رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الثامن عشر 18 بقلم ندى علي

الصفحة الرئيسية

            رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الثامن عشر 18 بقلم ندى علي

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الثامن عشر 18

في منزل يمني 
يمني وقفه متوتره جداً في غرفتها وجواها شعور صعب تميزه فرحه او خوف او توتر بس هي من جواها مرتاحه 
دنيا دخلت عليها :بسم الله مشاء الله قنر في ليلة اكتماله يا بنتي ربنا يبعد عنك ولاد السوء ويكتبلك في كل خطوةزسلامه وفرح يا يارررب يا بنت قلبي 
يمني :يارب يا ناما وميحرمنيش منك ولا من كلامك الجميل دا ابدا بابا وماهر فين 
دنيا :برا منتظرين الجماعه علشان هما علي وصول خلاص والجرس رن وصلو اهو يلا اجهزي وطلعت برا 
يمني :فعلا كنت محتاجه اخت في الوقت دا حد يكون جنبي ويطمني ويفرح معايا 
( برا في الصالون )
سمير ببتسامه :نورتونا والله اتفضلو اتفضلو 
منير :البيت منور بصحابه يا حج والجميع سلم علي بعضه وقعدو في الصالون 
ماهر :والله العظيم نورتونا النهارده 
محمد :بنورك يا غالي فين عروستي بقااا 
غسان خبطه :اتهد شويه هااا اتهد 
دنيا :يا ميت اهلا وسهلاً بالغالين 
نفين قامت سلمت عليها :منور بيكي يا ست الكل فين عروستنا بقااا نشوفها 
دنيا :يمني تعالي يا حببتي 
يمني دخلت الصالون بكسوف وخدود حمرا ومنزله واسها لتحت ومعاها القهوه :السلام عليكم نورتونا 
محمد بتوهان :منور بيكي يا قمر 
يمني سلمت علي الكل ووزعت علي الكل وقعدت جنب امها 
منير :اسمعوا يا جماعه احنا جين النهارده لسبب الكل عرفه ابننا محمد رائد واكيد انتو عرفينه شاف بنتكم يمني واعجب بيها وحب يدخل البيت من بابه عنده بيت كبير في روما وبيت في الجماليه واحنا تحت امركم في اي طلب موافق يا حج سمير علي الكلام دا 
سمير :كلام زي العسل زيك يا حج اكيد محمد عارف اخلاق يمني وفي الاخر هما اللي هيعيشو مش احنا والقرار قرر يمني 
محمد بص ليمني ومستني الرد منها 
غسان بمرح :ورأي عروستنا ايه في ابننا بقااا 
يمني بكسوف :بدام بابا موافق يبقي انا موافقه 
نفين ودنيا زغرطو 
محمد ببتسامه :اذن تسمحو ليا البس خطبتي دبلتي وقرب من يمني وطلع الخواتم ولبسها ليها وطلع طقم دهب غالي وجميل ولبسه ليها 
يمني بفرحه :جميل اوووي 
محمد بهمس :علشان انتي لبساه يا جميل 
يمني بكسوف :مرسي 
محمد قرب من ودنها :بحبك 
يمني نفسها اتقطع من الكلمه ومن الفرحه :وانا كمان 
محمد :الكلمه دي لما نتجوز ليها معاني تاااانيه خااالص وغمز ليها 
يمني وشهاااا احمر جدا 
ماهر بغيظ :انت قولت ايه لاختي خليت وشهاااا احمر اوووي كدا 
محمد :انا ابدا دا انا بقولها مبروك وشها احمر 
عمر قرب من الشاب بهمس:اللهي يا بعيد يقفلك في كل حاجه كدا يطلع اللي عملته فيا فيك 
غسان وقاسم كتمو الضحك بالعافيه وقعدو يشربو القهوه في جو من المرح 
*****************
في شركة احمد 
سلوي كانت خلصت الايميلات ترجمه بعد وقت كبير وكان دوام الشركة خلص لمت حجاتها ونزلت في المصعد بتعب ونزلت وقفت في الموقف بتاع الباص 
سلوي بصت في ساعتها :يوووووه الوقت اتأخر مستحيل الاقي باص دلوقتي 
احمد وقف قدامها بالعربيه بتاعته :اركبي يلا 
سلوي بغيظ:حضرتك اللي اخرتني كدا وقصدت تخليني لحد ما  الباص يمشي علشان ملقيش مواصلات اروح فاشكرا مش هركب معاك 
احمد :طيب اركبي بالذوق يا سلوي احسن ما انزل اجيبك من شعرك اخلصي 
سلوي بصت لقت ان في مجموعة كلاب جايا عليها لفت بسرعه ركبت جنبه احمد ابتسم علي المنظر من تحت لتحت 
سلوي بصت في المرايا :امشي بسرعه جاين علينا يلا 
احمد دور العربيه ومشي في صمت 
احمد :امممم في شويه حجات كدا حابب ان اصلحها ليكي الهدوم المحزقه والملزقه دي انا مبحبهاش ومقبلش علي مراتي تلبسها يعني مش عاوز المحك تاني لبساها يا هانم وبص ليها مفهوم 
سلوي بصت ليه بعيونها الجميله :عارف اكتر حاجه وحشاني ايه مامتك هي عامله ايه 
احمد بص علي الطريق :بخير وانتي مامتك ايه رائيها في بنتها 
سلوي :احمد انا ندمت علي اي حاجه غلط انا عملتها في حياتي انت لو حابب تطلقني دا قرارك بس انا بحبك وبعشقك ومش عوزه حاجه غيرك من الدنيا انت شاكك فيا وحتي لو رجعت الثقه مبقتش موجوده بس لو هتطلقني عرفني قبلها علشان اعرف اهلي وياربت تهز راسك وتقول اه اعمل حاجه علشان اكون عرفه انا فين دلوقتي 
احمد ثابت تماما ومبيتحركش :انا جي ليكم بكرا اجهزي وعرفي اهلك 
سلوي الدموع والصدمه اتجمعت عليها ونزلت من العربيه علي بيتها وهي مش حاسه بالطريق ولا حتي بالناس 
احمد ابتسم وراح ودور عربيته ومشي 
******************
في منزل منير الالفي 
نور :عاصي ادخل نام يا حبيبي انت واسر عنيكم بتقفل لوحدها 
عاصي بنوم :لما بابا يجي صحيني 
نور باست راسه :حاضر 
اسر :نسمه وانا لما بابا يجي صحيني علشان طالب ايس كريم منه 
عاصي :الله الله اشمعنا هو بقااا انا عاوز ايس كريم مليش دعوه 
نور :ما انت طالب لبن من ابوك 
عاصي :لاء بس هو طالب ايس كريم وانا كنت عاوز بس نسيت اقول اتصلي ببابا بقااا اقوله يلا يلا بسرعه الثانيه دي 
نورهان :اعد يا كياد طالع لامك كانت كل محاجه تيجي ليا اشمعنا انا بقااا 
نور اتصلت بغسان وادت الفون لعاصي 
غسان :الووو 
عاصي :ايوا يا بابا انا عاوز ايس كريم زي اللي عمو  قاسم هيجيبو اخوه كدا 
غسان :ايس كريم بطعم ايه يعني 
عاصي :اسال قاسم واللي هيجبو من نغس المول هات منه
غسان :حاضر حاجه تانيه 
عاصي :لاء ماتي بتقولك متتاخرش وانا هسهر لحد ما ترجع 
غسان بسرعه :لالالا تسهر ليه نااام ادخل نااام وانا اول ما ارجع هصحيك 
عاصي :طيب هبقي انام بس اوعي تتاخر 
غسان :حاضر انا جي كمان ساعه 
عاصي :ماشي يلا باي وقفل ونور اخدت الفون 
نور :يلا ازخل نام بقااا ولما بابا يجي اصحيك 
عاصي :لاء دا انا سهران لما يجي 
نورهان ونسمه ماتو من الضحك :علي ما عاصي ينام يكون غسان نام 
نور :احسن خليه ينام انا اصلا هموت وانام 
نورهان :طيب يلا بقااا يا ماما منك ليها بيتك بيتك عوزين ننام 
نسمه :اهو لسه مسكنتش وبنتطرد من دلوقتي 
نورهان :هش هش هوي يلا برا 
نسمه اخدت اسر وطلعت علي شقتها ونور اخدت حبيبه اللي نامت وعاصي وطلع علي شقتها ونورهان اخدت فرحه ودخلت علي قوضتها هي وعمر وبدأت تحمي فرحه وتلبسها 
******************
          :حين يتجمع الحب والاذيه في قلب واحد فا اعلم ان من تحب لم يعد يحب لان لم يجد له قلب يحب به ؟
       : وانت قتلت الانسانه الوحيده اللي حبيتها موت قلب كان عاشق للحياه كان عنده طموح كبيره وحلوه انت هدمتها حرمتني من شكل الشمس من شكل القمر حرمتني من حجات كتير اوووي  
      : وان طاولت عليك من تحبها في كلامها فعليك بقتلهااااا ولكن لم يكن لدي القوه علي قتلها فإن ذهبت ذهب معها قلبي وروحي 
      : لها رب ينقذها منك ومن شرورك وانا بيدي دي مش قطاع من هنا غير وجثتك قبلي انت متعرفش حاجه عن الحب اصلا علشان تحب 
     : خلينا مستنين لحد ما الموت يجي لحد فينا وانا اوعدك ان لو جالك الاول هكون وراكي بثواني 
     :اروحوك طلعني من هنا احنا هنا بقالنا سنين علشان خطري طلعني دا مش حب دا مرض ارجوك طلعني من هنا لو انت بتحبني بجد ليه تحبسني 
      :لو طلعتك من هنا موافقه تتجوزيني 
     :لو انت اخر شخص في العالم مستحيل اتجوزك 
    :خلاص ادينا قعدين منتظرين فرج ربنا .

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الثامن عشر 18 بقلم ندى علي
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent