رواية أحببت مجهول الفصل الثاني 2 بقلم منال عباس

الصفحة الرئيسية

  رواية أحببت مجهول بقلم منال عباس 



رواية أحببت مجهول الفصل الثاني 2


 ماهى باستغراب من هذا وكيف يرانى  فتحت شيش البلكونه لتنظر للاسفل لم تجد أحد بالشارع فالوقت متأخر إعاقته بسرعه لتسمع صوت رساله .
مفيش داعى تخرجى البلكونه فى وقت زى دا وكمان بشعرك اتمنى يجى اليوم اللى تلبسي فيه الحجاب..
اتصلت ماهى على الرقم
المجهول : الوووو 
ماهى : مين حضرتك وشايفنى ازاى
المجهول : انا اقرب حد ليكى 
ماهى : لو سمحت قول انت مين أو ما تتصلش تانى برقمى
المجهول : اوعدك هتعرفي فى الوقت المناسب 
بس المهم لازم تتأكدى انى عمرى ما احب انى اضايقك خلى بالك من نفسك علشان نفسي.واغلق الخط
ماهى : مين دا وعايز منى ايه وشايفنى ازاى انا هتجنن
ظلت تفكر إلى أن نامت.
فى الصباح رن جرس المنبه .
قامت وأخذت شاور سريع وصلت فرضها.
وجدت والدتها ووالدها لازالوا نائمين
حضرت هى الافطار وذهبت لهم
طرقت الباب 
حسام : ادخلى يا حبيبه بابا
فتحت الباب ودخلت 
ماهى بغمزة اتأخرتوا ليه فى النوم مش هتبطلوا شقاوة
رحاب بضحك : بس يا قليله الادب
ماهى : الله هو انا قولت حاجه انا بس بطمن أن كان جاى ليا اخ فى الطريق ولا لأ 
حسام بضحك : يا بت اسكتى هتجننينا كفايه علينا انتى 
ماهى : هو انا قولت حاجه يا حوس
عموما يلا انت وروبي بسرعه الفطار جاهز من ايدين الشيف ماهى  
خرجوا لتناول وجبه الافطار
بعد الانتهاء ذهبت لترتدى ملابسها 
وارتدت الملابس وكانت تبدو كالملاك ووضعت القليل من مساحيق التجميل .
رن هاتفها برقم المجهول
ماهى : نعم حضرتك عايز ايه
المجهول : صباح السعاده على اجمل بنت في الدنيا
ماهى بزهق : وبعدين معاك عايز ايه
المجهول : عايزك تاخدى بالك من نفسك وما تركبيش تاكسي لوحدك 
الافضل تروحى انتى وصاحبتك واغلق الهاتف
ماهى كادت أن تجن كيف له أن يعلم هذا 
لا احد يعلم ذلك سوا ندى صديقتها
اتصلت على ندى
ندى : أيوة يا مصيبه جهزتى ولا لسه
ماهى جاهزة وهنزل حالا
ندى طيب انزلى انا هفوت عليكى بابا هيوصلنا للمستشفى قبل ما يروح الشغل دقائق ونكون عندك 
سلام يا حب
ماهى : سلام 
خرجت من حجرتها 
حسام (والدها ): ايه الشياكه دى كلها 
ماهى : أقل حاجه عندى سيبك من روبي وانا ..
قاطعتها رحاب يسيبه من مين يا مفعوصه دا انا الأصل
حسام : هههههههه هتغيري ولا ايه يا روبي
رحاب : اغير لا طبعا 
ماهى : اكيد يا روبي وااااثيييق من الفوز 
وضحك الجميع .. قبلت والديها وذهبت 
وجدت سيارة والد ندى ينتظرها..
عصام : اهلا يا ماهى اتفضلى يا بنتى 
ماهى : اهلا بحضرتك يا عمو 
ندى : وانا ايه هوا مفيش ازيك يا ندوش
ماهى : ازيك يا ندوووش 
ندى : أيوة كدا اتعدلى
عصام بضحك ربنا يسعدكم حبايبي
ذهبوا إلى المستشفى 
وغادرهم عصام للذهاب إلى عمله 
سمعت ماهى صوت رساله الحمد لله انك روحتى مع صاحبتك كدا اطمنت عليكى 
ندى : مالك يا ماهى سرحانه فى ايه 
ماهى : لا ابدا 
وصلوا للاستقبال وسألوا عن حجرة دكتور مازن 
وصلوا وجدوا العديد من الطلبه الكل فى انتظار زيارته 
حيث أمر الطبيب بعدم دخول أكثر من اثنين لمدة دقيقه حتى يتسنى للجميع رؤيته
انتظرت ماهى وندى حتى أتى دورهم 
ماهى وقلبها ينتفض : مش قادرة ادخل اشوفه وهو تعبان 
ندى : يالا يا بنتى دورنا كدا هنتأخر
دخلوا وجدوا فتاة رائعه الجمال جالسه بالقرب منه 
ماهى وندى ألقوا التحيه 
مازن : اهلا يا آنسه ماهى آهلا يا آنسه ندى 
ماهى بحزن : سلامتك دكتور مازن 
ندى : الف سلامه على حضرتك 
الفتاة (شيرويت ) اعذرونا مازن مش هيقدر يتكلم اكتر من كدا 
ماهى : اه طبعا احنا فاهمين 
ومدت يدها لتسلم عليه كى تغادر
مازن بصوت منخفض جدا خلى بالك من نفسك 
شعرت ماهى أن هذا الصوت ... ولكن كيف 
ثم سلمت عليه ندى وخرجوا
ندى : مالك يا ماهى 
ماهى : مش شايفه اللى كانت قعده معاه اكيد تبقي حبيبته
ندى : بس أنا شوفت نظرة عينيه ليكى 
ماهى : كله اوهام من يوم ما عرفته عمره ما قال اى حاجة تحسسنى بحبه 
انا اللى وهمت نفسي .
رن هاتف ماهى بصوت رساله 
فتحتها لتجدها من المجهول 
ليه الحزن دا كله وجعتى قلبي عليكى 
ندى : ساكته ليه يا ماهى
ماهى شوفى واعطتها الموبايل لتقرأ الرساله
ندى باستغراب : مين دا 
ماهى مش عارفه ونظرت حولها كى تبحث عنه ولكنها لم تجد أحد
ندى : تعالى نشوف الرقم على التروكولر
ماهى : صح فكرة 
وكتبوا الرقم ليبحثوا عنه ليجدوا الرقم مسجل ب ..

يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا 
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية أحببت مجهول " اضغط على أسم الرواية


رواية أحببت مجهول الفصل الثاني 2 بقلم منال عباس
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent