رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الثلاثون 30 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

      رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الثلاثون  بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الثلاثون 

محمد  بزعيق... وربنا ما هسيبك وبيلف عشان يروحلها
اياد وقف قصاده... خلاص بقا معلش
الاء... ما دا اللي انت فالح في يلايبتاع سحر وملك هشك بشك
اياد  فضل يضحك ويبعد محمد...اسكتي الله يخربيت شكلك مش هقدر عليه
الاء.... اجامد ياض  في ايه مش هتقدر علي درفه
محمد بيدور علي حاجه يضربها بيها ..... دا انا هنزل درفه المكتب عليكي  تجيب اجلك
الاء...  بعد الشر عليا ان شالله  انت
اياد وهو عمال يلهي  في محمد عشان مايخدش باله من حاجه وياحدفها بيها... خلاص بقا يا محمد 
محمد بزعيق... انت مش سامعها بتقولي هشك بشك
اياد... معلش مش قصدها
الاء...  لا قصدي  انه بتاع بنات هشك بشك وانشالله  يقع في واحده ابوها يجي يعورك في وشك  
محمد  بعصبيه... وربنا وربنا ما هسكت المره دي وراح شد الكرسي 
الاء بتوتر...  لووانت شايف ان الراجل اللي يمد ايده علي بنات يبقا اعملها  وانت عارف ان الراجل مش بيمد ايده علي بنات بالعكس
محمد.... لما انتي جبانه كده فرده نفسك علي ايه يا زباله
الاء.... زباله في عينك تصدق انك بني ادم مهزق 
اياد بنفز صبر وتعب.... بس بقا الله يخربيتكم  انا تعبت
الاء....  هو اللي مش محترم  عمال يمد ايده
محمد... انتي للي مش محترمه ولسانك عايز قطعه
الاء....انا برضو اللي مش محترمه سحر وهزت كتافها كانها هترقص يابتاع سحر  وليلي سهر
ايادبضحك...سحر مين
الاء... سحر هشك بشك 
محمدبيجز علي اسنانه....تصدقي انا غلطان  اني دفعت وقتها عنك كنت  سبتك ليهم
الاء... واللهي مش عشان انت غلطان
محمد  .... دي حياتي وانا حر اعمل اللي اعمله
الاء....حر لما متجرحنيش  حر لما متهنش كرامتي  حر لما متائذيش غيرك
محمد... وانتي مالك ومالي 
الاء.... مالي ونص انا سكرتيره بتعتك وتاني حاجه مش اريل  اناعشان اسكت
برا الشركه اعمل اللي تعمله ان شالله تقل زاي  حبيبت القلب سحر 
اوملك  الاتنين كانه زاي بعض
اياد.... كفايه بقا 
محمد.... انت مش سامع هي بتتكلم ازاي ولا كلامها
اياد... حققك عليا يا  قطعهم فون اياد
الاء بصت  لي محمد بقرف...
اياد....الو 
محمد بعصبيه.... هف"قع عينك دي 
الاء...   عشان اقطع ايد"ك
اياد.. ايوووه   بتكلم
الاء ومحمد بصو لي اياد وسكته ورجعو بصو لي بعض بقرف
ايادبصدمه.... ايه ازاي طب اهدي  انا جيلك بسرعه  ابعتيلي الابلكيشن بس 
وقفل
الء ومحمد انتبهو لي اياد
محمد....في ايه
الاء... حصل ايه
اياد.... ولد داليدا محجوز في مستشفي وعايزين دم  ومش لقين نوع دم بتاعه  انا هروح اتصرف
الاء.... انا جي معاك 
محمد... استنا هجي 
تسريع الاحداث  نزله  محمد لقي عربيته  العجل نايم راحو مع اياد بعربيته  وعرفه نجاة بالموضوع عشان مقلقوش واول ما وصلو المستشفي فضله معا داليدا وكتشفه ان دم محمد والاء ينفع  يحاولو دم   لي ولد داليدا وراحو  حوله دم  واياد فضل جم داليدا   وعدهالوقت لحد ما جه اليل
الاء كانت قاعده جم محمد  وبتنام علي نفسها  واياد كان واقف جم داليدا وبيهديها 
الاء  بتحاول تفوق وبصت لي محمد.... هي ساعه   كام
محمد بصله..... ليه
الاء.... عايزه اطمن عليها هكون عايزها ليه عايزه اعرف  عادي
محمد بصلها بقرف....مش هرد 
الاء....ادعي عليك و اقول ايه بس ربنا يقل نفعك   وهو اساسا قليل
محمد بيجز علي اسنانه وهمس.... همسكك اضربك لمي لسانك دا
الاء قلدته وجزت علي اسنانه....هو انت ليه كل كلمه بجزن علي اسنان   هي في مره وتتكسر 
محمدبصله  بغيظ...  بني ادمه مستفزه  
الاء.... من بعد ما عندكم  
محمد مردش عليها
الاء بعد وقت  كانت مش عارغه تفتح عينه
الاء بنوم....محمد  
محمد مسك الغون ومتجاهلها
الاء بصتله واحت طبطب علي دراعو  اكني مخده وميلت رايها علي دراع محمد ونامت مره
محمد لسه هيتعصب  لقها نامت... انتي نمتي 
الاء......
محمد فضل بصص لي ملامحه الجميله وهاديه عكس تصرفاتها
الاء فضلت تدفس راسها زاي الطفله في محمد وهي نايمه ومش حسه ودماغها بتهئه ليها انه نايمه في حضن زياد  
محمدمش فاهم مالها رفع دراعه واخدها في حضنه  ورجع لي واره  عشان تميل عليه 
الاء بطلت تفرك ونام ومسك في هدومه.
محمد مكانش فاهم هو عمل كده ليه  وحس ب احساس غريب وهي في حضنه وفضل بصص لي الاء ومن غير ما يحس فضل  يملس علي شعرها
وبعد وقت ميل راسه ناحيتها هو كمان ونام 
اياد   شافهم من بعيد  هو وداليدا كده.
داليدا... دا بجد 
اياد... مش فاهم يمكن اتصالحو
داليدا... محمد دا بيتصالح دا مش بيطقها وبيكرها
اياد...مظنش   لا لو فعلا كده مكانش  فضلت معا 
داليدا... الاء عنيده
اياد... عارف بس برضو مش مع محمد لو كده كان لبسها مصيبه 
داليدا.... بس تصدق ليقين علي بعض اب وبنته وابتسمت
اياد... دوله الصبح مبهدلين بعض بحس توم وجري
داليدا.... فعلا بس بجد شكرا انهم جم وتبرعو لي بابا
اياد.... انتي عبيطه دا زاي ولدهم
داليدا.... ربنا ميحرمنيش منكم صحيح محمد حسه انه اتغير  كتير عن الاول
اياد... الاء  السبب  منعت دخول الببنات في شغل 
داليدا بصتله وتنحت... بجد
اياد بضحك علي بصتها.... في ايه اها والله  وخلت محمد  هو اللي امر بكده
داليدا.... مش قدره اصدق  
اياد....  ولا انا 
داليدا... اتحداك ان  محمد والاء هيحبه بعض
اياد.... لا مش للدرجه  
داليدا.... ولو حصل 
اياد.... مظنش
داليدا....هتشوف
اياد... طيب هروح اصحي ياخدها ويمشي  
داليدا... وانت كمان كفايه لحد كده عشان شغلك وبابا بقا كويس
اياد....بس يت   انا هفضل معاكي
داليدا... شغلك يبني
اياد.... مالكيش في هكلم معتز  المهم هروح اصحيهم
اياد صحا محمد  ... محمد خد الاء وروحو وانا هفضل هنا معاها
محمد  بيبصله وبص لقه نفسه وخدها في حضنه وميل عليها  عدل نفسه بسرعه
محمد.... احم وانت
اياد... انا هفضل معاها   
محمدشاور علي الاء...ودي اعمل فيها ايه
اياد..  شالها وخد عربيتي  وصلها وانا هبات معاهم
محمد..تمام   وجي يشالها  الاء فاقت 
الاء بتبصله بخوف ..ايه  في ايه
محمدبنرفزه.. مافيش  كنت هشيلك   عشان حضرتك نامتي ومفروض نروح
الاء  وهي بتفرك عنيها بطفوله... امممم طيب  هو ساعه كام  
اياد بيلعب في شعرها... الفجر قرب ياذن تقريبا4
الاء تنحت...ايه
اياد... يلاروحي عشان زياد قرفني    كل شويه يكلمني يطمن عليكي 
الاء...طب وعمو عامل ايه دلوقتي
اياد... كويس  الحمد الله  احسن من الاول بس دكتور قال زم يبقا تحت الملحظه
الاء... ربنا يقوي ويقوم بالسلامه يارب
اياد...يارب يلا روحي مع محمد ولما توصلي طمنيني
الاء بصت لي محمد بقرف... حاضر 
محمد ردلها البص...مالها دي  انتي عبيطه
اياد... لا احنا في مستشفي مش وقته 
الاءبصت لي اياد ... عشان  بس هعديها
محمد.... لا اخاف انا كده
اياد... محمد  انا مع اهل خطبتي مينفعش كده
محمد بنرفز....طيب  وسابهم ومشي
اياد غمز لي الاءولعب في شعرها....  يلا يالمضه وراه
الاء ضحكت...  حاضر
محمد ركب والاء جمبه... 
الاء...  بقولك متيجي ناكل
محمد بصلها..  انتي هبله  الفجر شويه وياذن  وهو بيكلمها الاذان الفجر اذن
الاء...  الله اكبر   وسكتت لحد ما الاذن اذن وبعدها ردت
الاء.... نفسي اكل برا  في وقت زاي كده   عشان خاطري 
محمد  بيبصله لقها شكله زاي الطفال وهي بتتحايل... 
الاء بصتله وفتكرت انه مش بيطقها... طب عارفه تنك بتكرهني ومش هتوافق  بس عشان خاطر خالتو زينب وعمتو  ورحمه ابوك  بجد نفسي  بجد اجرب اكل في وقت زاي كده برا  زاي ناس اللي بشوفهم علي النت يلا يلا 
محمد بعصبيه....خلاص  خلاص دا انتي زنانه  اووف عايز تتهببي فين
الاء بفرحه....  معرفش انا معرفش اي مكان هنا  اخر  كنت اتمشا حولين القصر ورجع من نفس المكان 
محمد بصلها وسكت...
الاء.... اهاااا فاكر اول مره شوفتك لما اتخبط فيك 
محمد بصلها بقرف...كان يوم اسود
الاء... فعلا عشان شوفتك  المهم عايزه اروح نفس المكان دا   
محمد... دا بعيد عن القصر.
الاء...  ما انا يومها كنت تايه اساسا ولما شوفتك  توهت تاني بسبب خوفت  وجريت  اكتر راجلي بسببك    ورمت منك لله 
محمد...علي فكره انتي طلب مني اوديكي تطفحي تحترمي نفسك بقا
الاء بصتله ورقصت  حواجبها ...  شيك شك شوك  سحر  بدق  بلاش انت  تتكلم عن االاحترام 
محمد بصله بغيظ... تصدقي بندم اني صالحتك
الاء بصتله وسكتت. 
بعد شويه
الاء...  بص عشان انا مفروض اشكرك انك رديت كرامتي قدم الزفه ملك  ودفعت عن بابا. وانا مسك لساني عشان كده و
محمد بصلها وتنح.... نعم مسك ايه  كل دا ومسك لسانك اومال لو مكنتيش مسك هتعملي ايه
الاء بصتله بتحدي..  يبقا انت لسه متعرفنيش  المهم  شكرا
محمد....بجد مجنونه
الاء ضربته في كتفه.... ياعم خاليك بحبوح كده
محمد هز راسه يمين وشمال بعصبيه... لا حولا ولاقوة الا بالله  ايدك لو اتمدت تاني هتزعلي
الاء بضحك.... خاف يعيد ياما ياما بس تصدق الصبح وانت بتضحك كنت  شكلك زاينا كده ابني ادم
محمد بصله بغيظ بعصبيه... ليه  هو  انا حيوان متتعدلي 
الاء...لا وربنا قصدي  انا قصدي   بس انت علطول مكشر  اما صبح كنت اكنك زاي اياد وعز وزيزو  اما دلوقتي  كده شبه بوظ الاخس زاي دلوقتي كده  بالظبط ومسكت وشه من عند الفك  ووجهه وشها عند المرايا بتعت العربيه
الاء.... بص  استغفرالله العظيم  شكلك  يطقع الخميره من البيت
محمد زق ايديها... اوعي  وربنا مسك ايدي بالعافيه عنك 
الاء بضحك.... طيب عايزه اكل بجد اول مره اجوع كده وبصراحه بيني وبينك   دايخه من ساعات ما اخدو الدم  
محمد بصلها... بجد انتي بني ادم مش  طبيعيه  انزلي
الاء...ليه
محمد... مطعم اهو هناكل
الاء بصتله... بصراحه بتكسف اكل قصاد  حد  معلش ينفع ناكل هنا
محمد...هناكل هنا ازاي
الاء.... هات بيتزا  نفسي فيها وناكل  هنا
محمد بنفز صبر... تمام  وراح   جاب وجه 
محمد... اهو كولي
الاء  ... اتكلم  بطريقه  احسن  وتخدت منه  واكلت   الله تحفه تسلم ايدو
محمد بصلها. لقه وشها متبهدل  ضحك...  ايه القرف دا 
الاء بصتله بيضحك..  ايه  
محمد...  شكلك ومسك وشها ووجهه اللمرايا 
الاء بص لي نفسها لقت الكاتشب  مبهدل وشها. بصتله....   ايه عادي مش احين من وشك   
محمد فرصها من خدها......  اتلمي بقا
الاء شدت ابدو وعضته... 
محمد... اهاا بخربيت دي في نفس مكان اووعي
الاء سبته وعضت في مكان تاني
محمد ضحك جامد...  اهاااا 
الاء بصتله وستغرابت انه بيضحك...  انت بجد اتغيرت  اها مش اووي بس اتغيرت والحمد الله للاحسن    
محمد بصص ليها وساكت..
الاء... تعرف نفسي تبطل اسلوبك وتكبرك دا  البنات اللي بتتصل بيك علطول  وتصلي  بجد هتكون عظيم جدا  لانك ناجح و معروف  في العالم كله عن تصميمك وشغلك    وزياد  اخوك طلعلك بيحب الشغل   زايك  
محمد بضيق  وزعف.. مش اخويا 
الاء  بعصبيه... بطل   بقا تعاند وتتكبر في ايه  ما المفروض هو اللي يبقا مش حابب وجودك لان بسببك علي طول كانت  خالتو بتعيط وتتعب دايما سبب   انك مش موجود معا وعلطول كانت تتكلم عنك وهو جمبها  ليه ما قالش انتي دايما تكبري في محمد وانا لا   ويبقا اناني زايك  بالعكس كان يدعي انك تكون معاهم وتسامحه  ويشوفك    انت عارف ا انه كان دايما يحكي عنك انك  شخصيه معروفه  وليك كلمه في البلد وانك  كل ناس تتمنا تشتغل معاك  وفخور بيك     مش زايك 
محمد بصله وودير وشه
الاء  بنفز صبر... براحتك  بس زياد حبك وحبب وجودك وفرح جدا انك اتصالحته   حاول انك تتقبله وتشيل كل الافكار اللي في دماغك اللي بتخسرك  كل حاجه حلوه  
محمد بعصبيه.... خلصتي
الاء بصتله...  تصدق  انك غبي براحتك  سديت نفسي   وشدت الاكل ورجعت تاكل
محمد بصلها....واضح اووي
الاء.....  كتك اوو 
محمد...
ساعات قليلة تفصلنا عن عام جديد، عام جديد لا نعلم خفاياه ولكننا نعرف من مدبِّره ونثق به ..  فـ اللّٰهُم أكتب لنا فيه الخير والرزق والتوفيق .. اللّٰهُم كافئنا بعد الصبر، وأسعدنا بعد الحزن، وأرِحنا بعد التعب، ولا تغيِّر علينا الحال إلا لأحسنه .. يارب عام جديد بلا لحظات حزينة، ولا أصدقاء مزيّفين .. يارب عام جديد بلا فقدان ولا خيبات، بلا ذكريات مُرَّة، وبلا غياب.. يارب عام يغمره السلام والطمأنينة والسكينة🤍🌏


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الثلاثون 30 بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent