رواية المتعجرف والعنيدة الفصل العشرون 20 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

       رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  العشرون بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل العشرون 

الاء.... واللهي دي معرفهاش    متهيلي عليهم فلوس  فا لو حد شافهم هيقول انت رايح تتفشخر وعليك ديون
نجاة....يالهوي وفضلت تضحك 
داليدا.....انتي مصيبه يبنت لا متهئلي بيبقا  معنها محدش يعرف  مين اداكي ايه  
الاء... لا لا مش شرط  ام    اسمها ايه نسيت  وبصت لي زياد  
الاء... زياد. فاكر الست جرتنا اللي كانت مناخيرها كبيره  بطريقه غريبه دي ا
زياد.... انه واحد ه
الاء...يبني اللي كانت  كل ما تشوفنا تبصلنا انا وانت اكننا قتلين جوزها مع ان لو كنا قطلينو كان جوزها شكرنا  عشان رحمنا منها
زياد....   انه ما كان في اتنين واحده احنا مسمينا كده عشان علطول توقفنا علي اول شارع تسالنا دي اسمها ام شاكر وواحده تاني  كانت مناخيرها غريبه   ودي ام منه  وفي واحده تاني  دي   ماكانش نعرف اسمها كنا ميمينا ام بوق عشان علطول كانت تبوسنا وبوقها مبلول ولا كانت بتف  مش عارف 
الاء....  ايووووو ام منه. هي  دي 
وبصت لي داليدا... كانت  دي  تدي لي ام   نقطه عشان انا  دخلت الكليه.  ومكانش في حد غيري انا وامي   
زياد بضحك...اها دي قرفتنا  كانت كل يوم تقولنا ان شالله تتخرجو وتبقو 200علي 200 وانا اقول هو ايه اللي  200علي 200   طب  مش المفروض  وتبو ميه ميه
الاء بضحك...بس ايه رايك مسكتش
شهد...  هو ايه ال200و 100ده
اياد...  هو كان في ايه
الاء رفعت حجبها البمين وايديها ... ما انا مسكتش روحت سالت امي  هقولتلها هي طنط ام مناخير 
زياد بضخك...يبنتي خلاص بقا اسمها ام منه 
الاء  ....  ياعم  مش مهم  المهم بقا اروحت لي امي قولتلها هي  نقطتك كام  قالتلي ليه قولتلها عادي قالت 200  اتاكد من ظني  وما ادراكي من ظنوني لما تظن ظن ويطلع في  محليلو
عز....قصدك محله
الاء بصتله... مش  هتفرق يعني المهم  فا تاني يوم انا وزياد معدين  قالت    ازايكم يا عيال  ان شاء الله تتخرجو وتبقو  200علي 200
زياد بضحك.... المجنونه طلعت  200 جنيه وقالتلها   اهم ام ال200 اللي حضرتك بتعيرينا بيهم في رايحه والجي  كانهم ايجار شقه مش نقطه
شاديه بضحك... يخربيتك فقرك   
كلهم ضحكو
  هدير  بضحك....اكيد طنط اتكسفت  
الاء... مين دي لا طبعا ضحكت قالتلي يخيبك بنت وشدتها مني 
نجاة بضحك... احلفي
الاء... زياد اهو  ا قصادك   يقولك 
زياد... اخدتها  فعلا ويومها انا وهي تنحنا  من رد فعلها بس الاء ميكتتش برضو
داليدا بضحك.... عملتي ايه
الاء...  قولتلها لما انتي كده نقطينا ليه   بصتلي وضحكت وقالت يبت دي الفرح  يعني لو منقطش  هعمل ايه  وقولتلها تنقطينا بسكوتك  هيبقا احسن  مش في رايح والجي تقولي 200 وبعد كده انا هقول  لي امي متاخدش منك حاجه
  نجاة بضحك.... لا بس عيب كده يابنتي
الاء....واللهي  يا عمته لو كنتي مكاني  كنتي   مكنتش هتقولي كده دا شارع كله كان عارف بال200دي
  اياد لقه فونه بيرن
الاء بطفوله.... مين مين
اياد بضحك...  في ايه ده عمار
الاء....  الله سلملي عليه 
اياد.. الو اي ياعم عامل ايه
عمار... بخير  بقولك هو انت في البيت
اياد...اها ليه
عمار... اصل عرفت من محمد ان  الاء  راسها  اتفتحت
اياد... اها هي جمبي  وبتسلم عليك  انت فين
عمار...   الله يسلمها   انا قريب منكم
اياد...  تعال طيب
عمار... مش هضايقكم يعني
اياد.... ولا بطل هبل الاء فرحت انك بتكلمني مابالك لو جي
عمار.... طب بصراحه انا تحت وتكسفت اجي اضايقكم
اياد.... يخربيت هبلك  انت عبيط دا بيتك  اقفل نزلك
عمار بفرح... تمام
الاء...في ايه هو تحت 
اياد... اها  وكان مكسوف يجي ونضايق 
الاءبخبث...انزلي انتي يا هدير افتحيلو
اياد...  هنزل انا 
الاء...لا انا عابزك انزلي يا هدير 
هدير فاهمه الاء... وربنا هبله حاضر
اياد... عايزه ايه يا حببتي
الاء... حببتك اهي يا خويا وشاورت علي داليدا
اياد... ايه دا انتي قلبتي عليا ليه 
الاء.... طبعا بس برعي شعور القمر اللي جمبي دي لتكون بتغير وتكرهني 
داليدا... لا انتي بذات لا براحتك  اياد بيعتبرك بنته
الاء بصتله.....ربنا يعلم اني بحبه  قد ايه وبعتبرو اخويا  الكبير
زياد...ياختي حلوه
الاء... انت في القلب يسطا دا انت ابويا واخويا وكله كده
عز... وانا ايه
الاء... انت موتني بالحيه يا جزمه
نجاة... بعد الشر ليه حصل ايه
عز بص الاء زاي لا دا سر الاء... دي لعبه  كنا بنلعبها وموت فيها وامه لا اله الا الله ماتت معانا
عز مسك نفسه  من ضحك...  بالظبط
زياد عارف الاء بتكدب بس محبش يتكلم قدمهم.
ـــــــــــــــــــــــ
هدير... اهلا وسهلا  اتفضل
عمار فرح لما لقها هي اللي فتحتله....  يزيد فضلك  عامله ايه
هدير... بخير وحضرتك
عمار...  دايما بخير الحمد الله   
هدير...  دايما يارب  اتفضل فوق عقبال ما اعمل حاجه لي حضرتك حاجه
عمار بصله وبتسم ابتسامه تاخد القلب..  هو في ايه
هدير  ....علي ايه
عمار..  انتي  عماله تقولي حضرتك حضرتك حضرتك اسمي عمار والله
هدير ضحكت... لا عادي بحترمك 
عمار رفع حاجبه  اليمين.....هو اسمي طلع شتيمه وانا معرفش
هدير....لا لا واللهي  مش قصدي اسفه
عمار... ايه اهدي عادي بهزر
هدير.... انا  قصدي يعني
عمار... فاهمك والله كنت بهزر معايا ولا انتي تضايقي لو هزرت كا اصحاب
هدير... لا طبعا  
عمار... تمام خلاص انا عمار وانتي هدير ولا حضرتك برضو
هدير ضحكت...  لا عمار
عمار...  ضحكتك جميله 
هدير اتكسفت.. ميرسي   طيب اتفضل   
عمار طلع  لي الاء
وهدير راحت المطبخ  مع نفسها.. هو انا فرحانه ليه  هو اول واحد يعني يعجبه ضحكتي   شكلك وقعتي من كلام الاء عنه كتير ولا ايه يا هدير  وضحكت الله يخربيت فقرك يا الاء انتي مصيبه
العقل...  انتي حبتي ولاايه
القلب... مش عارف بس اول ما شوفته فرحت
العقل... يمكن اجاب
القلب...  صحيح شوفت ابتسامته 
العقل... اممم يبقا وقعت يا حلو
القلب... لا عادي عجبتني
العقل.... الاعجاب بعدو حب يا حلو
القلب.... وفيها ايه هو هنفضل دايما كده بسبب سؤء اختيار غيرنا 
العقل...  اممم كلام الاء دا صح
القلب... اها  بس فعلا هنفضل كده ليه  وبعدين عمار  شخصيه محترمه
العقل.... ماقولناش حاجه بس اوعي تقعي  اووي ليكون في حد في حياته هتتوجعي
القلب.... لا دا كده نبقا فقر 
العقل.... ويمكن لا وتكون مافيش حد في حياته
هدير..  لا انا مش لعبه معاكو يا اها يا لا  وبعدين سبوها علي ربنا 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عمار بيخبط علي الباب
عمار... السلام عليكم
كلهم... وعليكم السلام ورحمه الله وباركاته
نجاة... اتفضل يا حبيبي
الاء....  اتفضل يا ابو الصحاب 
عمار... حبيبي تسلم 
اياد...يخربيت شكلك انتي قلبتي الولد 
شاديه بضحك...  انتي مشكله وربنا الولد دا مكانش بينطق  اتفضل يا حبيبي 
عمار باس ايد نجاة وراسها... ازايك يا تيتا  
نجاة... الحمد الله 
عمار باس راس  شاديه... ازايك يا امي
شاديه... الحمد الله
عمار...  عامله ايه يا لولي
الاء...  الحمد الله   وانت
عمار...دايما  انا  بخير الف سلامه عليكي وادها الورد
الاء بصتله  مسكت ورد....  هو حد قالك اني فاظه في ايه اجدعان  ولا يكنش فتحت راس دي احط فيها الورد  يزراع   
عمار بضحك... في ايه
الاء.... في ان اللي تعبان عندنا بنجبلو تفاح برتقان شكولاته حلاويات كده حاجه تملي الكرش مش ورد اعمل بي ايه دا
شهد بضحك...او ننقطه
الاء...  مثلا
عز.... ولا تزعلي يا لولي  ومسك  5ج  خدي  
الاء... ايه دي 
عز... بنقطك
الاء....لا انت تنقطنا بسكوتك احسن   يلا يا معفن 
عز بضحك وتكلم زاي اكنه بنت....  خلاص خدي 200جنيه   200علي 200 باذن الله يا حببتشي
الاء بضحك.... عز امشي بكرمتك بدل ما امشيك من غيرها  وحدفته بالوارد
عمار ضحك.... بالورد  يا الاء
الاء... معلش اقعد    وبعدين  وقربت منه لو كنت جبت تفاح كنت هحبك 
شهد....بس غريبه انتي بتحبي مشبك  مطلبتيش
الاء....لا استحاله دي بتعت زيزو وبصت لي زياد
زياد.... اخيرا افتكرتيني 
الاء.... عمري ما انسا حاجه يازيزو دا انت الحب والموب والبوب والاسد  والكنتالوب 
عز  بضحك... اسمو لا كانت في  كان  الحب الموب والبوب والاسد والدوب
الاء وطته ضهر داليدا عشان تجيب حاجه من جمبها  ومسكت كتاب 
الاء...  تعالي شويه كده ادليدا  
الاء بصت لي عز.... بقولك ايه يا عز 
عز... نعم 
الاء حدفته بالكتاب.... اقفل بوقك عمال من ساعات ما قاعد تصحح كلامي وانا سكتلك
كلهم ضحكو 
عمار بضحك... رواقي دمك  
الاء... دا غلب يبني   وقلدت عز.الادوب   دب قعد عليك بططك يابعيد 
عمار بضحك... معلش بت متغني 
الاء... هي اللي في راسي دي زغوغه لاموخذه 
عز.... قصدك زغزغه
الاء.... ولا ولا ولا امشي  يا عز وحيات امك اللي قاعده دي
عز بضحك... خلاص  بهزر  واللهي
شاديه.ضحكت.. هي حصلت امك  
الاء...  معلش اخالتو  بس ابنك مستفز
عز.... خلاص بص وراح عليها عشان يحضنها
عز.... اوعه يا اياد
اياد ضربه بالقفا وقام
عز...  احنا فينا من كده خطبتك قاعد  بلاش 
اياد ضحك...بس بابا 
عز....  انا بقول كده برضو وراح لي الاء يحضنها
الاء... ابعد
عز... اخس عليكي دا انا اخوكي
الاء بصتله... عايز ايه
عز... خش في حضن اخوك افوز
الاء ضحكت..  لا حلو  وحضنته  ربتا يهديك ويطول في عمرك يارب ويحي الميتي
عز بضحك وهمس.... اسكتي مش البت اتصلت بيا وشتمتني معرفش مين قالها الحقيقه
الاء بصتله... احلف
عز... واللهي  انا بصراحه شكيت انتي بس صدمتك دي لا
الاء.... وربنا ابدا مش انا
زيادبغير... بتقوله ايه
عز....يبني وربنا اختي وعزة جلال الله اختي 
الاء بصت  لي زياد.. بضحك امان يسطا متخافش 
هدير دخلت... اتفضل يا عمار
عمار  .... تسلم ايدك
هدير...تسلم  اتفضلي يا ست داليدا 
داليدا... تسلم ايدك يا قمر
هدير...  تسلمي  اتفضلي يا يالمضه 
الاء.... تصدقي يا بت يا هدير خالتو شاديه ما جبتش غيرك
عز ... ياشيخه كله دا عشان كوب مانجا يا طفسه
الاء....


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  العشرون 20  بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent