Ads by Google X

رواية حب خلف الكواليس الفصل الخامس 5 بقلم نجوى إبراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية حب خلف الكواليس الفصل الخامس بقلم نجوى إبراهيم

 رواية حب خلف الكواليس الفصل الخامس 

ادهم:بعد كدا لما تحبي تكلمي حبيبك كلميه برا الشركه مينفعش تتكلموا جوا 
ليان:بصدمه حبيبي مين حضرتك تقصد اي 
ادهم:وقف العربيه وبص في عنيها انتي مكنتيش بتكلمي حبيبك عشان تقوليله انك هتتاخري في الاجتماع وانا جاي اقولك يلا سمعتك بالغلط 
ليان:حضرتك فهمت غلط ي دكتور أدهم دا مش حبيبي دة اخويا 
ادهم:بفرحه جواه حاول مبيظهرهاش اي دا اخوكي انا فكرته حبيبك 
ليان:لا مالك اخويا تصبح علي خير ي دكتور أدهم اشوفك في المحاضره الصبح 
ادهم:وانتي بخير تعالي بدري عشان مبدخلش حد بعدي ومشي بالعربيه 
ليان:واحد مغرور قال حبيبي قال وطلعت بيتهم ي جمااااااااااعه الخير انتوا فين 
مالك:ي بنتي بطلي ام الصوت المسرسع دت هتاذي الجيران 
ليان:بقا انا صوتي مسرسع ي مالك مخصماك وهخلي سيلا متركبش معاك تاني 
مالك:هااااهاااهااا كان زمان بابا هيكلم عمو ماهر بكرا ياخد منه ميعاد عشان أتقدم لسيلا 
ليان:فاتحه بوقها بصدمه انت بتتكلم جد صح يعني صاحبتي هتبقا مرات اخويا وهتعيش معانا هنا هيييييييييصااا ويييييي وييبيييي 
مالك :بس يخربيت صوتك خرمتي وداني اه ياختي هتبقا مرات اخوكي 
ليان:حضنت مالك وقالتله الف مبروك ي نور عيني لما اروح اشوف الجزمه صاحبتي دي واعرف منها كل حاجه وطلعت تجري علي الاوضه 
مالك:قعد يضحك ويقول مجنونه والله 
ليان :دخلت اوضتها ونامت علي السرير علي بطنها وفتحت تليفونها وكلمت سيلا فيديو كول 
سيلا:اهلا بالهبل اللي لسه واصله من الشغل 
ليان:اهلا بمرات اخويا المستقبليه وبصتلها كدا😈تحكيلي من الألف للياء حالا 
سيلا:حكتها كل حاجه حصلت من ساعه ما مالك جه قدام الشركه لحد ما روحوا 
ليان:اخويا الرومانسي طب تعرفي بقا انه هيكلم والدك بكرا عشان يجي يتقدملك 
سيلا:اي دا بتتكلمي جدا وخدودها احمرت فجأه مالك دخل ونام جمب ليان بحيث ظهر في الفيديو 
مالك:اي دا مالك قلبتي طماطم لي كدة امال لو قولتلك بحبك بقا 
سيلا:كانت هتموت من الكسوف 
وليان قالت اهدي ي عم الرومانسي البت هتفرفر منك بعدين نحن هنا راعي اني سنجل 
سيلا:طب هقفل انا بقا تصبحوا علي خير 
مالك :تصبحي وانتي من اهلي 
قفلت سيلا ومالك نام علي رجة ليان وبدات تلعب في شعره 
مالك:تعرفي ي لولو الحب حلو اوي وخصوصا لو متبادل من الطرفين 
ليان:ايون ي عم تراني تاثرت لحظه ابكي 
مالك:تصدقي انك بت فصيله والله انا غلطان اني بتكلم معاكي كشخص عاقل 
ليان: حد قالك اني عاقله بلا عقل في احلي من الجنان والسنجله 
مالك:انا رايح انام بدل ما اقتلك ويقولوا قتل اخته عشان مجنونه تصبحي على خير ي هبله 
ليان:وانت من اهل الخير ي بيبي 
في مكان اول مره نروحه في كندا 
مريم :انا تعبت جاك ليس لدي طاقه لاتحملك سوف أعود الي اخي في مصر 
جاك:لن تفعلي ذالك سوف اقتلك اعطيني مالك واذهبي من هنا تنازلي عن ثروتك واذهبي 
مريم:بصراخ اترك شعري انت تولمني سوف اجعل اخي يقتلك طلقني حالا 
جاك:تحلمين ي عزيزتي لما اتزوجك لأجل عيونك تزوجتك لأجل ثروتك ألم تتسالي يوما لماذا لم اقترب منك أو تصبحي زوجتي فعلا لاني لا احبك فقط احب مالك ومال اخوكي 
مريم:اكرهك جاك اكرهك 
جاك:قومي بالاتصال بادهم ودعيه لحول لكي المزيد من الأموال 
مريم:لن افعل هذا حتي وان قتلتني كل هذا ومريم مع ادهم علي الخط هي عملت كل دت واتخانقت مع جاك عشان تعرف ادهم 
ادهم:في مصر قام يجري واتصل باسر وخلاه يجهز ويجهزله الطياره بتعته عشان يروحوا يجيبوا مريم واخد محامي معاه عشان الطلاق وبعد ساعات كانوا في كندا قدام بيت مريم 
ادهم:خبطت علي الباب جاك افتح انا هنا 
جالك:جري فتح الباب ادهم حبيبي مرحبا بك 
ادهم:مسك جاك من رقبته سوف اقتلك ايها الوغد كيف تجرأت علي لمس اختي سوف اجعلك تندم أشد الندم ايها المحامي قم الان باجراءات الطلاق وانت امضي عليها ولا سوف تصبح في عداد الموتي 
جاك:بخوف شديد وزعر من ادهم حاضر حاضر سوف افعل ما تريد ولكن دعني وشاني تمت اجراءات الطلاق وقامت مريم باحتضان ادهم واخذها معه الي مصر 
ادهم: في الطياره مريم حبيبتي انتي كويسه 
مريم:انا كويسه ي حبيبي الحمد لله انك جيت في الوقت المناسب 
كل دا وأسر مشلش عينه من علي مريم ودا لانه بيعشقها بس زي الغبي ضيعها من ايده لما خاف يعترفلها بحبه وهي قابلت جاك وحبته 
اسر:حمدلله على سلامتك يا مريم 
مريم:الله يسلمك ي أسر وبعد ساعات وصلوا مصر بخير 
الصبح ادهم صحي لبس ورايح الكليه ومريم كانت نايمه وصي داده سعاد تاخد بالها منها ومشي 
صحيت ليان وراحت الكليه خلصوا المحاضره وراحت علي الشركه 
ادهم :ليان الغي اي مواعيد انهارده لاني هروح 
ليان:باستغراب تمام ي دكتور أدهم 
ادهم وقف وجه يتحرك راح واقع في الأرض مغمي عليه 
ليان: شافت المنظر قلبها كان هيقف دكتور أدهم وجريت عليه رفعت راسها علي رجليها 
ادهم:حاول يفتح عينه وقال بصوت ضعيف مستبنيش ي لارا وغمض عينه بسرعه 
ليان:بحزن لارا...........


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent