رواية جوازي من الانسة حنفي الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

  رواية جوازي من الانسة حنفي الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

 رواية جوازي من الانسة حنفي الفصل الثاني 

ياسمين 
اي يا خالتي مالك عملت ليها اي يا فاروق 
حصل اي يا جماعه ما حد يرد عليا الله 
فاروق 
اخرجي برا لو سمحت يا ياسمين عايز ماما 
دقيقه واحده معلش وسعتها حسيت أن مكسوفه اوي وخرجت وهو اتكلم معاه أمه 
وقال 
فاروق 
حرام عليكي يا امي اللي بتعملي فيا ده انتي 
مش شيفاه شكلها عامل ازاي اتجوز مين مش 
عارف احبها والله اعمل اي في نفسي 
الام 
محدش قالك حبها يا اخويا انت عمرك كنت 
شوفت انا وابوك بتحب بعض اتجوز وخالص 
يابني البت معاها فلوس كتير اوي
تخيل كده هتكون عامل ازاي لو اتجوزت ياسمين
فاروق 
تغور فلوسها قدام طريقتها ولبسها وشكلها 
حرام عليكي انا بقرق اقعد معاها ٥دقايق 
اتجوزها ازاي يعني 
الام 
اه يا قلبي انا عارفه أن موتي علي ايدك 
حرام عليك يابني احنا طول عمرنا مش لاقين 
عيشه حلوه منه لله أبوك بقي حاول يابني 
تحبها والنبي وبعدها سبته وخرجت وانا كنت 
في اوضتي مخنوقه اه بس عامل اكل فاكهه
وبعدها لقيت فاروق بيبخبط عالباب وبيقولي 
فاروق 
ممكن ادخل اي ده يابنتي هو مافيش طبق 
تحطي في الاكل 
ياسمين 
اكل اي دي فاكهه وبعدين قول انت عايز 
اي بسرعه عايزه أنام 
فاروق 
مش عايزك تزعلي مني لو زعلتك في يوم 
من الايام وانا كنت باكل مانجا بس مش 
بسكينه ولكم أن تتخيلوا المنظر فاروق 
حرام عليكي يابنتي طيب حطي فوطه علي 
رجلك طلما مكسله تجيبي طبق انا قائم 
أنام جهزي نفسك بكره باذن الله اوديكي 
الكليه 
ياسمين 
هههههههههههه شكرا يا فاروق كنت 
عارفه انك هتخاف عليا امشي لوحدي هههههههههههه
فاروق 
تصبحي علي خير وخرج من الأوضه وانا كنت 
فرحانه اوي وصحيت تاني يوم وحطيت مكياج 
وخرجت ولقيت خالتي بتقولي 
خالتي 
الله اكبر ربنا يحرصك من العين قمر طول 
عمرك يابت وبعدها بص ليها فاروق وقال 
بصوت واطي وقال 
فاروق 
والله هتتحسبي علي الكدب ده دي شكلها 
مرعب صباح الخير يا ياسمين يلا بينا 
ياسمين 
خالتي انا كنت عايزه اجيب عربيه احسن من 
الموصلات رايك اي 
الخاله 
عين العقل يا حبيبتي طبعا ومين يعلمك السواقه 
ياسمين 
لا مينفعش يكون معايا راجل وانا اسوق 
دي هتكون بتاعت فاروق وهو كده كده 
هوديني ويجبني في كل مكان 
الخاله 
يا حبيبتي يا بنت اختي ربنا يخليكي علي طيبه 
قلبك دي شايف يا فاروق بنت خالتك وحبيتك 
ها بتقول اي 
ياسمين 
بس بقي يا خالتو بتكثف الله وبعدها نزلنا 
وروحت الكليه وهو راح شغله وبليل رجعنا
وكانت خالتو عملت الاكل وبعدين قاعده 
كلنا سوا وانا دخلت اوضتي وشويه ولقيت 
خالتو عامله تزغرط 
الخاله
الف الف مبروك يا ياسمين فاروق طلب ايدك 
مني مش انا زي امك برضه يا حبيبتي
ياسمين 
انتي بتقولي اي انا هيغم عليا من الفرحه 
طبق رز باللبن بالله عليكي علشان اعرف 
اركز معاكي 
الخاله 
بقولك اي رز باللبن اي تعالي تعالي وخرجت 
وانا مكسوفه اوي 
فاروق 
انتي مال وشك عامل ليه كده 
ياسمين 
من الفرحه اصل لما بفرح مش بقدر اسيطر 
علي وشي المهم الكلام ده بجد انت بتحبني 
وعايز تتجوظني
فاروق 
اتجوظك اه عايز اتجوظك بس ممكن بالله عليكي تغيري طريقه كلامك دي شويه 
.
ياسمين 
أنا من ايدك دي ل ايدك دي اعمل فيا 
ما بدالك كانك لقيت شنطه مرميه في الشارع 
ومن حقك التصرف فيها 
فاروق 
تمام هنعمل خطوبه دلوقتي لحد ما تخلصي 
بس دراسه 
ياسمين 
انت بتقول اي لا طبعا ظط في الجامعه مش 
رايحه تاني انا عايزه اتجوزك 
الام 
عين العقل يا قلب خالتك يعني اللي دراسو 
خدو اي 
ياسمين 
اي رايك الفرح يكون الخميس الجاي اي رايك 
يا خالتي 
فاروق 
هو سلق بيض يابنتي مش في تجهيزات 
وكل حاجه وبعدين بقي انا مش ناوي 
اعيش في الشقه دي لازم بتاع سنه كده 
عقبال ما اشوف الشقه اللي هسكن فيها 
عامله ازاي 
ياسمين 
اههههخ اههههخ 
فاروق 
اي مالك انتي مالك يا بنتي هو انا ناقص رعب 
حرام عليكي فيه حد بيضحك كده 
ياسمين 
انت تؤمر بس والشقه اللي انت 
عايزها تكون جاهزه في يومين والله 
وفعلا علشان معايا فلوس كتير 
جبت احلي شقه واحلي عفش وجه يوم أننا 
نختار الفستان 
فاروق 
اخرجي قدامي يابنتي حرام عليك اي الفساتين
العره دي انتي مش عايزه ليه يكون 
شكلك حلو 
ياسمين 
بقولك اي اظن المفروض ده فرحي تخليني 
اللبس فيه اللي انا عايزه اي ده خالتي اي 
يا خالتي تعالي تعالي احنا هنا 
فاروق 
والله العظيم انا مش عارف اي العقاب 
اللي عملته في حياتي علشان خاطر ربنا 
يعمل فيا كده ارحمني مافيش بنت بتتكلم بالصوت ده وبعدها كانت الصدمه لما لقيت 
بنت في منتهي الجمال بتقول ل فاروق 
الف الف مبروك يا عريس بصراحه يا زين 
ما اخترت حد شبهك بالظبط 
فاروق 
مين .......

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent