Ads by Google X

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندى علي

الصفحة الرئيسية

          رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الخامس عشر 15  بقلم ندى علي

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الخامس عشر 15

بعد وقت كبير حوالي الساعه 10 بليل الناس بدأت تمشي من العزا وكل واحد راح علي بيته 
في منزل منير الالفي علي السفره 
محمد :كلمت نقاش هيجي يشوف البيت كدا ويشوف المطلوب 
غسان :حلو المهم هنروح بكرا الساعه كام 
محمد :طبعاً بوجود الجح منير انت ابويا ولازم تكون موجود رايح اقرء الفاتحه بكرا 
منير :الف مبروك يا حبيبي من قبل ما تقول انا كنت جي اصلا 
عمر :برضو مش عرفين هنروح امتي بكرا 
محمد :هنروح علي الساعه 8 كدا 
عاصي بيزن :اعملي لبن اعملي لبن يلا اخلصي بقااا 
نور بزعيق :عااااااصي اهدي هااا اهدي عليا كدا 
عاصي بصوت:هو ايه دا انا قولت ايه انا بقول اعملي لبن كل حاجه تزعقي كدا 
نور :لسانك طويل وعايز قص
محمد :عيب يا عاصي مينفعش تزعق لماما كدا 
غسان :وايه كمان يا عاصي بيه كمل با حبيبي كمل لما اقوم اكسر دماغك وقام نور وقفت 
نور :خلاص يا غسان صغير ومش فاهم حاجه 
غسان بغضب :انا كذا مره محظرك لما اتكلم معاه متزخليش ولا الدماغ ازاي 
نور بصوت عالي :لاء ادخل دا ابني وانا اللي قعده معاه 24 ساعه وعرفع هو عاوز ايه 
غسان بغضب مسك دراعها بقوه :صوتك لو علي عليااااا تااااااني هكسر دماغك 
نور بغضب لسه هتتكلم 
منير :طيب احترمو الضيوف مش صروري وجودي 
نور بدموع :شايف طرقته يا بابا هو عاصي عارف ايه علشان يعمل كدا 
غسان :استغفر الله العظيم انا عملت ايه يابنتي فيه انارمديت ايدي عليه 
نور اخدت حبيبه وعاصي :استأذن منك يا نورهان واسفه علي اللي حصل دا يا جماعه وطلعت علي شقتها 
غسان بغضب:يا جدع الله يلعن الجواز علي اللي عاوز يتجوز الانسان كان عايش حياته براحته يجي وحده تطلع ***** عيشه تحرق الدم 
محمد :مش متجوز انا مش حاسس بالنعمه اللي في ايدي 
منير :مش هنخلص كل يومين حوار وفلم جديد غسان ونور بيتخانقو 
نفين :والله دي عين يابني مراتك من ساعت منزلت الميتم وهي كدا لا حول الله يارب 
نورهان بهمس :نسمه غسان جوز اختك دا بيفكرني بعمي جميل بتاع الكبده 
نسمه بهمس :بالله لو سمعك ليعملك كبده اسكتي 
نورهان :جوزك هادي اوووي كدا ليه 
نسمه :لاء متقلقيش هو عنده الزعيق فوق بس علشان الخصوصيه 
نورهان بضحك :عرفه انا الخصوصيه دي وكملت بزعل بس انا زعلانه علي نور طلعت معيطه 
نسمه :متقلقيش الصبح هتنزل كويسه هما علطول كدا 
نورهان :بس احرجها قدامنا مينفعش كدا 
**************
في شقة غسان 
نور كانت بتلبس عاصي هدوم النوم 
عاصي :ماما انا اسف انا عارف ان انا السبب ان بابا يزعق مش هعمل كدا تاني 
نور بحب باست خده :متقولش كدا يا حبيبي بس تاني مره اتكلم بأدب 
عاصي حضنها :تعالي نروح عند سوسو دي الاول فكرهريا ماما لما كنت بنام في حضنك كنت بنام علطول من غير خوف بس دلوقتي بنام لوحدي ماما تعالي نمشي 
نور :بس دا بيتك يا عاصي ودا بابا يعني مهما يزعق ويزعل هو بيحبك وهو اتعصب علشان انت عليت صوتك وبعدين تعالي يلا ايه رايك نعمل اكل ونام سوا انا وانت وحبيبه 
عاصي بفرحه :موافق طبعاً 
نور شالته وراحو علي المطبخ عملو اكل واكلو ودخلو علي قوضتهم ونامو كلهم ولما حسيت انهم نامو قامت وراحت علي المطبخ تغسل المواعين 
غسان دخل الشقه ودخل علي غرفتهم علطول غير هدومه وطلع وقف ليها علي باب المطبخ 
صمت تام بنهم 
نور :لو سمحت انا عوزه فلوس 
غسان :الفلوس اللي في الفيزا خلصت 
نور :مأخدتش منها جنيه واحد انا عوزه مصروف مش عوزه المبلغ الكبير دا 
غسان :اشمعنا يعني انا اقصد انك علشان تكون زياده معاكي 
نور بسخريه :البياعين في السوق مفيش عندهم مكنة صرف انا مش عايشه في لندن 
غسان قرب منها :اسف متزعليش مني انا عارف ان مكنش ينفع ازعق قدامهم 
نور بدموع :نفس حوار كل مره طيب ولما انت عارف ان مكنش ينفع تزعق قدامهم زعقت ليه 
غسان :علشان انا عارف انا بتكلم مع عاصي ازاي وبتعامل معاه ازاي 
نور بنظرة عتاب :غسان انت عارف عاصي قالي ايه النهارده قالي تعالي نمشي يا ماما تخيل بقااا ابنك يقولي كدا 
غسان بصدمه :لدرجة دي كرهني 
نور :مش كرهه دا خوف عاصي مش حاسس بأمان حاول تتكلم معاه العب معاه حسسه بوجودك 
غسان :انا اتعصبت لما علي صوته عليكي الناس تقول ايه 
نور بعتاب:انا كنت متقبله الموقف منه ابني وطفل لكن انت بقاااا جوزي احرجتني قدام نورهان واصحابك 
غسان :خلاص يا ستي حقك عليا ودي شفايفك ابوسها وباستها 
نور بكسوف ضربته في صدره :ابعد عني انا زعلانه منك لسبب تاني اصلا وكمان 
غسان برفع حاجب :اللي هو ايه بقااا 
نور :كل زوج بيخرج مراته وبيفسحها حتي لو يوم في الاسبوع انت بقااا مبتخرجنيش خالص ليه 
غسان :بكره احلي خروجه لاحلي ام عاصي في العالم هروح مع محمد قرأت الفتحه بتاعته وارجع اخدك واوديكي احلي مطعم وكافيه فيكي يا مصر 
نور :وعد ولا هتقولي انشغلت 
غسان قرب منها وحرك انفه علي ارنبة انفها :وحياتك عندي وعد بس ياااااه بقااااا لو عملتيزليا كوباية شاي مظبوطه 
نور بتذمر :انا هعمل بس علشان الخروجه 
غسان :اشالله علشان خاطر الكاتل نفسه المهم اعملي 
*********************
في قوضة عمر ومحمد 
محمد قاعد بيكلم يمني شات 
يمني :هترجع امتي بقاااا
محمد :انا هاجي بكره نلبس الدبل بس هرجع الجماليه تاني علشان نشوف الشقه اللي هنتجوز فيها دي بس حابب اشوف رأيك في الوان الشقه 
يمني : انا بحب الكافيه الالوان البيج دي 
محمد :نفس اللي انا حابب اعمله يعني مثلا الصاله الصالون الريسبشن يكونو بيج ومعاهم لون كمان الاوض الوان مختلفه انتي عوزه اوضه الاطفال الالوان ايه 
يمني :يعني مثلا ايه رايك نعملها ابيض مع كذا رسمه رصاصي 
محمد :حلوه ونعمل فيها سرير شكل ولاد وسرير شكل بنت 
يمني ببتسامه :ايوااا جميل جدا كدا 
محمد :اوضة النوم اشرحي ليا كدا التصميم اللي في دماغك علشان دي هتكون حسب النفسيه وحط انوجي بيغمز 
يمني بكسوف :عادي اللي انت عوزه اعمله فيها معنديش حاجه معينه 
محمد :انا حابب ان الوانها تكون هاديه والنوم مش ابيض يعمي عاوز اعمل نور هادي وحلو وحابب اعمل باب زجاج مطل علي الشارع ونعمل عليه ستاره تقيله ايه رايك 
يمني بنبهار :ذوقك حلو اوووي عجباني اوووي 
محمد ابتسم :حببت قلبي المهم انا هنام علشان عندي يوم طويل بكرا 
يمني :حاضر تصبح علي خير 
محمد ببتسامه :وانتي في حضني يارب بقااااا وغمز 
يمني حطت الفون جنبها بكسوف وفرحه :ياااااه انا بحبك اوووي 
عمر :ياعم الرومانسي بكلمك من ساعه وانت مش هنا 
محمد :في ايه يا تور عيل فصيل عاوز ايه من اهلي 
عمر :انا ان جيت للحق انا عايز مراتي وبنتي انت واحد ولا متحوز وعادي عندك لكن انا ليه يتفرق بينا ليييه 
محمد :ودا بقااا هيفضل يندب ومش هينيم اهلي النهارده اسمع يا عمر يا اخويا انا عاوز انام 
عمر :فاكر البت اللي انت كنت عاوز تظبطها في المكتب عندي اللي موتني يومها دي 
محمد :ايوا مالها اوعي تقول جابت رقمها 
عمر :لاء يا حدق البت نصابه 
محمد بضحك :اهو دا الخزوق بعينه 
عمر :حصل بالله انت اللي هتجوزها دي مظلومه معاك 
محمد :اسكت انت عارف حاجه انت دا انت غلبان 
عمر :استني لما انام ونام الله يخليك 
محمد :كان يوم اسود يوم ما فكرت انام حنبك تعالي اتخمد يلا 
************************
عند نسمه ونورهان 
نسمه كانت نايمه علي ضهرها وفجأه الجنين اتحرك :نورهان هاتي ايدك بسرعه 
نورهان جابت ايدها ونسمه حطيتها علي بطنها 
نسمه ببتسامه :شوفتي بيتحرك جوايا 
نورهان :فرحه كانت بترفس مش يتتحرك يس رغم وجعي كنت بفرح اوووي لما احس انها بتتحرك جوايا 
نسمه :حاجه حلوه اوووي انا اول مره احب الانتظار كدا علشان عرفه ان بعد الانتظار دا هيجي حاجه جميله ليا 
نورهان :ربنا يكملك يا حببتي وتشوفيه علي ايدك وفي حضنك يارب 
نسمه :يلا ننام بقااا علشان هموت وانام 
نورهان ونسمه ناموا والجميع كله نام في هدوء 


يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent