رواية ماسة الادهم الفصل الثالث 3 بقلم هند علي

الصفحة الرئيسية

     رواية ماسة الادهم الفصل الثالث بقلم هند علي

رواية ماسة الادهم الفصل الثالث 

 في شركة الرفاعي المعمار من اشهر شركه العالميه المعروفه 
دلف ادهم الشركه بكل غرور تحت أنظار وهمس الموظفين المعجبين بهذا الوسيم يدلف ادهم الي المكتب وتدخل وره السكرتيره وياسين 
السكرتيره... مستر ادهم في اجتماع كمان ربع ساعه مع الوفد الامريكي ومستر اسر راح يستقبلهم في المطار وهما علي وصول 
ادهم ...طيب تمام روحي انتي اعملي قهوه وشوفي ياسين يشرب ايه وجهزي الملفات الصفقه 
ياسين ...اعملي قهوه زي ادهم 
سكرتيره ...تمام يا فندم
وذهبت سكرتيره 
ياسين ...ايه يا ادهم مالك فيك ايه 
ادهم ...مفيش بس عوزين نجدد المستشفى ونجيب دكاتره جديد واجهزه جديده عوزين نستثمر الاجهزه ده من باره عوزك تنزل اعلان دكاتره عندهم خبره 
ياسين ... طيب تمام عوز امتي نزل الاعلان 
انهارده علشان بكره اروح أعمالهم انترفيو علشان بكره فاضي 
ياسين ....ماشي هخلي السكرتيره تنزل الاعلان هروح انا اخلص الحاجه اللي قلتها ولما يجي معاد الاجتماع ابعتلي ماشي 
ادهم ...ماشي 
_______******_______روايه" ماسه الادهم "
                                   بقلم ..هند على
عند ماسه 
قعده في البلكونه بتشتغل في الابتوب بدور علي شغل افتكرت صديقتها أنهم بيشتغل في المستشفى فا تسألهم يمكن تلقي شغل 
رنت علي صحبتها 
اعده لحظه الانتظار رد 
....اهلا اهلا ماسه السعدني بترن عليه اخيرا افتكرت اني ليها صحاب 
ماسه ..ههههه اهلا يا غاليه عامله ايه 
......الحمد لله يا ابو سوسو انتي عامله ايه وطنط وعمو عاملين ايه كده يا كلبت البحر متساليش مش كفايه انك مش معانه 
ماسه ...ايه كل ده بلعه راديو يا بنتي اهدي شويه اولا انا برن علشان اقولك اني جيت مصر امبارح 
......نعم يختي جيت مش مفرود ترني علينا نيجي نستقبلك ولا من امبارح كمان وانتي هنا ومتقليش كده انا زعلانه لانك كده مش معتبرني صحبتك 
ماسه بنبره  حزينا ..... يا رهف متزعليش ده بابا صمم نزل مصر لأنه وره شغل مهم هنا وانا مكنتش
ناويه ارجع مصر وانتي عارفه ليه
رهف حسيت بحزن صاحبتها في غيرت الموضوع..
بصي بقى يا ستي ادام  انت نزلت مصر يبقى لازم ننزل نخرج ومفيش اعذار 
ماسه....ههههه ماشي تمام بس قوليلي اخبارك ايه انت وطنط البنت رحمه عامله ايه
رهف ...تمام وانتي عارفه ماما مشغوله ديما ورحمه كويس قرفاني في عيشتي
ماسه ...هههه بقولك هي المستشفى اللي شغاله فيه محتاجه دكاتره علشان لاني احتمال اقعد هنا فطره في زهقت من القعده 
رهف ..بصي انا سمعت انهم هينزلو اعلان شغل لأنهم   محتاجين فا هعدي عليكي بكره انا والبت رحمه تخدك ونروح تقدمي 
ماسه ...ماشي يا روحي اسيبك انا بقا تكملي شغل 
رهف ....ماشي باي 
قفلت ماسه مع رهف وشردت  في الماضي ذكرياتها المؤلمه ونزلت دمعه فاقت من ذكرياتها وقالت لا مش هضعف تاني ولا الماضي يؤثر فيه ومسحت دمعها بجمود وتنهد وقفلت اللابتوب ودخلت غرفتها
________******________روايه" ماسه الادهم "
                                   بقلم ..هند على
في مستشفى A.fجميع التخصص 
يادلف شخص قائلا رهف انتي بعتالي 
رهف ... خلعت نضاره وسابت الورق اللي في أيدي وقالت اه اقعدي عوزه اقولك حاجه مهمه 
...... مهم خير اوعي يكون عريس الله عوزه البس الفستان 
رهف ...هههه لا يا ستي موضوع تاني 
...طيب قولي 
رهف ..اصبري يا بنتي هقول اه ايه بلعه راديو 
....لا بلعه وحد شورما ههههه
رهف بنفاذ صبر ...يختي شورما من الصبح يا رحمه اه هيجلي جلطه  هموت 
رحمه ...ايه في ايه بتبصلي كده ليه 
رهف ....مش عارفه ليه بابصلك كده 
رحمه ...ايه ولله دول اتنين شورما بس 
رهف بداء يظهر اعراض الشلل ...اتنين بس 
رحمه ...ايه قليل انا قلت كده هروح اجيب تاني 
رهف ...اه هموت الحقوني 
رحمه ....هههه خالص ها ايه الموضوع المهم اللي عوزاني في 
رهف ... بصي يا رحمه عارفه مين نزل مصر 
رحمه ...امممم لا ايه فزوره  دي ما تتكلمي 
رهف ..اه يا ربي رزقتني بوحده مبتفهمش امهم ماسه نزلت مصر ولسه قفله معايه
رحمه...ماسه مين اوي تقولي 
رهف ...ايوه هي ماسه السعدني بنفسه 
رحمه بفرحه ...قولي ولله 
رهف بضحك ...ولله يا بنتي 
رحمه ...كده يا ماسه تنزلي مصر من غير ما تقولي حسابك معايه لما اشوفك واشمعنا تكلمك انتي وانا لا 
رهف ....هههه ايه الغيره ده بس سالت عليكي 
وقلتلها انك في العمليات قالت ماشي ونزلت من غير ما تقول لاني بابا صمم ينزل لانه جاله شغل مهم هنا في مصر وهيا مكنتش هتنزل لولا ما عمو ضغط عليها اني تنزل معاه 
رحمه بحزن علي صحبتك عارفه انها عانت  كتير هنا 
بس المهم انها نزلت وخالص 
رهف ...علي رايك اهم حاجه نزلت ونشوفها لأنها وحشاني اخيرا مثلث الصداقه عمرو ما هيتفق ولا  هينتهي 
رحمه ..حضنت رهف وقالت يا يا فواز الواحد نفسه في رغيف كبده من عند عمو عبده انما ايه 
رهف ضربتها وقالت انتي في ايه ولا ايه 
رحمه ...اه دراعي وبعدينا ده عمو عبده العشق العشق يا بت بس وحشني من ساعه ما ماسه سافرت واحنا مش بتروح علشان المكان المفضل بتعنا 
رهف...اه ولله 
رحمه ...بقولك يا رهف ما ترني علي البت ماسه اننا نخرج 
رهف فكره حلوه ماشي موفقه 
وبفعل رنو علي ماسه 
وكلمتها ورحمه قعدت تعاتبها على انها رنت علي رهف وهي لا وانا نزلت مصر من غير ما تقول لهم بيروح يستقبلها 
وقرر يخرجوا بالليل  يتقابلوا
________******________روايه" ماسه الادهم "
                                   بقلم ..هند على
في شركة الرفاعي المعمار باخص مكتب ادهم دخلت السكرتيره 
سكرتيره ....مستر ادهم الوفد الامريكي وصل ومنتظرين سعدك في قاعه الاجتماعات ومستر اسر معهم هو مستر ياسين 
ادهم ...ماشي روحي انتي وانا جاي وراكي 
سكرتيره ...تمام حضرتك وخرجت 
وبعد قليل خرج ادهم رح القاعه الاجتماع 
ودخل بكل هيبه وكبرياء  "حوار مترجم "
ادهم.... مرحبا سيد ايفان 
.... Hello Mr. Evan 
ايفان ... اهلا مستر أدهم سررت بلقائك لقد سمعنا كثيرا عن الشركه الرفاعي من اشهر الشركه وكان نفسي اتعرف عليك مستر ادهم لقد سمعنا كثيرا عن الشركه الرفاعي من اشهر الشريكة وكان نفسي اتعرف عليك مستر ادهم 
Hello Mister Adham, nice to meet you We have heard a lot about Al-Rifai Company, one of the most famous partners, and Nukavsi used to know you, Mr. Adham 
ادهم.... شرف لينا نتعامل مع الشركه نبتدي اعمل. It is an honor for us to deal with the company and start working 
وابتدو عمل وانهو الصفقه 
قال ادهم .... بمناسبه الشركه بين الشركتين انا عزمك الكل لعشاء.  
On the occasion of the company between the two companies,  I invite you all to dinner                                           
مشي ايفان هو وفريق العمل اتبقا ادهم واسر وياسين 
يلا كلو يروح يجهز علشان عزوم بليل 
اسر وياسين تمام هنمشي أحنا 
ادهم ...ياسين عملت ايه في الإعلان اللي قلتلك عليه 
ياسين ...متقلقيش السكرتيره عملتو ورجعت عليه ونزل وبكره هنعمل  الانترفيو هتروح انتي تعملوا  ولا هتبعت حد من الشركه 
ادهم ...لا هروح انا وموضوع الصفقه الاجهزه اللي  محتاجينها في المستشفى 
ياسين ...متقلقيش انا بدرس الجدول الحاجه اللي محتاجنها ونجبها 
ادهم ...ماشي يا صحبي روح انتي بقا 
ياسين ...طيب وانتي هتروح فين 
ادهم ...هروح فين يعني همشي
ياسين ... ماشي تلاقي اسر لما صدق يمشي انا ماشي سلام 
ادهم ...سلامفي شركة الرفاعي المعمار من اشهر شركه العالميه المعروفه 
دلف ادهم الشركه بكل غرور تحت أنظار وهمس الموظفين المعجبين بهذا الوسيم يدلف ادهم الي المكتب وتدخل وره السكرتيره وياسين 
السكرتيره... مستر ادهم في اجتماع كمان ربع ساعه مع الوفد الامريكي ومستر اسر راح يستقبلهم في المطار وهما علي وصول 
ادهم ...طيب تمام روحي انتي اعملي قهوه وشوفي ياسين يشرب ايه وجهزي الملفات الصفقه 
ياسين ...اعملي قهوه زي ادهم 
سكرتيره ...تمام يا فندم
وذهبت سكرتيره 
ياسين ...ايه يا ادهم مالك فيك ايه 
ادهم ...مفيش بس عوزين نجدد المستشفى ونجيب دكاتره جديد واجهزه جديده عوزين نستثمر الاجهزه ده من باره عوزك تنزل اعلان دكاتره عندهم خبره 
ياسين ... طيب تمام عوز امتي نزل الاعلان 
انهارده علشان بكره اروح أعمالهم انترفيو علشان بكره فاضي 
ياسين ....ماشي هخلي السكرتيره تنزل الاعلان هروح انا اخلص الحاجه اللي قلتها ولما يجي معاد الاجتماع ابعتلي ماشي 
ادهم ...ماشي 
_______******_______روايه" ماسه الادهم "
                                   بقلم ..هند على
عند ماسه 
قعده في البلكونه بتشتغل في الابتوب بدور علي شغل افتكرت صديقتها أنهم بيشتغل في المستشفى فا تسألهم يمكن تلقي شغل 
رنت علي صحبتها 
اعده لحظه الانتظار رد 
....اهلا اهلا ماسه السعدني بترن عليه اخيرا افتكرت اني ليها صحاب 
ماسه ..ههههه اهلا يا غاليه عامله ايه 
......الحمد لله يا ابو سوسو انتي عامله ايه وطنط وعمو عاملين ايه كده يا كلبت البحر متساليش مش كفايه انك مش معانه 
ماسه ...ايه كل ده بلعه راديو يا بنتي اهدي شويه اولا انا برن علشان اقولك اني جيت مصر امبارح 
......نعم يختي جيت مش مفرود ترني علينا نيجي نستقبلك ولا من امبارح كمان وانتي هنا ومتقليش كده انا زعلانه لانك كده مش معتبرني صحبتك 
ماسه بنبره  حزينا ..... يا رهف متزعليش ده بابا صمم نزل مصر لأنه وره شغل مهم هنا وانا مكنتش
ناويه ارجع مصر وانتي عارفه ليه
رهف حسيت بحزن صاحبتها في غيرت الموضوع..
بصي بقى يا ستي ادام  انت نزلت مصر يبقى لازم ننزل نخرج ومفيش اعذار 
ماسه....ههههه ماشي تمام بس قوليلي اخبارك ايه انت وطنط البنت رحمه عامله ايه
رهف ...تمام وانتي عارفه ماما مشغوله ديما ورحمه كويس قرفاني في عيشتي
ماسه ...هههه بقولك هي المستشفى اللي شغاله فيه محتاجه دكاتره علشان لاني احتمال اقعد هنا فطره في زهقت من القعده 
رهف ..بصي انا سمعت انهم هينزلو اعلان شغل لأنهم   محتاجين فا هعدي عليكي بكره انا والبت رحمه تخدك ونروح تقدمي 
ماسه ...ماشي يا روحي اسيبك انا بقا تكملي شغل 
رهف ....ماشي باي 
قفلت ماسه مع رهف وشردت  في الماضي ذكرياتها المؤلمه ونزلت دمعه فاقت من ذكرياتها وقالت لا مش هضعف تاني ولا الماضي يؤثر فيه ومسحت دمعها بجمود وتنهد وقفلت اللابتوب ودخلت غرفتها
________******________روايه" ماسه الادهم "
                                   بقلم ..هند على
في مستشفى A.fجميع التخصص 
يادلف شخص قائلا رهف انتي بعتالي 
رهف ... خلعت نضاره وسابت الورق اللي في أيدي وقالت اه اقعدي عوزه اقولك حاجه مهمه 
...... مهم خير اوعي يكون عريس الله عوزه البس الفستان 
رهف ...هههه لا يا ستي موضوع تاني 
...طيب قولي 
رهف ..اصبري يا بنتي هقول اه ايه بلعه راديو 
....لا بلعه وحد شورما ههههه
رهف بنفاذ صبر ...يختي شورما من الصبح يا رحمه اه هيجلي جلطه  هموت 
رحمه ...ايه في ايه بتبصلي كده ليه 
رهف ....مش عارفه ليه بابصلك كده 
رحمه ...ايه ولله دول اتنين شورما بس 
رهف بداء يظهر اعراض الشلل ...اتنين بس 
رحمه ...ايه قليل انا قلت كده هروح اجيب تاني 
رهف ...اه هموت الحقوني 
رحمه ....هههه خالص ها ايه الموضوع المهم اللي عوزاني في 
رهف ... بصي يا رحمه عارفه مين نزل مصر 
رحمه ...امممم لا ايه فزوره  دي ما تتكلمي 
رهف ..اه يا ربي رزقتني بوحده مبتفهمش امهم ماسه نزلت مصر ولسه قفله معايه
رحمه...ماسه مين اوي تقولي 
رهف ...ايوه هي ماسه السعدني بنفسه 
رحمه بفرحه ...قولي ولله 
رهف بضحك ...ولله يا بنتي 
رحمه ...كده يا ماسه تنزلي مصر من غير ما تقولي حسابك معايه لما اشوفك واشمعنا تكلمك انتي وانا لا 
رهف ....هههه ايه الغيره ده بس سالت عليكي 
وقلتلها انك في العمليات قالت ماشي ونزلت من غير ما تقول لاني بابا صمم ينزل لانه جاله شغل مهم هنا في مصر وهيا مكنتش هتنزل لولا ما عمو ضغط عليها اني تنزل معاه 
رحمه بحزن علي صحبتك عارفه انها عانت  كتير هنا 
بس المهم انها نزلت وخالص 
رهف ...علي رايك اهم حاجه نزلت ونشوفها لأنها وحشاني اخيرا مثلث الصداقه عمرو ما هيتفق ولا  هينتهي 
رحمه ..حضنت رهف وقالت يا يا فواز الواحد نفسه في رغيف كبده من عند عمو عبده انما ايه 
رهف ضربتها وقالت انتي في ايه ولا ايه 
رحمه ...اه دراعي وبعدينا ده عمو عبده العشق العشق يا بت بس وحشني من ساعه ما ماسه سافرت واحنا مش بتروح علشان المكان المفضل بتعنا 
رهف...اه ولله 
رحمه ...بقولك يا رهف ما ترني علي البت ماسه اننا نخرج 
رهف فكره حلوه ماشي موفقه 
وبفعل رنو علي ماسه 
وكلمتها ورحمه قعدت تعاتبها على انها رنت علي رهف وهي لا وانا نزلت مصر من غير ما تقول لهم بيروح يستقبلها 
وقرر يخرجوا بالليل  يتقابلوا
________******________روايه" ماسه الادهم "
                                   بقلم ..هند على
في شركة الرفاعي المعمار باخص مكتب ادهم دخلت السكرتيره 
سكرتيره ....مستر ادهم الوفد الامريكي وصل ومنتظرين سعدك في قاعه الاجتماعات ومستر اسر معهم هو مستر ياسين 
ادهم ...ماشي روحي انتي وانا جاي وراكي 
سكرتيره ...تمام حضرتك وخرجت 
وبعد قليل خرج ادهم رح القاعه الاجتماع 
ودخل بكل هيبه وكبرياء  "حوار مترجم "
ادهم.... مرحبا سيد ايفان 
.... Hello Mr. Evan 
ايفان ... اهلا مستر أدهم سررت بلقائك لقد سمعنا كثيرا عن الشركه الرفاعي من اشهر الشركه وكان نفسي اتعرف عليك مستر ادهم لقد سمعنا كثيرا عن الشركه الرفاعي من اشهر الشريكة وكان نفسي اتعرف عليك مستر ادهم 
Hello Mister Adham, nice to meet you We have heard a lot about Al-Rifai Company, one of the most famous partners, and Nukavsi used to know you, Mr. Adham 
ادهم.... شرف لينا نتعامل مع الشركه نبتدي اعمل. It is an honor for us to deal with the company and start working 
وابتدو عمل وانهو الصفقه 
قال ادهم .... بمناسبه الشركه بين الشركتين انا عزمك الكل لعشاء.  
On the occasion of the company between the two companies,  I invite you all to dinner                                           
مشي ايفان هو وفريق العمل اتبقا ادهم واسر وياسين 
يلا كلو يروح يجهز علشان عزوم بليل 
اسر وياسين تمام هنمشي أحنا 
ادهم ...ياسين عملت ايه في الإعلان اللي قلتلك عليه 
ياسين ...متقلقيش السكرتيره عملتو ورجعت عليه ونزل وبكره هنعمل  الانترفيو هتروح انتي تعملوا  ولا هتبعت حد من الشركه 
ادهم ...لا هروح انا وموضوع الصفقه الاجهزه اللي  محتاجينها في المستشفى 
ياسين ...متقلقيش انا بدرس الجدول الحاجه اللي محتاجنها ونجبها 
ادهم ...ماشي يا صحبي روح انتي بقا 
ياسين ...طيب وانتي هتروح فين 
ادهم ...هروح فين يعني همشي
ياسين ... ماشي تلاقي اسر لما صدق يمشي انا ماشي سلام 
ادهم ...سلام

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية ماسة الادهم الفصل الثالث 3 بقلم هند علي
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent