رواية حمل بدون قصد الفصل الخامس عشر 15 - بقلم سارة احمد

الصفحة الرئيسية

       رواية حمل بدون قصد الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة احمد

 رواية حمل بدون قصد الفصل  الخامس عشر 15

وقبل ان يص'فع ريان حنين...يجد  عمران يمسكه ويقف بينه وبين  حنين وينظر اليه بغض'ب جامح.... ويضغط علي يد ريان بقوه لدرجه انها كانت ست'نكسر... من قوه عمران ويقوله بصوت جوهري يحذره
عمران: اياك تنسي نفسك يا ريان ولا اشوفك تلمس شعره من حنين او تقرب منها....
تبكي حنين وتحاول ان تبعد عمران عن ريان.... حنين:سيبه يا عمران...
لكن عمران لا يرد عليها ويستمر في لوي ذراع ريان فيرد عليه ريان بلكم'ه بيده الاخري في وجه فيقع عمران ارضا فينقض عليه ريان وينهال عليه بض'رب المبرح المتتالي وهو يصرخ بغ'ضب وغ'ل كبير. ورغ'به في تكسره....
ريان: انت يا واط'ي يا خاي'ن يا حق'ير لك عين تقف قدامي وانت عشيق الهانم ده انا هدف'نك مكانك.....
يدفعه عمران بقوه فيتنطر ريان بعيدا عن عمران ... وقبل ان ينقض عليه عمران تمسكه حنين من يده وهي تبكي وتتوسله ان يكف عن الشجار.....ينظر لها عمران بغض'ب
عمران: ده واط'ي وميستحقش اي رحمه منك.... ده علي طول معيطك وقهرك... 
حنين ببكاء وتوسل:كفايه ارجوك يا عمران..... وتصرخ يا ناس الحقونييي يجتمع الجميع علي صوت صريخ حنين وكان ريان هيجهم علي حنين ولسه بي'شدها من شعرها يمنعه عمران وكانوا هيمسكوا في بعض لولا تدخل مازن وقصي وابوه وعمه ... وجده وفصلوا بينهم.....
مازن مسك ريان وقصي معاه وابو ريان وعمه مسكوا عمران....
حيدر بعصبيه:حد يفهمني ايه الا بيحصل هنا .... وايه الهمزله دي ايه ملكمش كبير....
ينظر ريان لي حنين باحتق'ار ورغب'ه في ق'تلها هي وعمران...
ويحاول يفك نفسه من مازن وقصي....
حيدر:اهدي يا ريان وفهمني....
ريان بسخريه:محدش يكلمني دي وحده خاينه وانا هعرف ازاي اربيها محدش يدخل بيني وبينها.....
تقف حنين امام ريان وتنظر اليه بعتاب ولوم وعدم فهم كلامه وسبب تصرفاته دي.... وعيونها مليانه دموع.... لكنها تتماسك وتتحدث بتحدي وثقه
حنين:سبوه انا اهو قدامك يا ريان وجهمني ومحدش يدخل بينا.....
قبل ان ينطق تدخل رضوي...
رضوي:فيه ايه يا جماعه.... مالكوم....
يبتسم ريان بخب'ث ويقرب من رضوي ويقب'لها امام الجميع....
الا تعجبوا واستاءو من تصرفه المشين ده.....
تبكي حنين وتجري من لي غرفتها وهي لا تتحمل ما تراه....
حيدر بغض'ب:ايه قله الحي دي يا ريان....
يلتفت ريان لي جده وهو يضع يده حول خصر رضوي وبكل وقاحه... يرد
ريان:ايه يا جدي دي خطيبتي وهتبقي دلوقتي مراتي.... انا بعت اجيب الماذون.....
رضوي مصدومه: ايه بتقول ايه....
ريان بثقه:ايه مش موافقه....
رضوي بلهفه: لا موافقه طبع بس حنين.....
ريان بضيق:ملكيش دعوه بيها....
اما في غرفه حنين
تبكي حنين بقه'ر ووجع وهي ناميه علي السرير وتحضن الوساده التي طالمه شهدت علي احزانها.....وتهمس بأنين....
حنين:ليه كده يا ريان تقت'لني وكمان بتشك فيه ليه.... وتتهمني في شرفي واخلاقي.... اه يا قلبي.....
تدخل زينه عليها....
زينه:خليكي تعيطي وتموتي نفسك والست الصفره هتلطوشه منك...
تلتفت اليها حنين والدموع مغرقه وجهها 
حنين بتعجب:اقصدك ايه....
زينه بنرفزه:ريان بيكتب كتابه عليها تحت.....
تنصدم حنين وتجري وهي تقول مستحييييييل ريااااان
زينه:استني يا مجنونه انتي حامل وده غلط عليكي.....
في المكتب .....
ريان يضع يده في يد الماذون ولسه هينطق ويقول قبلتها زوجه...
تدخل عليه حنين بوجع وغض'ب جامح وتنظر اليه بتحدي....
حنين:قبل ما تتجوزها تطلقني... 
يبتسم ريان ابتسامه جانبيه ساخره:مستحيل نجوم السما اقربلك من الطلاق انا هعذب فيكي ببطئ.... لحد متتمني المو'ت.....
تنظر اليه حنين بتحدي :علي جثتي انك تذ'لني.....
واخرجت مسدس ووضعته علي راسها....
يصعق ريان :انتي بتعملي ايه يا مجنونه هاتي المسدس ده....
وريان بيسحبه منها تنطلق رصاصه
من المسدس ......


يتبع الفصل السادس عشر 16 اضغط هنا
رواية حمل بدون قصد الفصل الخامس عشر 15 - بقلم سارة احمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent