رواية جبروت صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم ميسرة محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية جبروت صعيدي الفصل الرابع بقلم ميسرة محمد

 رواية جبروت صعيدي الفصل الرابع 

زين بعصبية /انتي مش هتقوليلي اطلق ولا مطلاكيش  دا بي مزاجي ياقطة  اجي من برة الاقي الغدا جاهز ولو معجبنيش هوريكي يوم اسود وسابها ومشي راح شركته 
زين في العربية، تليفونه رن /ايوة يابوي عامل اي وامي عاملة اي
الهواري/بخير ياولدي الحمدالله انت عامل اي ومرتك عاملة اي
زين /كويسين يابوي 
الهواري/طب اعمل حسابك ياولدي اني حجزتلكم انت ومرتك 
تذكرة لفرنسا علشان تجدو شهر العسل 
زين /وحجزتها لي يابوي مين جال اننا عاوزين نعمل شهر عسل 
الهواري/زين ياولدي اهي حاجة تفرح بيها مرتك دي غلبانة يابني ومش ذمبها ان ابوها باعها افتح قلبك ليها وانسى اللي فات ياولدي مش كل الحريم زي بعضيهم 
زين /طيب يابابا سلام وقفل 
زين في نفسه /انا هختبرك الاول واشوف اي اللي هيحصل بس لو منجحتيش في اختباري ياويلك مني 
♡~~~~~~~~~~~♡•
عند حور في الفيلا  كانت بتعمل الاكل وخايفة انو ميعجبهوش. 
حور/ياربي اعملو اي دا عشان الاكل يعجبوا دراكولا باشا دا ازاي اصلا يسموه زين ده المفروض يسموه دراكولا العصبي حاجة كدة غير زين.. 
صوت من وراها شكل لسانك طويل.. 
حور بصدمة / وفي نفسها يارب ميطلع اللي في بالي 
حور لفت لاقيته واقف ساند على باب المطبخ ومربع ايده 
زين /بقا انا بقا دراكولا ومينفعش يسموني زين او العصبي 😠
حور/لا لا مش انت انا كنت بتكلم على المسلسل 🙂
(ياعيني بقت عاملة زي الفار المبلول😂) 
زين /طيب على العموم تلمي لسانك علشان مقصهولكيش
حور/مردتش عليه 
زين بعصبية/هو انا مش قلت لما اقول حاجة تقولي حاضر عشان انا مش بحب تعيد الكملة مرتين فاهة 
حور/فااهمة
زين/اعملي حسابك عشان هنسافر بكرة 
حور /هنسافر فين ولي
زين/بابا حجز تذكرتين لفرنسا 
حور بفرحة /بجد 
زين بسخرية /اه بجد مع ان انتي عمرك ماكنتي تعرفي تروحيها 
حور بكسرة /طب على العموم انا مش عاوزة اسافر في حتة لان انا فعلا معرفش اروحها بس انت تعرف بعد اذنك بقا علشان اكمل الاكل
زين  صعبت عليه بس مبينش ده/خلصتي فكرة الغلبانة  خلصي بقا الاكل عشان عاوز اكل وجهزي نفسك بكرة 
.. سابها وطلع 
وحور عينها بقت تدمع وهي واقفة.. 
اما زين كان بيتكلم  في الفون 
زين/ نفز اللي انا قلتلك عليه.. 
مجهول/ تمام ياباشا.. 
وقفل.. 
زين كان قاعد بيخلص شغل على اللاب والباب خبط 
زين/عاوزة اي
حور /الاكل جهز 
زين /خلاص جاي 
حور /طيب انا هنام عاوز حاجة تاني 
زين/لا 
حور دخلت الاوضة اللي جنب زين..  
.. ملحوظة زين كان مجهز اوضة لحور عشان تقعد فيها... 
حور دخلت الاوضة وراحت في نوم عميق  .. 
♡~~~~~~~~~~~♡
في صباح يوم جديد ✨
زين خبط على باب الاوضة بتاعت حور 
حور بنوم /حاضر يابابا شوية وهقوم 
زين بسخرية /اصحي ياختي انا مش ابوكي انا زين اخلصي عشان ورانا طيارة 
حور بحزن/حاضر😢
وقامت دخلت اخدت دش وخرجت زين طلع فتح الاوضة ودخل عشان يستعجلها.. وقف اتصدم من جمالها 
حور اتصنمت مكانها وكانت لسة هتجري على الحمام 
بس زين كان اسرع منها  و حاوطها  
زين بدون وعي /انت جميلة اوي 
حور بخجل /زين لو سمحت ابعد عشان اغير 
زين بدون وعي نزل على شفتيها وقبل*ها لمدة وبعدين فاق لنفسه وبعد عشان تاخد نفسها... 
حور بغيظ /انت واحد قليل الادب وجريت عل الحمام 
زين في نفسه / في اي يازين انت بقيت بتضعف قدامها لي ومبقتش حابب تنتقم منها لي  فاق لنفسه وخرج من الاوضة.. 
وبعد وقت كانت حور خلصت لبست دريس اسود وعليه خمار ابيض وكوتش ابيض وكانت قمر اوي..  ونزلت 
زين /في نفسه اي ياربي القمر ده انا مش عارف انا بنتقم منها لي بس انا مش هديها فر صة غير لما انفذ اللي في دماغي 
حور /انا خلصت..  يلا
زين /يلا وركبوا العربية وراحو المطار 
وكان ابوه وامو مستنينهم هناك علشان يسلمو عليهم قبل مايمشو ا 
زين شاف امه وابوه وصحبه هناك وحور اتفاجات بليلي صحبتها 
حور مكنتش مصدقة وكانت فرحانة وجريت عليها وليلي حضنتها 
حور /ليلى انتي واحشاني اوي 
ليلي /انتي اكتر ياروحي عاملة اي طمنيني عليكي واتجوزتي ازاي من غير ماتقوليلي عرفت بالصدفة من باباكي.. 
حور /لو سمحتي ياليلي متقوليش باباكي انا معنديش اباهات
ليلي/لي ياحور في اي. 
حور بهمس في ودنها /هبقى اتصل بيكي وهقولك 
ليلي/ماشي ياقلبي
وبعدين مامت زين ندهت لحور 
ماجدة /مش هتسلمي على ماما ولا اي ياحور 
حور /انا اقدر بردو ياماما وحضنتها وسملت عليها وعلى ابو زين 
وزين سلم على صاحبه وعلى امه وابوه. 
ومشيو ركبوا الطيارة 
بعد وقت الطيارة كانت طالعة وحور كانت خايفة اوي 
زين لقى حور مغمضة عينها وخايفة
زين مسك ايدها /متخفيش هي مسافة ما هتطلع ومش هتحسي بخوف 
حور /انا اول مرة اركبها بس بخاف اوي منهم.. 
زين /متخفيش.. 
وبعد وقت زين لاقى حور نامت وكانت سانده على كتفه 
ابتسم ابتسامة خفيفة وسكت.. 
وبعد وقت كانو وصلو ونزلو من الطيارة وطلعو على الفيلا اللي زين كان ماجراها.. 
زين /انا طالع انام عشان تعبان..لو عايزة تنامي اطلعي 
حور /طيب هي فين اوضتي 
زين /لا هي اوضة واحدة هنام فيها احنا الاتنين 
حور /تمام و.. طلعو الاوضه حور دخلت غيرت في الحمام.. 
ولبست بيجامة لونها بمبي وسابت شعرها الطويل وخرجت 
لاقت زين نايم على السرير راحت خدت غكا ونامت على الكنبة.. 
زين /انتي بتعملي اي
حور /انت شايف اي هنام 
زين /طب منا عارف انك هتنامي تعابي ناني هنا عل. السرير مش هاجي جنبك متخفيش 
حور /لا شكرا انا هنام على الكنبة.. 
زين /مش بعيد كلامي مرتين هتقومي تنامي هنا ولا اقوم انيمك انا بطريقتي.. 
حور /اوف وقامت نامت على السرير واديتو ضهرها.. ونامت على حرف السرير 
وبعد وقت زين اتاكد انها نامت شدها لحضنوا بتملك ونام.. 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية جبروت صعيدي الفصل الرابع 4 بقلم ميسرة محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent