رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

      رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الثالث والثلاثون بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الثالث والثلاثون

الاء... خير
زياد... تديني حضن كبير 
الاء....لا
زياد... خلاص خالينا كده زاي ما احنا  كده
الاء ضحكت بنرفزه... بس بقا 
زياد....  انتي عرفاني عنيد زايك
الاء بنفز صبر... حاضر
زياد  فتح دراعاته... تعالي يلا  في حضن اخوكي
الاء حضنته.... بارد وربنا 
زياد ضحك.... وانا بحبك وربنا وحضني بذمك يا جزمه
الاء ضحك حضنه جامد.... وانا كمان  
زياد وهو بيملس علي شعرها... عارفه  اني كنت حاسس روحي بتروح مني امبارح   قبل ما اعرف مالك عمري ما حسيت بالوجع دا في حياتي  عارفه لما تلاقي حاجه جوكي بتتشال ومش عارفه تمنعي الاحساس دا   واول ما قال   انك لو الحرار مانزلتش يبقا هيجرارك حاجه حسيت اني عايز الارض  تنشق كده ونبلعني ولا اني اسمع كده    فعلا عرفت انك كل.حاجه في حياتي  اوعديني انك تفضلي جمبي عشان خاطري
الاء عياطت... انا بقيت بخاف من هنا  علطول بحلم بحاجات غريبه  وانوحد هيموتني مش حايفه من الموت بس مش عايزه اتعذب زاي ما بشوف في الحلم نفسي بجد 
زياد طبطب عليها ... اهدي   تعالي واخدها وقاعدو انتي بتحلمي ب ايه
الاء... حد عايز عمال يضرب فيا  ويعذبني  ويزعق ويخوف فيا  وانا بحاول اهرب بيجيبني من شعري 
زياد... انتي بتخافي من محمد صح وهو اللي بتحلمي بي
الاء زادت في العياط  وترمت في حضنه ...  عايزه امشي من هنا خايفه منه 
زياد... متخافيش والله مش هيقدر ياذيكي صدقيني انا عمري قولتلك حاجه كدبت عليكي.
الاء ....لا
زياد... متخافيش وانا  جمبك دايما بس انتي عايزك قويه دايما اشطا
الاء.... حاضر
زياد.... يحضرلك الخير يارب  المهم كنتي رايحه فين
الاء بتمسح دموعه بطفوله ... الشغل
زياد... نعم مش قولنا لا
الاء....  لا  هكمل 
زياد...بس انتي تعبانه
الاء.... لا بقيت كويسه وارجوك  مش عوزه  كلام كتير. علي اقل دي الحجه اللي هعملها وانا اللي عوزها
زيادغمز لي الاء... مش عايزها يعني  
الاء ضربته في كتفه ... هشتمك  علي فكره 
زياد بضحك باس راسها... رنا ميحرمنيش منك يارب
الاء... ولا منك ينفع طلب 
زياد...اها اكيد 
الاء... انت توديني الشغل لان مش عوزه اتعامل معا 
زياد..  متخا....  قطع كلامهم  خبط  علي الباب  
زياد... ادخل 
محمد....  انتم هنا تمام بكره هتنزلي شغل 
الاء...النهارده  
محمد بستغراب... بجد
الاء بقرف ... اها في حاجه
محمد... لا عادي بس كنت  شايف انك ترتاحي نهارده
الاء  بتريقه... يا حنين  لا  شكرا لاومن غير شكرا
وبصت لي زياد....يلا يا زياد 
محمد... يلا ايه مش فاهم  
الاء... زياد هيوديني من نهارده
محمد  بغضب... نعم اللي هو زاي  انا اللي هوديكي
زياد... انا هوديها عادي مافهاش مشكله  يعني
محمد بغيظ... لا وبعدين ليه التعب دا  ايه يخليك تيجي لحد هناك وترجع شركتك  انا هوديها وهي سكرتيره بتعتي   فا الاحسن انا اوديها
الاء بهمس.... ودوك ما عرفه يرجعوك يابعيد
زياد ومحمد   سمعوها بس مفهموش قالت ايه  ... ايه 
زياد...بتقولي ايه
الاء بصتلهم... هااا ولا حاجه المهم زياد متعود انه يعمل كله حاجه  هو هيوديني
زياد... مافهاش حاجه هوصلها وانتي يالولي روحي لي شهد ناديها اوصلها بالمره
محمد... شهد خرجت من بدري
زياد... نعم ازاي
محمد....اها راحت   الكليه   
زياد بغيظ.... مين وداها
محمد...لا راحت لي واحدها اخدت تاكسي تقريبا انت تعرفش
الاء بصت لي زياد...  هوفي ايه  
زياد بعصبيه... مافيش حاجه  معلش روحي مع محمد  النهارده 
الاء استغربت... لا هجي معاك انت يااما اخد تاكسي 
زياد بنرفزه.... الاء لو سمحتي روحي معا عشان اطمن 
محمد....يلا قدمي
الاء.... لا 
زياد بضيق.... الاء انا متعصب دلوقتي روحي معاوبص لي محمد خالي بالك منها  ومشي
الاء هبدت في الارض زاي الاطفال....يوووه 
محمد رفع حجبه اليمين....  اتفضلي قدمي
الاء بصتله بقرف ونفخت....اووف ناس باردها ومشيت
محمد ابتسم ومشي وراها...
الاء وهي نزله لقت زياد جري علي برا وشكله فعلا جيب اخرو 
الاء  بتتكلم مع نفسها بصوت مسموع...ربنا يستر هو في ايه 
محمدمن ضهرها.... كل خير ان شاء الله 
الاء اتفجت....اعااا في ايه  وبصت لقته واقف بصصلها بببرود
الاء اتعصبت... انت شارب تنحه علي الصبح ايه دا ياربي 
محمدببرود... ورايا  نزل بسرعه 
الاء بقرف...يارب تقع 
محمد سمعها...انشالله انتي 
االاء بصوت عالي....   هو انت 
نجاة...في ايه يابنتي
الاء....في ان حفيدك بني ادم بارد ماشفش نص ساعه تربيه نص ايه ربع  لا مش ربع دا ميعرفهاش اساسا
زينب.... في ايه يابنتي اهدي
الاء... هي شهد  راحت امتا
عز من ضهرها طلع من مطبخ وحط اكل في بوقها... بت خدي البتاع دي طلع طعمها حلو كولي كده واهدي
الاء لسه هتتكلم الاكل بقا في بوقها  ....اممم  كح كح انت متخلف
عز بضحك...  اي رايك جامده صح
الاء بتسطعم... اخافه انت كنت هتموتني ايه تصدق حلوه 
عز بضحك... عمايل ايديه وحيات عنيه 
الاء  ضحكت....بارد 
عز برخمه باسها من خدها.... بس بحبك
الاء زقته....بطل برود بقا قولتك بضايق 
عز ضحك.... بحبك اعمل ايه اهاا لو مكنتيش اختي كنت بطلت اشوف ناس شبهك 
الاءبصتله.... مهزق  اوع وهات دا اطلع في غلي وانا مع الدرفه 
شاديه بضحك....وربنا مجنونه
نجاة.... مش هتديني حضن قبل ما تمشي زاي كل يوم ولا لسه مش حبه وجودك معانا
الاء بصتله وندمت علي اللي عملته معاهم.... وبصت لي عز امسك اوع تطفح  حاجه وراحت حضنها وباست ايديها 
الاء...  اسفه  حطي نفسك مكاني 
نجاة...  ولا يهمك يا روحي المهم متحرمش من حضنك
زينب... وانا 
الاء راحت وباست ايديها وراسها.... متزعليش مني  حقكك عليا
زينب...  عمري ما زعلت ولا هزعل انتي بنتي انتي اللي متزعليش من  اللي بيعمله محمد  وانا  هكلمه وباستها من خدها لقت شاديه وقف راحتلها
الاء... وانتي يا ست ناس متزعليش مني  وحضنتها بس حطي نفسك مكاني  كل يوم تشوفي واحد رخم وشاورت علي عز عوزه تبقي عامله زاي
عز.... اخس عليكي الله يكسفك  (بصوت سمير غانم)
كلهم ضحكو... 
شاديه.... محدش فين قادر يزعل منك انتي قلبك ابيض وطيبه وعارفين ان كله  شويه عصبيه مش اكتر  
الاء باست ايدها.. ربنا ميحرمنيش منكم 
عز وقف قدمها....وانا طيب مافيش اي بوسه حضن اي حاجه  
الاء بصتله.. في تهزيق تاخد وبعدين  ازاي سهيله  وغمزة
شاديه...  سهيله مين
الاء ضحكت...واحده يعيني اهلها ماته وهما عايشين
شاديهاستغراب...ايه ازاي دي
عز بص لي الاء وضحك....استري عليا الله يفضحك
شاديه.... في ايه ياولاد
الاء.... مافيش يا خالتو بهزر واخدت  شنطتها والاكل من عز  
الاءووجهه كلمها لي عز وغمزه...ابقا روح وزع قرص في المقابر
عز ضربها بالقفا.... امشي يا جزمه  
محمد من باب القصر....  انتي كل دا  يلا 
الاء بصتله بقرف...تنشك يابعيد سلام وراحت وراه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شهد كانت  قاعده في كليه بتذاكروبتتكلم مع نفسها... ما كفايه بقا تفكير في وركزي في مذاكرتك شكلي بقا وحش اووي وانا معدومة الكرامه وبتحايل عليه يكلمني لا وايه بقا مش حابب يبصلي ولا كاني شحاته 
العقل... مالهم الشحاتين بالعكس عندهم كرامه  بيطلب من ناس واللي عايز يدي  يدي مش عايز هيجيلو رزق من عند حد  غيرو لا هما حراميه ولا بيعمله حاجه حرام 
القلب.... صح 
شهد.... انتم دخلتوني في تفصيل تاني وصح ايه يا مهزق ما انت السبب في وجعي دلوقتي وبعدين انا مقصدش اني بقلل من اناس اللي بتمد ايديها لله  بالعكس ليهم احترامهم مدام م بيغضبه ربهم وجزمتهم فوق راسي انا بتكلم علي الطريقها بتعته   مش قصدي  فلوس 
القلب.... اومال ايه يعني
العقل.... اممم فاهمه  انتي قصدك ان شحاته كلام   
شهد....بالظبط ودي اسؤ حاجه انك تشحتي كلمه طيبه من حد او نظره وهو يردلك   بتجاهل وميقدركيش   مكسوفه من نفسي اووي انا عمري ما اتزليت ان  حد يعبرني شكلي وحش اوووي 
العقل.... خلاص ابعدي حتي يكون عارف ان رغم حبك دا ليكي حد وبينتهي ومش هتقبلي اي   اسلوب وحش تاني من نهارد 
القلب.... مش عارف اقول ايه بس انتي بتحبي بطريقه عمرك  ما كنت اتخيل احب حد كده
شهد....ولا انا 
العقل.... هو مش وحش بس نخلي ياخد  درس انه يسمع مش يتجاهلنا كده 
شهد... صح   وبعدها لقت فونها برن
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الاء اول ما ركبت العربيه  مسكت الفون وبترن علي حد
محمد.. بتكلمي مين
الاء... خاليك في كوزك لما نعوزك
محمد.... ايه
الاء...  خاليك في حالك يعني 
محمد جز علي اسنانه... 
الاء... الو 
شهد...الو ايه يا الاءفي حاجه
الاء.... اممم هو مش علطول بتقولي لولي
شهد بحزن... خوفت ادلع تصديني انتي كمان
الاء....يعني اللي حسيته صح انتي متعاركه معا
شهد..  مش بالظبط 
الاء.. اومال
شهد....بس انتي عارفتي زاي
الاء... بعدين هقولك بس فاهميني عشان افاهم واقولك تتصرفي زاي
شهد.... حكتلها
الاء.... ينهارك ابيض طيب بصي هو اتعصب اكتر لما عرف انك روحتي لي واحدك   لو لقتيه جه  مترديش عليه 
شهد...هيتعصب اكتر كده
الاء بخبث.. ودا  المطلوب يا هبله    هيزعق فيكي  تقومي طلع في كل الاحساس اللي انتي حسه بي  واكيد كا اي بنت مصريه اصيل لما بطلع اللي جوها ومزعلها من شخص بتحبه بتعيط.هو ضمير عنده هيصحا وهتلقي بيتاسف 
شهد.... متاكده
الاء.... عيب عليكي وفاهمي انك خبيتي عشان خايفه يحصله مشكله بسببك ووتشغلي وانك شايفه مش نقص  وحبت كلام من دا
شهد.... واللهي قولتله  كده ودا سببي اللي فعلا  خوف 
الاء... عارفه المهم هو انا متاكده هيجيلك  
شهد... مظنش اني فارقه معا للدرجه 
الاء.... لا انا عارفه المهم انتي بس اعملي زاي ما قولتلك عشان ميظتش فيها وعرفي  اللي انتي حسيتي بي ضميره هيئنبه
شهد.... ربنا يستر
الاء.... ان شاء الله ربنا معاكي يا قلبي وانا هكلمه لما نروح يتعدل
شهد.. الاء الاء الحقيني دا جه بس شكله  هيضربني
الاء..اهدي اهدي استحاله
شهد بتوتر.... انا خايفه 
الاء....  اهدي مش تتوتري وخليكي هاديه وهو متعصب  ارمي قدمه كل اللي جواكي
شهد....  حاضر  ادعيلي باي 
الاء... انتي قدها باي 
الاء بعد ما قفلت لقت محمد بصصلها  ومبتسم وضمم حواجه ومستغراب 
الاء بالا مبالاء....اي دا  في ايه واخدني كام في كام
محمد.....


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الثالث والثلاثون 33 بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent