رواية حب خلف الكواليس الفصل الرابع بقلم نجوى إبراهيم
رواية حب خلف الكواليس الفصل الرابع
ليان :بصدمه دكتور أدهم حضرتك هنا من امتي انا مقصدش والله
ادهم:هنا من اول اطلعوا برا انتوا مرفودين 😂دة لسه اول يوم ليكي يعني متعرفيش اسلوبي عشان اقول بتقلديني
ليان:بسرعه والله ي دكتور حضرتك فهمت غلط انا مكنتش بقلد حضرتك انا بس احم كنت احم بجرب شعور اني اطرد حد يعني انا اسفه مش هتتكرر تاني
ادهم:تمام اتفضلي علي مكتبك هو في الاوضه اللي باباها جوا مكتبي هنا وهاتيلي كل الملفات اللي مفروض تتراجع وتتمضي عشان نراجعها
ليان:تمام يافندم ثواني ويكونوا عند حضرتك ودخلت المكتب واول ما اختفت ادهم فضل يبص في اثرها ويضحك
بغد ثواني رجعت ليان ومعاها الملفات وقعدت جمب ادهم وفضلنا يراجعوا الملفات ويمضوها اكتر من أربع ساعات وليان عرفت ادهم انا في اجتماع بعد نص ساعه مع وفد روسي عشان صفقه ادويه وادهم عرفها انها هتحضر معاه
ليان:بس يافندم انا مفروض شغلي يخلص الساعه اربعه دا معاد خروجي
ادهم:كلمي اهلك عرفيهم انك هتتاخري معايا في الاجتماع انتي مساعدتي الخاصه يعني كل اجتماعتي هتحضريها معايا
ليان:تمام يافندم بعد اذنك هروح اكلم اهلي اعرفهم
ادهم:تمام اتفضلي وجهي نفسك عشان نمشي
ليان:راحت مكتبها ورنت علي مالك
الو اي ي حبيبي لا انا كويسه معلش ي قلبي انا هتاخد انهارده عدي انت خد سيلا دلوقت وانا هحضر الاجتماع مع دكتور أدهم وابقا اكلمك ماشي ي حبيبي سلام
ادهم كان معدي وسمعها وفكر انها بتكلم حبيبها واتضايق وقال في نفسه كلكم شبه بعض
بعد شويه ليان كانت خرجت وفردت شعرها وحطت ملمع شفايف اول ما أدهم شافها فضل متنح قصادها وهي بتكلم فيه مردش عليها
ليان:دكتور أدهم انا جاهزه يلة نتحرك
ادهم:هااا اه يلا نمشي واتحركوا فعلا
مالك :وصل قدام الشركه وسيلا ركبت معاه ولقيته مغير اتجاه البيت
سيلا:مالك دا مش اتجاه البيت احنا رايحين فين
مالك مردش عليها وفضل مكمل طريقه وفجأه وقف العربيه قدام كورنيش النيل مكان مخصص للحبيبه ونزل وفتح الباب لسيلا اللي مستغربه
مالك مسك ايد سيلا وقعد قصدها
مالك:سيلا انا مبقتش قادره اخبي مشاعري اكتر من كدا انا بحبك ومن زمان اوووي من وانتي صغيره بحبك اوووي ومش هقدر اتخيل حياتي من غيرك تقبلي تكوني شريكه حياتي تقبلي تتجوزيني ي سيلا
سيلا:فضلت مصدومه وعيونها دمعت مالك انت بتتكلم بجد يعني انت بتحبني زي ما بحبك انا موافقه
مالك:قام حضنها والاتنين عيطوا من الفرحه ان هما الاتنين مشاعرهم متبادله واخدها وروحوا وراح يكلم باباه
مالك:بابا لو سمحت عاوز اتكلم مع حضرتك في موضوع
احمد :خير ي مالك ي حبيبي في اي
مالك:كل خير ي بابا انا بس كنت عاوز نروح نطلب ايد سيلا صاحبه ليان عشان بصراحه انا بحبها وعاوز اتجوزها
هبه :من وراهم لولولولولولولولولولي اخير ي مالك هفرح بيك ي حبيبي لا وكمان اخترت صح
احمد:الف مبروك ي مالك ي حبيبي بإذن الله اكلم والدها بكرا واخد منه ميعاد نروح نشرب معاهم الشاي
مالك:بفرحه بجد ي بابا ربنا يخليك ليا ي حبيبي
احمد:امال ليان فين لسه مجتش
مالك:لا ي بابا هي اتصلت بيا وقالت في اجتماع مع المدير هتحضره وبعدين هتيجي
احمد:ماشي ي حبيبي انا هقوم اريح شويه وسابهم ودخل ومالك دخل اوضته وهبه دخلت المطبخ
في الاجتماع ليان كانت متفوقه وذكائها عجب ادهم جدا بس نظرات رئيس الوفد الروسي معجبتش ادهم خالص بعد الاجتماع ما خلص والصفقه تمت
ادهم:يلا ي ليان عشان اوصلك الوقت اتأخر جدا
ليان:متشكره ي دكتور أدهم انا هاخد أوبر
ادهم:مت غير كلام كتير يلا عشان اوصلك وبعد اصرار شديد ركبت ليان مع ادهم ووصلها قبل ما تنزل د
ادهم:مينفعش تكلمي حبيبك في الشركه تاني لما تخرجي ابقوا اتكلموا
ليان:بصدمه اي حبيبي .......
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب خلف الكواليس" اضغط على اسم الرواية