي كدا اعمل ايه بقاااا ورفع حاجبه ليها العمل ايه بقولك 
نور بكسوف وتوتر :هاااا انا كنت فكرت انك هتتأخر برا 
غسان قرب عليها وحط ايده علي وسطها وشدها عنده وهو باصص لشفايفها :بس الشطاره دي مش بتطلع غير قدام المرايا بس مليش فيها حاجه 
نور حطت ايدها علي شفايفها :اصل يعني اناااا 
غسان شال ايدها وباسها بشغف ورغبه نور اتجاوبت معاه جدا 
ايد غسان بدأت تشيل هدوم نور نور بعدت بتوتر 
نور بتوتر :غسان لازم تنزل مينفعش تسيب محمد في يوم زي دا 
غسان بصوت مبحوح :علي قوضة الولاد يا نور بقااا مش عايز اشوفك لحد ما ارجع 
نور ضحك عليه واخدت فونها وراحت علي اوضة الولاد 
غسان بتوتر :احم احم اهدي محمد هيفضحني لو منزلتش وطلع بنطلون اسود علي قميص اسود وجزمه بني وحزام بني ودخل اخد شور وطلع لبس وسرح شعره وبرفانه وكان في قمة الجاذبية والاناقه اخد المحفظه والمفاتيح وفونه وطلع خارج الغرفه دخل علي غرفه الولاد 
غسان :نور حبيبي انا ماشي 
نور :اش اش اش ايه الشياكة دي يا حضرت الرائد لاءء انا اخاف علي جوزي يتحسد مني 
عاصي نايم علي السرير بيفكر :بابا انا عاوز اعرف حاجه 
غسان ببتسامه :ايه الحاجه يا عم عاصي 
عاصي :انا عاوز اعرف انا جيت ازاي علي الحياه وجيت ليه 
غسان :حكايه جيت ليه دي فا انا وانا صغير عملت ذنب كبيررر اوووي فا ربنا عقبني بيك انما جيت ازاي دي انا ذات نفسي لو كنت اعرف ان الخلفه دي جايه كنت رجعت في الموضوع 
عاصي :رد مقنع اوووي 
نور بضحك :نفسي اعرف الالسان بتاعك دا جايبه من مين 
غسان بص ليها بشماته :احم احم خلينا ساكتين والنبي مش عاوز اتخانق النهارده 
نور بصت ليه بغيظ وحبيبه عيطت نور شالتها وبدأت ترضعها 
غسان :المهم عوزه حاجه وانا راجع 
نور :لاء مش عوزين حاجه 
عاصي :ايه دا انت مش عاوزه انا عاوز انا عاوز لبن 
غسان :انا بفكر اجيب بقرتين ونربيهم في المخزن اللي ورا ونجيب خرطوم ونوصله بوقك وانتهي الموضوع 
عاصي :خلاص ياعم متجبش 
غسان باس خده :انا اجيب ليك مصانع الالبان كلها لحد عندك يا قلب بابا المهم مش عوزين حاجه تانيه 
نور بضحك :ثانك يو داري 
غسان بغيظ :ورب اللي خلق الكون ولو اتقالت تانب يا نور لطلقك فيها 
نور بضحك :بجد مش بتحب الكلمه ليه دي كيوت
غسان بغيظ:حلي عني دا البت وجوزها والكلمه الطخ من بعض ابقي رائد بيتعمل ليا الف حساب في المدريه واجي هناا يتقلي ثانك يو داري ****
**************
في شقة قاسم 
قاسم لبس الكوتش وواقف قدام المرايه ونسمه بتعد ياقه التيشرت ووقفه قدامه ومندمجه مع تظبيط التيشرت 
قاسم :نسمه حبيبي انا مش العريس 
نسمه :اسكت لازم انت جوزي انا يعني لازم تكون علي سنجة عشرة 
قاسم بضحك :امرك يا قبطان انا قدامك اهو والجرس رن 
غسان من برا :انجز يا عم يلا خلينا نمشي 
قاسم :اهدي طالع اهو باس راس نسمه هلي بالك علي نفسك وعلي البطيخه دي وباس بطنها ونامي علشان يمكن نتاخر 
نسمه :حاضر يا حبيبي 
قاسم طلع لغسان ونزلو علي تحت 
نفين ببتسامه :يحرسكو من عين الحساد والحاقدين يارب 
محمد طالع بيعدل في كمام القميص :ايه رايك يلا انت وهو فيه الطقم دا 
غسان وقاسم في صوت واحد :عرييييس 
عمر طالع غصب عنه وماسك ضهره :ابعد يلا من السكة 
محمد :ربنا ينتعك يارب يا ختي 
عمر بغيظ :هاخي افتح دماغك 
الكل ضحك ومنير طلع 
منير :يلا يا رجاله 
الرجاله :يلا يا حج 
البنات نزلو كلهم 
نفين :نور خلي بالك من البيت يا بنتي واوعي تطلعو من غير ما تقفلي الباب 
نور :حاضر يا ماما 
غسان قرب منها بهمس :اوعي تنامي 
نور :سيبها بظروفها 
غسان :سيبها يختي سيبها يلا مع السلامه ونزلو علي تحت ونفين ركبت مع منير وغسان وقاسم ركبو قدام وعمر ومحمد ورا في عربيه غسان وانطلقو علي القاهره 

يتبع الفصل التالي  اضغط هنا 
رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل السابع عشر 17 بقلم ندى علي
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent