رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الثالث عشر 13بقلم اميرة رمضان

الصفحة الرئيسية

  رواية مصيبة سكنت قلبي بقلم اميرة رمضان 


رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الثالث عشر 13


لما ملك تعبانه وفي المستشفي مرحتش تشوفها ليه
وانتي مالك
رنا : والله انتي بتكلمني كده ليه وبعدين مالي ونص ده واجب عليك انك تروح تشوف خطيبتك
يوسف : مبقتش خطيبتي انا هسيبها
رنا : اااااااي 
يوسف : زي مسمعتي واطلعي برا بقي واقفلي النور عشان هنام
رنا بصوت عالي : تنام اي بقولك البت تعبااااااانه
يوسف : وطي صوتك واعملي زي مقولت
رنا : شالله ماروحت انا هروحلها انا
يوسف : تروحي فين
رنا : هروح لملك

يوسف : هتروحيلها بصفتك اي بقولك هسيبهاااا

رنا : بصفتي صحبتها بصفتي وحده كلت معاها عيش وملح لما تبقي هي في الحاله دي لازم اقف معاها
طلعت رنا وخبطت الباب جامد #بقلمي_اميره_رمضان
_____

امال كانت بتتصنت عليهم : هيسيبها اخيراا
الو
روفان : اي ي خالتو
امال : تعالي في موضوع ضروري عايز اقولك عليه
روفان : طب قولي
امال : لاء مينفعش في التليفون
روفان : طب خلاص انا دلوقتي بعمل شوبنج هخلص واجيلك
__________

يوسف : اووووووف في اي انت هتحن ليها ولا اي ده اكيد فيلم عملينو عشان اسامحها والموضوع يعدي
بس هي فعلا ممكن تكون تعبانه
اكيد لاء ماهي كانت كويسه لما كنت عندهم
نام بقاااا

  
رنا : الو
احمد : كلمتيه
رنا : كلمته ومصمم انه هيسيبها انا مش عارفه عين مين دي بس
احمد : اكيد حصلت مشكله بينهم ولا حاجه ويوسف متعصب شويه لما يهدي هيروحلها اكيد ده بيحبها برضو
رنا : مش عارفه بقي خايفه الحب ده يتقلب كره
احمد : لاء ان شاء الله مفيش حاجه وحشه هتحصل
رنا : طب انت متعرفش هي في مستشفي اي
احمد : ايوا ميرا قالت انها في مستشفي *********
رنا : ماشي انا هروحلها
احمد : طب استني انا كمان عايز اروح اطمن عليها هعدي عليكي اخدك
رنا : ماشي بسرعه
__________
ريم : ملك انا عايزه اعرف حصل اي
ميرا : لوكا قوليلنا اي اللي زعلك ووصلك للحاله دي
ساره : اتكلمي بقي حرام عليكي متخوفناش عليكي اكتر
(كنت ساكته حاسه اني مش سمعاهم كل الانا عايزاه عايزه يوسف اوضحلو اللي حصل انا ايوا غلط بس مش لدرجه دي الظلم وحش اووووي وبالاخص لما تتظلم وتخسر انضف شخص في حياتك

انا مقدره انه مجاش يشوفني وعارفه ان ريم قالتله وهو مجاش مش زعلانه منه انا زعلانه عليه انا برضو وجعته وكل ده بسبب محمود
لاء ده بسببي انا
انا اللي دخلت انسان زباله زي ده حياتي ودمرهالي بشكل ده)
_______
بعد نص ساعه

روفان : اي ي خالتو #بقلمي_اميره_رمضان
امال : روفي عندي ليكي خبر بمليون جنيه
روفان بلهفه :اي هو
امال : يوسف وملك اتخانقو وبينها خناقه جامده وهيسيبو بعض
روفان بابتسامه: طب منا عارفه
امال : عارفه منين
روفان : ماهو انا اللي عملت كل ده عشان اوقع بينهم
امال : عملتي اي
روفان : انا اللي وقعت بينهم
انا اتضايقت انها هتاخد يوسف مني رحت للواد الكانت مرتبطه بيه قبل كده وعرضت عليه فلوس مقابل انه يديني صوره او اي حاجه ليهم
وبصراحه الواد كان واطي اووي وباعها في ثانيه وخت منه ريكورد قديم وصوره ليهم مع بعض
امال : هما ليهم صور مع بعض
روفان : لاء ده فديو كانت حفله في الجامعه وملك كانت واقفه جنب الواد ده عشان اتحاد الطلبه وكده وهي ماشيه كانت هتقع فمسكت دراعه انا بقي ختها اسكرين وعملتها كانها صوره وكده
وخليت الواد بعت الحاجات دي كلها ليوسف وبس
امال : دانتي طلعتي داهيه
روفان : لا عاش ولا كان اللي ياخد مني حاجه
_______________
في المستشفي
دخلت رنا بسرعه
رنا بلهفه : ملك حبيبتي عامله اي
(لما شفت رنا جات من غير يوسف اتاكدت وقتها ان يوسف مستحيل يسامحني بساهل )
_انا كويسه متقلقيش

رنا : انتي وشك اصفر اووي #بقلمي_اميره_رمضان
ميرا : احنا كنا فين وبقينا فين دي اتحسنت كتير
رنا : ي حبيبتي طب اي اللي حصلك
_ محصلش حاجه دول شويه تشنجات بتاجيلي لما بتعصب شويه
رنا : الف سلامه عليكي ي لوكااا
_ الله يسلمك
رنا : احمد جه برا واقف مع بباكي وعايز يدخل يطمن عليك

مقدرتش امسك دموعي وبكيت كل الناس جات تطمن عليا الا هو صعبت عليا نفسي اووي وعرفت وقتها اني مليش لازمه عند يوسف ومسحت دموعي بسرعه
_ خليه يدخل
رنا بصوت عالي : ادخل ي اااااحمد
غمضت عيني عشان اوقف دموعي شويه وفتحتها لقيت يوسف قدامي
_ يوسف  
يوسف : عامله اي
(انا شفته وحسيت اني عايزه اعيط عايزه اعيط بصوت عالي اوووي واعتذر منه ويسامحني فرحت اوووي بيه )
يوسف : ملاااك رحتي فين
_ هااااا
يوسف : بقولك عامله اي  
_ بقيت كويسه لما شوفتك
ميرا : تعالو ي بنات نستني برا
ريم : قسما بالله لو ...
ساره حطت ايدها علي بوقها
ساره : خالتو بتنده تعالي نشوف عايزه اي
وطلعو
_ انا فرحانه اني شوفتك  

(يوسف حس انه هيضعف قدامها بس رجع لقسوته تاني )

يوسف : انا جيت هنا بس عشان كلام الناس مش عشانك
عيطت جامد _ يوسف انا اسفه بالله عليك سامحني وانا مش هغلط تاني والله ولا هكذب ولا هخبي عليك حاجه
يوسف : اممممم طب وبالنسبه للخيانه
_ اقسم بالله اقسم بالله انا مخنتكش ولا اتخطبت ليك عشان اغيظ احمد ولا اي حاجه من الانت فهمتها دي
يوسف : طيب اهدي متعيطيش مش وقت كلام في الموضوع ده دلوقتي
_ لاء وقته انت لازم تصدقني
يوسف : حتي لو صدقتك انتي سبتي فرصه لواحد زي محمود يورطك كده ويعمل الحوارات دي ويوصلك للانتي فيه ده
_ يوسف انا محتاجه وجودك جنبي انا والله عرفت قيمتك ومستعده اعمل اي حاجه بس انت سامحني  
يوسف : عرفتي قيمتي دلوقتي

_طب مش انت قولتلي انك مش هتفرط فيا بساهل
يوسف : بس قولتلك ان الكذب بيخليني اتحول لواحد تاني
_ انا والله مكذبتش عليك انا بس خوفت اقولك اني كنت بتكلم معاه في الجامعه وكده لكن والله مكناش بنخرج ابداا
يوسف : طب والصوره دانتي حاضنه دراعه
_ الصوره دي كنا في حفله في الجامعه وانا ماشيه رجلي اتلوت وكنت هقع فمسكت دراعه غصب عني عشان مقعش
يوسف ساكت
_ يوسف متسكتش كده اديني فرصه تانيه وانا والله مش هقرر ده تاني
يتبع الفصل الرابع عشر 14: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية مصيبة سكنت قلبي " اضغط على أسم الرواية

رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الثالث عشر 13بقلم اميرة رمضان
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent