Ads by Google X

رواية انجاني حبها الفصل الثامن عشر 18 - بقلم مي سيد

الصفحة الرئيسية

رواية انجاني حبها الفصل الثامن عشر 18 بقلم مي سيد

 رواية انجاني حبها الفصل الثامن عشر 18

جريت جبت الكتب وانا ضماهم ف حضني بفرح  ،  روحت لقيته لسه مبتسم زي مهو 
_ الكتب اهي  ،  عيش بقا 
= لا ي حبيبتي انتي ال هتعيشي  ،  انا يدوب هشرح بس 
_ طب اتفضل ي سيدي اشرح 
= نبدأ منين 
_ احم.. يعني بص
قاطعني = مريم متقوليش أننا هنبدأ من الأول 
 شوحت بايدي _ لي انت فاكرني فاشله ولا ايه! 
= حلو  ،  يعني فاضلك فصل واحد او فصلين صح 
_ احم.. يعني مش للدرجادي   ،  انت هتبدا من اخر حاجه شرحتهالي 
= شرحتها ف المدرج قصدك  ،  خلاص تمام ما... 
قاطعته _ احم.. لا  ، اخر  حاجه شرحتهالي ف البكلونه 
 اتكلم بسخريه = وبتقولي مفكرك فاشله  ،  ده انتي هترتبي
صدقته فنفشت ريشي وانا برد 
_ شوفت  ،  انا بقول كده برضه 
= يلا ي اخر صبري  ،  هنلم منهج كامل ليله الامتحان 
_ م عادي ي يوسف بتحصل 
= ولو مبتحصلش ي ستي يلا 
_ بس اشرح عدل 
= ي اختي افهمي انتي بس 
_ بص هتشوف  ،  هتنبهر 
= ي خوفي  ،  يلا ي ست 
بدأ يشرح وانا مركزه معاه جامد اوي  ،  هههه بهزر معاكو  ،  انا مركزه مع تفاحه ادم ال عماله تطلع وتنزل طول مهو بيتكلم  ،  مزاولاني والله العظيم 
بس ابص براحتشي  ،  جوزي وابص براحتشي   ،  بس لا نتلم شويه عشان لو سال ولا حاجه   ،  وقبل م احاول اركز لقيته فعلا بيسألني  ،  مفيناش من كده ي يوسف والله 
_ ها ي ستي فاهمه الحته دي 
كذبت طبعاً عشان برستيچي وكده 
= طبعاً طبعاً 
اتكلم وهو بيضيق عينه بشك 
_ مريم انتي فاهمه بجد
= اومال
فضل دقيقه كده باصصلي من غير م يتكلم وانا عماله اهرب بعيني ف كل مكان من غير م ابصله لحد م اتكلم تاني فجأه 
_ طب اشرحيهالي 
رديت بصدمه طبعا = ها 
رد وهو بيحاول ميبتسمش _ مش انتي فاهماها ي مريم
= اا.. ايوه
رد بابتسامه مقدرش يكتمها اكتر من كده  ، بس حقه والله  ، مهو بيشرح لعاهه
_ خلاص تمام  ،  اشرحيهالي 
= تمام تمام  ،  بص ي سيدي  ،  هات بس الكتاب ده الاول 
بص  ،  بيقولك يعني انه امممم.. لو حصل يعني.. انت فاهم طبعاً انا قصدي اي  ،  فلو حصل يعني هيحصل اي.. انت فاهم طبعاً اي ال هيحصل 
طبعاً قعدت اهبد هبد مهبدتوش ف امتحان قبل كده لحد م سمعت صوته ضحكته بصوت عالي جداً  ،  اول مره اسمعه كده 
لا ده احنا منركزش بقا عشان نسمع ضحكتك  ،  ونشوف غمازتك  ،  ف داهيه الامتحان والله ي جدع 
_ مريم دي مساله 
هزيت راسي بلا معني وانا مش فاهمه حاجه
= اه اه طبعاً مانا عارفه 
ضحك تاني بنفس الصوت 
_ مريم انتي بتهبدي 
رديت بصدق  ،  طبيعي  ،  هكذب اقول اي  ، اتعكشت خلاص 
= حصل 
ضحك تاني _ يخربيت صراحتك 
= اكذب يعني؟ اكذب 
_ ده ع اساس انك مكذبتيش من خمس ثواني 
= لا بص  ،  دي نقره ودي نقره 
_ اي كلام  ،  انتي بتقولي اي كلام 
= اوووه  ،  خلاص تمام مكنتش مركزه 
_ ايوه كده قولي مكنتش مركزه  ،  مش تهبدي 
= م خلاص ي جدع بقا  ،  مكنوش 100 درجه دول ال يذلوا الواحد بالشكل ده 
ضحك تاني وانا فضلت اتامله من غير م اتكلم   ،  جميل اوي  ،  جميل اوي اوي  ،  ولطيف  ،  لطيف اوي اوي اوي 
اتكلم تاني بعد م ضحكته هديت 
_ طب خلاص تعالي اعيدهالك 
= لا لا  ،  احنا ناخد بريك 
_ بريك اي ي مريم  ،  انتي مفهمتيش حاجه 
كذبت = مش ذنبي  ،  مش ذنبي ان شرحك وحش 
رد بصدمه وانكار _ شرحي وحش  ،  انتي مش بتشوفي العيال بيبقوا عاملين ازاي ف المحاضره 
شردحتله بقا  ،  هو ال جابه لنفسه  ، اسكت؟  مقدرش والله   ،  اتشل فيها   
= مش بيبقوا مركزين عشان بيفهموا ي اخويا  ،  دول بيبقوا مبحلقين فيك
رد بخبث  ،  الواد ده مش سالك ع فكره 
_ امممم  ، وانتي عرفتي منين  ؟ 
رديت من غير م اخد بالي انه البيه تقريباً بيستجوبني  ،  وانا طبعاً عشان هطله رديت عادشي من غير م اركز
= ماانا كنت بسمعهم وهو قاعدين يعاكسوا ف حضرتك  ، ويتأملوا ف جمالك وجمال عضلاتك  ،  وعينك  ،  وشعرك  ،  ولبسك  ،  وبرفانك  ،  وكاريزم... 
قاطعني وهو مازال بيضحك  ،  وكده كتير بقا  ،  الانسان دعيييف قدام ضحكه زي دي والله 
_ مريم انتي بتبقى مركزه مع المحاضره ولا مع كلامهم 
= لا بص  ،  متتخابثش  ،  هما ال صوتهم كان بيبقي عالي 
_ اممممم،  صوتهم   ،  قولتيلي 
رد وهو بيبعد الكتب وبيقرب عليا  ،  وكده مينفعش ع فكره 
 _ طب انتي اي رأيك ف كلامهم 
رديت وانا ببعد شويه 
= الاه  ، وانا مالي ي لمبي 
قرب نفس الشويه ال بعدتهم  ،  بقا يكاد يفصل بينا خطوه 
_ لا مالك ازاي  ،  مش بيعاكسوا جوزك 
= اسكت متفكرنيش 
_ لي؟ 
رديت من غير م اركز انه يوسف هو ال بيسال  ، واني خلاص بعترف ع نفسي 
= كنت بتشل والله ي واد ي يوسف 
_ لي بس ي قلبه ؟ 
فوقت من غير م اركز ف كلامه  ، انا بس مركزه اني خلاص كنت هدلق 
= هااا  ،  اه  عادي يعني  ،  عيال ممحونه ف نفسهم كده 
رد وهو مازال مبتسم بدون م يبعد 
_ امممم  ،  طيب  ،  يلا نكمل شرح بقا
= طب والبريك؟ 
_ مريم انتي مصدقه نفسك  ،  الامتحان بكره ي ماما! 
= اديك قولتها  ،  بكره  ،  يعني لسه ف وقت كبير اوي 
_ احنا الساعه  12 والامتحان  الساعه  10
= يااااه  ، وانت مستقل بال 10 ساعات دول  ،  دول بيقوم فيهم حروب وتقعد خناقات وناس تتولد وناس تموت وليله كبيره اوي سعادتك 
_ احنا هناخد بريك  ،  تدري ليش؟ 
= ليش؟ 
_ لانك اجنعتيني والله 
= أومال ي بني هو انا اي حد ولا اي  
_لا طبعا  ،  تحبي تعملي اي ي ستي ف البريك ال مش ف وقته خالص ده؟ 
= نرغي  ،  بص احكي عن نفسك 
_ امممم  ،  تمام نبدا منين؟ 
= من الاول خالص 
_ تمام،  بصي ي ستي  ،  انا اهلي متوفيين من وانا ف اولي ثانوي  ،  تقريباً كنت زيك  ،  بابا وماما كانوا وحدين اهلهم  ،  فلما ماتوا مكانش ليا قرايب  ،  مكنش صعب اني اتقبل موتهم بس كان صعب اني اعيش لوحدي خاصه وانا كنت ف ثانوي يعني  ،  فضلت اشتغل ع نفسي لحد م م جبت الكليه ال كانوا بيحلموا بيها  ،  بس كانت ف محافظه غير دي  ،  فكانت فرصه اني أبعد عن مكان موتهم خاصه وانها كانت حادثه،  كنا اغنيا الحمدلله  ،  وده ال ساعدني اني اأسس حياه تانيه  ،  بعت بيتنا هناك  ،  وجيت هنا ف الجامعه  ،  ذاكرت لحد م اتعينت معيد  ، وبما اني مكنش عندي اي حاجه تشغلني حضرت الدكتوراه  ،  خلصت وااسست شركه ليا هنا  ،  بس 
هو كلمه فخر تكفيه ولا متكفيش  ،  بجانب كل ال عمله ده هو عظيم اوي  ،  ينفع اقول اني حبيته ضعف مانا بحبه  ،  ينفع اقول اني بنبهر بيه كل دقيقه اكتر من ال قبلها 
_ تعبت انت اوي! 
= يعني الحمدلله  ،  وبعدين ده كله سهلي حته اني أأسلم 
_ الحمدلله 
سكتت وانا فرحانه بيه  ،  فرحانه بيه اوي 
_ اي سكتي لي؟ 
= فخوره بال انت عملته 
اتكلم وهو بيقرب تاني بعد م كان بعد وهو بيحكي عن نفسه 
_ امممم طيب بقول اي؟ 
= قول ي سيدي 
_ انتي معندكيش مانع نكمل صح  


يتبع الفصل التاسع عشر  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent