رواية فرصة ولم تكمل الفصل الثالث 3 بقلم مرام اشرف

الصفحة الرئيسية

   رواية فرصة ولم تكمل الفصل الثالث  بقلم مرام اشرف

 رواية فرصة ولم تكمل الفصل الثالث 

‏"ضربه بقلم".. لا انتَ مش محترم 
-‏"نوح عيط و مرام انصدمت ".. انا بكر"هك انتَ و هي انا بكر*"هكم كلكوا 
-" أنس كان هيروح ناحيته لكن مرام مسكت يد أنس و خرجوا برا الغرفه و نوح فضل يعيط و صوت شهقته مسموعه"
-انتَ ازاي تمد ايدك عليه  
-‏"بخنقه".. معرفش انا اول مره امد ايدي عليه و مش عارف عملت كدَ ازاي
-‏اول مره دَ معنى انه هيفتكر ان انا السبب و فعلاً هيكرهنا 
-‏مش عارف بقى 
-"و سبها و خرج البلكونه و بقى مضايق ازاي يضرب ابنه فضل واقف و هو سامع عياط نوح عدى تالت ساعات لغايه ما الصوت اختفى و هو قرر انه يطلع و اول ما دخل لقى عيونه محمرة و ايده و رجاله لونهم ازرق و قرب منه"
-نوح حبيبِ نوح اصحى نوح حبيبِ بابا أنا اسف نوح 
-‏"فضل يزعق باسمه لغايه ما مرام صحيت و طلعت جري".. في ايه 
-‏نوح مش عارف ماله اتصلي بدكتور بسرعه بالله عليكِ
-‏"مرام اتصلت بدكتور و أنس فضل جنبه و بقى يتكلم بدموع".. نوح حبيبِ انا اسف والله نوح رد عليا انا مليش غيرك والله 
-‏"مرام راحت حضنته"..  انس اهدى بالله عليك هو هيكون كويس
-‏نوح يا مرام نوح انا السبب في حالته دِ
-‏طب بس اهدى هو والله كويس اهدى علشان متتعبش مني 
-"بتر حديثهم ضرب الجرس و أنس قام جري وفتح الباب"
-اهدى يا إبني انا هشوفه بس فين غرفته 
-‏هي دِ
-‏تمام "و دخل الغرفه مع أنس و كشف عليه" 
-‏ابني ماله
-‏اظاهر انه تعرض لزعل و نام بعدها و دَ السبب اللِ خلى في كدمات على جسمه
-‏طب مفيش ايه علاج 
-‏لا مفيش ايه علاج بس اهم حاجه محدش يزعلو
-"الدكتور مشي و أنس فضل جنب نوح لغايه ما اليوم عدى و نوح بدأ يصحى و اول ما شاف أنس فضل يعيط و يشهق و أنس صحى مخضوض "
-"حضنه".. مالك يا حبيب بابا اهدى خلاص انا اسف مش هزعلك تاني اهدى
-‏"نوح بدا يهدى بس لسه بيشهق".. ابعد ع عني انا م مش هكلمك ت تاني 
-‏لا خلاص انا اسف بقى مش هعمل كدَ تاني
-‏"نوح حضنه".. خلاص م مش هزعل م منك تاني بس انتَ مش هتضربني تاني صح
-‏صح والله مش همد ايدي عليك تاني
-‏"بتر حديثهم مرام و هي داخله بالأكل".. مين اللي هيأكل الاكل دَ كله 
-‏"نوح بص لأنس و أنس قال".. أكيد نوح صح يا نوح 
-‏ايوة يا بابا 
-"بدا ياكل و عدى فترة و نوح بدا يتقبل مرام و انا كُنت بعيد عنه بحكم شغلي و جه يوم كُنت داخل من الباب ولقيت مرام جريت عليا حضنتني"
-انا حامل يا أنس حامل 
-‏"حضنها".. مُبارك يا روحي مُبارك  
-‏حقيقي فرحانه اوي 
-‏وانا كمان طب نوح عرف 
-‏لا لسه هو في الدرس 
-‏تمام يا حبيبتِ انا هقوم بقى اغير هدومي على ما نوح يجي 
-‏ماشي وانا على ما اجهز الأكل 
-"عدى ساعه على ما نوح بقى متواجد في البيت"
-بابا انا جعان 
-‏ثانيه واحده يا حبيبِ ماما تخلص الأكل 
-‏ماشي 
-‏اتفضلوا "و بدات تحط الأكل" 
-‏كُلي يا حبيبِ علشان عملك مفاجاه كبيرة اوي
-‏بجد يا بابا 
-‏ايوة 
-‏طب ما تقولي دلوقتي 
-‏اممم لازم دلوقتي 
-‏ايوة قولي بقى 
-‏ماما حامل هيبقى عندك نونه صغيرة هتكون اختك او اخوك 
-‏مُبارك يا مرام 
-‏هو انتَ مش هتقولها يا ماما بقى 
-‏سيبوا يا أنس انا راضيه "بصت لنوح" الله يبارك فيك يا قلبها
-‏انتَ هتحبوا اكتر مني 
-‏"انس بص لمرام بخوف".. لا يا نوح يا حبيبِ انا هحبكم انتم الاتنين مش هحب حد اكتر من حد 
-‏ماشي يا بابا انا هقوم انام 
-‏طب كمل الأكل انتَ لسه مكملتش الأكل 
-‏لا انا خلاص كلت 
-"و قام من على الأكل و طلع غرفته لكن مرام و أنس استغربوا و خافوا في نفس الوقت وانس قام طلع غرفه ابنه لقى قافل النور و قاعد في البلكونه "
-‏نوح 
-‏"بص لأنس".. نعم يا بابا
-‏"راح قاعد جنبه".. انتَ زعلان 
-‏ازعل و انا ازعل ليه 
-‏علشان مرام حامل 
-‏لا مش زعلان 
-‏طب هتفضل ساكت كدَ لغايه امتى 
-‏برضو مش فاهم حضرتك عايز توصل لأيه 
-‏عايز اعرف لغايه امتى هتفضل كدَ مش بتتكلم ولا بتقعد معايا دائما قافل على نفسك نوح مالك يا حبيبِ
-‏"بهدوء".. حضرتك لما اتجوزت اهملت فيا و بعد و انا لازم اتعود على عدم وجودك علشان لما تبعد خالص مش اتوجع منك 
-‏"انس فضل مصدوم شويه و هو باصص لنوح ".


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية فرصة ولم تكمل الفصل الثالث 3  بقلم مرام اشرف
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent