رواية أحببت طفلة الفصل الأول1 بقلم الكاتبة شروق مصطفي

الصفحة الرئيسية
 رواية أحببت طفلة بقلم الكاتبة شروق مصطفي 


رواية أحببت طفلة الفصل الأول1

(غرام علي )(٢٢سنه /كليه فنون جميله/تعشق الرسم )
(بشره بيضه عيون خضره شعرها بني طويل وناعم )
(صهيب الشناوي )(٢٥سنه /كليه شرطه /يعشق الروايات)
(بشره قمحويه /عيونه ازرق /شعره اسود )
(مها )(٥٢سنه /مامه غرام /أرملة /تعشق الطبخ)
(بشره بيضاء /عيون زرق /شعرها اسود )
(مرام )(٥٥سنه /مامه صهيب /ست بيت /بتعشق السوشيال ميديا جداا )
(بشره قمحويه عيون خضر شعرها الطبيعي اسود لكنها صبغته بني )
(محمد الشناوي)(٥٨سنه /ابو صهيب /رجل اعمال كبير /هوايته القرأه )
(بشره قمحويه /عيون زرق /شعر أسود)
في حي بسيط نقابل البطله ب اتنين كيلوا طماطم بعشره جنيه معسله يابطاطا
مها :بت يا غرام اصحي بقي
غرام : سبيني اكمل الحلم بقي
مها : قومي يبنت الهبله الساعه تسعه
غرام : احيه تسعه تسعه تسعه تسعه يلهوي يلهوي يلهوي يلهوي
مها :عوض عليا تفطري محشي
غرام:لاء طبعا برستيچي ميسمحليش بكده لو ورق عنب يلعن ابو برستيچي علي ابو الدايت هاتي
مها :حيلك حيلك ديه عزومه مركبيه يما سكه السلامه ياحبي
غرام لبست تيشيرت ابيض أوڤر سايز وبنطلون اسود ضيق سيكا وعملت شعرها ديل حصان وسيبت خصل من الجناب ولبست شوز ابيض ونزلت
نور وهي صحبه غرام:نور لسه بدري ده الدكتور هيشلوحنا
غرام : ياختي يشلوح وراحوا الجامعة وفي المدرج
الدكتور :لسه بدري يا انسه غرام وانتي يا انسه نور ايه هنبتدي نخرف اتفضلي يا انسه غرام ورقتك
غرام:احيه هتطلقني ياعماد مكنش العشم فيك يا ابو العيال
الدكتور:طلاق ايه وهبل ايه ده ورقت الامتحان
نور :بت هو انتي مزاكره
غرام : انا علي باب الله
نور :علي الله حكايتك وحكيتي وقعدوا يمتحنوا
غرام :بسبس واد ياعبد الرحمن رد عليا
عبد الرحمن :فكك مني اسالي ملك
ملك : وحياتك انا بكتب اسمي بالعفيه أسالي كريم
كريم.:مش هغشش حد الغش حرام اسالي فتون
فتون :ابو رخمه اهلك ياض
كريم:احترمي نفسك
فتون :ياعم غور بنضاره كعب الكوبيه الي انت لبسها انت من يهود الشله ومستخسر فينا سؤال
الدكتور:اجبلكم شجره واتنين لمون بالمره
غرام :ياريت طري علي قلبنا ياغالي يا ابو الغوالي
الدكتور:غرام ونور عبد الرحمن وملك وفتون وكريم انتوا هتتعقبوا
خلود :هييي احسن احسن
الدكتور:وانتي واوس كمان انا شايف البرشام بس مكبر دماغي انتوا جننتوا الي خلفوني جضيت منكم
غرام:احنا اخوات من صغرنا بنتاعقب مع بعض وبنحب نتهزق جدا احنا أسره مع بعضتشينا هيهيهيهي . ملك صفرت وقالت إيديها يامغربي
الدكتور :علي اوضه المدير حالا
نور :طب متزقش طب
عبد الرحمن وكريم وأوس راحوا علي الكافيه بعد العقاب وطبعا الفصل اسبوعين وكمان البنات كذالك
غرام :اه يا ابن المبقعه جماعه احنا كلنا كده بربطه المعلم ولاد عم وهنقف جنب بعض
عيد الرحمن :اسكتي بقي عبو شكلك علي ابو صوتك
ملك:كتكوتي لم نفسك
عبد الرحمن:قلب كتكوتك
ملك :خطيبي وجوزي ياناس
غرام ؛كتب كتاب ياروح امك ولمي نفسك
عبد الرحمن:بسكوتي ديه احدي الحاقدين سيبك منها
نور :الله وكيلك المراره وأحده
فتون :جتكم نيله
خلود:قرف كلكم قرف
كريم: انتوا راغين اوي
فتون : بس ياض يانوتي انت متتكلمش
كريم: انا مش نوتي
فتون:نينينينينينينينينيني نوتي يانوتي يانوتي
كريم بغضب :انا مش نوتي وضرب ايده علي التربيزه كسر الكبايه وايديه اتفتحت الكل اتخض عليه عند صهيب
صهيب :جره ايه يا فهد مالك ديه رابع مهمه تفشل
فهد وهو ظابط مع صهيب وكان صاحبه في التدريبات لكن حصلت خلفات بنهم خلتهم مش بيتكلموا مع بعض بقالهم خمس سنين غير في الشغل وبس
فهد :صهيب متكلمنيش كده بقول
صهيب :بره يافهد بره
خرج وجت مكلمه تليفون لصهيب
اللوه :ايوه ياصهيب انا جايبلك مهمه جديده تعالي المكتب عندي
صهيب :تمام يافندم
عند اللوه في المكتب
صهيب:ممكن ادخل يافندم
اللوه :اتفضل
صهيب :خير
اللوه :اتفضل اقعد
صهيب :تمام يافندم خير ايه هي المهمة
اللوه :المهمه عباره عن تسليم شحنه مخدرات من جامعه
صهيب:جامعه جامعه ايه ديه
اللوه:جامعه فنون جميله قسم ديكور
صهيب:غريبه يعني طب والمطلوب مني
اللوه:هتروح كأنك طالب وهتنقل المعلومات لينا
صهيب:طالب
اللوه :ايوه طالب وكمان مش هنعرف حد احنا هنقدملك من اول وجديد سبلنا الموضوع ده خلال اسبوع كل حاجه هتكون جاهزه ده تفصيل المهمه
صهيب :تمام يافندم ممكن اخرج
اللوه:اتفضل
صهيب قدم التحيهه العسكريه وخرج
يتبع الفصل الثاني 2: اضغط هنا الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "احببت طفلة" اضغط على أسم الرواية

رواية أحببت طفلة الفصل الأول1  بقلم الكاتبة شروق مصطفي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent