رواية ماسة الادهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم هند علي

الصفحة الرئيسية

     رواية ماسة الادهم الفصل الثالث عشر بقلم هند علي

رواية ماسة الادهم الفصل الثالث عشر 

 اللهم اني استغفرك يا عالم الغيب والشهادة 
من كل ذنب اتيته في ضياء النهار وسواد الليل 
وفي ملٱ وخلاء وسر وعلاتيه يا حليم ..
"اللهم اغفر لي ذنبي مغفره انسي بها كل شي سواك،
وهب لي تقواك واجعلني من يحبك ❤️ 
عند هنا في المنزل 
دخل زين البيت وهو مش قادر 
هنا وهي خارجه من المطبخ 
هنا ...زين انتي جيت وشهقت ها ايه ده مالو وشك جريت عليه وبتلمس وشه 
زين ..اه وشي يا غبيه  اه يا وشي انا مش شايف حاجه  وزين كان سند علي  اتنين من الرجاله   علشان يادخل جوه وبعدين هنا شكرا الرجاله ومسكت زين وصلتو لصاله  
هنا ...هههههه حلوه الخريطه ده تعالي يا ضنايا 😂😂
براحه يمين اه يلا اقعد وزقتو وقعد علي الانتريه اه ضهري يا غبيه 
هنا ...اسف ما انتي تقيل استنا اجيبلك تلج 
ورحت هنا تجيب تلج وحطت علي وجه زين 
زين ...اه برحه 
هنا .. معلش احكيلي مين عمل فيك كده ورسم علي وشك خريطه هههه
زين ..بنت غبيه هي اللي عملت كده 
هنا بصدمه... تعمل فيك كده يا قدره امال العضلات ده ايه نفخ (اه نفخ يا اختي 🤣🤣🤣)
زين ..اصبري اكمل وهي تقدر تعمل حاجه هي صوته  ولما الناس عليه ومشفتش قدامي وحكي لهنا كل حاجه حصلت 
هنا ..ههههه مش قاده يا قدره وحولت تكتم ضحكتها لاني زين بصلها بنظره  اخرستها انفجرت هنا في الضحك يا عم انتي بتبصلي قال يعني هتخوفني ده انتي مش قادر تفتح عينك 😂😂😂اجري يا عماد  بدل ما يحصلك حاجه 
وجريت هنا الي غرفتها زين هنا انتي يا بت 
هنا فتحت الباب نص فتحه ايه عوز ايه 
زين ...انتي مش وراكي محاضره ها 
هنا ... ها لا أصل اصل اه المحاضره اتلغت 
زين بشك ..اممم ماشي انا هخش استريح 
هنا... اوف الحمد لله كان هينفخني لو عرف اللي حصل
فلاش باك
دخلت هنا ومنه الدرج وتصدمو بوجود المعيد الجديد جوه 
المعيد ..ايه اللي اخركم ها اطلعوا باره انتي وهي 
منه ..انا اسف يا دكتور مش هتكرر تاني
الدكتور ..باره انتي وهي ومحدش يدخل بعد ما ادخل وجه كلمه واي حد هيدخل من بعدي مش هايحضر محاضره مفهوم  
باره 
هنا .. شوحت بايدها يا عم هو يعني لما احضر هخد حلوه يا عم اقعد علي حيلك 
منه ..نهارك الاسود اسكتي
المدرج كله ضحك علي كلم هنا للدكتور الجديد 
مما ازداد غضب الدكتور 
الدكتور قرب من هنا وقال هاتي الكرنيه بتاعك ومتحضريش تاني اي محضره 
هنا بصت في الساعه وقالت ...من دلوقتي المحاضره ابتدأ وحضرتك دخل بدري واحنا جاين بادري وانتي اللي منعتنا ندخل فا العيب منك 
وثانيا ..انا مش هديك الكرنيه بتاعي واعمل اللي انتي عوزه 
الدكتور بغضب ..باره وهستناكي في اوضه العميد بعد ما اخلص 
مشيت هنا وكل مصدوم من جرأتها كلهم عارفين هنا أنها شخصيه قويه بس مش لدرجه ده ممكن  تتفصل أو تتمتع من دخول الامتحان 
دخل الدكتور وقفل الباب في وجه هنا 
منه موجه كلمها لهنا ...نهار اسود ده ممكن ترفدي 
بلعت هنا ريقها ... احم خالص بقا متخوفنيش بقولك كده كده ميعرفش اسمينا يلا نمشي ولما يجي وقت محاضرات نعمل اي حاجه وندخل 
منه ...بس يا هنا 
هنا... بلا بس بلا بطيخ انا جعانه يلا 
منه بصدمه ... ايه وليكي نفس انك تاكلي بعد اللي عملتي ده 
هنا هزت اكتفها اللامبالاة ...عادي يلا جعانه 
وشدت ايد منه ومشيو فطرو ومشيت 
باك 
هنا ..ده بابا أو زين عرفو هيعلقوني من قفايه ويخلوني عبره استرها يا رب انا كان لزم اتزفت واطول لساني _____
___________ روايه.. ماسه الادهم 
بقلم ..هند على 
في القسم الشرطه 
كان ادهم جالس علي المكتب بيدرس القضيه دخل ياسين بغضب 
ادهم ..انتي ازاي تدخل كده 
ياسين ..ادهم انا نبهتك اني متجيش جانب ماسه ولاكن لا قوليلي عملتيها ايه ها 
ادهم برفع حاجب ... امم وانتي مالك ده حياتي انا و اتصرف فيها بطرقتي 
ياسين ... صدقني لو حصل حاجه لبنت ده صدقني من اللي اليوم اللي تفكر فيه تعمل حاجه ممكن تضرها صداقتنا هتنتهي  
ادهم ...اممم وانتي مضيق  ليه ها ده ولا اول واخر حد انتقم من ولا زعلان علشان صحبت البرنسيسه حبيتك 
ياسين ...ادهم التزم حدودك اولا انت لما بتنتقم من حد بيبقا راجل لراجل انا ده ست وثانيا متجبش سيره رهف ماشي وثالثا مش ادهم اللي ينتقم من وحده ست وانتي عوز تفهمني انك ينتقم علشان اهانتك ها ادهم فوق يا صحبي قبل فوات الاوان 
مش انتي اللي تاذي وحده ست 
ادهم ...انا  سبتك  تقول اللي انتي عوزه بمزاجي ده اولا ثانيا وده المهم  مين قالك اني هنتقم بعكس ده أنا هعذبها هخليها تتمنه العذاب بألوانه وبعدين مش تباركلي مش هنخطب انا وهي 
ياسين اتصدم ...نعم وده ازاي بقا هي وفقت 
ادهم ..هههه لزم توافق 
ورح قعد علي المكتب واعطه لياسين ملف خد رجعو علشان العمليه هتنفذ بعد بكره لاني المعاد اتاجل مش انهارده 
مشي ياسين بغضب من صديقه _____ 
_____________ روايه.. ماسه الادهم 
بقلم ..هند على 
رهف دخلت المنزل وبتبكي 
ودخلت الغرفه كلكم كدابين خاينين اه ليه كده يا رب ليه كل لما اتعلق بحد يخذلني اه وقعدت تبكي 
وتلفونها بيرن وبصت علي شاشه تلفون لقتو ياسين 
فصلت الخط ورن كتير ولكن لا رد بتفصل واخر ما زهقت قفلت فونها وقعدت ضمت رجليه علي صدرها وقعدت تبكي 
رهف .. بابا انا محتاجلك يا بابا محتاجه حضنك سبتني ليه يا بابا لوحدي محدش بيسال فيه وكلهم بيخذلوني يا اما بيبعدو عني لاني صعب في اتعامل 
مش ذنبي اني مش بثق في حد بسرعه ويوم ما حسيت بالأمان لاسف خذلني واخدت صورت ولدها وحضنتو ليه يا بابا سبتني لوحدي ومسحت دمعها بجمود وقالت محدش يستاهل دمعي تنزل علشان
حد وكان لزم اعمل كده علشان خاطر صديقتي عمري 
وهقف في ضهره وسندها تخلص من الوحش ده 
اللي اسمو ادهم وده وعد مني وعد من رهف 
___________ روايه.. ماسه الادهم 
بقلم ..هند على 
عند مازن في الدرس 
كل الطلبه قعدين ومركزين في الشرح وبعد ما خلصو 
يونس ...اخيرا خالصنا ده استاذ ممل  اه ظهري انا تعبت يلا نروح ناكل اي حاجه انا جعت 
مازن .. هو ده اللي انتي فالح فيه اكل اكل عمل زي رحمه 
يونس ...ده اختك ده عسل وبتفهم عنك ده عليها شويت اكل انما ايه لوز اللوز 
مازن ... اعمل حسابك انك بتكلم علي اختي 
يونس ...يا عم اقعد ده عسل ده لو انا كبير شويه كنت اتجوزتها 
مازن ..يونس احترم نفسك تجوز مين يا اخ انتي 
يونس ...هجوز اختك
مازن... يونننسسس 
يونس... ايه عرفنا اني اسمي يونس خالص يا عم يلا نمشي 
ومشيو وهما  ماشيين بنت جريت عليهم استخبت خلف مازن 
... س ساعدني بالله عليكم ساعدوني و_

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent