رواية أحببت طفلة الفصل العاشر 10بقلم الكاتبة شروق مصطفي

الصفحة الرئيسية

 رواية أحببت طفلة بقلم الكاتبة شروق مصطفي 



رواية أحببت طفلة الفصل العاشر 10

فلاش باك
عماد : مش انتوا بتقولوا ايات ديه هكر
صهيب :ايوه
عماد:جتلي فكره هي اكيد حلوه
اسر :نعم متظبط
صهيب:البت صارووخ
أسر:صهيب لم نفسك
عماد:بس احنا هندخلها جاسوسه وسطيهم
أسر : لاء
صهيب :نشوف اللوه
عماد:ماشي
في المكتب
اللوه:مين ده
صهيب:الدكتور الي بيساعدني في الجامعه عنده فكره جهنميه
اللوه :سمعني
عماد:انا سمعت عن ايات اكبر هكر الداخلية بما انها هكر ممكن نضرب بيها عصفورين بحجر اولا هتكون جاسوسه وتنقل المعلومات وهتوصل الكميرات بتاعتهم عندنا بحيث اننا بنتعابعهم وهتحط اجهزه شبه خفيه تسنط وهتعطل الكميرات بتاعتهم علشان صهيب وأسر هيروحوا الڤلا قبل تسليم العمليه بيوم علشان اي ورق يواديهم في داهيه يكون ماعانا وايه هتسهيهم
اللوه :انت فينك من زمان ماشي نادولي ايات
وفعلا اتعقدت المهمه وتمت فعلا
باك
كريم :ااااه طخ العربيه اتشقلبت بيه وقع في وادي
مجهول:الوا يا فتون هانم
فتون: فيه اخبار جديده عن كريم
مجهول : استاذ أستاذ كريم عمل حادثه كبيره ووقع في وادي
فتون بصدمه : ايه انت بتقول ايه
مجهول :زاي مبقولك والشرطه وأهله متجمعين مش لقين الجثه.
فتون بصدمه:جج جثث جثه اييي لاء لاء لاء كريم كريم مش. مش ممكن يموت طب طب انا جايه جايه وطلبت الطياره الهيليكوبتر بتاعتها وظرف ساعه ونص كانت في القاهره
فتون : تبعتلي العنوان بسرعه وفعلا مجهول بعتلها العنوان وراحه لقيت صحبها واهلها متجمعين اخيرا شافتهم بعد مرور سنتين
فتون :أمي وانهارت من العياط
محدش خد باله منها غير غرام
غرام:فتون فتون وجريت عليها حضنتها
فتون وهي بتحضن غرام ونسيت انها زعلانه منها
فتون :ككريمم كريم فين هو كويس مش كده صح
غرام بعياط :كويس كويس انشأ الله كويس 😢
وقامت وحضنت ريتاچ بعد مرور ساعتين من البحث المتواصل أخيرا لقوا كريم وعملوله اسعافات أوليه لحسن الحظ كان عايش بس نبضه ضعيف وكان فيه كسور كتيره جدا وإتصاب في مكان حساس في الحمجمه
في غرفه العمليات
دكتور :عايز ثلاث اكياس دم P+بسرعه
الممرضه خرجت
فتون :طمنيني
الممرضه:وسعي احنا محتاجين دم فورا وراحت بس ملقتش غير كيس واحد في بنك الدم
الممرضه في حد هنا فصيله دمه p+
عبدالرحمن انا
الممرضه اتفضل معانا هنسحب منك كيس
في حد. تاني
فتون انا
الممرضه طب تمام اتفضلي معانا
واخدوا الدم والحمد لله بقي كويس
بعد مرور يومين بيفتح عينه كريم
فتون :كريم كريم انت كويس
كريم بعدم فهم :أنتي مين وكريم مين أه دماغي
فتون :نعم ياروح خالتك
كريم :أه دماغي مش قادر مصدع انا فين
فتون : يدكتور يدكتور
الدكتور:تمام اهو جاي
ودخل الاوضه
كريم :انا مين وفين ومين ديه
الدكتور:انت مش فاكر انت مين
كريم :لاء
الدكتور:امم طب مش فاكر اهلك حد من صحابك
كريم:لاء دماغي مصدعه اوي وجسمي بيوجعني
الدكتور:ممكت تخرجي هنكشف عليه
فتون :طب تمام وخرجت
بعد مرور عشر دقايق
الدكتور:الكسور الي في ضلوعه ابتدت تتحسن وجروح وشه وكدمات إيده ورجليه تمام بس هيقعد علي كرسي متحرك لمده شهرين كده عقبال م رجله وضلعوه تخف
فتون : تمام الحمد لله
الدكتور:بس في خبر وحش للاسف
فتون بقلق :ايه هو
الدكتور:فقد الذاكره مش عارف هو مين ولا. انتوا مين حتي
فتون :نعمم
في مكان أخر عند غرام ومها
غرام :لاء مش هاكل شربه خضار
مها: يابنتي علشان تخفي ممكن تكون كرونا
غرام:الكرونا اهون عليا من اني اعرف انك بتكلي إندومي ومنعاه عني لاء ومخبيه مصاصه ايه اكتر من كده
مها :يوه متقولنا سوري متقرفوناش في عيشتنا بقي الله
غرام:مش مسمحه وجرس الباب رن
غرام: اجري بزاعبيبك ديه شوفي مين الرخم الي بيخبط
مها:مين
صهيب:انا صهيب يا خالتوا
مها:ياقلب خالتك ادخل نوريتنا وشرفتنا وأنستنا
صهيب: يامهاااا الداخله ديه مش عليا
مها:عايزاك تقنع البومه الي جوه ديه تاكل الشربه
ظ: ماشي ادخلي اعملي قهوه وتعالي
مها:من عيوني
صهيب :ممكن ادخل
غرام: ادخل
صهيب :ترااااا
غرام: ياساتر يارب ايه الي جالك
صهيب:مقبوله منك انا جاي اصلا علشان اخد عبدالرحمن وملك ونروح المستشفي منا خدام ابوهم قولت اطمن عليكي وعرفت من مها انك عيانه يابطه
غرام:بس خلاص قريتك مش هاكل الشربه
صهيب:مراتي الي بتفهني أخلاثي ديه
غرام: لما تشوف افاك ابقي اقبل اني اتجوزك
صهيب بشوفه في انعكاس صوره المرايه وهتاكلي يلا هم اجمل شطوره شطوره معلقه كمان شطور اجمل كتكوت
غرام:خلاص بقي مش قادره بجد
صهيب:هخلاع قبل م مها تجيب القهوة وتشربهالي وهي اصلا بتبقي مستوتش وخرج جري
مها: القهوه
صهيب،:اشربيها وراحوا المستشفى لقوا فتون بتعيط
ملك:فيه ايه
صهيب :مالك يافتون
فتون :كريم فاق ومش فاكرنا خالص
يتبع الفصل الحادي عشر 11: اضغط هنا الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "احببت طفلة " اضغط على أسم الرواية

رواية أحببت طفلة الفصل العاشر 10بقلم الكاتبة شروق مصطفي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent