رواية أحببت طفلة الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة شروق مصطفي

الصفحة الرئيسية

 رواية أحببت طفلة بقلم الكاتبة شروق مصطفي 



رواية أحببت طفلة الفصل التاسع 9

في بقي البيت والكل عمال يرقص ويزغرط والامهات بقي كانوا مشغولين وعمالين يلفوا حوالين نفسهم
ريماس :هي فتون كلمتك يابت
غرام:ايوه الطياره من اميريكا للقاهره ٧سعات
ريماس:طيب ماشي
ريتاج:فتون كلمتكم
كرما : ايوه كلمناها.
خالد :بنتك بقيت سيده اعمال قد الدنيا ياسيدي
شهاب:خمسه يسطا مالك ديه فتون ايه الجديد يعني
احمد :اتوكسوا البنات جوه بيجهزوا يلا نجهز
آلامهات :استنواااااا تعالوا هاتولنا الطلبات ديه
أحمد:هخلع انا
شهاب:معلش
خالد: عليا الطلاق ابدا
طه :طب س سس.سلام
والكل خلع
آلامهات :آندال
وبعد مرور النهار بسرعه جدااا في الفرح بقي
ملك :ينهار ابيض مش عايزه اتجوز انا عايز اهرب يا فوزي
خلود:وانا والله يافواز اكتر منكك
غرام:وسع القمر جه القمر وصل انا جايه اغظكم نفر نفر مش من باريس انا من السلام انة اصلا قمر خطر علي البشر 🌚❤️
خلود: يختي اتوكسييي اااععع فين البت آيات الكلب هي الي معاها طقم الالماس بتاعي
غرام:بتلبس وجايه جدعان في خبر حلو
خلود:ايه هو
غرام:انا بقيت ١٥٣سم اعععع 😹😳
ملك:كل ده علشان طولتي سم واحد واصلا مش باين عليكي ياموكوسه
غرام :بجد 🙂
خلود:ايوه بجد في مكان تاني في أميريكا
بنت علي وجها علامه الجد ولبسها كله اسود في اسود لتجلس علي مكتبها الخاص وتتصل بالسكرتيره
وتقول نغم ابعتيلي الورق حالا
نغم :تمام يا فندم
وديه كانت فتون
فتون :الو الو ياريتاچ
ريتاچ:انتي فين يابنت الجزمه
فتون : انا لسه في أميريكا
ريتاچ:ليه انتي مش جايه الفرح
فتون :معرفتش اجي الشغل كتير هنا .وصوت الباب خبط
فتون :ادخل
ريتاج:الله يرحم لما كنا نفتح عليكي باب الحمام يبت
فتون ضحكت وقالت. :طب سلام يا امي دلوقتي
ريتاج: سلام ده انتي عيله بومه وقفلت السكه في وشها
فتون :جبتي الورق الي طلبته منك
نغم :ايوه جبته
فتون :طيب سبيه واخرجي
نغم : حاضر بس كنان بيك بره
فتون :دخليه
نغم :طيب حاضر
كنان خبط الباب وقال بيصير ادخل فتون خانم
فتون: إيه كنان بيك
كنان: اوه ماشاالله حليانه كتير اليوم
فتون :مرسي كنان بيك خير
كنان :خير بدي احكي معك بس مابيصير بالمكتب ممكن بعد مداومه عملك
فتون :كنان بيك هي الشركه خاصه فيني يعني بيصير اطلع واروح وين مابدي ب اي. وقت لكن انا مابهمل شغلي لهيك بعد عملي بدك شئ مني
طردته بالطريقة,😹🙆
كنان. :طيب يا خانوم بدي روح هلأ وبعدين برچع
فتون: ما اعتقد انك بترچع لاني راح سافر مصر ونغم راح تكون المديره بهي الشركه بعدي لاني راح قيم هنيك لآخر عمري
كنان : والله وليش ما قولتي شئ
فتون:هادا الشئ بيخصني إلي ما بعتقد بيخص شخص تاني وهلأ شرفت كنان بيك مع السلامه وحطت رجل علي رجل وفتحت الملف ومسكت مج النسكافيه في إيديها التانيه لأنها عارفه موضوع كل مره وانه بيحبها وكده بس هي بتحب كريم وكمان عارفه ان نغم بتحبه
وعند الفرح بقي حصل حاجه مش ممكن تتخيلوها كانت ملك عماله تجري وتتنطت كأنها في جنينه أهلها والقاعه كلها كانت مستغربه من الهبله ديه والبنات ماتت ضحك منها
عبدالرحمن وقف علي ألاستيدچ ومسك المايك وقال بت ياملك
ملك :جوزي ده الي بينده صح
ايوه صح ده صوت جوزي حبيبي قره عيني
ملك: نعم
عبدالرحمن:يابنت الهبله انتي مفروض عروسه
ملك :بس عمو بيعمل الارجوز ده حلو استني بس
ونبي اتفرج وزقت بنت اصغر منها
كيان: مش تحسبي يا بت
ملك بصت كده واحولت وقالت انا بت ومعالم وشها اتحولت استغراب والكل كان مركز
كيان : ايوه انتي بت اومال ست
ملك :بت وست هي بتفرق اوي
كيان: أيوه طشبعا تفرق
ملك :بجد وقعدت ربعتلها وقالتلها اقعدي
كيان:اهو
ملك :بتحبي المصاصه
كيان: اه
ملك صفرت والجرسون جه
ملك :ونبي خد اتنين جنيه من البت غرام الي هناك ديه وهات اتنين مصاصات بطعم الفروله
كيان:مبحبش الفيوله (فروله)
ملك : الله انتي مبتعرفيش تقولي الراء
ملك :عمو عمو عمو ممكن تعمل فقره ب أسم كيان وملك وتلدغ نفسك في حرف الراء ونبي وقامت فجاه وقالت يابتاع الديچي ونبي شغل اغنيه وهقولها تاني مره انا بحبك وفيكي بموت وجريت علي عبدالرحمن وحضنته
عبدالرحمن:مش قادر من الضحك
هو انتوا فكرين اني هنكد عليهم في اليوم الجميل ده لاء وربنا ابدا انا باجي اكتب حاجه حزينه بعيط اروح قلباها هزار 😹🙆
ملك: بحبك يا ابو كيان المستقبلي
كيان:علي فكيه(فكره) انتي نستيني يلا البحي(بحر) مالح والدنيا مصالح هات ياعموا المصاصتنين ليا
ملك:اشبعي بيهم جوزي حبيبي هيجبلي علبه صح يا عبدو
عبدالرحمن:صح ياقلب عبدو
نيجي نروح لخلود كانت قاعده مش عتئه الاكل
أوس :يخربيتك يخربيتك هتكلينا بعدين
خلود:هتبصلي في اللقمه الي بنطفحها يا بوص هات اتنين ببسي نبلع هنا
اوس :لاء انا مش قادر اشرب حاجه
خلود :حيلك حيلك مين قالك أساساً ان البيسي ليك ده ليه انا واخد مقلب في نفسك ولا ايه
اوس :يارب الصبررر
غرام:صهيب تيجي معايا نقف بره شويه
صهيب : لاء مش قادر
غرام:طيب انا هخرج ماشي
صهيب :لاء
غرام:انا صدعت
صهيب :هتخرجي يبقي هتروحي
غرام:بقولك ايه انت يدوب اعترفت بحبك وانا أساساً لسه مقبلتهوش يعني مفيش ارتباط
صهيب :بتفكري بقالك سنتين من ساعه المستشفي
غرام: ايوه عادي
صهيب:وربنا عيله بومه مفيش خروج اترزعي
غرام:احنا نزع الجمهور فلاش باك وهما يقولوا اوفق في الكومنتات ولا نبهدل بعض لحد البارت الخمستاشر
صهيب : ماشي ديچي ارزع فلاش باك علي الشاشه
فلاش
شمس :هتقعد اسبوعين في المستشفي
وبعد مرور أسبوع
تليفون صهيب رن
صهيب:الو
شمس :الحق غرام صحيت وانت اول واحد اقوله تعالي بسرعه يلا
صهيب : ماشي ماشي جاي وقفل وراح في المستشفى
غرام:اه إءه إءه رأسي بتوجعني يخربيوتكم
صهيب:انتي كويسه
غرام:فين ابن ستين في سابعين ده وربنا لعضه
صهيب: تعضي مين
غرام :عدونه وانا كنت ناويه اخطفه واتجوزه
صهيب:اعدلي في الكلام طب
غرام:ليه يعني
صهيب بعصبية:علشان بحبك
غرام بصدمه وفرحه في نفس الوقت:قول وربنا وانا كمان... وفكرت وقالت بسبيه انا في المستشفي وحياه مها لجريك ورايا يا ابن ميرو ياعسل انت
غرام: وانا كمان زاي اخويا يا صهيب.
صهيب :اخوكي
غرام بخوف من عصبيته :طب بص اديني وقت افكر
صهيب: ماشي قد ايه مثلا
غرام : علي حسب بقي
باك
الجمهور يحكم في الكومنتات ياجدعان ولو ملقتش انهم يتجوزوا ونخلص هعمل بقي تحديات مابنهم طول الباراتات الجايه زاي مثلا انهم يلعبوا العاب علشان غرام توافق علي الحب ده وهطول في قصه فتون وكريم شوفوا انتوا عايزين ايه وانا معاكم
مها :بنتي مش غلطانه هي ليها حق
غرام:قولي يامها
مها :انا ارمله عادي ممكن تتجوزني انا علي الاقل اقمر منها ودمي عثل والله
صهيب وطي عليها وقال في ودنها تساعديني أنها تعترف بحبها ومش هفتن عليكي واقول علي الاندومي والمصاصات ووطي علي غرام وقال
لو معترفتيش بحبك ليا هقول لمها علي الاندومي الي بيتعمل عند عمي فتحي تحت
غرام:طب اعملها كده وربنا مهعترف سعاتها بقي وهرفض الجوازه يا ابن مرمر القمره
مرام :تسلمي ياقمر
صهيب:تهديد علني
غرام: اه
خلود وهي بتاكل
مالكم اجدعان الفرح قلب تحديات كده ليه انا صدعت ارنوبي خليك انت بقي كمل وانا هروح هموت وانام مش قادره وربنا
اوس : وحيات خلتك
خلود:عندك خالتي اهو جرب بقي
أوس:ربنا علي الظالم والمفتري ياشيخة
والقاعه كلها كانت مستغربه من العيله الهبله ديه
خلود:سوري بقي ياجدعان اصلي بصدع افرحوا مكاني موجودة سلام وركبت العربيه ومشيت واصلا عربيه اوس وكمان سرقت المفاتيح مقلتلهوش يعني عليك يا اوس ياحبيبي 😹😹😹🙆🙆🙆🙆
ملك :بودي نمشي
عبدالرحمن:يلا نمشي وقال معلش بقي ياجدعان امي عندكم اهي وكمان مراتت اعمامي وهوما امهاتي التانيه هيسلوكوا متخفوش وكمان بنت عمي السنجل الوحيدة بركولها بقيت مهندسه ديكور هبله أد الدنيا سلام من اهل الكيرام يلا يالوكا
ملك : يلا ياقلب لوكا وجوزي وجوزي وجوزي حبيبي اهو اجدعاااان انا اتجوزت انا اتجوزت اتجوزت لولولولولولي واديها ياريس وهي خارجه بقي وعماله تتنطت وقعت رجليها اتكسرت 😹😹😹😹😹😹😹
يلهويييي العين فلقت الحجر
ملك: يخربيوتكم ملحقتش افرح ياولاد الجزمه 🙂
عبدالرحمن:مش عارف اضحك ولا عارف ازعل علشان الليله باظطت بس همووت مش قادر وقع فطسان علي نفسه من الضحك وجه يقوم رجليه اتلوت وقع جنب ملك
عبدالرحمن:ملحقتش ازعل يا ولاد الجزمه😹
غرام :الحقوني بموت وفجأة وهي ماشيه وقعت علي دراعها
كارما :عزمتي فرح وارتحتي ياختي
فرح :يخربيوتكم عيالكم قمر حتي وهما متكسرين النور اتقطع وحصلت حريقه في القاعه 😹
ريماس. :اجري يا كارما
ريتاج:يارب تولعي يافرح الكلب انتي
والكل جري وعبد الرحمن وملك كمان قاموا جريوا من الخضه في المستشفي كلها كانت ميته علي منظر عبدالرحمن وملك وهما داخلين وباين جدا انهم عريس وعروسسه
ملك :هاتولي كيان انا عوزاها حق البت الغبانه ده وربنا قعدت ادقيها فجأة طلع علي دماغ الي خلفوني
كيان:انا هنا اهو
ملك : انتي جيتي
كيان ،:انا ضعت اساسا والولايا مها القمر ديه هي الي لقتني وجبتني وهبات معاكم وبكره هتوديني عند امي وهي بره بتكلمها
ملك :اه شوفتي يختي الي حصلي
كيان:احسن بنت حلال وتستاهلي
ملك :انتي عندك كام سنه
كيان :انا عندي ٣سنين ايه مش عجباكي
ملك :عبدو هو انا سمعت صح
عبدالرحمن:احلفي
كيان: والله ياقمر مش مصدقني
عبدالرحمن:انا قمر بجد
كيان : ده انت موووز كده ايه حله الحلويات الي بنت المحظوظه الي انت متجوزها وقعت فيها ديه مكنتش تستهلك مش لو كنا اتقبلنا كان القدر له راي تاني يلا الهي يارب تتطلق وتيجي تتجوزني واغظها واقولها جوزي حبيبي وهو واحنا علي الاستيدچ ياروح قلبيييي انت
ملك :مش قادره استوعب كل الي هي قلته ده
كيان:من أمتي الاطفال بتفهم
عبدالرحمن ضحكته سمعت المستشفي كلها حرفيا
كيان:يخلاثي عليه وعلي حلوته دوب قلبي ده ياناث
ملك :احترمي نفسك يابت
كيان:العيب مش عليكي العيب عليا الي انا سبتهولك يا خطافه الرجاله يا حلوفه بودي ممكن اجي آبات معاك انهارده
عبدالرحمن:اه
ملك :هو الي اه
كيان:ياعيله يا سوده سيبي الراجل عايز يخدني انتي مالك لحول الله يارب ناس تخاف متختشيش
ملك:طلعوها بره
كيان :خارجه ده انتي عامله زاي الضفادع ساحبه الاكسچين انا مش عارفه انت عملت كده ليه في نفسك واتجوزتها ديه شبه الخراتيت
ملك: اطلعي يابنت ال. قلعت الشبشب ايوه ملك حضرت فراحها بشبشب 😹🙆 هي أساس نسيت تلبس الكوتش
كيان: وكمان شحاته بتتكلم جود باي ياقمر انشأالله اشوفك مطلق واجي اتجوزك انت مش فارقه 🌚💙
عبدالرحمن:الشرع حلل اربعه
ملك :طب اعملها يابن كارما كده
عبدالرحمن:اول عروسين اشوفهم باشكل ده ليله الدخله
ملك : اه ياخويا اتوكس
عبدالرحمن:اكتر من الوكسه الي انا فيها ديه مقدرش
ملك :خدني ياخويا في حضنك اهو الراجل جاب الجبس
عبدالرحمن:حيلك حيلك انت هتعمل ايه
الدكتور:هجبسلها رجلها
عبدالرحمن:الي تحبسلها رجلها هو بيب بيب يلا نظيط ولا ايه خلي ممرضه أو دكتوره هي الي تيجي تجبسها تعالا جبسني انا
الدكتور:طيب ماشي وفعلا ابتدي يجبسله رجله
ملك:شوفتي يا صفره بيخاف عليا بيغير عليا اقعدي بقي
كيان :ده من الانسانيه علؤ فكره ياعديمه الحسحسه
ملك بغيظ:بومه بتعرف تقلب الطرابيزه
كيان :سمعتك يا سوده
ملك :يارب نخلص ودخلت الممرضه وملك رفعت الفستان
كيان:بشهق انتي رجليكي ابيض مني
ملك:مهو علشان بشرتي ابيض من بشرتك
كيان :ده ظلم ده ظلم بودي انت بيفرق معاك المظاهر علي فكره انا عيوني زرق وهي اخضر الازرق احلي
عبدالرحمن:انا بحب الاخضر لون الطبيعية
ملك طلعت لسانها بفرحه
كيان:مهو الازرق بردو.لون السما والبحر طبيعه
عبدالرحمن:الاخضر لون الطبيعه الأساسية وانا بحب لون عيونها الاحضر الزيتوني ده
كيان :انا هبات مع غرام اولع بيها كتك نيله عليها وعليك اتفوا علي الرجاله كلها
الممرضه فضلت تضحك عليهم
وكانت عماله تسبل لعبد الرحمن
ملك راحت ضربتها في بطنها هي اصلا قصيره
ملك: معلش كنت بمرجح رجلي سوري مكنش قصدي يلا يابودي
ممرضه :طب انتوا الاتنين هتخرجوا ازاي
عبدالرحمن: انا بحبها وهي بتحبني وبنسند بعض ملكيش فيه انتي يا سوده قال سوده بصوت واطي
ملك بصتله بحب انه بيحبها حتي كيان زعلها علشانها وكمان الممرضه
وفي صباح يوم جديد بقي
كريم :ايه انت بتقول ايه وكان سايق العربيه فجأة طخ عمل حادثه والخبر وصل لفتون لانها مرقباه
وعارفه كل تحركاته كريم فعلت بقي شخص سئ جدا كل يوم سهر مع بنت شكل واهمل عمله وبقي باد بوي عايزين تفهموا قصتهم استنوا بقي البارت العاشر اه معلش انا نسيت اكتلكم ايه هي كانت خطه اللواه وعماد وايات وآسر وصهيب الي عملوها علشان المخدرات
يتبع الفصل العاشر10: اضغط هنا الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "احببت طفلة " اضغط على أسم الرواية

رواية أحببت طفلة الفصل التاسع 9  بقلم الكاتبة شروق مصطفي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent