رواية فرصة ولم تكمل الفصل الخامس 5 بقلم مرام اشرف

الصفحة الرئيسية

   رواية فرصة ولم تكمل الفصل الخامس بقلم مرام اشرف

 رواية فرصة ولم تكمل الفصل الخامس 

-"بصويت".. نوح يا أنس الحقني
-‏"أنس طلع جري لقى نوح واقف على السور و قرب منه بخوف".. نوح حبيبِ انتَ واقف كدَ ليه يا عيوني ها رد عليا 
-‏نعم يا بابا
-‏"بتلعثم".. ي يا روح بابا انتَ واقف ڪ كدَ ليه تعالى هات ايدك "و مد ايده لنوح" 
-‏"نوح بص لأنس".. انا مش هنتحر علشان عارف انه حرام بس عادي واقف بحب اقف كدَ دائما 
-‏طب هات ايدك يلا 
-‏لأ شكراً ممكن تتفضل برا الغرفه علشان مش عايز اقعد مع حد
-‏مش انتَ قولت عايز تنام صاحي ليه ها بدل صاحي بقى تعالى كُل معايا يلا
-‏لأ مش جعان عملت أكل لنفسي و كَلت 
-‏"بخوف".. لا تعالى معايا حتى أقعد من غير أكل 
-‏امممم ماشي 
-"نوح نزل معاً تحت و هو متجاهل مرام تماماً و قاعد جنب انس و انس اطمن انه ابنه قاعد جنبه "
-عامل ايه في المدرسه والدروس
-‏كويس 
-‏طب كويس و "بتر حديثه يونس و هو بيعيط" يونس بيعيط قوم شوفوا على ما ماما تخلص أكل
-‏انا مليش دعوه بيه و لو سمحت متحولش تجمعني بيه تمام 
-‏هو اخوك 
-‏"بص لمرام".. سمعتِ قال ايه قال انه اخويا 
-‏"مرام توترت".. ق قصدك ايه يا نوح 
-‏انتِ فاهمه قصدي كويس يا مرات أبويا "بص لأنس" انا عايز اطلع لغرفتي ممكن اطلع بقى "ومشي"  
-‏"أنس مسك نوح بعصيبة".. مالك يا نوح هو في ايه بقت تصرفاتك مش كويسه و بتتكلم بطريقه مش محترمه هو في ايه 
-‏هو كل حاجه مش محترم لا يا بابا انا محترم و لو عايز تعرف مالي اسال مراتك 
-‏اسمها امك 
-‏لأ يا بابا لأ هي مش امي انا امي عمرها ما هتكون شبها 
-‏فعلاً بالمارة انها سبيتك و انتَ في الحضانه و مشيت 
-‏هي ايوة مشيت لكن عمرها ما هتكون شبها 
-‏و انتَ عرفت ازاى بقى الأم اللِ تسيب ابنها تقدر تعمل ايه حاجه حتى لو هتركب جريمة قتل يا نوح
-‏"بص لي بعتاب و طلع غرفته و هو ساكت كالعاده"
-بجد انا اسف على تصرفاته انا مش عارف ماله أو في ايه 
-‏اهدى يا حبيبِ سيبوا بس الفترة دِ و بعد كدَ هيكون كويس باذن الله انا هقوم اشوف يونس اهدى بقى و كُل علشان بتتعب في شغلك 
-‏"إبتسم".. ماشي يا حبيبتِ قومي انتِ 
-‏حاضر 
-"مرام قامت دخلت ليونس و هي فرحانه و أنس فضل قاعد ياكل و هو متضايق و عدى يومين و أنس قطع كلام مع نوح و مرام قرارات تروح لأمها تقعد معاها شوية و بدا تفضفض معاها بكل اللِ بيحصل و اللِ بتعملوا"
-"أم مرام لطمت على وشها ".. يلهوي بقى دَ كله يطلع منك يا مرام عيب عليكِ يا بنتي ايه ذنب الواد الصغير يا خسارة تربيتك فيكِ قومي امشي يا مرام متجيش هنا تاني سامعه 
-‏انتِ بتطردني يا ماما 
-‏ايوه لما تصرفاتك الشيطانيه دَ تبطليها تبقى تجي هنا "بزعيق" قومي اطلعي برا
-‏يا ماما انا خايفه نوح لما يكبر هو اللي ياخد كل حاجه و يونس لا انا بحافظ على بيتِ و إبني 
-‏بِتحافظي على بيتك على تدمير طفل صغير مش عارف ياخد حقه و غير كدَ هو أنس مش قالك قبل ما يتجوزك و يأخد الخطوة دِ إن لو مش هتعملي إبنه حلو يبقى ربنا يرزقك بالاحسن مني و انتِ وافقتِ دلوقتي بترجعي في كلامك ليه ومش كدَ كمان بقى بتكذبِ هو انا ربيتك على كدَ دينك قالك كدَ يا مرام قومي يا مرام امشي
-‏يا ماما اسمعي وجه نظري و هتعرفِ اني صح
-‏"بتر حديثها بضربه بقلم ".. اخرسي تعرفِ تخرسي انتِ بِتبرري لنفسك علشان بس تشوفِ نفسك مش غلطانه
-‏ماما بالله اسمعيني انا 
-‏اطلعي برا 
-" مرام اخذت يونس ومشيت وهي مقتنعه تماماً باللي بتعملوا هو الصح و امها هي اللِ غلط بقت مضايقه من كلامها و انها مش سمعتها و راحت البيت لقت نوح قاعد قدام التلفزيون "
-اطلع على عرفتك يا استاذ 
-‏"مردَتش عليها"
-‏"بعصبيه و راحت ناحيته".. انا بكلمك ترد عليا سامع يا ولد انتَ 
-‏نعم 
-‏اطلع في غرفتك 
-‏و دَ أمر و لا طلب 
-‏دَ امر انا بأمرك تطلع غرفتك 
-‏امممم اقعد في غرفتِ أو في ايه غرفه في البيت انا حر دَ بيتي  
-‏نوح متخلنيش اتعصب عليك اطلع غرفتك
-‏وانا قولت لأ
-"بتر حديثهم دخول أنس من برا و بعصبيه".. هو في ايه انا زهقت من القرف دَ كل يوم خناق و زعيق وانا جاي صوتكم برا هو في ايه مش هرتاح بقى من الغم دَ 
-‏شوف مراتك هي اللِ بضايق فيا و في الاخر بتجي تزعق فيا انا 
-‏انا مش عارفه ليه يا نوح مش بتحبني و انا مش بقرب ليك ليه بتكذب 
-‏انتِ الكذابه 
-‏"بعصبيه".. نوح
-‏" بهدوء".. انا مش عارف لغاية امتى هَتفضل كدَ 
-‏اللِ هو ازاي يا استاذ نوح انا اللِ مش عارف انا امتى ربيتك على الكذب
-‏" نوح سابه و مشى و أنس اتعصب من إن بيتكلم و نوح ابنه سابوا بكل برود ومسكوا من ايده و ضربه بقلم و نوح وقع على الأرض 
-‏"بصُرخ".. اهه اهه اهه
-‏"و هو بيضرب في".. انا زهقت من قرفك يا اخي بقى حرام عليك ربنا يخدك و اخلص منك كُنت مشيت مع امك و ريحتني بقى
-"أنس فضل يضرب في و نوح يصُرخ لغايه ما نوح بطل حركه و صُرخ "
-‏ نوح حبيب بابا قوم ايه الدم دَ يا روحي قوم يلا "بص لمرام بدموع" إبني يا مرام إبني الحقني انا موته انا قاتل يا مرام "بزعيق" الحقيني بقولك


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية فرصة ولم تكمل الفصل الخامس 5  بقلم مرام اشرف
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent