رواية المتعجرف والعنيدة الفصل السابع 7 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

        رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  السابع   بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل السابع 

شاديه...  مين الحيوان اللي دخل المطبخ انبارح وسابو بشكل المقرف دا
الاء وعز واياد  وزياد بصو لي بعض....
نجاة ضحكت هي وعاصم وفاهمه انهم  اللي عملو كده
شاديه... مين فيكم 
كلهم في صوت واحد...  انا
شاديه...  الله كلكم
هدير....انا مكنتش معاهم
شهد.... ولا انا
اياد.... انا نزلت لقتهم بياكلو
عز... نعم ما اكلت معانا
زياد...  بصراحه انا كنت جعان طلبت منهم 
شاديه.... بالف هنا ي حبيبي  اكلت طيب
عز والاء.... اصماله
شاديه.... دا جه باليل وطلع عينه في شغل انتم   ايه بقا
الاء....شكرا يا خالتو  عادي
عز بهزر  واخد الاء في حضنه... معلش يا حببتي تعالي  احنا نواسي بعض  مالناش  غير بعض يا نن عيني
الاء....  ااهااا  يا خويا  يلا بينا ونسبلهم البيت دا
زياد بغيره.... اخوكي  اها عشان هياخدك معا صح
الاءعارفة انه غر عليها عشان قالت اخويا.... ما انت اللي مطنيش وعلي فكره انا زعلانه منك 
زياد....والله وبصلها لقها بتتكلم جد
الاء.... 
عاصم.... الاء  يابنتي انا عملتلك حساب في بنتك ودي الفيزا كارد بتعتك 
الاء تنحت وبصت لي زياد....
الاء..   لا شكرا مش عايزه
نجاة..  عيب يا الاء لما ترفضي من ولدك 
الاء بصت لي زياد زاي اكن هوابوها  ومحتاجه يطلعها من الموضوع..
.زياد.... ما تتعبش نفسك ياجدو مش هتوافقه
عاصم... لو بتعتبريني ولدك او بتحبيني متكسفنيش
نجاة...  عيب كده   انا و بابا عاصم مش زاي  مجدي وياسمين ولا احنا مش قد مقام
الاء... لا بس انا مش محتاجه صدقوني الحمد الله ولسه محل بابا موجود يعني لو محتاجه حاجه هبيع 
عاصم.... والله هيبقا اخر كلام بينك وبيني لو مااخديش الفيزا كارد دي ويبقا بتقوليلي انك مش زاي ولدي او ميشرفنيش كمان
الاء  ....لا لا واللهي ما اقصد بس  وراحت بصت لي زياد 
زياد بصلها انها تاخدها.... خلاص يا الاء
الاء.... حاضر
عاصم....اممم يعني زياد قال اها يبقا اها
الاء ضحكت....  
نجاة... ياختي تحسي انهم اب وبنتو مش الاتنين قد بعض
عز...  دا بقا لوعايز يدي حاجه لي الاء يقولي لي زياد 
زياد... اها في حاجه  بنتي  صح يا لولي
الاء بصتله ومردتش
زياد....  اهواتحسدنا منك 
عز....لا يا حلوهي من الصبح قالتك زعلانه منك
زياد.... اممم  وراح قام  مسك ايديها واخدها
عاصم... رايحين فين
زياد... نص  ساعه وجي
عز...متتاخروش عشان هاخد الاء معايا
زياد.... حاضر وطلع برا في الجنينه
زياد... هااا مال القمر بتاعي زعلان مني ليه
الاء بصتله.... هلي اساس مش عارف
زياد... لا مش عارف
الاء... تمام فكك وجي تدخل راجعها من  قفاها
زياد... بكلمك انا يا اوزعه ونزل لي مستوه طولها
زياد... في ايه 
الاء بصتله...ايه
زياد.... مالك
الاء...  مافيش  
زياد.... ايوه مالك بقا ولو قولتي مافيش هرزعك قفا
الاء... انت عارف انا زعلانه ليه
زياد... ما انتي شايفه طلع عيني في شغل  والمفروض اجي بدري عشان اروح مع شهد
الاء....فين
زياد...عيدميلادصحبتها
الاء غمزة... بتحبها
زياد ضحك... انتي  مجنونه
الاء.... يبقا بتحبها انا بشوف عينك وهي بتبروق كده  لما تكون قصدك 
زياد مسح ايده في وشها....بارده
الاء... يارخم الحركه دي بتعصبني 
زياد... احسن  المهم حقكك عليا ليكي عندي خروجه عندي باذن الله
الاء... وعد
زياد... وعد وعلي فكره جبتلك مشبك تاني عشان اول انبارح دخلت اطمن عليكي وانتي نايمه لقيت خلصتي
الاء.....قلبااااي وربنا اجمل اخ  
زياد.... وربنا مجنونه  لسه زعلانه
الاء.....لا بس انت وعدني هتخرجني
زياد....اكيد  وعد
الاء....اشطا
زياد... يلا ادخلي وانا هروح علي الشركه
الاء.... ماشي  ايه دا استنا 
زياد بعد ما كان خلاص ماشي راجع...  ايه 
الاء...  بتحبها صح
زياد زقها... بارده وسبها ومشي
الاء بصوت عالي ....يبقا اها  
زياد كان بيواطي عشان يجيب حاجه يحدفها بيها الاء ضحكت وجريت علي جوه..
عز  .... بتجري ليه  
الاء بضحك...  كنت برخم هلي زياد المهم يلا بقا 
عاصم....   خالي بالك  منها
نجاة...   خاليها قصاد عينك  اوعي تسبها
عز.... في ايه يا جماعه  هي مع عيل  ما كانت مع اياد
عاصم.... عشان اياد عاقل عنك
عز... كده يا جدو 
هدير..  شكلك وحش اووي 
عز...بس بت 
عز..... يادي نيله الاء البتاع جي اقوم  اتنيلت معلش خيطيها.
شاديه....   صحيح الاء معلش يا حببتي انتي خياطي ال بتاع اللي قولتلك عليها
الاء... اها وحطتها في الاوضه اللي في وشي 
شاديه....انتي فتحتي الاوضه
الاء..   اها ليه
نجاة بصت لي شاديه انها تسكت....  
شاديه....  ماشي ماشي 
الاء  بصت لي عز... اقلع 
عز تنح.....ايه  
الاء...   مش عايزني اخيط ال تيشرت دا
نجاة... يبني طيب ما تلبس غيرو
عز.... لا بحبه  اووي بتفاءل بي وغير كده عشان انا والاء نكون زاي بعض
الاء..   اها صحيح عشان كده قولتلي البس  دا
عز....اها المهم   تعرفي تخيطي وهو عليا
الاء...  اها بس متتحركش
عز...  حاضر
اياد.....  بس صحيح يا الاء انتي اتعلمتي الخياط  بطريقه دي ازاي
الاء...   خالتو زينب هي اللي علمتني 
نجاة... اها ما خالتكم يا عيال  شاطره جدا  في الخياط
عاصم... صحيح انا كلمتها انبارح كانت بتطمن عليكي يا الاء وقالت  تكلميها
الاء...  حاضر يا بابا ولحقت نفسها اسفه قصدي يا عمو
عاصم....   اسفه علي ايه انا جدك وابوكي  وبعدين انا اطول القمر دا يبقا   ابني
الاء...  ربنا يخليك  يارب يا عمو
عاصم.... لا بقا بابا عشان مزعلش
الاء... حاضر يا بابا  
عز....  خلصتي ولا لسه 
الاء... اصبر اخر حته اهي
شاديه...  هتتامر كتر خيرها
الاء.... قوليلو  بس خلاص انا خلصت
عز بيبص علي مكان القطع مش لقيها... فين
الاء قلبت التيشرت... اهي
عزعدلو... ماشاء الله مش بينا
الاء... ايه خدعه تجبلي عصير قصب بقا حق عمايل ايدي
كلهم ضحكو
عز... طموحك قصب بس من عيني يلا
  وراحو كل واحد فيهم راح شغلو 
وعده الوقت   وجه جت الساعه   ان شهد تروح عيد ميلاد صحبتها 
شهد بترن علي زياد...
الاء وهدير دخلو  اوضتها
الاء.... في ايه مالك
شهد....زياد مفروض دلوقتي نكون في طريق وهو مجاش لحد دلوقتي
الاء.... اهدي طيب تلاقي مشغول لو كده خدي عز 
هدير.... اها احسن متروحي لواحدك
شهد... اممم شكله كده  بس كان نفسي زياد
الاء... معلش بس ايه القمر دا 
هدير... موزه اووي يعني
شهد... بجد شكلي حلو
الاء.... جدا 
شهد.... هو كده زياد مش هيجي 
الاء...  مش عارفه يمكن  نسي
شهد.... ازاي  هو اللي منبه عليا الصبح
الاء....يبقا غصب عنه
هدير.... هتعملي ايه طيب
شهد... اممم  مش عارفه
الاء مره واحده..  زياد جه 
هدير وشهد بصولها استغربو عرفت ازاي وهي اعده معاهم    
هدير..  جه فين يبنتي ما احنا اعدين اهو
شهد.... مش عارفه
الاء... لا جه انا شمه راحته جه   
شهد وهدير ضحكو عليها..
شهد.... واللهي انتي رايق  
زياد كان طلع بيجري وخبط علي اوضه شهد... معلش والله السكه كانت زحمه
شهد وهدير بصو لي الاء  بصدمه
زياد  بص لي شهد  ونبهر ب جاملها...  ماشاء الله شكلك حلو
شهد اتكسفت.... شكرا
هدير والاء....اممممم
زياد .....   احم  في ايه انتم كنت بصين لي الاء كده ليه
هدير... اصلا قبل متدخل الاء قالت انك جيت  ولقينك جيت فعلا  
زياد ضحك...... مش غربيه دي لولي  ولعب في شعر  الاء كا طفله  خمس دقيق وهكون جهاز عن اذنكم
الاء....ولا وجريت عليه وطلعت
شهد وهدير  بصو لي بعض هدير.... معقول للدرجه تحسي بوجوده
شهد....  مش عارفه بس انا  مش مستغربه  انتي نسيتي لما جت هنا مكانتش بتتكلم مع حد غير معا ودايما مسك في 
هدير... اها سبحان من خالها تتعامل كده انا كنت يحصلها حاجه
شهد... الحمد الله  المهم  يلا ننزل عقبال ما هو ينزل
هدير...يلا   وعمزت  ماشاء الله هااا
شهد ضحكت...
ـــــــــــــــــــــ
زياد وهو بيطلع هدومه.... ايه  
الاء.... بقولك انت هتروح بعد العيد ميلاد  مكان تاني مع شهد
زياد.... ليه   بتغير وغمز
الاء... ياشيخ اتلهي لا  بس لو خلصتو بدري خدها في مكان هاديه كده ولفلف معاها وتلحلح كده
زياد حدفها ب تيشرت... متتلمي بقا  ودخل الحمام 
الاء ضحكت...  ياعم ما خلاص بان عليك   وبعدين انا غلطانه  خليك كده  بقا تتاخد.منك
زياد طلع....ايه ليه بتقولي كده
الاء ضحكت... لا خلاص مش هقول 
زياد.... الاء انجزي
الاء  غمزتله..... عشان انت حبيبي بس كلام بيني وبينك   النهارده لما كنا في مستشفي وهي جت تدريب في واحد كان لزق ليها
زياد بيجز علي اسنانه.... وشهد 
الاء.... ب امانه   كانت بتتجنبه خالص هو اللي تنح 
زياد...   طب هو مفروض اعمل ايه
الاء.....بص انت شوفتها موزه ازاي البس بدلتك  الاسوده دي كده واضرب اشعرك لي وره  اشطا  واستاذن بدري من هيد ميلاد وخدها في اي مكان هادي 
زياد....اها  وبعدين
الاء... هو ايه اللي بعدين ولمح ليها ب شويه حب كده انتي جميله انا عمري ما شوفت  جمال كده
زياد...جمال
الاء.بصتله  با لا مبالاه....بقولك ايه ما انا ماليش في محن بس دا لزم عشان البت مضعش منك دا لو انت فعلا عايزها وبتحبها
زياد... تمام وبعدين ما انا مش عارف خايف اهبب الدنيا او تطلع هي مش  جباني
الاء... متخفش اطمن
زياد...هي قللتلك حاجه
الاء... لا بس اشمعنا طلبت منك انت اللي تيجي معاهاشغل مخك بقا المهم انت خاليك طبعي وقول اللي في قبلك  وانا وثقه  انك هتيجي مجبور الخاطر
زياد...  يارب انا اول مره احب وخايف اندم
الاء...   لا متخفش وظن في ربك خير ياتيك بالخير  اشطا يلا ولبسته الجاكت البدله 
زياد باس راسها....ادعيلي
الاء...  ربنا يجعلها من نصيبك 
ونزله
زياد كان  نزل هو والاء وكلهم اعادين...
نجاة...  بسم الله ماشاء الله
شاديه.... ربنا يحفظك يا بني انا وشهد 
الاء همست لي  زياد...   ايوه يا عم يا خاطف الانظار 
زياد ضحك....   يارب نعجب وبص لي شهد
الاء....وقع وقع  يعني والصبح كنت عمل انك مش همك
زياد ضربها بالقفا....   قولت اتلمي 
الاء.... اهاااااا
كلهم ضحكو 
عز....  عملتيلو ايه
الاء....  مجتش ناحيته دا رخم
زياد....  اااالاء
الاء...  خلاص روح بقا 
شهد...  يلا عشان منتاخرش اكتر 
زياد....يلا  
نجاة...  ربنا يحفظهم  يارب
شاديه... يارب يا امي 
هدير  همست لي الاء... بت من رائيك هما هيحبه بعض
الاء.... اها 
هدير...  شكلك عارفه حاجه
الاء... لا دا احساس بس 
اياد   ... السلام عليكم اجدعااااان  هي شهد وزياد رايحين فين انا لمحتهم  
عز.... اهلا   عيد ميلاد  صحبتها
نجاة. وشاديه....وعليكم السلام  
هدير...  ايه يا عم مالك دخل منشكح كده ليه
اياد....  عادي. ومسك الاء حضنها 
الاء ضحكت.. في ايه
اياد همس... هحكيلك كله
الاء....  حاضر
شاديه ونجاة... في ايه يا ولاد 
اياد.... مافيش لولي كانت وحشاني بس
هدير   بهمس لي عز...  مش مالحظ ان اياد بيقول اسرارو لي الاء
عز....  اها  
هدير...  بت الاء في ايه وحياتي عندك
الاء بضحك.... مافيش انا معرفش مالو
اياد....بس بت  الاء عايزك تعالي. واخدها وطلع 
نجاة. ضحكت وفرحانه ان الاء كله حبها ومن جوها يارب  تكوني ممن نصيب اللي في بالي يمكن تغيري زاي مغيرتينا كلنا
شاديه.... ماما مش ملاحظه انهم كلهم اتعلقو ب الاء
نجاة...   اها  هي تتحب
شاديه....  اها واللهي وطيبه جدا وروحه حلو 
ـــــــــــــــــــــ
في  اوضه  اياد
اياد....  قولتلها 
الاء....احلف وقالتلك ايه
اياد... اها هووههزر ليه المهم  واخد معاد مع بابها 
الاء....اييييي يابه انت هتلكلك لا احكيلي بتفصيل
ااياد ضحك  ... بصي ياستي انا خلصت شغلي وروحتلها
الاء... لا لا استنا وراحت حطت راسها علي راجله  احكي 
اياد بضحك.... ايه دا 
الاء....   احكي وانا هتخيل اللي حصل.يلا 
اياد  بضحك... وربنا مجنونه    بصي يا ست البنات 
فلاش باك
اياد..... بت انتي خلصتي
داليدا...  بت اما تبتك لا فضل دوله  
اياد...اومال انتي كنتي بتعملي ايه من الصبح
داليدا....  بلعب هكون بعمل ايه  بخلص الشغل ما قريبك دا لو كان هنا كان زماني خلصت اما هو بيتفسح في امريكا وانا طلع عني هنا
اياد ضحك... بذمتك محمد دا بتاع فوسح دا لووجه كان زمان.شغلك اكتر  
داليدا...... انا تعبت وزهقت الشغل يامه
اياد.... طب اوعي  كده  وزقها وقعد جمبها
داليدا.... ايه  ياعم ايه
اياد..  هساعد عشان اروحك معايا
داليدا  بفرحه.... واللهي بحبك وبتنحت   
اياد بصلها وعمل نفسه ماخد بالو.... يلا نشتغل 
داليدا بتوتر...اها احسن
وخلصو اياد يلا ومسك ايدها 
داليدا اتكسفت بس بداري....ايدك يابه لتوحشك
اياد...  لا انتي اللي بتوحشيني دايما
داليدا بلعت ريقا ونصدت من كلامه...   ايه
اياد ضحك وشدها  عشان يمشو 
داليدا.... استنا اخد حاجاتي  اياد اخد شنطتها و وشدها ونزلو 
اياد..  اركبي
داليدا..  هووفي ايه
اياد....اركبي وهنتكلم 
ركبت وطول سكه  داليدا بصالو وهو ساكت  
ووقف  قدم  مكان  جم الكليه اللي كانو فيها
داليدا.... احم انت دا مش بيتي
اياد....دا المكان اللي اول مره حسيت في  بحاجه ناحيتك  او بمعنا اصح عرفت اني بحبك
داليدا وشها  احمر من الكسوف...  ايه
اياد ضحك... فاكره لما ولد كان معانا في مدارج وعكسك وانا ضربته
داليدا... اها دا انت طفحتو الدم
اياد... كنت وقتها  عوز اخدك في حضني  واخبيكي عن العالم كله 
داليدا..... اياد  هو في ايه
اياد....بحبك وانتي بتحبيني فا هنديع  من عمرنا ايه تاني
داليدا  .... بقولك ايه اتلم 
اياد ضحك...  طيب هو ابوكي في البيت صح
داليدا... اها ليه في ايه
اياد... اشطا  فرصه احدد معا  عشان اجي اتقدم انا واهلي
داليدا...اهااا ايه انت بتتكلم جد وحضنته من فرحتها
اياد  .... بحبك
داليد  اتكسفت وبعدت عنه..   اناانا اسفه  
اياد... وربنا مجنونه  
باك
اياد ..  وبس يا ستي اتكلمنا شويه و وكل واحد طلع  اللي كان مخبي  عن تاني ووصلتها واخد وبيبص لي الاء وبيكمل كلامه     فضل يضحك
لقها نامت   وربنا  طفله  شالها و  راح يدخلها اوضتها عز شافو
عز....مالها
اياد....هشششش نامت وانا بكلمها
عز ضحك.... 
اياد..هششش
ودخله اوضتها  وطلع
عز....  بحسه طفله وياعات بنتي مش جي معايا اني اكبرمنه بسنه 
اياد... لا هي بنتي فعلا  عايز  اجبلها هديه بس مش عارف ايه
عز....وانا والله  
اياد.... زياد اللي هيساعدنا  في كده هو والبنات 
عز... هي اكتر وقتها مع هدير   عشان فين وفين لما هدير بتروح شغل
اياد...   خلاص لما زياد يجي هو وشهد  نتلم ونتفق
عز...  اشطا 
ـــــــــــــــــ
شهد....ايوه هنا  
زياد... متنزليش ا ستني
شهد....  ليه
زياد....


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  السابع 7 بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent