رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الواحد والاربعون 41 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

   رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الواحد والاربعون بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الواحد والاربعون 

عمار لي هدير...  ايه القمر دا 
هدير بكسوف وفرحانه... ميرسي
مازن في لمح البصر كان قصاد الاء
مازن.....  ايه القمر دا  تسحري
الاء بلمت اول مالقته قصدها وزاي اكني اتجمدت...  
مازن بيبصلها  بطريقه مش كويسه     .....  انتي طلع لمين قمر كده 
الاء قرفانه منه ومن نظراته الز*باله.....  اا 
الاء كانت لسه هتتكلم جه عز وقف   قصاد مازن   وزق الاء لي وره ضهرو 
عز.... ايه يا ميزو عماله اناديك يامه فينك يبني  تعالي   عمته سعاد.عايزك وزقه انه يمشي  وبص لي الاء
عزضحك وغمزلها .. موزه موزه الله يخربيت الرضاه اللي فرقتنا عن بعضشينا  
الاء ضحكت....  اتلم   
عز....يالهوي ياما علي الغمازات  ومشي 
محمد.من ضهرها  كان بيقولك ايه
الاء اتفجعت..عااا  وبصت لي  هو انت حرام عليك فجعتني  
محمد جز علي اسنانه  وبنرفزه.... ايه دا  وشاور ب عنيه وايه الاحطه في بوقكك دا  اطلعي مسحي وحطي حاجه دري بيها جسمك    (الاء كان  الفستنان  من عند  كتافه  من فوق كانت الكتفات من نحايتين بينه جز منها وصد"ر كان  مكشوف شويه و حطه روچ احمر )
الاء بصت ووشه بقا احمر من كتر الكسوف وبصتله بتوتر ....  انت  قليل الادب  علي فكره
محمد بنرفزه وعصبيه....  اتزفتي وطلعي حطي حاجه علي كتافك  وداري صد"ر  دا وشيلي الزفت دا بدل ما ابهدل بي وشك 
الاء وشه بقا شبه الطماطم من كتر الكسوف.... وربنا هقول لي زياد ومشيه  محمد جبها من قفاها.... انتي نزله رايح فين  قولتلك اطلعي  حطي حاجه 
الاء بعند..... لا  مش هطلع ومش هشيل حاجه  وسيب الفستان  وزقة ايديه
معتز جه ...  ماشاء الله زاي القمر يا لولو
الاء...  ميرسي  بعد اذنك ونزلت جري 
محمد  كان وشه كله غضب....
معتز بستغراب .. مالك 
محمد بزعيق... مافيش وسابه ومشي 
الاء راحت  نزله وقف لواحده... 
هدير كانت وقف مع عمار لقتها وقف كده  ... ايه دا الاء وقف لي واحده 
عمار... تعالي نروحلها
هدير... مالك يالولي
الاء بنرفز...  محمد زعقلي  
عمار بضحك.... وايه الجديد ما انتم دايما نقر ونقير
معتز راحلها ... ايه يبنتي في ايه محمد ماله 
الاء... صحبك دا عايزه امسك الطشه قلمين
هدير بضحك... اهدي بس  هو ايه اللي حصل
الاء اتكسفت...  معرفش هو دايما فرحان بجعرتو كده
معتز بضحك... معلش  تلاقي في حاجه عصبته
الاء ضحكت بستهزء...   حاجه عصبته لا هو  كده علطول 
عمار بضحك... لا شكله  دايقك جامد 
الاء...  وربنا لو مش في ناس  كنت مديت ايدي
معتز... اهدا  يا ابو علاء معلش وتعالي نهيص زاي امبارح 
الاء ضحكت....    علي رايك بلاش هم  وبصتلها وغمزة  
الاء.... بقولك يا هدير تعالي. نخلي بتاع الديجي يشغلنا حاجه  عدل  بدل موسيقي اللي اكني حد بيتوجع دا  ومش عارف يدخل الحمام 
هدير بضحك... الله يخربيت فقرك دي  موسيقى اوبرا
الاء  ...  ياشيخ اوبا  بلا ااءاءحح  
عمار ومعتز  وهدير.ضحكو...
هدير بضحك الله يخربيت فقرك....بقولك اوبرا  اوبا ايه بس
الاء... ياختي يلا  هو انا هناسب الكلمه يلا وشدتها ومشيو
معتز بضحك...مشكله الاء  دي
عماربضحك....  جدا 
معتز.... بس صحيح  هدير طلع جميله هي والاء جدا
عمار بصله وملامحه اتغيرت من ضحك لي غيره... اممم ربنا يحفظهم
معتز....بقولك
عمار... خير
معتز...  ايه رايك في هدير
عمار بالفهه وغيظ... وانت مالك بيها
معتز... مش انتم صحاب  
عمار.... ايوه
معتز...  طب ما تكلمها عني كده بصراحه  معجب بيها وحباب اتقدم
عمار وهو بيجز علي اسنانه... هدير رفضه الجواز اساسا
معتز... عارف انت  اتكلم عني وهي اكيد هتغير  فكرتها دي 
عمار... بقولك ايه طلعها من دماغك عشان منخسرش بعض
معتز.... وانت مضايق ليه  وهو في بنكم حاجه
عمار بنرفز.... في ولا مافيش انت مالك 
معتز....  خلاص يا عم انا هقولها هو انا اخرس  
عمار جز علي اسنانه وسابه ومشي....
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محمد طلع اجنينه وفضل  سجاير 
محمدمع نفسه....  انا غبي انا كنت لطشتها قلم.مكنتش عودتها علي كان زمانها  خافة وطلعت زفتت اللي قولتلها عليه
العقل... يادي نيله ما انت مصدقة انها متخفش منك
القلب... وبعدين متقدرش انت بتخاف عليها من الهوا 
العقل... قوله يا مهزق انت كمان ما انت سبب 
القلب.... وانا مالي
العقل... ما انت اللي اتعلقت بيها  وحبتها ومن ساعاتها مبقناش قدرين نزعلها ولا نبعد عنها ولا عارفين ننام الا لما نتكلم معاها
القلب.... اصماله ما انت ياخويا بتفضل تفكر وطلع حجج عشان تشوفها  ولا مين اللي كان بيطلع شغل عشان تفضل قدمه  
العقل....  عشان امي   كانت بتحبها وهي كانت رفض تقاعد
القلب... ياشيخ اها  وشغل ماله ما هي كانت هتقاعد بس مش هتتعمل معاك
العقل...يوووه  خلاص احنا الاتنين مهزقين
محمد....بس بس انا من نهارده ماليش دعوه بيها وهي حره 
القلب....  هتسيبها تروح منك
العقل....هتقدر متفكرش فيها  
محمد.... اللي خالني ابعد نفسي عن امي  سنين اللي فاتت اقدر ابعد عنها هي
القلب... مظنش 
العقل.... ازاي انت عبيط دي خلتك احسن من الاول رجعتك زاي ما كنت بتضحك وبتصلي 
محمد....وخلتني عصبي 
القلب.... لا انت طول عمرك عصبي 
العقل....اها فعلا وبتغير  انت بتغير دلوقتي
محمد.... يعني اعمل ايه 
القلب....بالحنيه هتسمع كلامك وبعدين هي متعرفش حبك
العقل.... فعلا لو كنت كلمتها بحنيه كانت هتيمع لكن انت هبيت فيها
القلب... وبعدين اهدا غيرتك دي اللي هضيعها
محمد... يعني ينفع اللي هي لبسه دا  
العقل... زاي القمر  شبه الملايكه 
القلب...  اها دي وقعتني  اكتر ما انا وقع ولاشفاشفه 
محمد....  اها زاي القمر اها اهو اديك قولت   حطلي زفت علي دماغها وهي اصلا من غير حاجه جميله لا حبه تزود 
العقل.... وتقولي هبعد وانت هتموت عليها
القلب... مش انا مهزق بس هو اكتر مني 
محمد.... بس بقا  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
الاء مسكت الميك... احم احم   احب اقول الف مبروك لي اخواتشي  زيزو واياد  وشهد تؤمي لمضه   الف مبروك وطبعا لي صديقي القدوق داليدا واختي الجدعه  وبغض نظر عن موسيقي اال اوبا  اءاءح دي
هدير  بضحك..  الله يخربيتك دي االاحفاله في ناس بتصور اسكتي
الاء ضحكت... ايه دا هو احنا علي التيشلفزيون  طب علي قناة ايه   ( كل اللي ناس سمعتها)
هدير ضحكت جامد ولطمه علي وشها....    
كل اللي  عارفين الاء فضلو يضحكو...
زياد بضحك... اختي هتشرفني
سعاد... ينهار ابيض.
عاصم بضحك وفرحان ... بيشاور عليها دي بنتي انا  
نجاة بضحك...  ربنا يحميكي يارب
الاء ضحكت... لا بجد ياجماعه  احب بارك لي اخواتي. واولهم زيزو زياد اخويا اللي مربيني وابويا وصحبي وكله حاجه في حياتي وسندي بعد ربنا اللي عمرو ما مل مني ولا سبني ربنا ميحرمنيش منك وتفضل دايما سند لي وضهري اللي عمرو ما خاب واياد  اخويا الكبير اللي دايما بدبسه في مشاكل وهو  بيحالهالي  وعمرو ما حساسني اني غريبه ودايما بيشجعني وداليدا اجدع بنوته عرفتها وطيبت الدنيا فيها  وشهد اللي شبهي في كل حاجه وطبعا  جدعه وطيبه ومجنونه  هي انا كده  ربنا ميحرمنيش منكم بجد ويتمملكم علي خير  الف مبروك  وطبعا مش هعدي مناسبه دي كده الا لو اقرفكم بصوتي    والاغنيه دي اخواتي من ساعات ما حبه بعض وهما قرفني بيها فا هغنيهالكم 
الاءشاورة لي بتاع الدچي...   انا أنا كلي ملكك انا كل حاجه حبيبي فيه بتناديك اناانا مش بحبك الحب كلمه قليله بالنسبه ليك انت فرحه جت لعندي بعد عمر من التعب
  محمد دخل علي صوتها وفضل بصصلها  
وزياد  رقص مع شهد واياد مع داليدا  وعمار استاذن  عاصم ورقص  مع هدير  وعز طبعا  لقه واحده شبه حببته الله يرحمه  ورقص معاها 😂😂💔 
وكل كبل مع بعض كانه بيرقصو سلو
الاء.... في السعاده الي بعاشها انت السبب ضحكتك عقلك جنونك والحنان الي ف عيونك هوصف ايه واحكيلك ايه
الاء.... انا أنا كلي ملكك انا كل حاجه حبيبي فيه بتناديك
اناانا مش بحبك الحب كلمه قليله بالنسبه ليك
معاك بضحك وبفرح مبقتش خايفه
ازاي هخاف وانا بين ايديك ساعات بخيالي بسرح
قبل ما بحلم كل حاجه القيها فيك السنين هتفوت وتمشي منك انت انا مش همل بوعدك يا حبيبي عمري شوقي ليك لا في يوم يقل
هبقي فرحك وقت حزنك في التعب تلاقيني حضنك كل يوم من عمري ليييييك 
انا  أنا كلي ملكك.نا كل حاجه حبيبي فيه بتناديك
انا انا مش بحبك الحب كلمه قليله بالنسبه ليك
كل المعزيم سقفولها وانبهرو بيها  صوت وشكلهودمه الخفيف
الاء.... شكرا وطبعا رقه دي مش من طبعي  وشورت لي عز  يلا اعزوز  
عز طلع جمبهوشاوره لي بتاع الديجي... إيه اللذاذة دي إيه الطعامة دي 
لأ لأ
الاء.....  إيه الشقاوة دي إيه الحلاوة دي لألأ
عز والاء...لما دخل علينا جبنا أرض احنا انتهينا
عز مسك الاء ولف بيها... ولع الدنيا وقلبها وفجأة سابها تلف بينا
الاء زقته بهزار وبتمثل.... لأ، لأ، لأ حد يقول له لأ، لأ
عز  قرب منها تاني  و واكنه بيعكسها.... طعم الشوكولاتة واحنا جنبه دقة، دقة
الاء  بنفس تمثيل بتبعده... لأ، لأ، لأ حد يقول له لأ، لأ
عز  غمز وقرب منها.....طعم الشوكولاتة واحنا جنبه دقة، دقة
وشاوره كلهم  اتجمعا ورقصو معاهم  .... ده جرحني وراح هو إشتكى
حسيت في القلب بشكشك لذاذة وجمال على سهوكة وأنا أصلي ماليش في الهشتكةده عمل لنا أزمة ودربكة وكإن القلب في معركة
  وفضل يرقص كلهم حتي المعزيم     الاء لمحه محمد بيبصلها  طنشته  
الاء من جوها.... خاليك كده مش هناديك عشان تقل ادبك وتزعقلي 
  تسرريع  الاحداث فضله يرقصو  وكتير  ومحمد كان مضايق وبيحاول يمسك اعصابه  وببص عليها وساكت  ومعتز  كانشويه يرقص مع الاء وشويا مع هدير    وعمار ومحمد كانه نغسهم يمسكو يضربو وعده الوقت  وجه واقت ولبسهم الشبكه وبعدها  قدمه  العشا للمعزيم  وفي ناس كتير مشيت وباركو طبعا للعرايس    والاء وعز ومعتز مكانوش اكله  
الاء بتعب...    الواحده كان جوها حبت   زهق طلعهم في طنطيت
عز....  اها والله  بس انا كنت برقص بغل
الاء بضحك...  انا كنت حسه انك شويه ووهتمسك التربيزات وتحدفنا بيها
عز بصله بقرف....  ايه يبت الخفه دي
الاء ضحكت جامد...   طلعلك يا قلب اختك  
معتز ابتسم...  ضحكتك بالغمازات جميله انتي طلع ليمين زاي القمر كده
عز.بصله...  ا*ريل قدمك انا ولا ايه 
معتز بضحك....  في يابني  دي اختي عادي 
عز....  لا نخلي بالنا برضو
الاء بصت لي عز....  كبرت ياواد وبقيت راجل  وعندك نخوه ماشاء الله 
عز بصلها  اكنه عايز يشتمها ومسك نفسه.... ههزقكك
الاء بضحك....  بهزر يبني ومسكت خدوده قلبي ياناس اخويااااااأا
عز زق ايديها...   اوعي ايدك  وتقوليلي ايدك تيقيل اصماله
الاء. بضحك.... طب ايه مش هنحش انا جعانه وناس دي شكلها هتخلص الاكل كله او خلصت 
معتز بضحك....يخربيتك صوتك حد يسمعك
الاء.... ياعم كل مسك في طبق اكنه ضناه  المهم تعالو معايا ندخل اساس المعركه ورايا  كده كده مافيش حد معظمهم ماشو مافيش  غير  تباع اشركه واهو بيامشو
عز ومعتز ضحكو وراحو وراها  الاء دخلت المطبخ... وقاعدو ياكله 
الاء لي معتز... عملت ايه
معتز... تقريبا نحجت بس ادعيلي 
الاء.... يارب 
عز... في ايه
الاء.... كول وانت ساكت 
عز....هي كده
الاء رقصت حواجبها وبتتغني...   هوفي كده كده ايوفي كده كده
عز ومعتز ضحكو.
عز... اشطا غني بس افتكريها
الاء باسته من خدو.... اموووه  بحبك اووي
عز ضحك... يخرييت الروج 
الاء  ....متخفش دا مش بيطبع امان يابه
عز.... ازاي طريقتك دي مع شكلك   يبت خليكي رقيقه انتي بنوته
الاء   بصتله بطرف عنيه... يبتلك الرقه يارقيق
معتز... اوبااااا 
عز....عجبك كده
الاء..... انت اها 
عز....حلو علي مبدائك يا جميل حتي لو مازن جه وميل
الاء.... الله دا شاعر 
معتز بهزار... دا شاعر  نزار 
الاء  .... ايه دا هو قالك (بصوت محمد هندي  في امير البحار)
معتز... هو مين دا يا امير 
الاء... نزار
معتز... هيقولي ازي يا مجنون  نزار القباني دا مات من زمان 
الاء.... بتتكلم بجد اكابتن    يا ابن الايه يا نزار
معتز والاء ضحكو 
عز ضحك وحدها بمنديل.... اخافه منك لي   ايه العسل دا 
الاء ضحكت لمحت عمار بشاورلها... انا هطلع اوضي  اخد ال علاج  
عز... بالشفا يالمضه
ـــــــــــــــــــــــــــ
عمار.... ينفع كده
الاء....ايه
عمار...  حكلها علي معتز
الاء.... طيب المفروض يحصل ايه
عمار.... هو ايه رد داا 
الاء... ما انا كلمتك وانت   محلك سر  ادردح وقولها قبل ما هو يسباقك ومافيش مناسبه احسن من نهارده 
عمار... انتي شايفه كده
الاء... اها جدا 
عمار... وافرض رفضت
الاء... عليك كميه تفاؤل جامدين  عوذ بالله  تفاءلو خير  تاجيدو
عمار...  يعني اطمن
الاء بصتله با لا مبالاه.... لا هي مراره واحده يلا
عمار... طيب اقولها ايه
الاء بنفز صبر... تروح تقولها  انك بتحبهااااااا
عمار.... علطول كده مافيش مقدمات
الاء بصتله وضحكت.... لا طبعا في
عمار.... ها ايه
الاء  ...... بص انت هتدخل كده وتقولها نفس اللي هقولهولك
عمار... تمام
الاء... هدير   انا  انا انا انا مش خرونج  
عمار بصله  با لامبالاه ... واالله
الاء بتضحك... اصبر بس  اكمل  هي بقا هتقول ماله دا  ميهمكش كمل
انا انا انا  كينج كونج
عمار بضحك.... تصدقي انا غلطان 
الاء لضحك.... اتقل بس  انا انا انا
عمار.... انا هنزل  بضربه علي قفاكي  يا جزمه 
الاء بضحك.... اهون 
عمار... ما انا بطلب منك تساعديني  عماله تضحكي
الاء.... لاخلاص  بص بجد روح قولها انتي بتحبي الشخص الصريح ولا لا
هتقولك اها
عمار...  اها
الاء.....  تقوم مطلع كل اللي جواك
عمار...  تفتكري هتوافق
الاء... لا لا بجد كده كتير اوع  وخليك كده لحد متتاخد منك عديني
عمار بضحك... استني    الاء سبته ومشيت  
واحده وقفتها الاء... انتي  الاء سكرتيرة  مستر محمد
الاء بتبصلها  لقت واحده لبسه فستان اسود. توب وقصير  فوق ركبه بكتير  
الاء بتريق  ... مستر هو بقا يدي  دروس 
البنت بتتكلم بطريقه رقيقه  شبهه سهوكه  بسيطه ...افندم بتقولي ايه
الاء....  اها انا سكرتيره زفت محمد انتي اللي مين
البنت بصتلها بستغراب وبتتكلم بنفس الطريقه .. انا زميلته  هو فين
الاء بقرف.... زميلته فين يعنيه  دا خلص وبقا شحط  زميلته ازاي لمواخذه 
البنت.... كنا اصحاب في كليه وانتي بتكلميني كده ليه وازاي  قطعتها
الاء  ....   بكلمك من بوقي ياختي  وبعدين  كليه ايه اللي كنتي زميلته ازاي علي ما اعتقد انه كان في كليه هندسه  وبصتله مش كليه اداب
البنت بغيظ... هو فين محمد 
الاء بصتله من فوق لي تحت بغيظ....هسالك سوال واحد  بس وهروح اجبهولك من قفا  هو اللي عزمك 
البنت بتوتر.... لا اها لا اها اها
الاء  بنرفز... اها ولا لا 
البنت.....  اها 
الاء... تمام اتزفتي هنا  لحد ما اجبهولك انتي  اسمك ايه 
البنت  بقرف... جني محمد
الاء بصتله.... ما قولنا حاضر هجبهولك اهدا
البنت.... انا اسمي جني محمد بابي اسمه محمد
الاء....مالو ياختي بابي  اممم  اسمها ابويا ياختي قال بابي قال   واها ابوكي اسمه محمد  ما هو كما تدين تدان  اكيد كل اللي اسمهم  محمد عشان كده ابتلاه بيكي 
البنت  بنفز صبر.... انتي بتقولي ايه 
الاء.... اتهدي هنا  
الاء  سبتها وراحت لي محمد  وهي رايحاله  من جوها....  واللهي بعد عنهم  الكدب   ماشي يامحمد    بني ادم براس كل"به  مش كل"ب    حتي  لانك مش راجل ولا قد وعدك  ماشي 
محمد اول مالقها جي عليه داير وشه وتجاهلهه..
الاء شدت  من دراها لي ناحيتها عشان يبصله...  بتضحك عليا وتقولي بعد عنهم  وانت بتعزمهم  وقال ايه ساعديني  بس تصدق برافو بتعرف تمثل   
محمد بعدم فاهم... ايه انتي بتقولي ايه
الاء يعصبيه...  حبايب  القلب  واحده منهم  جيالك عشان حضرتك عزمها  يا كدب
محمد  بستغراب.... مين قالك  ك  قطعته 
الاء...  مين قالي  دا اللي فارق معاك ومش فارق وعدك اللي كان بينك وبين ربنا  دا انت هتتسخط 
محمد بزعيق....بس بقا وبعدين انتي بتحسبيني انا  وصماله عليكي بصدرك المكشوف دا ما انتي  فرحانه  بكل واحد يبصلك واللي يعاكس    مش يبقا عيني في واقول اخي 
الاء   ضريت بالبكس في بطنه بس ولا كنها عملت حاجه.... انت انسان مش محترم مفكر الناس كله زايك   وانا غلطانه اني اتعملت معاك  اساا س ووانا الهبله كنت طلع اسمع كلامك 
محمد بستهزء... يا شيخه وربنا  وبعدين مين دي  
الاء  بقرف منه...  ست جني محمد  وقلدته يا مستر محمد  كتك القرف انت وهي 
محمد....احترامي نفسك وبعدين باللي انتي عمله بنفسك دا متتكلمي وضحك بستهزء... يا محترمه  وبصلها بطريق وحشه
الاء  عنيها دمعت....  تصدق انا غلطانه  انشالله تو"لعو في جه"نم وانا مالي  
وسبته ومشيت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عمار راح لي هدير....هدير.
هدير.... نعم 
عمار بتوتر...  انا كنت عايز اتكلم معاكي 
هدير.... اتفضل 
عمار...  كنت عايز اقولك يعني 
هدير... اتفضل قول
عمار....انا ايعني
هدير.... في ايه يا عمار انت كويس ولا في حاجه مضايقك
عمار... اها  بصراح وانتي عايزني صريح صح
هدير.... اكيد
عمار..... بصي  بقا بصراحه  الفستان دا مضايقني 
هدير.... افندم
عمار.... تاني حاجه بصراحه انا بحبك  ها تتجوزنيني 
هدير تنحت.... ايه 
عمار.... لا مش وقت تتنحي ابوس ايدك انا مصدقت اوجهك  
هدير وشها بقا احمر من كترالكسوف وبتسمت...
عمار...  ايه  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
نجاة لي شاديه... عقبال هدير وعز   يارب
شاديه... يارب يا امي نفسب اطمن عليهم 
نجاة... باذن الله هتطمني قريب 
شاديه... يارب 
زينب...يارب  اكيد اخويا عماد فرحان ب اولاده دلوقتي الله يرحمه هو ومراته
نجاة وعنيه دمعة....  اكيد ربنا يرحمه
سعاد... مبروك لي زياد عقبال محمد وبقاي الاولاد
زينت... الله يبارك فيكي يا سعاد ويفرحك بي مازن
سعاد بخيبت امل.... ومين هترضا بواحد ب اخلاقه دي
زينب.. ربك قادر 
سعاد...ونعنه بالله  بس الاء طلعت زاي العسل كان عندك حق  في كل كلمه
زينب...... اها ربنا يحميها ياررب
سعاد... ايه رايك محمد لي الاء
زينب بضحك.... اه عشان تاني يوم جواز نلاقيهم في محكمة الاسرء
كلهم ضحكو
شاديه.... طب تصدوقساعات بحسهم لي بعض اصل القط ميحبش الا خناقه
زينب...واللهي انتم مجانين
نجاة... هو انتي رفضه ولا ايه
زينب...  ارفض دا ياريت دا يبقا ربنا بيحبني لو بقو لي بعض
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الاء كانت بتعيط وهي طلع او ما دخلت اوضتها دخله اوضتها لقت النور مقفول مع انها مش بتقفله ا ودخلت وبتاخد ال علاج لقت باب اتقفل بتبص وراها لقت مازن...
الاء كانت مسك الكوبايه وقعت منها من الخوف.
الاء بتبلع ريقها... انت ايه اللي دخلك هنا
مازن وهو ببصلها وبتفحص جسمها نظرات مش كويسه....   عادي من الباب
الاء...  ما انا عارف من الباب  دخل هنا ليه
مازن وهو بيقرب.... في ايه انتي خايفه مني ولا ايه
الاء بخوف وتوتر..   مش بخاف الا من اللي خالقني
مازن... اومال وشك هرب منه الدم اولما شوفتيني ليه.
الاء بزعيق.... انت عايز ايه
مازن بكل وقحه.... عايز زاي ما محمد  بيعمل
الاء بعدم فاهم... مش فاهمه
مازن وبيبصله بشهوة  .... ياشيخه   طيب وبيقرب منها 
الاء بخوف بترجع لي وراه وبتزعق وصوتها بين انه مرعوب.... انت بتقرب  كده وبطل نظرتك الزباله دي  وطلع برا
مازن..... تؤتؤتؤ تؤ وطي صوتك ولا اقولك عالي كده كده محدش هيسمعك
الاء  بنرفزه وعصبيه.... انت ايه البجحه دي اطلع برا لا الاه اقسم بالله  اقول لي عمته سعاد ونجاة وباباعاصم علي اسلوببك من ساعات ما جيت هنا
مازن ضحك بسخريه..... واللهي لا لا لا بجد خوفت  مره واحده شدها  وبيحاول يعت"دي عليها 
الاء بضريخ... ابعد عني  اوووعي  ياز"باله وبتحاول تبعده كان شبه مكتفها
مازن  لط"شها بالقلم وكان جامد لدرجه نزل من بوقها د"م ..... صوتك  انا زب"اله  يا وس"خه ما انتي مقضايها مع كله جي عليا انا
الاء بضريخ... ابعد عني  اوووعي  ياز"باله وبتحاول تبعده كان شبه مكتفها
مازن  لط"شها بالقلم وكان جامد لدرجه نزل من بوقها د"م ..... صوتك  انا زب"اله  يا وس"خه ما انتي مقضايها مع كله جي عليا انا
الاء بصريخ وعياط .... اوووع ابعد عني  ابوس ايدك    الاء كانت بتحاول تفك ايديها ووتعرف تزوقها بعيد عنها
مازن  مسك ايديها ورجعهم واره ضهاها  ونزل  لي مستوه طولها ومد راسه من عندراقبتها
وبصوت  مبحوح ويرعب... هاخد اللي انا عايز   محمد مش احسن مني ولا اياد ولا عز ولا معتز وعمار  بصراحه  تستهلي لما دي عليكي
الاء بخوف وشمزاز منه.... انت انسان مر"يض دوله اخواتي ياز*باله هو انا زايك يا ح"يوان   انت مش راجل  لو راجل  تسيبني
مازن  شد شعرها... انا  مش راجل طب وربنا لي اوريكي وانتي اللي طلبتي ساب ايدها ومسك جامد. لدرجه كانت مسك ايدو  اللي شدد بيها شعرها وبتصوت وحسه ان شعرها هيطلع في ايدو   وحدفها علي السرير  وبدا يقلع هدومه
الاء بصريخ...زياااااااد زيااااااااد  محممدد ممممم
مازن..... براحتك  محدش هيسمعك وضحك بستهزء 
الاء بصريخ وكل الكلام راح منها وبقا تصوت و ترجع لي وراه وصريخ بتواصل وجسمهاكان  بيتنفض من كتر الخوف  وبتحرك نفسها بالعافيه او تقريبا مبقاش في اعصاب كل تقدر عليها صويت 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ 
في نفس الوقت
زياد حسه بحاجه  بيبص... هي الاء فين 
شهد..  تلاقيها مع محمد
زياد بيبص حوليه....  محمد اهو وقف  لي واحدو اهو
شهد  ... يبقا مع عز ولسه بتقول لقت معتز وعز وقفين لواحدهم
اياد... ايه عملين تدوره علي ايه 
داليدا....  اكيد بيشوف مين بيبص عليهم صحيح فين الاء انا عايزها  
زياد... لسه هسالكم عنها انا مش شايفها 
اياد...ازاي
داليدا... انا مش شويه لمحتها كانت معا عز ومعتز
زياد... اهم لي واحدهم ومحمد 
اياد بالهفه.... مازن فين 
شهد بخوفه.... انتم هتوجعو قلبي ليه  
محمد سلم علي جني وضايق من وجوده وسابها ومشي وجه شخص  سالو  علي مازن
محمد ... مش عارف انا لسه شايف دخل ثانيه  بعد اذنك ودخل
محمد دخل وسال عز.... عز فين مازن
عز.... مش عارف 
محمد... تم وبيركز مالقاش الاء   ايه دا اومال فين  الاء
عز... طلعت اوضتها  
محمد  افتكر ان لمح مازن طلع   سابه وطلع جيري
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الاء  بتصرخ وبتبعد وبصوت  مبحوح من كتر صويت...محمد محمد  زيااااد   الاء لقته خلاص   قريب منها   ضر"بته تحت الحزام 
مازن بصلها بغل وراح ضربها..... (مازن كان بيض"ربها زاي ما كان في الحلم)
مازن بيقرب منها بنفس شكل اللي كان بيجلها في الحلم....  انا ترفضيني وتمدي ايدك عليه يا  بنت الك"لب دا انا بيتمنه اشاره مني   انا احسن منهم في ايه ياوس"خه
الاء  مره واحد اول ماشافت منظره. بصويت وعياط...يااااااااااااارب لا لا  استرني ياااارب  يااااارب  
محمد كان طلع  سمع صوت صريخ  جري بيفتح الاوضه لقها مقفوله
محمد.... الاء  
الاء اول ما سمعت صوت..... صرخت جامد  وفي وسط صريخه اتكتم
محمد  فضل يزق الباب لحد مكسرو  لقا مازن كان بيعت"دي عليها شدو من عليها  وفضل يض"رب بالبوكس ضربه وقعته 
مازن  قام  ردله ضربه محمد ضربه  تاني مازن جي يضربه محمد اتفادها و ضربه تاني وقع في الارض نزل وفضل يضرب في  بكل قوتها وبغل  
الاء كان  مش قدره تتحرك من علي سرير  وبتحاول ترفع راسها مش قدره  بسبب كميه الضرب اللي اخداتها  وحس ماكان شدت شعرها انها راسها اتفتحت  ودراعه كانت حسه نا"ر في ووجع  جامد  
الاء بصوت مبحوح بتنادي... محمد
محمد لقه مازن اغما عليه من كتر ضرب....   ولسه بيضرب  سمع الاء
محمد  جري عليه القه وشه مش بين منه حاجه من كتر الدم  ماتبهدال ودرعها شكله غريب... 
الاء بصتله وبي ايديها تاني مسكت ايده تطمن ان هو  بقا موجود... زياد   ولسه هتتكلم اغما عليها
محمد بالهفه بيهز فيها... لاردي عليا  ابوس ايدك ردي  
الاء....
محمد اتاكد انها عايشه شالها وجري بيها  
هدير   بترفع راسها وبتكلم عمار  لمحه محمد نزل  وشايل الاء  وبيجري بيها 
هدير بصويت... الااااااء
كلهم انتبهو   لي هدير  وبصو علي بصتها
زياد....


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الواحد والاربعون 41  بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent