Ads by Google X

رواية ماسة الادهم الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم هند علي

الصفحة الرئيسية

   رواية ماسة الادهم الفصل الواحد والعشرون بقلم هند علي

رواية ماسة الادهم الفصل الواحد والعشرون 

احم احم البارت ده في عياط كتير انا بقول من الاول نجهز المنديل بقا ويلا نسمي الله ونبتدي واهم حاجه التفاعل يا جماعه
  ماسه  قعده تبكي وهي بتستنجد   ربها  
وحرس قرب منها قطع كتف البلوزه وبصت بصدمه  قاعده ماسه  تصرخ حرام عليكم سيبوني  بالله عليكم واقعد تبكي اهاااا اهاااا وفجاه حد ضرب الباب بمسدس  خبط برجله علي الباب واتفتح   جامد
وكان ادهم ماسك مسدس وبيضرب بنار  صوت ضرب بالنار كان عالي خرج بعض من الحراس ليشوفو ايه اللي حاصل  ولكن ادهم كان اسرع منهم  وقتلهم كلهم جري  على ماسه
ادهم  هو بيقول لها في حاجه حصل لك 
ماسه اترمت  في حضنه و قعدت تبكي وقالت  خليهم يبعدوا عني يا  ادهم ابعدهم اهااا اه  خليهم يسبوني ارجوك عوزين عوزين وبتبكي جامد وقالت ما بين   وشهقتها  عوزين يعتدو عليه  زي زي ما حصل زمان اه اه وبتبكي وشهقتهم بتزيد حزن ادهم جد وغضب من اللي سمعه وايه اللي حصل بس مرديش يضغط عليها وهي في هذه الحاله  رح  وادهم حضنها جامد وكان خايف عليها وعوز يخبيها  جوه ضلوع  ويحميها وقعد يملس علي شعره وقال اهدا انا جانبك خالص وفجاه حاس اني نفسها انتظم بص عليها لفها اغمي عليها خلع الجاكت البدله ولبسهوله  وانحنه علشان  يشلها وخرج باره ركبها العربيه 
و مشي بيها اللي مستشفى وفجاه وقف ______
يا ترى ادهم وقف ليه 
    _________________ماسه الادهم 
                              بقلم هند على
علي الجهه الأخري بتحديد  في مستشفى  
العائله كله وقفه ومستنيه خروج ياسين  بقلق وحزن 
عند اسر بعد ما ادهم سابو رد علي رهف 
رهف ..الو يا ياسين الحمد لله انك بخير الو ياسين مش بترد ليه 
اسر ..انا مش ياسين انا صحبه بصرحه ياسين في مستشفى 
رهف ..يا ياسي.ين وقالت الجمله بخوف وتقطع ماله ياسين هو هو وعدني انو هيرجع ويبقا كويس ارجوك قول انو كويس  دمعها نزلت وقال برجاء ارجوك  قول أنه بخير
اسر ...لاسف ياسين اتصاب بطلقه وهو في العمليات دلوقتي 
رهف .... وقعت في الارض وتلفونها وقع وعمله تعيط 
وقالت لا لا لا ياسييييييين وصرخت اه لا لا هو كويس وعدني اني يبقا كويس يا رب مش كل ما اتعلق بحاجه تروح مني يا رب يا رببببببب اععاااااا 
انتي وعتني انك هتفضل جنبي يا رب يا رب احميه
وقامت بصعوبه وقالت أنا لزم تبقا جنبو ودخلت الاوضه وغيرت لبسها ونزلت ركبت عربيه وتسريع الأحداث 
كان ياسين في العمليات بيحول يخرجو الرصاصه 
الدكتور محتجين  دم بسرعه لانه بينزف 
الممرضه خرجت جري  
الكل جري عليه 
محمود طمنيني يا بنتي ياسين أخباره ايه 
الممرضه ..محتجين دم بسرعه ومش متوفره في البنك الدم اللي في مستشفى حد فصيلت دمه (-*)
الكل قال بنفي لا محدش
انا فصلتي دمي نفس الفصيله وقد جاه الصوت من  خلف لفو يشوف مين 
انا فصيلت دمي نفس الفصيله يلا بسرعه وكان هذا صوت _______
احممم محدش يشتم  عارف اني بارده بس تفتكروا مين 🤔🤔🤔
           _________________ماسه الادهم 
                              بقلم هند على
نزلت هنا جري علي السلم علشان تلحق المحاضره 
وركبت مواصلات ونزلت لاني منه منتظرها  وتهزقها زي كل مره بسبب تأخرها 
نزلت هنا بسرعه علشان تدخل الكليه وتلفونها رن 
هنا الو يا منه والله دخله اهو امممممم وكان حد حط منديل مخدر ونامت 
منه ...الو الو هنا في ايه وجريت خارج الجامعه ولقت حد مدخل هنا جوه العربيه  جريت منه بسرعه لا لا لا سبوها ولكن قد فات الاوان زقو منه علي الارض وركبو العربيه ومشيو بسرعه 
كان في الوقت هذا مالك وصل وشاف منه وقعه في الارض وبتبكي جري عليها وقال انسه منه في ايه 
منه ...دكتور الحقني هنا اتخطفت
مالك ...نعم اتخطفت ازاي 
منه حكتلو كل حاجه 
مالك خالص اهدي اهدي تعالي نروح نبلغ وقامت منه مع مالك وهو مسندها لأنها كحلها االتوه  وركبو العربيه ومشيو وهما مشين منه رنت علي ______
عارف اني فصيله بذات في البارت ده أنا اسفه بس عوزكم تتوقعو ايه اللي حصل  

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent