رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الاربعون 40 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

    رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الاربعون بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الاربعون 

شهد بضحك....   هي دي اللي عز  قالك حطتهالك في الاوضه
الاء ضحكت ... اها  
داليدا  بحماس ...  علي فكره انا بعرف اطبل
الاء  ...  لا يا عسل انتم هترقصو وانا اطبل اشطا
عز بيخبط... الاء بقولك 
الاء فتحت  فتح صغيره .. ايون
عز... تيتا بتقولك الناس اللي بتظبط البيت عشان الفرح مشيو لو عايزين تنزله انزلو
الاء...  تمام
عز  ... هو انتم بتعملو ايه وبيدخل راسه
الاء. بضحك و زقته... وانت مالك   
عز بضحك.... اشطا شكرا يا اختي ياللي كنت فكرك اختي بدري مني الفرحه
الاء بضحك...انادي زياد واياد هيوروك الفرح اللي علي حق 
عز  بضحك.... لا لاشكرا  وراح نزل
البنات ضحكت
داليدا... ايه هنقعد هنا ولا هننزل
الاء... نهيص هنا شويه وننزل تحت  
هدير... طب يلا  
الاء شاورت انه كلهم  يسكته
الاء بجديه.... احم احم  اي كلمه او  كلام اقوله انتم تقولو لا لا  اشطا
البنات بصو لي بعض وبستغراب وكلهم  في صوت واحد... حاضر
الاء بدات  تطبل وبتغني ... انا حط المياه علي جمبي   طلع كتاكيت وفرخ بمبي ابقا انا   كدب 
شاورتلهم   يقولو...
كلهم بضحك...لالا 
الاء وقفت  وتكلمت بجديه... لا كده مينفعش  نسقف كلنا  مع بعض وبدون ضحك  دي هيصه وليها احترامها   يلا مع بعض من تاني  ووتسقفه يلا 
الاء لفة  بكف ايديها علي طبله.... نسخن من تاني احم 
الاء بغنا... انا حط المياه علي جمبي طلع كتاكيت وفرخ بمبي ابقا انا كدب 
البنات   بيكتم ضحكه وبيسقفه.... لا لا
الاء...  وضحكت عليكم 
البنات  .. لا لا
الاء... انا حط المياه علي الحيطه  طلع كتاكيت وفرخ بيضه ابقا انا كدب
البنات...  لا لا
الاء... وضحكت عليكم
البنات.... لا لا
الاء.... اناشوفت   نموس جره جاموسه  من تحت عقد الباب.ابقا انا كدب
البنات.... لا لا
الاء.... وضحكت عليكم
البنات... لا لا
الاء.... انا شوفت حمار  مسك منشار بيصلح  عقد الباب ابقا انا كدب 
البنات... لا لا
والاء... وضحكت عليكم 
البنات... لا لا 
داليدا ضحكت جامد... لا لا مش قدره وفضلت ضحك
شهد  شرقت من ضحك... هموت وفضلت تضحك
هدير تضحك وتمسك نفسها ورجعت ضحكت بصوت عالي...  اسفه بس دا مش كدب دا فشر  
الاء ضحكت علي ضحكهم.....  
هدير بتحول تبطل ضحك .... انتي جبتي الاغنيه دي منين
الاء بضحك.... دي كانت الراعي رسمي  في اي حنه او هيصه عندنا في  عيله ماما
داليدا... اها صحيح فين عيله  مامتك
الاء ابتسمت بحزن وخذلان...  مجرد اهل اسم مش اكتر  واللي كانه فعلا اهل ربنا رحمهم
هدير.... هما عرفو اللي حصل  
الاء ضحكت بستهزء...  اها  وكلهم جم رمولي كلمه ان محدش هياخدني  وفي اللي بعت رساله  تمرك شوفتي حد بيغ
عزي حد في رساله
شهد.... ازاي دا انا اعرف ان عيله الام بتبقا هي  احن
الاء  .... مقدرش اقولك اها ومقدرش اقولك لا   لان عيله امي كان فيهم الكويس  وفي منهم زاي اللي ربنا شايل من قلوبهم رحمه وبابا   كان احن منه مافيش وجدع وطيب  مع اي حد رغم عمي  كان دايما يدخله في مشاكل بسببه   وعمي ماجد كان بني ادم طمع ومفتري   وعمته  اهي  طلعت طيبت الدنيا فيها زاي بابا  
وعنيه  لمعه بالدموع وحولت متعيطش... بس اهو الحمد الله  ربنا كريم 
داليدا وشهد وهدير بصو  لي بعض وعنيهم دمعت
الاء بسرحان... انتم عارفين ساعات بقول لو عمته  مكانتش اخدتني كنت هعيش فين  جوز خالتو زينب دا لو الدنيا اتشقلبت استحاله يعملها دا فتره اللي كنت تعبانه فيها وقت وموت بابا وماما وياسين  كان بيتقطع وانا مكنتش حسه ولا قادره كنت اسمع زعيقه ومن جوايا بتقطع مليون حته ان   ابويا كان شيل عني كله دا  وعمري ما  حسيت اني تقيله كده  عمري ما فكرت اساسا ان   ابقا حمل علي حد وبابا كان شيل عني  وانا مكنتش عارفه   كفايه بس كان سند ليا وساعاتها اتمنيت مليون مره اني كنت موت معاهم ولا احس اللي  حسيته دا  بس رغم كل دا  ربنا كريم جدا   عمي لو كان عايش كان زمانه اخدني مش حب فيا لا كان عشان محل ويبهدلني   الحمد  الله رغم بعدهم عني كسرني ووجعني وكان نفسي اكون معاهم  
وعياطت....     يومها حضني وبصلي ووصا عليا زياد    وكان حضنه  كنت حسه بيوعدني بس مكنتش اعرف  لو اعرف كنت فضلت  وامي  فضلت عنيها عليا اكنها بتقولي مش هشوفك تاني لحد دلوقتي مش قدره انسها وياسين بغباءي ماخدتهوش  وهو نبهني وقال متتاخريش اقول يارتني  ما نزلت وفضلت معاهم
البنات عياطت
داليدا..... اهدي  حرام كلمة ياريت دي  ربنا هو اللي كتبلك كل دا
هدير.... ربنا يرحمهم ادعلهم برحمه
شهد.... ربنا عايز كده وكله مكتوب ومقدر مش دا كلامك واحدي الله  وعسي ان تكرهو شئ وهو خيرا لكم اكيد  وانتي دايما تقوليلي  لي كل ابتلاء وصبر بعده جبر خاطر صح
الاء بتحول تبطل عياط وبتمسح دموعها....  اللهم لك الحمد  علي كل شي 
داليدا... ادعلهم  
هدير... اهو العصر بياذن.تعالو نصلي كلنا وندعلهم 
شهد وهي بتمسح دموعها.... يلا ودعلهم كمان اني جبولنا احلي قمر 
الاء  ابتسمت  بحزن...  يلا 
  الاء وهي بتتوضه افتكرت ان محمد كان عايزها تساعده   خلصت ونزلت لي 
لقتهم الشباب كلها متحمعين تحت في حنينه 
الاء نادته...  يلا
محمد بستغراب.... مش فاهم  يلا ايه 
الاء... نزله بالسدال هكون   يلا  ايه يلا تصلي بيا   العصر اذن  
محمد.بتوتر.... اصلي بيكي 
الاء.. اها يلا 
محمد بحراج...  نفتكري ربنا هيسامحني علي كل اللي كنت بعمله
الاء.... ربك غفور رحيم علي فكره كلنا بنغلط   انا بغلط انا مش شيخه يعني بس ربك  بيغفر للي نيته  التوبه  وبيعرف غلطه  وميكرارهوش  وبرضو بيحب عباده اللي  بتدعي دايما بالمغفره   طب انت تعرف ان اكتر شخص ربنا بيحبه مين  اللي بيزن دايما ويفضل يدعي   وياااااسلام بقا لو فضل مش مستجيب للدعوه والشخص  برضو بيزن ومزهقش ولافقد الامل  وفضل يدعي  ربنا مش معنها كده غضبان ربنا حابب  الشخص دا وبيشوف قوة صبرو  وساعتها ربك بيكرم    احلي واجمل كرم من عنده  ربنا احن منه مافيش علي عباده  انت خاليك  زنان وافضل ادعي انه يغفرلك وصدقني ربنك عند حسن ظن عباده  اتمنا في كرمه  ان يغفرلك    اكيد هيسامحك 
محمد ابتسم  ....ونعمه بالله 
الاء...يلا بقا اطلع اتوضه وتصلي بيا 
محمد بحماس... حاضر مش هتاخر 
الا ء طلعت معا وصلو في اوضه محمد وشافتهم سعاد ونجاة بس هما محسوش
محمد... تصدقي حاسس اني مرتاحه
الاء بفرحه...ربنا يريح بالك وقلبك  دايما يارب ويهديك ويصلح من حالك 
محمد ضحك.... قلبتي امي فجاءه كده ليه
الاء ضحكت.... امي كانت دايما تدعيلي كده  بعد كل صلاه 
محمد بصلها.... سوال بصراحه ووعد تردي
الاء بحماس... قول وعد
محمد  ... انتي معيط صح ومين زعلك
الاء... اها.بس مافيش حاجه عادي   
محمد... من ايه
الاء  ...افتكرت اهلي
محمد.... ربنا يرحمهم 
  الاء كانت هتعيط حولت متعيطش وضحكت بطريق بينا انها مش من القلب وفيها حزن....  نكد عليهم  كلهم عيطو وغمزة بس متخافش هفرفشهم  تاني  
محمد بصلها وفاهم انها مش عايزه تعيط...  ماشي يلا ننزل
الاء.... لا  تعال نقراء قران يلا الاول  اقراء صفحتين كده هتلاقي نفسك ارتحت اكتر يلا
محمد... في الهيصه دي
الاء.... اها يلا  مش هنتحجج من دلوقتي  
محمد....ابدا بس 
الاء قطعته... يلا معاك مصحف ولا اجبلك
محمد بصلها با لامبالاه... مش للدرجه معايا  اكيد
الاء ضحكت... اشطا يلا  
واقعدو يقراءو   محمد كان بيقراء القران صح  واكنه شيخ   الاء استغربت انه كده  مع انه مكانش بيصلي ولا يقراء بعد ما خلصو الاء بصله ب اعجاب
محمد بصلها ومستغرب   انها بصاله كده علي كده مكان فرحانه ببصتها لي علي كده مكان جوه خوف ان في يوم مايلقهاش
محمد ضمم حواجبه ومبتسم .... في ايه 
الاء... انت ازاي  بتقراء   القران الكريم صح وانت مكنتش بتصالي ولابتقراء
محمد.... علي انا اسمي محمد مش ياهو*دي يعني  ولسه داخل الاسلام  
الاء ضحكت... لا بس انت بتنطفه صح 
محمد....يمكن عشان كنت  بقراء
الاء بدهشه....بجد ازاي بس  انا من ساعات ماشوفتك مشوفتكش بتقراء
محمد... وانا صغير   قبل ما يحصل اللي حصل 
الاء بعدم فاهم....مش فاهمه
محمد.... قبل ما امي تسيبني يعني 
الاء...اممم اسمعها ابعدها انت اللي رفض وجودها
محمدبصلها...
الاء... خلاص خلاص  الحمد الله اهوربنا هداكم لي بعض
محمد... عقبال ما يهديكي
الاء.بصتله بطرف عنيها.... ليه ان شالله شايفني بشد في شعري 
محمد ضربها علي جبهتها بخفه.... لا لسانك يا لمضه
الاء... كتك ضربه 
محمد...تصدقي شكلك احلي بالحجاب 
الاء ابتسمت... ان شاء الله ناويه اتحجب باذن الله بس لما اكون قدها 
محمد  لمس وشها  بحنيه...  باذن الله 
الاء بصتله وبشر وشدت ايده مره واحده وعضته....  
محمد اتفجاءه... اهااااا في ايه انتي مجنونه
الاءفضلت تضحك  زاي الاطفال.... احسن
محمد بصله وضم ايده عشان ميضربهاش سابها وقام
الاء  بضحك...قموصه استنا   هو معتز جي ولا لا
محمد بصلها  واضايق.... نعم وانتي بتسالي عنه ليه
الاء... اصل انا قولتله يجي  ولحد دلوقتي مجاش
محمد بغير.. وانتي عزمتي ليه اساس
الاء بصتله بستغراب... هو مش صاحبك انت واياد
محمد   بضيق... اممم انتي عايزه
الاء... اها عشان تبقا لمه كده  المهم هو هيجي ولا لا 
محمد بنرفز... معرفش وسابها ومشي
الاء... ماله دا  وضحكت تلاقي العضه كانت جامده احسن  
تسريع الاحداث الاء راحت للبنات  وفضله  يهيصه الاء نادت.عز وزياد يطلع  وتفقوا  مع بعض هو والبنات ونزله كلهم مره واحده
  شاديه.... ايه دا انتم نزلين كده ليه وضحكت
سعاد... مادام  الاء وعز  وزيادمع بعض ربنا يستر 
زينب... يا حبايب قلبي انتم  ربنا يحفظهم 
نجا ة بضحك...   البنات مالهم عملين زاي الفرقه عملتي يا الاء  
الاء غمزة لي شهد... تنادي شباب
   في نفس الوقت دخل  معتز...    السلام عليكم
الاء بصت....ايوه كده  واللهي فكرتك ندل ومش هتيجي
معتز... ردي سلام الاول يخربيتك لسانك دا
كلهم ضحكو... وعليكم السلام ورحمه الله وباركاته
الاء... وعليكم السلام ورحمه الله وباركاته 
عز... لا دي لزم ترميلك كلمتين 
اعز كان ورا الاء بالضبط  ضربت بكوع ايديها في بطنه.
الاء هي مبتسمه. وهي بتضرب... وساعات بمد ايدي 
عز ضحك بوجع... اهاااا
زياد كان الجنب التاني  ضحك ولعب في شعرها... قلبي جدعه 
الاء بصتله وغمزة..
معتز...  اومال فين الشباب
الاء... شهد راحت تناديهم.
سعاد... انتم نزلين كده ليه 
الاء... نتجمع بس يا عسل وهتعرفي.
معتز ضحك وقرب من الاء وهمس... انتي ازتي خلتيها كده
الاء بصتله بستغراب...  قصدك ايه
معتز... قصدي علي عمته سعاد دي عمري ما شوفتها بتضحك
الاء... اها اصل العبد لله  ربك كرمه ب روح حلوه فتلافيني محبوبه من كل الناس  يا صحبي
معتز ضحك... وربنا مجنونه
الاء قربت منه وهمست جم ودانه وقالتله حاجه 
في نفس الوقت دخل محمد من الجنينه هو والشباب
محمد اول ماشاف كده جز علي اسنانه وضايق وشك في حاجه بنهم...
معتز مسك خدها... ماشي يا صغنن
محمد بصوت عالي..  معتززز
كلهم بصله  بستغراب..
معتز... نعم
محمد بصلهم... احم جيت امتا
معتز... لسه جي دلوقتي 
الاء... يلا يا بنات يلا يا عز يلا يا زيز
البنات بضحك  ... حاضر
ا البنات.  قاعد  صف واحد وعز مسك الطبل  وزياد مسك طبل تانيه والاء وقفت  في نص  مابنهم 
الاء  ...سكوت يلا احم احم   وبصت  الشباب انتم تصفر وتصقفه مع البنات اشطا  يلا
الاء... احم  احم والعرق فجل فجل والعرق فجل  دا حبيبي زاي العجل طلعو براه
كلهم ضحك. عليهم واشباب فضلت تسقف   ووتصفر 
زينب بضحك... وربنا انا قولت هتعمليها  
البنات... ناديله يامه الحليوه  بره 
الاء... ناديله كده كده ناديلوه كده كده  حلفتك بالسيده  ما انت بايت بره 
البنات... ناديله  يامه الحليوه بره
الاء...وعملنا كده كده ياحبيبي كده كده  حلفتك بالسيده ما انت بايت بره
البنات...ناديله  يامه الحليوه بره
الاء...حبيبي جاب لي طبق والويكا
البنات...ده حبيبي طبق الويكا
الاء.. انا وهو نروح امريكا  وبالقي العلبه بقا بره 
البنات....ناديله  يامه الحليوه بره
شهد... لولولولولولي   
الاء شدت الطبله من عزوغمزة لي زياد... 
الاء وهي بطبل وبتغني  ....ايه دا ايه دا ايه دا 
زياد وهو بيطبل وبيغني  ... هو ايه اللي ايه دا ايه دا
الاء. …هو في كده كده ايوا في كده كده
زياد... انا جامد كده كده 
الاء.... وانت خايف كده كده
زياد... مش هشوفلك كده كده 
الاء… كله عارف يلا كده كده
زياد... اركن يلا كده كده ريح يلا كده كده
الاء... فاضي طاير كده كده وانت عيل كده كده
وبصو لي بنات والشباب   وشاورو ليهم يغنو معاهم 
كلهم مع بعض  .... ايه دا ايه دا ايه دا هو ايه اللي ايه دا ايه داهو في كده كده ايوا في كده كده
نجاة  وزينب وسعاد وشاديه فضلو يضحكو عليهم وياسقفه..
وبداو كلهم يرقصه مع بعض ويضحكو 
محمد كان عمال يضحك علي الاء وطريقتها 
عز شغل اغنيه.. وفضلو يرقصو وزياد مع الاء وبعدها خالته يرقص مع شهد وعز اخدها ورقص مع الاء  وداليدا كانت بترقص مع اياد   والاء خالت عمار  يرقص مع هدير  
محمد كان وقف مضايق ان ها بترقص معاهم  
الاء شافته وقف لواحده شدته.. تعال  يلا 
محمد.. لا لا 
الاء شدها... يلا بقا وفضلت ترقص معا ومسكت ايدو ورفعتها وفضلت تلف   حولين نفسها واكني محمد هو اللي بلفها   محمدابتسم 
وفضله يرقصه كلهم 
تسريع الاحداث. عده اليوم وكلهم فرحانين ومازن  ورجع كان كلهم  نامه كان سهران برا مكانش موجود ودا شئ كان مفرح الاكل عشان عارفينه بيضايق الاء دايما  او يعمل حاجه تزعل حد  تاني يوم  زياد صحا قبليهم وخبط علي محمد وطلب منه انه يبصا يصحي الاء ويديها  علاج بتاعها عشان هو ناسي حاجات تخصه في مكتب  كلهم صحو  ومحمد  دخل صحاها وطلع  مازن شافه  وبصله  وابتسم بخبث. ومحمد تجاهله ومفاهمش   الاء خلصت و عد وقت محمد دخل اوضتها وصلو مع بعض    وطلعه هما الاتنين مازن بص لي الاء من فوق لي تحت ولي محمد    ومحمد ما اخدش باله ولا الاء ونزله يفطارو مع العياله كالعاده  وبعدها  الميكب ارتيست  وطلعو وجهازو كلهم  وكانت الناس جت 
في الاوضه بتعت البنات  خلصو وكلهم مبهورين ببعض وبذات الاء 
  داليدا بنبهار...  اخيه شكلك زاي القمر اوي يالولي  اللهم بارك  بس انا حسه اني شكلي وحش صح (كانت  لبسه فستان  وردي  لون هادي جدا وكان  مطرز بالفضه وكان بيلمع مشكل يخطف القلب   وشعرها شكل  الكيري بس ناعم وملموم من الجناب  ومنزله خصل من جناب وميك اب هادي بالون الوردي)
الاء بنبهار...  انتي اللي زاي القمر  ياشيخه اتوكسي دا انتي طلع زاي القمر   ( الاء كانت لبسه فستان احمر  وهي بيضه كان شكله تحفه عليها  كان كوم   منفوش  مسك من فوق ونزل بوسع  منفوش بس نفشه بسيطه وهاديه وشكله  تحفه جدا  وميك اب بسيط جدا مع غمازاتها  تحفه لان ملامحه كان مش محتاجه اي شئ ولبسه كعب وشعرها كان مفرود ومنزله قصه شبه الاطفال  وكان شكلها يخطف القلب مع لون عينيها الزرق)
هدير... لا وربنا بجد زاي القمر  انتم  كلكم.(هدير كانت لبسه فستان رومادي مع لون عنيها رومادي والفستان  شبه بتاع الاء بس فرق لون  وشعرها كان طوله عند رقبتها ومنزله من الجنابين شكله جميل جدا  وميك اب بسيط   وكانت تخطف القلب)
شهد....   اسكتي انا  طلع ازاي ( شهد كانت لبسه فستان  موف هادي    كان  كوم  ومطرز من عند الصدر  ونزل بنفشه ساده   وشكله تحفه  وميك اب  بيسط   مع رومشها الكثفه تحفه  جدا ووشعرها  كيري  بشكل هادي وجميل مش منفوش اووي و لبس كعب وشكلها كان جميل جدا)
الاء....وربنا قمر   كلكم
البنات في صوت واحد... بس انتي جميله اووووي
الاء بصتلهم بستغراب.... في ايه يابنات وضمت ايديها  علي نفسها وحضنت نفسها وبهزر
الاء... انتم  هتتحرشو بيا ولا ايه لالا عيب 
  كلهم ضحكو
  خبطت عليم شاديه وزينب...يلا يابنات ودخله  
شاديه... اللهم بارك   طلعين زاي القمر يابنات
زينب.... ماشاء الله. ربنا يحفظكم   الف مبروك 
  دخل عاصم... ايه يابنات اناس كلهم جم  مفضلش الا انتم  اللهم بارك ا ايه دا  زاي القمر يابنات 
الاء...   والنعم انت القمر بالبدله 
عاصم  ضحك... علي اساس اول مره دا انا مابليش غيرها يابكاشه
الاء... طب واللهي  قمر مش قمر يابنات
البنات في صوت واحد... جدو طول عمره قمر
الاء غمزتله.... اهو  خالي بالك بقا لا تتشقط مننا في الفرح
عاصم بضحك...بنت عيب 
الاء بضحك...   انا غلطانه اني بصراحك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند الشباب 
اياد بص لي محمد... ايه ياعم الشياكه دي اكنك انت العريس مش انا (اياد كان لبس بدله رمادي  وقميص ابيض وشكله تحفه) 
محمد ابتسم...  وانت طلع حلو والله (محمد بدلته الاسوده والقميص الاسود وشكله كان يخطف القلب  ب غمازاته )
عز عمزلهم... وانا  ايه (كانت  بدله سوده وقميص ابيض  وشكله  طلع زاي القمر بعيونه العسلي   )
زياد...  جامد متخافش  هتجبلك بنات (كانت كان لبسه بدله لون اسود وشكلها
كلهم ضحكو
عز...  نفس لسان اختك  وربنا وهي بتجبهالي  اهدو انتم بس 
زياد...   اختي تربيتي المهم  انا ايه 
كلهم...  جامد  والله
محمد.. ربنا يتمملكم علي خير
عمار.... بس اول مره اشوفك تغير شكل بدلتك كده تحفه بجد ( كان لبس بدله سوده  وشكله جميل جدا تقريبا  هدير قلبها اتخطف   قبل ما تشوفه😉♥😂)
عز... ما انا ومحمد بدلتنا علي زوق الاء
معتز...  الاء   بجد شخصيه جميله جدا يبخت اللي تحبه (كان لبس بدله كحلي غامق جدا  وشكله جميل)
محمد بصله وجوه نار ومسك نفسه بالعافيه
عز... اها والله  الواحد  لومكانتش اختك كان زمانه خطوبته  معاهم 
زياد... اتلم انت وهو  وظبطه كده 
اياد.. هما اتاخرو كده ليه 
لقه ناس الاغاني اتغيرت وبقت مسيقه بتعت طلوع العروسه.. والناس كلها بصه لي فوق ومبهورين
الشباب كلهم بصه لي فوق
محمد تنح اول ما شاف الاء كان مركز علي  ونفسه يخبيها من عيون ناس 
اياد بنبهار اول ما شاف  .... يالهوي يامه دا انا غبي اني سكت السنين الفاتت دي كلها 
زياد كان متنح لي شهد وهي نزله.. اللهم بارك  
عز.... يابختكم  
عمار  طبطب علي عمار... الف مبروك  ياصحبي
عمار ببيرفع عينه لقه هدير شبه الاميره فضل متنح
معتز كان متنح لي الاء  .. ومحمد اخد باله  وكان  عايز يمسكه يضربه  وببيلف عشان يرزحله يلهي عن نظراته دي لق مازن مركز معاها  هو كمان  كان نفسه فعلا يخبيها او يخفيها عنهم
عاصم سلم  شهد لي زياد... خالي بالك منها  وانا عارف انك هتصونها  الف مبروك 
زياد... دي مني   اكيد في عيني تلله يبارك فيك يا جدو وباس ايده واخد شهد  
احمد ولد داليدا سلم داليدا لي اياد...  ربنا يسعدكم شالها في عينك دي بنتي الواحيد  ربنا يتمملكم علي خير 
اياد...  يارب يا عمي   متخافش دي في عيني  وربنا يقدرني واسعدها وباس ايده واخد داليدا
عمار لي هدير...  ايه القمر دا 
هدير بكسوف وفرحانه... ميرسي
مازن في لمح البصر كان قصاد الاء
مازن.....


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الاربعون 40 بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent