رواية ماسة الادهم الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم هند علي

الصفحة الرئيسية

   رواية ماسة الادهم الفصل التاسع والعشرون بقلم هند علي

رواية ماسة الادهم الفصل التاسع والعشرون

بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم
اسر وقف تحت هذه العماره وقرر ينزل 
اسر ...الو انا مش هفضل كده كتير اكتر انسانه بحبه هتروح مني 
طيب اصبر شويه لزم نخلص اللي قلنا عليه 
اسر ... لا انا هثبت كل حاجه ودلوقتي انا مش قادر انا في نظر اكتر انسانه غاليه عليه بقيت في نظرها وحش خاين بتع نسوان وانتي عارف انا بعمل كده ليه انا خالص قررت كل حاجه هتنتهي انهارده لاني مش قادر بجد 
اسر اسر متسرعش يا اسر اوف كان اسر قفل الخط 
وخرج من العربيه ونزل اللي هذه العماره ودخل وطلع باسنسير قدم هذه الشقه وقرر أنه يرن الجرس 
وبفعل رن خرجت فتاه كانت لبسه قم'ص نوم' قصير ومغر"ي 
... كنت عارفه انك مش هتقدر تبعد عني يا اسوره وحشني وحشني اوي وحضنتو 
وكانت هذه الفتاه اسراء سكرتيره اسر 
اسر ضحك بخبث ... هو انا اقدر استغني عنك برضه ده أنا اللي في القلب مش ندخل ولا ايه هتفضل كده 
اسراء ضحكه باغراء ...هههه تعالي يا بيبي 
اسر في سره ... وحده *** ده نهايتك علي ايدي انهارده وضحك اسر ودخل معها الشقه 
وقعد علي الكرسي وهي قعدت جانبه وبتلعب في قميصه وبتلمس وجهو بطريقه مغر'ه 
ابتسم اسر وقال امال مش هتشربينا حاجه ولا ايه 
ضحكت اسراء بمياعه وقالت عنيه يا اسوره 
وقامت وقفت اسر مسك أيدها وقال وهو بيغمز ليها لا خليكي هنا انا هقوم اجيب اي حاجه نشربها وانتي ظبطي القعده 
اسراء من عيوني يا حبيبي 
وماشي اسر وبعت  رساله لشخص أنها الخطه ماشيه تمام 
وجاب كاس وحط فيه حبوب هلوسه اي حدي يشرب منه مش بيقا في وعيه ولكن حاسس وسامع  كل اللي حوليه وبيجوب علي كل حاجه بصراحه 
وضع اسر اتنين من هذه الحب*وب في كأس اسراء واخده ورح قعد جانب اسراء الذي كانت حضرت بعد المأكولات الخفيفه وشغالة موسيقيه 
وحضنت اسر من ضهره وقعد تتميل بطريقه مقرف لدرجه اسر مش قادر  كان هيستفرغ من لمس"تها بعدها عنه وابتسم رغم من عنه وقال هدي يا حبيتي اشربي علشان ليله بتعتنا تحلو 
اسراء ضحكت بم"ياعه ... من عيني يا حبيبي وشربته الكا"س مره واحده 
وقعد واسر كان جالس جنبها وهو متابع تصرفاتها وها هي الاعراض الحبوب ظهره بعد عدد دقائق 
اسراء ... اسر انا دايخ ليه اه 
اسر تعالي يا حبيتي اكيد محتاجه تستريحه تعالي اسعدك ودخلها الغرفه واول ما دخل 
اسر قعده علي الفراش وقال... اسراء حبيبتي ها بقيتي كويس 
لكن كانت اعراض الح"بوب ظهره وخارت قوتها ومبقتش قادره 
اسر ضرب علي خديها اسراء اسراء وابتسم وقام وضع هذه الكاميرا الصغيره في الغرفه وقعد جنبها وقال اسراء عوزاكي تحكيلي عن مين اللي متفاق معاكي وجيه تنتقمي ليه 
اسراء... ضحكه انتقم منك ليه لا مش صح انا كل انا عوزه فلوسك ومركز مهم بس كده هههه
اسر بغضب ... طيب من بعتك وليه 
اسراء ... زيدان فكره صديق هو اللي بعتني ليك علشان اشوه  سمعتك علشان انت احسن منه في كل حاجه وكمان علشان خطبتو سابتو وجتلك انتي فا عوز ينتقم 
اسر ... طيب نويه علي ايه انتي وزيدان 
اسراء مسكه دماغه ...اه دماغي 
اسر.... اسراء ها قولو ناويه علي ايه 
اسراء ... ناوين اني نحطلك في الشحنه اللي جايه بود"ره هي*وين علشان لما  بتقبض عليك بس اكون ضحكه عليك هههههه
اسر ...يا ولاد*** طيب وانتي هتستفادي ايه من كل ده 
اسراء ... هههه يا حبيبي ما تخافش  انا هطلعك من السج*ن وانتي طبعا علشان تردلي المعروف  هتجوزك 
اسر بيجريها في الكلم .... طيب مين قال اني هوفق اني اتجوزك 
اسراء .... لا ما انا هحطك قدام الأمر الواقع ههههه وهجبرك انك تجوزيني علشان اللي في بطني 
اسر ... بس انا مجتش جانبك 
اسراء ... لا ما انا وزيدان متفقين مع بعض انك نحطلك منوم ونقضي يوم مع بعض وانتي تصدق 
اسر يعني انتي حامل 
اسراء ... اه 
اسر ... من مين 
اسراء ... من زيدان 
اسر ...بس كده يا ولاد ***ولله لهوريكو وضربها اسراء بقلم واخد الكاميرا وخرج بره الشقه 
ورح عن شخص اهي الحقيقة كامله 
جدع يا اسر برافو عليك 
في الجهه الاخر وتعرف مين الذي يتحدث مع اسر وكان ادهم بيتكلم وهو بيبتسم 
يلا يا بطل روح جهز نفسك لفرح اخوك بكره  وانا أن شاء الله هخليهم يخدو اعدام علشان بس فكرو  يؤذي حد من عائلة الرفاعي 
ماشي يلا سلام
***********
وعدي اليوم بحلوه ومره وجاء اليوم المنتظر حفل زفاف ادهم وماسه يا اخيرا يا ناس مبروك ولله 
ماسه انتي ليكي جمهور بسال عليكي اين ماسه اين ماسه اهي ماسه قصدي عروسه اهي 
ماسه ردت  ... مش انا عروسه لزم تختفي شويه هههه معلش اندمجت شويه يلا نرجع تاني 
وجاء اليوم المحدد يوم الزفاف 
كان افخم قاعه افراح في مصر 
كانت هذه القاعه متزين بااعلا مستوي وكانت متزين بالورود في كل أنحاء المكان والإضاءة وكانت القاعه متزينه جميله جدا ورمانسيه وكانت حفل زفاف كبير جدا فهذا حفل زفاف حفيد عائله الرفاعي 
وكان حفل الزفاف مليئ بمعزيم ورجال أعمال وظباط وزراء من جميع الفقاه الراقيه موجوده اتبارك زفاف ادهم والكل كانو في قمه الاناقه من الرجال والسيدات وشباب والفتيات وبلاضافه الي الموسيقى الهادئه ومما ادي اللي اجمل زفاف اسطوري ياتحكه بيه وجميع الاعلامين يوثقون الحدث 
رغم ضيق الوقت اللي وان اثبت ادهم أنها قادر علي كل شي وجهز هذه القاعه في يوم واحد فقط  باعلي مستوي 
نذهب الجهه الأخري 
في هذه الغرفة في الاوتيل 
كانت توجد هولاء الفتيات الحريات نعم أنهم حريات من جمالهم الخلاب فاكانو يتزينوا ويضعون مساحيق تجميليه ماسه ورهف ورحمه وضحي الذي في الفتره الاخيره بقت أصبحت صديقه ليهم رغم صغر سنه 
وكل وحده منهم له طله عن الأخري 
وكانت ماسه كالحريه بفستانها الابيض الرقيق كان تلك الفستان متصمم ل ماسه فقط 
فكان اختيار ادهم وتصميم اشهر مصمم ازياء في الشرق الأوسط 
وكان ادهم عملها مفاجاه وجيبها ليها قبل الزفاف بيوم فكانت في غايه الجمال والرقة وكانت تضع قليل من المساحيق تجمليه المتناسقة مع بشرتها رفضه أنها تضع الكثير من الميكاب وكانت حقا ملكه هذا اليوم وكانت كتله من الجمال والرقة والدلال والانوثه 
وصف الفستان 
كان ترتدي فستان أقل من رائع ضيق من عند الصدر ويتوسط خصره وينزل باتساعه المميز بلاضافة الي 
تموجات الطويله وكان مترصع بلولو اللامع الجذاب
فتحه الصدر المربعه مما ادي أنها برز عضمه الترقوه وبعد من الزينه الرقيقة وهذه كانت المسات الاخيره تضع هذه السلسالها الذي اهدها ادهم ماسه في يوم الخطوبه 
أما عند رهف كانت ترتدي فستان من اللون الهافان 
وتركت شعرها اللي العنان في تسريحه انيقه وايضا وضعه مستحضرات تجميليه متناسيه معي بشرتها مما أبرز جمالها وانقتها ولبست هيلز من نفس لون الفستان وضعت اخر المسات السلسل الراقي وحلقها الرائع الرقيق 
ام عن رحمه 
ترتدي فستان من اللون الاحمر الجذاب وتركت شعرها اللي العنان وضعت بعض مستحضرات التجميل وارتدت هيلز من الون الاسود وكانت في غايه الجمال 
واخير هذه الصغيره ضحي 
كانت ترتدي فستان من الون الزهري الذي يتناسب مع لون بشرتها البيضاء وضعت تقليل من الميكاب التي تزين وجهه الرقيق واضفه بعد المسات من هذا التاج وحلقها الرقيق وبلاضاف اللي هذا الحذاء ذاته كعب مرتفع علشان تطول بصرحه ضحي قصيره هههههههه
نتجه في الغرفه الأخري غرفه الشباب 
وكان الشباب في كامل اناقتهم وكانو يرتدون البدل السوادء الانيقه التي جعلتهم في كامل الناقه والرقي
مما ازداد جمالا وأبرز ملامحه الرجاليه والمعالم الشرقيه الباحته 
اسر الف مبروك يا ادهم خالص بقيت من ضمن المتجاوزين وكل يوم خناق وطلبات البيت ايش عيش علي حلويات و لاطفال عيانه نروح لدكتور الواد صحي الواد عيط عوزين علاج وشعرك يقع وكرشك يطلع 
ضحك الكل علي كلم اسر ياسين وهو بيمسي عليه بهذ اكف ايه يا عم خليه يتجوز عقبال انتي كمان 
اسر بمرح ... ايه يا عم العزبيه حلو اوي وانا اموت في العزوبيه 
ادهم مسيرك تقع ومحدش هيسمي عليك 
اسر ... ما انا وقعت 
ضحكو الكل 
ياسين ... مين ديه يلا اللي خلتك تقع كده وتبطل بصبصه لبنات 
اسر تالته بتعتكم 
ياسين بستغراب ... تلات ايه وبتاعه مين 
ادهم ... يا عم شغل مخك كده قصدو علي رحمه التلاته ماسه ورهف ورحمه 
باسين ... اه يا معلم ولله ووقعت بس بصرحه البت قمر 
اسر بغيره ... يااااا سين 
ياسين ... خالص يا عم يلا يا ادهم علشان مواعيد الزفه 
ماشي قال ادهم وهو ماشي 
والجميع لتجمع في القاعه 
كان ادهم وياسين واسر بيسلم علي رجال الأعمال والوزره وظباط التي يتقدما لادهم بتهاني ولاكن قطع كلمه عندما الانور اطفت واتسلطت علي باب القاعه لحظه الجميع في حالا من الصمت و يصوبون نظرهم اللي الوراء ولف ينظر ولكن توقف العالم اكمله وتحبست الأنفاس عندما شاهد هذه الحوريه حقا انها اجمل خالق الله لا أبالغ عزيز القاريء انما فعلا انها اسرا الجميع بطلاتها الجذابه التي تحبس الأنفاس حقا انها حريه نزله من السماء بفستانها وجمالها الخلاب يا الهي من معذبت قلبه التي فاتنه الي حد الجنون وكان لا يريد أحد سواها هي فقط
نظر لها كأنها شي ثمين يخاف أن يخصارها ويريد فقط يخبها داخل قلبه أنها حقا رائعه 
كانت ماسه ماسكه في يد ولدها ونزل بيها من هذا السلم القاعه ليسلمها الادهم 
تقدم ادهم لاخذ ماسه من احمد 
احمد .. خلي بالك من ماسه تحطه في عيونك اوعك تزعلها في يوم 
ادهم ...متقلقيش هحطه جوي عيوني 
وكانو الجميع ينظرون بحب وغيره وحقد ومن يتمنوا ان يكون ادهم ملك لها والعكس من يتمنوا أن ماسه تكون زوجته ولكن القدر اجمع بأن ماسه الادهم وادهم الي ماسه 
علي الجهه الأخري 
رحمه ورهف وضحي 
كانو مليكات بطلتهم وخطف قلوب الجميع 
ام عن ياسين لا يري أحد غيرها وهي وهو فقط بهذا العالم 
ياسين نظر لرهف فكانت مثل الملائكه حقا بحق جمالها الذي سحره بيها وهذه الخصله شعرها  الذي تمردد علي عيونها فكان حق في غايه الجمال وكان حقا سوف تتسب في أنها يفقد عقله وقلبه بسب عشق لها 
تقدم إليها واخدها بعد ما استأذن من الفتيات 
رحمه همسه لرهف قبل ما تمشي ... يسهلو يا عم 
رهف وهي ماشيه شورت باديه بخمسه وخميسه ✋✋
وطبعا مازن اخد ضحي وتبقا رحمه وقفه لوحدها 
نذهب قليلا لادهم وماسه 
ادهم استلم ماسه من والدها ومشي بيها الي الاستيدج وتقدمو لرقصه سلو علي أغنية خليني في خضنك تامر عاشور حطي اسماعه وشغالي الاغنيه واتخيلي هههههه اعملي زي ما انا عملت كده 
خليني في حضنك يا حبيبي ده في حضنك بهدا وبرتاح
أنا كل مشاعري معك راحوا،وكمان قلبي لقلبك راح
ولا بضحك وأفرح من قلبي،غير لو جنبي أنا كانوا عينيك
لو تبعد عني ولو ثانية،بتجنن يا حبيبي عليك
وبتحلى الدنيا في عيني،وأنا جنبك فما تبعدنيش
حُبك فعلاً بيخليني،أتمسك بالدنيا وأعيش
وفي قربك بيروح خوفي،وده وعد ومُلزم أنا بيه
مهما تكون يا حبيبي ظروفي،قلبك عمري ما هاجي عليه
أنا مكسب عمري إني قابلتك
غيرت في عيني الأيام
طمنتني ع الباقي في عمري،حققت لي كل الأحلام
أول ما عيونك دي بشوفها
مش بعرف أشوف غيرها خلاص
إنت هدية ربنا ليّ،إنت حبيبي وأغلى الناس
وبتحلى الدنيا في عيني،وأنا جنبك فما تبعدنيش
حُبك فعلاً بيخليني،أتمسك بالدنيا وأعيش
وفي قربك بيروح خوفي،وده وعد ومُلزم أنا بيه
مهما تكون يا حبيبي ظروفي
قلبك عمري ما هاجي عليه
ماسه وادهم طول الرقصه عينيهم في عين بعض 
ادهم كانت بيطلع علي هذه الاميره الذي بقت ملكو لوحد هو لوحدو فقط  سحرته وكانت عيونه بتحكي مدي عشق لها ولا أحدي سوها اسر قلبه كما هي فعلت
ماسه في لحظه نسيت كل شئ ماكنتش بتفكر في أي حاجه غير لحظه ده وإحساس اللي حاسه بيه وهي بين ايد ادهم 
وادهم شال ماسه ولف بيها تحت تصفير الشباب 
ضحكت ماسه من كل قلبها ودخان الذي ملأ القاعه بالشكل كتير والورد الذي يتساقط عليهم 
ياالله كم هذا راء الكل كان يتمنوا أن يصبح مكانها نزل ادهم ماسه وحضنها 
ماسه وضعه راسها علي صدر ادهم وابتسمت بسعاده 
ادهم ابتسم بحركتها ده وضمها الي حضنه أكثر وكأنها يدخلها جوه قلبي وتسكن فيه 
********
ام عن هذه الفتاه الوقفه بمفردها 
ايه ده رحمه ازيك 
رحمه بصت اتجه الصوت 
رحمه بتسامه بهاته ... اهل استاذ يوسف 
يوسف ... بلاش استاذ خليها يوسف بس 
جيه رحمه ترد وقد جاء هذا الغضبان 
يوسف مش قلتلك المره اللي فات متقربش منها تأتي 
رحمه ... اسر 
أسر ... اه اسر وتعالي هنا ازاي تقفي مع الرجاله ها 
رحمه زقت أيده وقالت بحد ياريت متدخلش اقف مع مين ولا مقفش ده اولا وده مش حد غريب
ده يوسف  
اسر ... رحمه اتعدل في الكلم وبعدين انا عارف اني ده يوسف ماله رجال ولا لا ها ازاي تقفي معه 
رحمه .. متكلمش معايا للأسلوب ده انتي ملكش حكم عليه وبعدين يوسف هيبقا خطيبي وقريب اوي الخطوبه وانتي اول وحد معزوم 
يوسف بص بصدمه لرحمه ولسه هيكلم 
لكن اسر اتكلم وقال .. انتي مش لحد غير انتي فهما واه انتي ملكي ملك لأسر وبس فهم وانتي يا صحبي لا ده كان زمان قال بسخريه مش عوزه اعرفك تاني وعد مني اني محدش بيخد حاجه بتعتي انا طول ما انا عوز الحاجه هخدها فاهم ومش عوزه اعرف تاني وبص لرحمه وهو بيقول جملته الاخيره ومشي يوسف كان مصدوم وفاق من صدمه عند سمع اخر جمله قعد بينادي علي اسر اسر اسر استني وجهه كلمه لرحمه انتي متخلفه انا اللي غلطان اني جيت اسلم عليكي انتي اذاي تقولي كده ها كده خسرتين صحب عمري ها 
رحمه ... انا اسفه ولله مكنتش عارفه اني ممكن يحصل كده انا كنت حبه ولاكن قطع كلمها 
يوسف ... حبه ايه يا شيخه حرام عليكي 
اسر سبهم ومشي عند هذا الشخص وقف بيتكلم معه في موضوع مهم فمن هذا الرجل ؟؟! 
البارت طويل اوي اهو يريت تقدرو تعبي وتفعلو علي البارت  لاني فعلا كتب البارت وانا في عز تعبي لاني تعبانه جدا ومكنتش قادره اكتب فا تفاعل يزيد يا جماعه لاني تعبت في البارت ده جامد  وتعليقات كتير بقا وتقول رايكم في البارت   واتمني انكم ادعولي اني ربنا يشفيني علشان اقدر اكتب الفصل الجديد وده فضل وليست أمر 🥺🥺

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية ماسة الادهم الفصل التاسع والعشرون 29  بقلم هند علي
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent