رواية قسوة الرعد الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والثلاثون 32 - بقلم زوزا

الصفحة الرئيسية

    رواية قسوة الرعد الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والثلاثون 32  بقلم  زوزا 

رواية قسوة الرعد  الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والثلاثون 32 

رعد(بصريخ):ادهم!!!!!!!!!!
الاغاني وقفت كل العائلة اتصدمت من المنظر,
نبض جريت علي رعد وادهم..
نبض بدأت تفتح قميص ادهم وتشوف الجرح..
ادهم(بدموع ومرح):همو"ت؟!
رعد(بدموع):متقولش كدة هتعيش..
ادم(بغضب):اقفلوا كل الفندق فورا..
محمد(بالتركية):نبض لازم ننقله المستشفي..
فجأة لقوا ادهم انتفض بين ايدين رعد..
فتون(بالتركية):نبض منتظرة ايه؟!
نبض(بالتركية):الرصا"صة سا"مة علشان كدة لازم نتدخل فورا..والا الس"م هينتشر..
عادل:بتجولوا ايه عاد
عمر(بغضب):ما تتصرفوا بجي
رعد(بغضب وزعيق):ما تتصرفي يا نبض..
ميران:مش هتعرفي هنا يا نبض..
نبض كانت بتفكر اوي وهي شايفة حال اللي قدامها وحالة ادهم كانت بتعصر دماغها علشان تجيب معلومة بس دماغها وقفت..
نبض:اتصلوا بالاسعاف عقبال ما يجي اكون علي الاقل ضمنت انه يبقي علي قيد الحياة..
نبض:عايزة كحول وقطن..
مهند:كل الابواب اتقفلت ومحدش هيقدر يخرج..والكاميرات يوسف وادم بيراجعوها..
نبض بدأت تحط كحول علي الد"م وادهم انتفض مرة تانية رعد بصلها بغضب..
نبض:ثلج بسرعة..
محمد(بالتركية):نبض انتي..
نبض(بالتركية):ايوه لازم مسمحش للس"م بأنه ينتشر في باقي جسمه..
فتون(بالتركية):نبض بيفقد نفسه..
نبض بدأت تعمل انعاش يدوي ل ادهم..الكل كان صامت خايف قلقان...
ميران:الاسعاف جات..
نبض:كويس..عايزة ثلج تاني..
مهند دخل رجال الاسعاف بس وقفل الابواب تاني ودخلوا حطوا النقالة في الارض.
نبض:اول ما اقول 1,2,3 ارفعوه..
نبض:1 2 3..
رفعوا ادهم علي النقالة وخرجوا بره الفندق وكل العائلة خرجت مهند اشرف علي خروجهم فرد فرد وقفلوا الفندق تاني...
✨في عربية الاسعاف..✨
نبض:عايزة *** و ***..
نبض:خليهم يجهزوا اوضة العمليات ووحدات دم** وكمان المادة الفعالة من ****...
نبض:متشلش ايدك من هنا اضغط بالثلج كويس..
نبض بدأت تشوف القيم الحيوية لادهم لقتها ضعيفة جدا...
نبض:فاضل قد ايه؟!.
راجل:فاضل اقل من 5 دقايق..
نبض:طيب..
نبض مكنتش عارفة تعمل ايه و قعدت وهي بتبص علي ادهم و عليملامحه الشاحبة..
وصلوا للمستشفي وكان منتظرهم ياسر ولوسي وطارق وميرڤت ونزلوا...
نبض:اوضة العمليات فورا...هدخل اغير..
نبض جريت علي اوضة التغير قلعت الكعب والفستان..
"نبض لبست بنطلون اسود وتيشيرت بكم باللون الاسود وعليه فيونكات باللون الابيض قصير لغاية الخصر ولبست كوتشي ابيض عالي نوعا ما...رفعت شعرها علي شكل كحكة"..
نبض خرجت ودخلت اوضة التعقيم وخرجت لقت كل العائلة في وشها..
نبض(بالتركية):فتون ومحمد ممكن احتاجوا معايا.
محمد(بالتركية):وانا جاهز انا وفتون..
نبض دخلت اوضة العمليات وبدأت تجري العملية..
_عدي اكتر من ست ساعات ومحمد وفتون دخلوا ل نبض...
والكل بره واقف علي اعصابه ورعد قعد في الارض بتعب ورجع رأسه ل ورا..
مالك:ان شاء الله خير يا جماعة..
الكل:يا رب...
خرجت نبض ورمت الجوانتي والكمامة لقت قدامها رعد واقف بسرعة وباصص ليها بأمل..
نبض:ادعوله
رعد(بصدمة):قصدك ايه؟!
نبض:اقصد ان ال 48 ساعة اللي جايين هيحددوا مصيره..
عمر(بدموع):يعني مش هجدر اشوف ولدي تاني؟!
نبض:ان شاء الله هتشوفه يا عمو..وان شاء الله ال 48 ساعة يعدوا علي خير...
عادل:يعني في امل؟!.
نبض:الامل موجود دايما...
نبض قربت من رعد وحطت ايديها علي خده....
نبض:حبيبي كل حاجة بتحصل خير وان شاء الله هيفوق وهيبقي كويس..
رعد:توعديني؟!.
نبض لقت رعد باصص ليها في عيونها نزلت عيونها بسرعة..
رعد:يبقي متقوليش ان في امل....
رعد بصلها وسابها ومشي ونبض كانت هتروح وراه بس هدي وقفتها..
هدي:سيبيه لوحده دلوجت يا نبض..
نبض:بس رعد متهو"ر يا تيتة..
جلال:سيبيه يا بنتي يبقي لوحده شوية..
نقلوا ادهم اوضة العناية المركزة تحت حراسة شديدة..
الكل وقف يبص عليه من الازاز..
نبض:معلش يا ميران..
ميران:لا عادي..
نبض حست بتعب وراحت اوضتها ارتاحت شوية غصب عنها نامت..
🤎بعد فترة...🤎
نبض فتحت عينيها وشالت شعرها من علي وشها لقت رعد في وشها..
نبض(بخضة):ايه ده!!!!
رعد:قومي يلا علشان نروح..
نبض:انا نمت؟!
رعد:انتي شايفة ايه؟!
نبض:لا روح انت انا هقعد هنا ورايا شغل..وكمان ادهم..
رعد:ادهم اتنقل الصعيد يا نبض والكل رجع للصعيد..
نبض(بصدمة):انا نمت قد ايه؟!
رعد:4 ساعات..
نبض:اوف...اسفة..
رعد:قومي يلا..
نبض:هنروح فين؟!
رعد:بكرة هوديكي الصعيد..
نبض:لا مش عايزة اروح..
رعد:مش بمزاجك وده لفترة معينة..
نبض:لا يا رعد انت متهو"ر و....
رعد:لو حصل ايه يا نبض هخلص علي فارس الدمنهوري..لو اخر نفس في حياتي هجيب حق اخويا وعائلتي...
نبض:طب اهداا يا رعد علشان خاطري..
نبض قامت ووقفت قدامه وحاوطت رقبته بايديها..
نبض:رعد حبيبي انت بقي عندك مسئوليات وعندك ناس محتاجينك وانا كمان يا رعد يا حبيبي..
نبض:لو حصلك حاجة هو هيحصلي ايه من بعدك؟!
فكر فيا كدة..
رعد:نبض..
نبض:نعم
رعد:مش هتنازل عن قراري..
نبض:حتي لو قولتلك علشان خاطري؟!
رعد:ايوه يا نبض..يلا جيبي شنطتك وتعالي ورايا..
رعد مشي وخرج بره المستشفي نبض ضربت الارض بغضب برجليها..
نبض(بغيظ):اوف يا رعد..
نبض خدت شنطتها وخرجت ورا رعد ركبت العربية ورعد ساق لغاية ما وصل للبيت..
نبض نزلت هي ورعد ودخلوا البيت...
رعد:حصليني علي فوق..
نبض(لنفسها):اوف دي مبقتش عيشة..
نبض طلعت ورا رعد علي اوضتهم لقته طلع شنطة سفر..
رعد:حطي هدومك يا نبض وبلاش تعاندي لان كلمتي هي اللي هتمشي...
نبض(بغيظ):رعد انا محترمة انك م...
رعد:اتمني تكوني كدة فعلا وتمشي..
نبض:غبي وبتكرر نفس حركتك المرة اللي فاتت..
رعد:طيب ممكن تيجي تحطي هدومك..
نبض دخلت اوضة الملابس وبدأت تحط هدومها وتحط كل اللي هتحتاجه ودخلت الحمام اخدت دوش وخرجت لقت رعد قاعد علي السرير مستنيها..
نبض:نعم ما تروح تنام في اوضة تانية..
رعد شد نبض علي رجله وحاوط رقبتها بايده و(لخيالكوا) 🙈🙈
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
🤎في الصباح الباكر...في الصعيد..🤎
ميران(بعياط):طب علي الاقل كان يكلمني في التليفون يطمني عليه...
تمارا:معلش يا ميران بس برضو هو اكيد بيدور علي اللي عمل كدة في اخوه..
ميران(بعياط):المشكلة اني لما بكلمه لاما بيبقي مشغول لاما بيكنسل..
زهرة:لازمن تجدري
ميران(بعياط):ولازم يقدرني انا..زي ما انا مقدراه ده انا واحدة اتسابت يوم فرحها...
زهرة:اهدي اكدي اومال..
🤎الباب خبط..🤎
هدي:اطلعي منك ليها من اهني
هدي:خليكي يا ميران..
تمارا وزهرة خرجوا هدي قربت من ميران واخدتها في حضنها..
هدي:عارفة انك زعلانة..وانه مكسور بخاطرك...
هدي:بس ده اخوه يا ميران لازمن تجدري شوية
هدي:حاولي متضغطيش عليه يا ميران..هيرجع يا بتي
هدي:انتي مشوفتيش نظرة الحب اللي في عينيه جلبه بيدج ليكي انتي وبس..
ميران(بدموع):يا تيتة عارفة بس المفروض يحس انا همو"ت من كتر الخوف عليه..
هدي:جوزك راجل يا ميران..خليكي واثقة في ده..
هدي:وكومان انتي زعلانة اكدي ليه مفيش احلي من العزوبية..
ميران(بابتسامة):شكرا يا تيتة..
هدي:يا حبيبتي اضحكي وادعي لجوزك يرجع بالسلامة..
ميران:يا رب..
هدي:يلا ننزل نأكل..
ميران:طيب..
ميران وهدي نزلوا واخدوا بعض لقوا الفطار محطوط علي السفرة..
جلال:تعالي يا ميران..
الكل قعد وبدأ يأكل وهما زعلانين علي ادهم واللي حصل...
بلال:حاسك بجرة هتولدي امتي بجي؟!
شربات(باحراج):لما يأذن ربنا..
هدي:كُل يا بلال كُل..
سوسن:سعدية"خدامة" تعالي طلعيني اوضتي تعبانة..
ورد(بغيظ وهمس):هي بجي اكدي علطول
علا(بهمس):ربنا يهدي يا ورد..
سعدية:حاضر...
❤️الباب خبط..❤️
يوسف:خليكوا..
يوسف راح وفتح الباب لقي نبض سلم عليها..
يوسف:فين رعد؟!
نبض:رجع القاهرة..
يوسف: ادخلي يلا..
عادل:تعالي كُلي..
نبض:شكرا
نبض قعدت وبدأت تأكل وهي بتحاول تنسي تصرفات رعد معاها...
ميران:مشوفتيش ادم يا نبض؟!
نبض:لا يا ميران..
مراد:اومال رعد مدخلش ليه؟!
نبض:وراه شغل في القاهرة..
جلال:ايه شنطة الهدوم دي انتوا زعلتوا مع بعض؟!
نبض:لا رعد قالي اجي اغير جو هنا شوية..
عمر(بحزن):ربنا يعنيه..
نبض:متقلقش يا عمو ادهم هيقوم بالسلامة ان شاء الله..
عمو:يا رب..
علا:انتي كويسة يا حبيبتي؟!
نبض:اه الحمدلله..
نبض:هطلع ارتاح..
نبض شالت الشنطة وطلعت علي اوضتها رمت الشنطة اول ما دخلت وقعدت علي السرير بغضب..
✨الباب خبط..✨
نبض:ادخل..
مراد:حصل ايه؟!
نبض:في ايه؟!
مراد:نبض ايه اللي حصل شكلك باين عليه انك زعلانة..
نبض:مفيش يا مراد زعلانة علشان رعد...بس ان شاء الله الامور هتتغير للافضل..
نبض:همو"ت وانام...تصبح علي خير..
مراد:وانتي من اهله..
مراد باس رأس نبض وخرج...نبض رمت جسمها علي السرير وغمضت عينيها بتعب ونامت..
🤎تحت...🤎
ميران:هخرج اتمشي شوية..
زهرة:تمام..
ميران خرجت اتمشت في الجنينة تليفونها رن...ميران فتحت الخط بسرعة..
ميران(بلهفة):ادم عامل ايه طمني عليك اخبارك وحشتني اوي اوي...
ادم:ازيك يا ميران..
ميران(بدموع):مردتش عليا ليه زعلت اوي...طمني عليك بقي اخبارك ايه ومش هترجع بقي؟!
ادم:بصي مش هعرف اكلمك كل يوم كل فترة هكلمك قريب وهرجع يا روحي..
ادم:خلي بالك من نفسك...لو في حاجة ضروري كلميني غير كدة لا يا ميران اسمعي الكلام علشان خاطري..
ميران:حاضر اهم حاجة اسمع صوتك..
ادم:يلا باي يا حبيبتي..
ميران:خلي بالك من نفسك..
ادم:حاضر..
تمارا:ميران..
ميران:نعم..
تمارا:كنت هروح ازور ادهم تيجي؟!
ميران:طيب..
ميران وتمارا خدوا بعض وراحوا للمستشفي ودخلوا..
ميران:لو سمحت انا الدكتورة ميران و...
دكتورة:حضرتك اللي هتشتغلي هنا جديد؟!
ميران(باستغراب):انا!!!
دكتورة:رعد بيه جه وقالي ان الدكتورة نبض والدكتورة ميران هيشتغلوا هنا..
ميران:اممم طيب..
تمارا:طب المريض ادهم في اوضة كام؟!
دكتوزة:في العناية المركزة رقم 15..
تمارا وميران راحوا لاوضة ادهم لقوا مراد ويوسف..
مراد(بحدة):انتوا جيتوا هنا من غير اذن مين؟!
ميران:انا هشتغل هنا..
مراد(بغضب):وانتي؟!
تمارا(بتوتر):انا انا..
مراد(بغضب):ردي..
ميران:جاية تشوف ادهم معايا يا مراد...
مراد:والله...طيب يلا احنا راجعين...
مراد شد تمارا من دراعها ومشي بيها لغاية ما خرج من المستشفي وركبها العربية غصب..
مراد:شكل كلامي هوااا
تمارا(بغضب):انت شوفت انت عملت ايه قدام الكل كدة؟!
مراد(بغضب):صوتك..
✨عند ميران ويوسف..✨
ميران ويوسف بصوا ل بعض باستغراب من تصرف مراد..
ميران:ايه ده؟!
يوسف:معرفش.
ميران:عموما هدخل اشوف ادهم..
ميران لقت حراسة قدام الاوضة حاولت تدخل..
حارس1:مين حضرتك؟!
ميران:انا الدكتورة ميران..
حارس2:طلع الصور..
حارس3:سيبها تدخل هو سمح لدخولها هي وام عيون خضر دي..
مبران(برفعة حاجب):اسمي الدكتورة ميران وام عيون خضر اسمها دكتورة نبض...
حارس3:حتي اسمها زي شكلها..
يوسف:وانت شوفتها فين؟!
حارس3:كان رعد بيه مخليني اراقبها فترة كدة..
يوسف:طب خف كلام عليها دي متجوزة..
ميران دخلت لادهم وبدأت تفحصه وتشوف قيمه الحيوية..
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
✨في مكان تاني...عند مالك وملك..✨
ملك:انا زعلانة علشان اللي حصل امبارح...
مالك:وانا بس لازم تبقي موجودة في الصعيد..
ملك:يا مالك..
مالك:اتعودتي علي الدلع يعني..
ملك:خلاص براحتك..
مالك:يا ملك الصعيد امان القاهرة حاليا مش أمان لما تهدي المشاكل والخناقات دي ان شاء الله هنرجع..
ملك:حبيت اننا كنا عايشين في هدوء..
مالك:وامي هنا هتشيلك فوق رأسها انزلي يلا..
مالك وملك نزلوا من العربية ودخلوا للبيت...
نورا(بلهفة):مالك..
نورا جريت علي مالك حضنته ونطت عليه..مالك حضنها وباس رأسها..
مالك:اخبار عروستنا ايه؟!.
نورا:وحشتني اوي اوي..ازيك يا ملك..
نورا حضنت ملك جامد مالك بعد نورا عنها..
مالك:براحة يا بنتي..
نورا:ايه ده في ايه؟!.
مالك:ملك حامل..
نورا(بفرحة):احلف هييييييه..
نورا حضنت ملك وباستها وملك ابتسمت ليها ولمالك...
نورا(بصوت عالي):ماما يا ماما...
مامت مالك:ايه يا بت في ايه؟!
مامت مالك:حبيبي..
مالك قرب من مامته وباس ايديها ورأسها وحضنها جامد..
مامت مالك:حبيبتي..
ملك:ازيك يا ماما..
مامت ملك:كويسة يا حبيبتي..
نورا(بفرحة):ملك حامل با ماما...
مامت ملك(بفرحة):بجد!!!!يا حبيبتي الف مبروك..
مامت ملك حضنت ملك وقعدت تبوس فيها..
سعاد(بغيظ):في ايه؟!بتباركوا علي ايه؟!
نورا:ملك حامل..
سعاد(بحقد):بجد!!!الف مبروك..
ملك:الله يبارك فيكي..
مامت مالك:هروح اقول للحاج..
مالك:جاي معاكي..
فاتح:في ايه؟!
نورا:ملك حامل..
فاتح:الف مبروك يا مرات اخويا..
ملك:شكرا..
نورا:تعالي معايا بسرعة لازم ترتاحي..
ملك:حاضر يلا..
نورا وملك طلعوا اوضتها هي ومالك وقعدت فيها وقعدت تتكلم مع نورا ويضحكوا..
فاتح قرب من سعاد واخدها في حضنه وباس رأسها..
فاتح:ده نصيب يا سعاد..
سعاد:عارفة..
فاتح:متزعليش بحبك ومش هتخلي عنك..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✨في مكان تاني...عند عثمان..✨
عثمان:مش من الواجب نروح نطمن عليهم..
والده:ايوه بس هنقول ليهم ايه؟!
والدته:مش عارفة وكمان هما لما كلموني كان باين انهم موافقين..
عثمان:مش عارف نعمل ايه الصراحة؟!ايه رأيك يا كبير؟!
والده:ممكن يا عثمان..
والدته:اصبر لما يبقي في خبر انه قام بالسلامة..
عثمان:ده رأيكم؟!
والده:ايوه صح..لما يقوم بالسلامة ان شاء الله...
عثمان:تمام..
عثمان:تفتكروا هيوافقوا يا بابا؟!
والدته:وميوفقوش ليه هياخدوا زينة الرجال..
عثمان:بس..
والده:انت راجل يا عثمان وهما هيحطوا ايديهم في ايد راجل وده كفاية عندهم..
عثمان:تمام يا حاج..
عثمان:هروح للشغل انا..
والدته:ربنا معاك يا حبيبي..
عثمان:تسلمي يا حبيبتي يلا باي..
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
💚في مكان تاني...عند سعد..💚
فارس:ايه اللي جابك؟!
سعد:اعرض عليك حاجة..
فارس:ايه؟!
سعد:طب قولي اقعد طب..
فارس:لا..
سعد:عموما ماشي بس خليك عارف انت اللي هتند"م..
فارس:ايه بقي؟!
سعد:هنخلص من رعد سوا..
فارس(باهتمام):ايه اقعد اقعد...ازاي يعني؟!
سعد:ده شخص حق"ير ويستاهل الق"تل..
فارس:ايوه بس ازاي؟!
سعد:لا دي في ايدك وامرها سهل اوي..
فارس:لحظة بس ايه اللي هيخليني اصدقك!؟
سعد:انا عايز اخلص من رعد...متدخل في كل حاجة في الشغل ومضايقني وعايز يلهف كل الشركة ليه وبيأخد الفلوس علي الجاهز مع اني تعبت في الشركة دي..
فارس:بس..
سعد:مفيش بس انا عايز اشاركك في شحنة المخد"رات اللي جاية قريب كمان وهتعدي من الحكومة ودي سبها عليا..
فارس:خايف اصدقك..
سعد:متخافش المصلحة واحدة..
فارس:وهنخلص منه أزاي؟!.
سعد:انت اللي هتخلص منه..
سعد:اسمعني كويس..
فارس:ايه؟!
سعد: .........
فارس:يا ابن اللعيبة..بس اشمعنا انا مش انت..
سعد:لان رعد لما هيجي هيجي علي اساس يكلمني انا مش انت..
فارس:عندك حق..وانا موافق بس..
سعد:بس ايه؟!
فارس:لو دخلت الخيا"نة ما بينا انت اللي هتندم...
سعد(بغمزة):المصلحة واحدة يا كبير..
فارس(بضحك):ايوه..
فارس:بس اهم حاجة..
سعد:ايه؟!
فارس:عايز اخلص منه هو وعمر واخواته..
سعد:نخلص منه هو الاول بس لانه هو قوتهم..
فارس:وقبل ده كله مراته..
فارس:انت مشوفتهاش لما كانت بتمثل دور القوية قدامي..
ومشوفتهاش لما كانت بتعيط ولما كانت بتنز"ل د"م..
فارس:نفسي اخليها ليا بس يومين وهبعتها تقابل جوزها فوق..
سعد:وانا معاك بس الاول نخلص من رعد..
فارس:عندك حق...بس كان نفسي اخليه موجود ومراته بين ايديا..
سعد:بعدين اهم حاجة شحنة المخد"رات..
فارس:طيب..سيبني افكر..
سعد:مش وقت كبير..
فارس:طيب..
سعد:همشي انا.
سعد كان ماشي بس وقفه كلام فارس...
فارس:مش معاك صورة ل مراته؟!
سعد:لا..
✨عند رعد....✨
رعد رمي السماعة اللي في ودنه بغضب علي الترابيزة...
ادم:اهدي يا رعد هنحل الموضوع..
رعد(بغضب):الحيو"ان بيبص ل مراتي انا..
مهند:مش خط"ر العصبية؟!
يزيد:تمام يا فندم اتسجلت المحادثة..
رعد:اعمل منهم 5 نسخ واحدة للملف وواحدة معايا واحدة لادم وواحدة علي اللاب بتاعي..
رعد:والخامس للرقم ده بس متشفرة...
يزيد:حاضر يا فندم..
محرم:ناوي علي ايه؟!
رعد:نلعب علي الهادئ القضية مطولة معانا متخافوش....
الكل بص ل رعد ول نظراته الحا"رقة...
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
✨في مكان تاني...عند نبض..✨
نبض قامت من نومها غسلت وشها ونزلت راحت للمستشفي ومحدش شافها وصلت لاوضة ادهم...
حارس3:انتي!!
نبض:حضرتك تعرفني؟!
حارس3(بانبهار):لا..
نبض:طيب..
نبض دخلت وبدأت تفحص ادهم لغاية ما لقته بيفتح عينه ببطء..
نبض(بفرحة):ادهم سامعني؟!
ادهم هز رأسه ببطء بمعني اه...نبض بدأت تشوف قيمه الحيويه..
ادهم بدأ بفوق اكتر وفتح عينه ببطء..
نبض:حمدلله بالسلامة يا بطل..
ادهم(بتعب):انا فين حصل ايه؟!انا ليه مش فاكر؟!
نبض:استعيد ذاكرتك بس وهتفتكر اهداا
نبض طلبت ممرضة وميران وهما جم..
نبض:هاتي 5 ملغ(****) .
ممرضة:حاضر...
ميران:حمدلله بالسلامة يا ادهم..
ادهم:الله يسلمك.. فين رعد؟!
نبض:بعدين نتكلم...بس للاسف مش هتقدر تتنقل لاوضة عادية النهاردة..
ادهم:لا عادي..
نبض:حمدلله بالسلامة يا حبيبي..
ادهم:خوفتي عليا يا بيبي... 😂😂😂😂
(يخربيتك حتي وانت تعبان فرفوش 😂😂😂😂)
نبض:يا رخم..
-كل العائلة عرفت وكانت مبسوطة وجم اتطمنوا علي ادهم...
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
🤎عدي تلت شهور...🤎
"ادهم بقي بصحة جيدة وخرج من المستشفي ورجع القصر
,ادم كل يومين يتصل ب ميران يطمن عليها ويقعدوا يتكلموا فترة بسيطة,
تمارا ومراد علطول متخانقين مش طايقين بعض
,شربات بقت في شهرها الاخير,
ملك ومالك رجعوا القاهرة تاني وملك بقت في الشهر الخامس,
يوسف اجل موضوع الجواز لغاية ما رعد يرجع,محدش يعرف حاجة عن رعد لحد الان ونبض كانت في قمة غضبها وحزنها بسبب رعد واتصلت بيه كتير وعلطول بيكنسل عليها ولا مرة كلمها ولا بيسمع صوتها بقت تنام في الارض في السقعة لغاية ما ضهرها اتكسر,
ميران كانت مبسوطة من العيشة في مصر والصعيد"...
نبض(بتعب):مش عايزة يا ميران..
نبض اول ما خلصت كلامها رجعت كل اللي في بطنها ميران قامت قعدت تطبطب علي ضهرها..
ميران:ام البرد اللي مش عايز يسيبك...
ميران:انتي كويسة؟!
نبض(بتعب):اه هغسل وشي..
نبض راحت الحمام وبدأت تغسل وشها وبوقها..
نبض بصت ل نفسها في المراية لقت وشها مجهد اوي واتنهدت..
نبض خرجت وهي ماشية سمعت صوت دكتورة..
دكتورة:دي اعراض حمل بس تعالي نتأكد الاول..
دكتورة:اطلعي علشان نكشف..
نبض حطت ايديها علي بطنها بتلقائيه وجريت علي الصيدلية اللي في المستشفي..
نبض اخدت اختبار حمل منزلي من غير ما حد يأخد باله,
نبض دخلت الحمام وبدأت تجري الاختبار..
نبض خرجت وهي ماسكة الاختبار في ايديها ولقت قدامها دكتور..
دكتور:حضرتك كويسة يا دكتورة نبض؟!.
نبض:الحمدلله عن اذنك..
نبض خرجت للجنينة ووقعت في الارض وهي منها"رة من العياط لما عرفت انها حامل...
تليفونها قعد يرن مردتش خالص وقعدت تعيط..
نبض مسحت دموعها وسندت علي الحيطة وقامت وقفت ودخلت المستشفي راحت ل دكتورة النساء..
نبض:احم دكتورة رباب كنت عايزة اكشف..
.
رباب:شاكة انك حامل؟!
نبض(باحراج):اه..
رباب:طب اتفضلي هنا..
نبض طلعت علي السرير وهي متوترة وضغطت علي ايديها جامد ورباب بدأت تفحصها..
رباب(بابتسامة):مبروك يا دكتورة نبض..حامل في الشهر التالت...
نبض:بجد!!!.
رباب(بابتسامة):اه...الكل هيفرح اوي بالخبر ده..
نبض:لا لا بليز متقوليش لحد اني حامل..
رباب:ليه؟!
نبض:مفاجاة بقي وكدة..
رباب:اه مبروك يا روحي..
نبض:الله يبارك فيكي..
نبض قامت وخرجت وهي ضايعة وراحت لاوضتها اترمت علي الكرسي بتاعها بتعب..
🤎في مكان تاني...عند رعد..🤎
مهند:كل حاجة جاهزة يا رعد..
رعد:تمام والاسل"حة وكل حاجة ظبطوها..
عز:كله جاهز..
رعد:روحوا طيب..
كلهم راحوا ورعد مسك تليفونه وجاب رقم نبض وبدأ يتصل عليها كل مرة يتصل بيها يلاقي الرقم مغلق..
رعد اتصل بحارس من الحراس بتاعه..
✨الخط اتفتح..✨
رعد:روح للهانم واديها التليفون..
حارس:حاضر..
الحارس راح ل نبض وخبط الباب ودخل..
الحارس:رعد بيه عايز يكلم حضرتك..
نبض:بره واقفل الباب وراك..
الحارس:بس حضرته..
نبض(بزعيق):مش عايزة اسمع صوته...اطلع بره بقي..
رعد:افتح الاسبيكر..
الحارس فتح الاسبيكر ورعد لسة هيتكلم نبض مسكت دراع الحارس وتنته ورا ضهره..
الحارس(بصريخ):الحقني يا رعد بيه..
رعد:نبض اسمعيني..
نبض(بزعيق):خد موبايلك وغو"ر في دا"هية...
نبض زقت الحارس بره اوضتها وقفلت الباب بقوة رعد سمعها..
رعد عرف ساعتها ان طاقتها كلها خلصت وانها وصلت لاعلي درجات في الصبر..
رعد غمض عيونه بأسف وقفل التليفونه..
رعد(لنفسه):بحبك يا نبضي..
رعد مسك سلا"حه وحطه ورا ضهره وخرج ركب العربية وطلع للمكان اللي هو عايزه..
رعد:مهند انزل قبلي..
مهند:حاضر..
مهند نزل وبص علي المكان كله ورجع تاني..
رعد نزل والعربيات كلها انسحبت لمكان بعيد والرجالة وقفت في مكان قريب من رعد بس مش ظاهرين..
رعد طلع تليفونه واتصل ب سعد...
✨الخط اتفتح..✨
رعد:انت فين؟!
فارس:مش جاي..
رعد لف بسرعة ولقي فارس بصله بصدمة مصطنعة..
رعد:انت ايه اللي جابك هنا؟!
فارس:تعرف انه بينك وبين المو"ت خطوة؟! 
رعد بص وراه لقي انه علي حرف التل ولو وقع هيقع في بحر عميق..
-رعد لسة هيتحرك فارس طلع مسد"سه وضر"ب رعد رصا"صة ورعد وقع من علي التل في البحر..
مهند(بصريخ):رعد!!
ادم(بخوف):رعد رعدددددد .......

يتبع الفصل  الثالث والثلاثون  اضغط هنا 
رواية قسوة الرعد الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والثلاثون 32 - بقلم زوزا
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent