رواية ماسة الادهم الفصل الثاني 2 بقلم هند علي

الصفحة الرئيسية

     رواية ماسة الادهم الفصل الثاني بقلم هند علي

رواية ماسة الادهم الفصل الثاني 

 ودخت ماسه المطار 
زينب ..كل ده بتعملي ايه 
ماسه ..احم ولا حاجه كنت بتفرج بس 
زينب .. يا شيخه بتفرج ها بتكذب يا بت  علي مين 
ماسه ..يا ماما كنت بلعب 
زينب ..نعم با اه يختي بتلعبي واحده شحطه  كده 
ماسه ...في ايه يا ماما بس لما العب 
احمد جيه ...في ايه مالك يا زينب 
زينب ...مالي يعني في حد مطلع عيني غير بنتك 
ماسه... يا ماما مش عارف متعصبه ليه 
احمد ضحك ..ههه طيب يلا نمشي انا خلصت 
ومشوا علي البيت 
وصلو البيت ودخلوا  
ماسه....ياه يا ابو حميد الشقه وحشتيني بشكل 
زينب... بنت احترمي  نفسك حد يقول لابوه كده 
ماسه ...اه مش انا عملت يبقا فيه
زينب ..انتي شكلك وحشك  ابو ورده
ماسه استخبت  وراء  احمد اعععاااا الحقني من الوليه ده 
احمد ...وداني  اتخرمت  وخالص يا زوزو يالا ندخل نستريح من السفر 
زينب ....ماشي يلا يا بت امشي علي غرفتك 
ماسه ... تصبحوا علي خير اشوفكم  غدا يا قوم  
زينب ....امشي  يا بنت الجزمه من هنا
ماسه ...الحق يا حج ده بتشتمك باي وجريت علي الاوضه 
احمد ... انتي بتشتميني يا زينب 
زينب ...لا ابد يا حبيبي انا اقدر برضه 
احمد طيب ماشي يلا علشان تعبت جد من السفر 
زينب ...يلا
وذهبوا الكل الي غرفتهم ونامو  
***************** ماسه الادهم 
                       وبقلم :هند على
في صباح يوم جديد
في حي راقي أقل ما يقل عن هذا الجمال و الفخامه والأسطوري
يبدء شخص في غايه الجمال يفتح عيونه الذي يجتمع بها القسوه و الجبروت 
يدعي ادهم الرفاعي 
يستيقظ  ادهم علي صوت خبط علي الباب 
ادهم ايوه يا داده فاطمه انا صحيت
فاطمه ...ماشي يا ابني ومشيت 
قام ادهم ياخد شور وطلع لف فوطه علي  وسطو وعاري الصدر وماسك فوطه صغيره ينشف شعره راح غرفت الملابس وخرج بداله سوداء تليق بها وتبرز العضلات جسمو
ولبس وصفف شعره بطريقه جذابه واضاف لمسه اخيره من البيرفيوم الغالي الثمن 
وخرج من الاوضه ونزل بكبرياء المعتاد 
صباح الخير 
العائله صباح نور
راح يقبل ايد جدتو وقال  صباح الخير يا سوسو 
الجده سعاد ...صباح نور يا حبيب سوسو تعالي اقعد علشان نفطر 
ادهم ... امال فين اسر 
اسر...مين اللي بيجيب في سيرتي 
جده ...اهو اللمض نزل اهو 
كل ضحك 
اسر اخص عليكي يا سوسو انا لمض وانحني يقبل يديها انا زعلان منك اوي يا سوسو 
جده..... هههه يا سلام يالمض ليه بقا
اسر ...علشان بتفطرو من غيري يا خاينين 
محمود ..اقعد أفطر علشان ورانه اجتماع مهم 
اسر قعد علي السفره ...حاضر يا بوب 
محمود ...ولد احترم نفسك  كده واظبط
اسر ...خالص خالص هفطر وانا سكت 
محمود وجه كلمة لادهم ...ادهم عملت ايه في المهمه اللي كنت فيها 
ادهم راد بثقه وغرور ...الحمد لله قبضنا علي المجرمين 
محمود بفخر لانه ابنه قوي وناجح في شغله 
وقال في نفسه ...  يااااه يا ريت كنت عايشه يا حبيبتي وكنت بقيتي فخوره باولادك كبرو اهو  كل بيخاف من هم وتعمل لهم الف حساب وابتسم 
اسر ...ادهم 
ادهم ...امممم 
اسر ....هتيجي تحضر الاجتماع ولا هتروح مبني مخابرات 
ادهم ...هروح اعدي علي القسم وبعد كده هاجي علي الشركه علشان الاجتماع 
اسر ...ماشي 
وادهم خالص فطار وقام ماشي علي القسم 
________________ماسه الادهم 
بقلم :هند على
عند ماسه 
دخلت زينب لغرفتها ماسه 
زينب ....ماسه اصحي يا حبيتي لا رد اووف  هو احنا في نفس الموال كل يوم ماشي يا ماسه جاموسه نائمه
راحت المطبخ جابت كوب ماء ودخلت الأوضه تاني وكبتها  على ماسه
ماسه ...اعععاااا بغرق الحقوني 
زينب انفجرت ضحك ...هههههه احسن علشان مش بتصحي بسرعه 
ماسه.... كده يا زوزه يرضيكي اخد بارد 
زينب ...ما لو بتصحي زي الخلق مكنتش حصل كده قومي اخلصي علشان تفطري 
ماسه ...حاضر قائمه اهو 
خرجت زينب وماسه قامت اخدت شور وتوضت وصلت وقرأت الورد بتاعها وخرجت 
ماسه.. صباح الخير علي الجميع 
احمد ...صباح الخير يا حبيتي تعالي افطري يلا 
قعدت ماسه تفطر وجو الأسري مليان بسعاده والضحك هزار  ماسه ولدتها
وخلصو فطار وماسه عملت مشربها المفضل واخدت لاب توب بتعها وخرجت البلكونه لتسقي  الزرع اللي بتحبه وقعدت  تشتغل علي لاب توب 
________***********_________
عند ادهم دخل مبناء المخابرات بهبته المعتادة 
ودخل المكتب 
وباب خبط 
ادهم ...ادخل 
.... ايه يا عم بتيجي من غير ما ترمي السلام ولا لكني موجود 
ادهم ...ياسين مش فاضي هزارك
ياسين .... كده يا صحبي انا زعلان وبيقلد  صوت البنات اه ما انت تاخدونا لحم وترمونا  عظم اه اه يا متوحش طلقني طلقني 
ادهم ....ياسين تعرف لو حد تاني كنت دفنتوا قوم يلا روح علي شغلك 
ياسين بعض الخوف ...احم ايه يا عم بهزر ياباي انتي فصيل امهم في اجتماع مع اللواء علشان المهمة الجديده 
ادهم ...طيب اسبقني  انت وانا ها حصلك
ياسين.... ماشي يا صاحبي سلام
خرج ياسين 
وبعد قليل خرج ادهم رح مكتب اللواء 
في مكتب اللواء 
طق طق طق 
اتفضل دخل ادهم وادي تحيه العسكريه 
تمام يا فندم 
اللواء ...تعالي اقعد يا ادهم 
قعد ادهم ..خير يا فندم 
اللواء ... في مهمه هطلعوها الاسبوع الجاي وانتي من اشطر الظباط وعلشان كده انتي والفريق بتاعك هطلعوها 
ادهم ...ده شرف ليه يا فندم عوز ملف علشان ادرس القضيه 
اللواء... تمام يا ادهم الملف اهو مش عوز غلطه يا ادهم 
ادهم... تمام يا فندم بعد اذنك 
وقدم التحيه وخرج 
خرج علشان يروح الشركه ياسين 
ياسين رايح فين يا ادهم 
ادهم ...مع اني مش بحب حد يسألني بس رايح الشركه هتيجي معايه لاني في اجتماع مع الوفد الامريكي 
ياسين ...تمام ماشي يلا 
وخرج ياسين ركب مع ادهم السياره ومشيوووو

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية ماسة الادهم الفصل الثاني 2 بقلم هند علي
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent