رواية جوازي من الانسة حنفي الفصل الاول 1 بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

   رواية جوازي من الانسة حنفي الفصل الاول بقلم هويدا زغلول

 رواية جوازي من الانسة حنفي الفصل الاول

 اناياسمين عندي ٢٥سنه ومطلقه ايون للاسف مطلقه كنت متجوزه ابن خالتي بس ساعت ما اتجوزتي مكنتش كده خالص كنت لابسه نظاره نظر كبيره علي وشي بحط الروج بفتري وكنت بتكلم بطريقه غريبه جدا  تعالو اعرفكم اي اللي حصل من اول يوم روحت فيه عند خالتي 
سميحه 
فاروق انت فين يا حبيبي يا فاروق اهو تعالي 
يا ياسمين دي ياسمين بنت خالتك نجيه الله يرحمها 
فاروق 
اه يا ياسمين ازيك عامله اي البقاء لله ومعلش 
مقدرتش اجي البلد علشان خاطر الامتحانات 
ياسمين 
ازيك يا فاروق عامل اي ولا يهمك اهو ربنا 
رحمها برضه من الكيماوي اللي كانت بتاخدو 
الخاله 
عايزكي تعتبري البيت ده بيتك يا حبيتي وياريت 
لو عوزتي اي حاجه في اي وقت تقولي ليا 
ولفاروق عالطول واحنا نعملها ليكي 
ياسمين 
ربنا يخليكي يا خالتو انا هدور علي شقه علشان 
اعيش فيها احسن لحد ما اخلص دارسه وارجع 
البلد 
الخاله 
اي الكلام اللي انتي بتقولي ده لا طبعا اي يا فاروق ماتتكلم 
فاروق 
وانا مالي اصلا بعد اذنكم ورايا مذاكره
الخاله 
ده بيقول كده وخلاص انا عايزه اقول لك انفضى المصمم اني اجيبك هنا معايا ده بيعزك قوي يا ياسمين
ياسمين 
طبعا مش ابن خالتي برده
الخاله 
ابن خالتك بس هههههههههههه مش وقت ولا الكلام ده ادخلي ريحي في اوضتك عقبال ما اعمل الغداء
ياسمين 
ربنا يخليك لي يا خاله وبعدها دخلت الاوضه اللي هانام فيها وعلقت هدومي وفضلت قاعده 
مع خالتو فتره وكان تاني يوم ورايا كليه 
الخاله 
ايه يا ياسمين اللي انت عاملاه في الاوضه ده مال هدومك متبعتره  في كل حته ليه
ياسمين 
مش عارفه اروح الكليه بكره بايه يا خالته 
الخاله 
يا حبيبتي ب اي  لبس والسلام وانتي لبسك 
كله يجنن وبعدها دخل فاروق الاوضه 
فاروق 
كويس انك لسه صاحيه معلش انا مش هقدر 
اجي معاكي بكره الكليه علشان ورايا حاجات 
كتير اوي 
ياسمين 
معقول يا فاروق وراك حاجات الصبح وبعدين 
انت مش مواعدني انك هتيجي معايا 
فاروق 
اعمل اي بقي غصب عني وكنت ملاحظه انه .
بيكلمني وهو مضايق وبعدها خالتو قالت .
الخاله 
اي رايك يا فاروق تلبس اي بكره من اللبس ده 
فاروق 
معلش هي دي هدوم بتتخرج بيها والله 
ما اعرف انا فاكره قماش ستائر هو لسه في 
حد بيلبس الورد الكتير ده 
ياسمين 
يعني اللبس وحش ومش عجبك 
الخاله 
طيب كويس أنزل بقي معاها هات شويه 
هدوم وعرفها بنات الكليات بيلبسوا اي 
فاروق 
انزل فين لا مينفعش وكنت حاسه أنه مكسوف 
يخرج معايا بعدها خالتي قالت 
الخاله 
البسي انتي بس وهو اكيد هيوديكي وخدت 
فاروق وقالت ليه برا اي يابني حرام عليك
كل الفلوس اللي معاها دي هتروح فين اعدل 
اسلوبك معاها شويه 
فاروق 
حرام عليكي يا امي انتي مش شيفاه شكلها 
عامل ازاي ده بتلبس بادي كارينا تحت العبايه
اللي بنص كم 
الخاله 
محترمه عارفه أن فيه راجل في البيت ومينفعش
تخرج قدامه بس كم ارحمني بقي واهتم 
بيها شويه 
فاروق 
حاضر يا ماما هعملك اللي انتي عايزه وفعلا 
خرجنا سوا وروحت محل ملابس أنا وهو 
ياسمين 
بوص يا فاروق انا مش شيفاه نفسي في 
المحلات دي بصراحه مافيش حاجه من ذوقي 
هنا 
فاروق 
ينفع تسكتي بقي شويه ذوقك اي حرام عليكي .
ادخلي قيسي ده وحسيت من هنا أنه متهم 
بيا وعايز شكلي يكون حلو واخترت اللبس ودفعت الفلوس وبعد ما خرجت لقيت فاروق 
مضايق قولت ليه 
ياسمين 
اي يا فاروق مالك شكلك عامل ليه كده 
فاروق 
اظن من الاحترام ان ما ينفعش يكون معك راجل وانت اللي تفتحي شنطتك وتحاسبي
ياسمين 
هو انت كنت عايز انت اللي تدفع لي الهدوم انت عارف ان انا مش باقبل بكده
فاروق 
على الاقل كنت اديني انا الفلوس وادفعها ما ينفعش تخلي منظري وحش كده
ياسمين 
اه صحيح عندك حق معلش يا فاروق مش 
هتتكرر تاني اكيد وبعدها روحنا محل اكل 
ناكل وانا كنت علي طبيعتي معروف لو فيه 
فراخ هاكل ب ايدي 
فاروق 
حرام عليكي مافيش حد بيعمل كده خالص 
في شوكه وفيه سكينه 
ياسمين 
الله هو فيه اي يا فاروق انت كل حاجه 
عامل تتكلم عليها كده لبسي تصرفاتي اكلي 
اعملك اي يعني 
فاروق 
خالص خالص ولا حاجه اسكتي وكلي زي ما انتي 
عايزه 
.ياسمين 
بقولك اي قرب كده وبعدها حطيت الفلوس 
في جيب فاروق 
فاروق 
اي ده انتي بتعملي اي فيه حد يعمل كده برضه 
عالاساس الناس كده مش خدت بالها 
ياسمين 
علشان مدفعش انا وفي الاخر تضايق خالص 
بقي هههههههههههه وفضلت اكل وروحت 
البيت وبعدها قولت لخالتي انا عايزه موبيل 
الخاله 
عنيا بس كده بكره فاروق يجيب ليكي احلي 
موبيل 
ياسمين 
اه وتنزل عليه الواتس والفيس وكل حاجه 
الخاله 
ما ترد علي بنت خالتك يا فاروق مش سامع 
عامله تكلمك 
فاروق 
مش انتي بتردي وبتقولي حاضر اكيد مش 
هقولك لا علي حاجه يعني 
ياسمين 
هو فيه اي يا فاروق حاسه انك مش عايز 
تتكلم معايا ليه كده وكلامك معايا بالقطارن
فاروق 
انا عايز أنام بعد اذنكم ودخل فاروق الاوضه 
وانا قولت لخالتي
ياسمين 
ده اللي بيحبني وعايز يتجوزني يا خالتي ده 
مش طايق اسمي اصلا 
الام 
يابنتي معلش أصله أصله اه المشروع 
اللي نفسه فيه واخد كل تفكيرو 
ياسمين 
منا قولت ليكي هدي الفلوس كلها اللي هو 
عايزها بس يحن عليا حتي بكلمه حلوه 
هههههههههههه 
الام 
اصبري انا داخله اشوفه مالو ودخلت خالتي 
وسمعت فاروق بيكلم بسمه البنت اللي هو 
بيحبها وبيقولها 
فاروق 
اعمل اي انتي وحشاني اوي ولازم اشوفك 
بكره ضروري 
الام 
ياااااااااالهوي عليا وعلي سنيني السودا 
حرام عليك يا ابني انت ليه بتعمل فيا كده 
وبعدها انا دخلت وقولت 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent