رواية قسوة الرعد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث والثلاثون 33 - بقلم زوزا

الصفحة الرئيسية

     رواية قسوة الرعد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث والثلاثون 33  بقلم  زوزا 

رواية قسوة الرعد  الجزء الثاني 2 الفصل  الثالث والثلاثون 33

رعد لسة هيتحرك فارس طلع مسد"سه وضر"ب رعد رصا"صة ورعد وقع من علي التل في البحر..
مهند(بصريخ):رعد!!
ادم(بخوف):رعد رعد..
مهند:متفقناش علي كدة..
فارس:ايه ده انت كمان منور؟!
فارس وجه مسد"سه ناحية ادم بس سعد مسك ايده وتناها لورا وشد منه السلا"ح..
مهند:فين عز ده كمان؟؟
مهند:حد يتصل بفرقة الانقاذ بسرعة..
مهند بص من علي التل لق رعد ماسك في حبل مربوط في رجله..
مهند(بصدمة):انت ازاي!!!
رعد:وحياة اهلك مش ناقص..
مهند شد رعد وطلعوا هما الاتنين...
فارس(بصدمة):انت ازاي؟!!!!
عز:كله تحت تنفيذك يا باشا..
رعد:تمام..
ادم جري علي رعد وحضنه ورعد باس رأسه..
ادم:حصلك حاجة انت كويس؟!طب والرصا"صة ايه اللي حصل؟!
رعد:متخافش كنت لابس واقي من الرصا"ص..
ادم:اوف الحمدلله..
مهند:ومقولتش ليه؟!
سعد:هتعمل ايه معاه يا رعد؟!
رعد قام وقرب من فارس وبدأ يضر"به في كل حتة في جسمه وقعد يضر"به كتير..
رعد قام ومسك سلا"حه وحطه في وش فارس اللي كان بين الحياة والمو"ت بسبب رعد..
عز:لا يا رعد بلاش القانون هيحاسبه..
ادم:متلوثش ايدك بد"مه يا رعد..
مهند:انت عايز تدخل السجن فكر في اخواتك ومراتك وعائلتك..متبقاش انا"ني والانت"قام يعميك للدرجة دي..
سعد:اسمع الكلام يا رعد..
رعد(ببرود):حاول يهرب فاضطرينا نضر"ب عليه نا"ر..😉
رعد ضر"ب رصا"صة في ايد فارس وواحدة في رجله...
رعد سابهم وركب عربيته ومشي..
مهند:الصبر يا رب...
ادم:طيب عايزين حاجة لا طب تمام انا رايح لمراتي.. 😂
ادم ركب عربيته ولحق رعد...
سعد:طب انا مش ظابط عن اذنك بقي... 😂
مهند:مكانك ياض..يلا اطلب الاسعاف..
طلبوا الاسعاف ونقلوا فارس للمستشفي ودخلوه العناية المركزة تحت حراسة مشددة..وطلع قرار بالقبض عليه بسبب الدلائل اللي رعد قدمها للنيابة...
❤️عند رعد...❤️
ادم:هتعمل ايه؟!
رعد:هنرجع..
ادم:بليل كدة..
رعد:مش مهم المهم اني ارجع..
ادم:انت اللي قسيت علي قلبك..
رعد:كان لازم يا ادم..علشان مضعفش..
رعد اخد شنطة هدومه وادم اخد شنطته وركبوا عربيتهم ورجعوا الصعيد...
🤎في الصباح الباكر...🤎
نبض قامت من نومها بتعب وارهاق بسبب الحمل ونومها علي الارض كل يوم خلال التلات شهور..
نبض قامت ودخلت اخدت دوش وخرجت تغير هدومها..
نبض خرجت من اوضتها نزلت ل تحت..
هدي:صباح الخير يا حبيبتي..
نبض:صباح النور يا تيتة..
نبض:فين الباقي؟!
هدي:لسة هيتجمعوا لما الفطار يجهز..
مراد حضن نبض من ورا وباس خدها..
مراد:اميرتي مالها؟!
نبض:مفيش انا كويسة...
مراد:متأكدة؟!
نبض:ايوه..
هدي:ربنا يخليكوا ل بعض..
مراد:ويخليكي لينا..
تمارا:تيتة اساعدك في حاجة؟!
هدي:لا يا حبيبتي مراتات عمك بيساعدوني..
نبض:طب هروح الشغل انا..
ميران:استني اهو انا جيت..
نبض:صاحية بدري يعني؟!
ميران:والله يا اختي مش عارفة جيبة النشاط ده منين..
نبض:طب يلا..
ادهم(بمرح):طب مش هتبصوا علي العيان اللي قدامكوا ده..
ميران:انا مش شايفة حد عيان...
نبض:ده انت كنت عامل زي القرد امبارح..
ادهم(بيكح):حرام عليكوا حسدتوني...
نبض جريت جابت ماية لادهم وشربته....
ادهم:مش كنتي تتجوزيني انا بدل الحيو"ان اللي انتي اتجوزتيه..
رعد:مين الحيو"ان ده؟!
ادهم(بخوف):نبض والنبي خبيني..
ميران(بلهفة وفرحة):ادم..
ميران جريت علي ادم وحضنته وادم شالها من علي الارض وحضنها جامد 
نبض تعابيرها مكنتش واضحة بالنسبة ل رعد..
عمر:رجعتوا؟!.
رعد وادم قربوا من عمر وباسوا ايده..
عمر:حمدلله بالسلامة..
جلال:اهلا اهلا...طب يعني انت كلمت نبض امبارح مقولتش ليها ليه انك جاي..
رعد بصلها باستغراب وبعدها فهم اللي نبض عملته..
رعد:اه كانت مفاجاة بقي...
ادم فضل حاضن ميران ومبعدهاش عن حضنه..
يوسف:ياض ما تبعد وكمل احضان فوق..
زهرة:ما تسيبهم..
ادم:طب عن اذنكم بقي..
ميران:مش هروح الشغل يا نبض..
نبض(بابتسامة):ولا يهمك..
ادم اخد ميران وطلعوا لاوضتهم وشالها ولف بيها كتير...
ميران:وحشتني اوي اوي اوي..
ادم:وانتي يا روح قلبي..
ادم باس رأس ميرن واخدها في حضنه..
ادم:انا اسف اني بعدت عنك الفترة دي...واسف ان الفرح باظ بس..
ميران:انا عارفة انه غصب عنك يا حبيبي...ومش مهم عندي افراح المهم انك تبقي مبسوط وكويس ومرتاح..
ادم:بحبك..
ميران:وانا كمان..
ادم قرب من ميران و(لخيالكوا) 🙈🙈
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
❤️تحت..❤️
نبض سابتهم وخرجت من البيت ورعد خرج وراها..
رعد:نبض..
نبض:متحاولش..
نبض ركبت العربية وراحت المستشفي بدأت تشتغل طول اليوم علشان متفكرش..
🤎في القصر...🤎
هدي(بهمس):مالكوا يا حبيبي في ايه؟!
رعد:مفيش يا تيتة..
رعد:ادهم عايزك..
ادهم:تعالا ليا انت..
رعد:تصدق فعلا عندك حق انا جاي...
ادهم:يا كبير بس هتلاقيني في ديلك.. 😂😂
رعد:وحياة امك؟!
ادهم:اقصد وراك علطول..
رعد طلع لاوضته وادهم وراه بدأوا يتكلموا..
هدي:يلا يا بت منك لها جهزوا الاكل بسرعة..
يوسف:احم جدي..
عادل:ايه يا يوسف!؟
يوسف:كنت عايز اقول لحضرتك علي موضوع..
عادل:قول..
يوسف:احم انا كنت طالب ايد عطر بنت الخضراوي..وكنت مستني بس الظروف دي تعدي...
عادل:هشوف واقولك..
عادل ساب يوسف ويوسف كان مضايق..
مراد:يا بيضة انت متضايق..
يوسف:بس ياض..
مراد:ياض 😒 لا ده انا معرفتش اربي بقي تعالا هنا..
مراد ويوسف قعدوا يجروا ورا بعض ويضحكوا ويهزروا..
يوسف:هطلع اشتغل علي اللاب شوية..
مراد:طيب يلا..
مراد لقي تمارا بصاله بصدمة من ضحكه وهزاره سابها ومشي..
✨بليل..✨
نبض رجعت بليل تعبانة ملقتش غير باباها صاحي..
نبض:منمتش ليه يا حبيبي؟!
جلال:مستنيكي اطمن عليكي...
نبض:متخافش انا بخير...
جلال:اقعدي يا نبض..
نبض:نعم..
جلال:انتي زعلانة مع رعد؟!
نبض:لا يا بابا متشغلش بالك خلاف تافه..
نبض:انت عارف انا ورعد بنحب نتخانق كتير بس..
جلال:طيب يا حبيبتي...مكنش لازم تسيبيه النهاردة لما رجع ولا كان ده يبقي رد فعلك...
نبض(بتعب):بابا انا مش قادرة ادخل في نقاش...تصبح علي خير  .... بكرة نتكلم..
نبض باست خد جلال وقامت طلعت اوضتها...نبض جات متأخرة علشان يكون رعد نام..
-نبض دخلت لقت الارضة كلها مفروشة ورد والسرير عليه ورد علي شكل قلب وفي بلالين في الاوضة..وشموع جميلة..
رعد قام من علي الكنبة وقرب من نبض قبل ما يلمسها كانت نبض دخلت الحمام...
نبض اخدت دوش وخرجت دخلت اوضة الملابس وبدأت تغير هدومها....
نبض خرجت شالت الورد برجليها بعدته بعيد..
رعد:هنفضل كدة لحد امتي يا نبض؟!
نبض جابت الملاية وحطتها علي الارض واخدت مخدة من علي السرير ونامت في الارض وغطت نفسها..
رعد:ايه اللي بيحصل ده؟!
نبض(وهي مغمضة عينيها):اللي بيحصل من تلات شهور...
نبض نامت بسرعة من كتر التعب ورعد نزل نام جمبها واخدها في حضنه..
🤎بعد فترة🤎
 نبض فتحت عينيها بسرعة وزقت رعد وجريت علي الحمام 
رعد قام مستغرب من اللي حصل وقام وراها شال شعرها من علي وشها وقعد يطبطب علي ضهرها وهي بترجع...
رعد:احسن؟!
نبض غسلت وشها ومسكت الفوطة بدأت تغسل وشها...
رعد:مالك حاسة بأيه؟!
نبض:مفيش برد عادي..
نبض سابت رعد وكملت نوم في الارض..
رعد(بغضب):ده من نومة الارض..
رعد وطي وشال نبض وحطها علي السرير وقبل ما نبض تتكلم رعد قرب منها و(لخيالكوا)🙈🙈
رعد:ممنوع النقاش هتنامي هنا..
رعد لف ونام الناحية التانية وحضنها غصب عنها وباس رقبتها..
رعد:نبض انا ماسك نفسي بالعافية اهدي كدة...
نبض كانت نامت ورعد استغرب من نومها السريع..
✨في الصباح الباكر...✨
نبض اتقلبت في نومها بتعب شديد وفتحت عينيها لقت رعد قاعد في وشها..
نبض:مش ناقصة وربي..عايز ايه؟!
رعد:عايز اعرف ايه اللي مغيرك كدة؟!
نبض بصتله بسخرية وسابته وقامت رعد لحقها ومسكها من دراعها...
رعد:من حقي اعرف..
نبض:وانا من حقي اني لما اكون محتاجاك الاقيك لكن مش تقفل تليفونك وتكنسل..
رعد:غصب عني وكمان في كذا حد ممكن تطلبي منهم المساعدة لغاية ما ارجع..
نبض:والله لما اكون تعبانة اروح اقول لابوك مثلا او اخوك...لما..
نبض:انسااا
رعد:طيب يا ستي حقك عليا..
نبض:رعد سيب دراعي..
رعد:هو ده بس اللي كان مزعلك...
نبض:انت قا"سي يا رعد حتي في حبك قا"سي وهتفضل قا"سي يا رعد..
نبض:انت حتي لما جيت علشان تشوف ادهم مهنش عليك تصحيني وتحضني وتطمني عليك...
نبض:جيت مرتين وكل اللي عملته اطمنت علي ادهم وبس اما الحيو"انة اللي انت متجوزها ابقي اضحك عليها بكلمتين لما ارجع براحتي..
نبض:انت انا"ني وقا"سي وبجد انا زهقت من العيشة دي..
نبض:انا اللي بسامح وانا اللي بتظلم...
نبض:انا فكرة اني ارجع تركيا بقت ملازماني طول التلات شهور دول بس قولت هيتصل وهيعتذر وهيطمني عليه وهيطمن عليا...
نبض:بس لا البعيد مش بيحس البعيد معندوش د"م..
نبض:سبتني ومشيت من غير ما تبص وراك وبعدها لما ترجع اخدك بالحضن ده يبقي انا ساعتها اللي غلطانة مش انت..
نبض بدأت تنهج وتعرق وحست بوجع في بطنها..
نبض(بصريخ):آآآآآآه...
رعد(بقلق):نبض مالك؟!
رعد(بقلق):طب قوليلي حاسة بايه بس؟!
نبض(بوجع):مش قادرة..
رعد:طب استني هتصل بالدكتورة..
رعد راح يجيب موبايله كانت نبض وقعت في الارض مغمي عليها..
رعد(بخضة):نبض!!!
رعد جري علي نبض وشالها بسرعة بين ايديه ونزل بيها ل تحت..
مراد:ايه اللي حصل؟!
رعد:افتح باب العربية..
هدي:مالها يا رعد؟!
رعد:هشوف يا تيتة..
رعد ركب نبض العربية وساق راح علي المستشفي..
هدي:استني هنا يا مراد هو اكيد هيطمنا..
مراد:بس..
هدي:اسمع كلام جدتك.
🤎في المستشفي..🤎
رباب:ايه اللي حصلها؟!
رعد:معرفش بطنها جعتها فجأة وبقت بتنهج...
رباب:طب حطها هنا...
رعد حط نبض علي السرير ورباب بدأت تفحصها..
رعد:حضرتك هي مش حامل علشان تعملي سونار...
رباب:مين قال كدة دكتورة نبض حامل في الشهر التالت...
رعد(بصدمة):نعم!!!
رباب:هي قالت مقولش لحد..وقالت عايزة تعملها مفاجاة..
رباب:بس هي بتمر بضغط شديد الفترة دي اتمني تراعوها..
رعد:تمام شكرا..
رباب:هي مش بتأكل ونفسيتها مش مظبوطة ومش بتأخد الدوا اتمني تهتموا بكل ده..
رعد:تمام شكرا...
رباب:هي هتفوق دلوقتي تقدر تقعد معاها..
رباب سابت رعد
 ورعد جاب كرسي وقعد قدام سرير نبض لغاية ما فاقت...
نبض لقت نفسها في المستشفي وبصت جمبها لقت رعد كانت هتقوم رعد منعها..
نبض:ايه؟!
رعد:كنتي تعرفي و مع ذلك عايزة تمشي وترجعي تركيا..
نبض:ايوه..
رعد(بغضب):يبقي المو"ت اهون ليا يا نبض..
نبض:وانا مش هتحمل تسبني انا وعيالي تاني..هأخدهم وهربيهم لوحدي..
رعد:نبض انا بحبك وبُعدي عنك ده غصب عني...انتي نقطة ضعفي يا نبض الكل هيستخدمك علشان يضعفني وانا مش حابب ده...
كان لازم ابعدك لان اول حاجة هيفكروا فيها علشان يأذ"وني هو انتي..
رعد:وخلاص خلصت من فارس ومش هيبقي في حد تاني باذن الله وهأخدك وهنعيش مع بعض ونربي عيالنا سوا...
رعد:لكن متحرمنيش منك انتي وعيالنا يا نبض..
سمعوا صوت صريخ بره الاوضة,رعد ونبض خرجوا بسرعة..
رعد:ايه اللي جابكوا؟!
علا:شربات بتولد..
رعد:هي سنة الكل حامل فيها وهيولد فيها..
نبض:انا لسة قدامي ست شهور...
رعد:انت براحتك يا كبير...
الكل قعد منتظر ولادة شربات وبعد فترة سمعوا صريخ الطفل..
نبض:مبروك يا عمي..
رباب:الحمدلله الولادة مرت علي خير..
نبض:شكرا يا دكتورة..
ممرضة:ولد بسم الله ما شاء الله..
بلال(بصدمة):ولد!!!!!
ممرضة:ايوه..
بلال مسك الطفل بصدمة وبدأ يبوسه ويكبر في ودنه..
ورد:يتربي في عزك..
بلال:اسمه نادر..
سوسن:سبحان الله كانت بنت بقت ولد مش يمكن بدلوهم..
بلال:اكتمي خالص..
سوسن:حاضر..
علا:ربنا جبر بخاطرها الحمدلله..
رعد:مبروك...
يلا يا نبض نروح..
نبض:طيب..
رعد حاوط نبض من خصرها ومشي بيها بره المستشفي وفتح باب العربية ونبض ركبت وهو لف يركب وراح ناحية القصر..
نبض:هنمشي امتي؟!
رعد:شوفي انتي عايزة امتي كدة كدة واخد اجازة..
نبض:اممم خليها بكرة...
رعد:طيب...
نبض:اقفل شباكك..
رعد:اشمعنا؟!
نبض:شايف البت بتبصلك ازاي من غير خجل..
رعد:فين دي؟!
نبض:انا شوفتها ملكش دعوة اقفل شباكك بقي...
رعد اتنهد وقفل الشباك بتاعه ووصل للقصر..
رعد:انزلي يلا..
دخلوا للقصر لقوا كلهم قاعدين علي اعصابهم..
مراد:ايه يا رعد مالها؟!
رعد:اختك حامل..
مراد:ايوه يعني م...
مراد(بصدمة):ايه!!!!!!!!!!حامل؟!هبقي خالو..
مراد شال نبض ولف بيها كتير رعد شد نبض منه...
رعد:انا ابو الطفل وجوزها ملكش حق تلمسها..
مراد:وانا خال الطفل واخوها ليا حق المسها..
رعد:والله؟!
مراد:شوفت ازاي؟!
نبض:بس بس وانا ام الطفل ومراتك واختك..ابعدوا كدة..
جلال:مالك يا حبيبتي..
نبض:عصبوني..
جلال: ليه كدة في ايه؟!
نبض:انا حامل وقاعدين عمال يتكلموا ويقولوا ا..
جلال(بفرحة):انتي ايه؟!!حامل يعني هبقي جد..
جلال حضن نبض جامد ومراد شدها منه ورعد شدها منه...
رعد:بس بقي محدش يلمسها دي مراتي...
مراد:وهي اختي..
جلال:وهي بنتي بقي..
رعد شد نبض ناحيته و(لخيالكوا)..🙈🙈
رعد:انا ابقي جوزها..
مراد:احم لا حقك..
نبض(بغضب):اوف رجالة نا"قصة..
نبض زقت رعد وسابتهم ومشيت وهي بتكلم نفسها..
زهرة:مالك يا نبض؟!
نبض(بغيظ):مفيش مرارتي هتتفقع..
تمارا(بضحك):ليه بس يا بنتي؟!
نبض:مفيش..
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
💚عند ادم وميران..💚
ميران كانت نايمة بعمق بدأت تفتح عينيها لقت ادم قدامها وبيبتسم...
ميران(بابتسامة):ايه يا جميل؟!تسمحلي اشق"طك؟!
ادم(بصدمة):اشق"طك!!!!!!! انتي جاية منين يا بت؟!ضحكوا عليا وقالوا انك تركية..
ميران:يا رخم..
ادم قرب من ميران وباس رأسها وخدها..
ادم:قومي يلا خدي دوش وغيري هدومك..
ميران:حاضر..
ادم:ياخواتي علي حاضر دي..
ميران:طب ولو قولت بحبك..
ادم:يا بت بقي..
ميران(بابتسامة):خلاص خلاص..
ميران قامت ودخلت الحمام اخدت دوش وادم دخل بعدها وهي دخلت تغير هدومها..
ادم:لو عايزة تنزلي انزلي..
ميران:لا هستناك...هيعملوا عليا حفلة تحت..
ادم(بضحك):طيب..
ادم دخل غير هدومه وخرج مسك ايد ميران ونزلوا...
ادهم:العرررررررررررسة
ادم كان فاكر هيقول العريس راح قال العرسة..😂😂😂
ادم:يا وا"طي طب تعالا هنا..
ادم جري ورا ادهم وضر"به كذا مرة..
ادهم:اه عيني اه وشي اه..
رعد:بتعملوا ايه؟!
مراد:اجي اشارك..
ادهم:ده بدل ما تجيبوا ليا حقي..
مراد:طبعا طبعا...المهم سيبك من الرغي ده..
ادهم:في جديد؟!
.مراد:نبض حامل عايزين نحتفل..
ميران(بصريخ):نبض حامل؟!!!
عادل:نبض حبلة
عمر:نبض حبلة
هدي:نبض حبلة
تمارا:نبض حامل!
يوسف:نبض حامل!
زهرة:نبض حبلة
هدي(بفرحة):بجد يا ولدي
رعد:ايوه يا تيتة..
عمر:يعني اخيرا هشيل ولادك؟!
ادهم:وانا هبقي عم الله..
ادهم:مبروك يا رعد..
عادل:فين هي؟!
رعد:زمانها طلعت ترتاح شوية.
هدي:زهرة تعالي معايا نعملها وكل ليها..
زهرة:حاضر يا جدة..
ميران:هطلع للبت دي..
ميران طلعت جري لاوضة نبض وفتحت الباب فجأة..
نبض(بخضة):مين؟!
ميران(بفرحة):انتي حامل؟!!!!!
نبض:هو رعد لحق يذيع..اه حامل..
ميران نطت علي نبض ووقعوا هما الاتنين علي السرير...
نبض(بوجع):يا حيو"انة..
ميران:اسفة اسفة اسفة..
ميران:انتي كويسة؟!.
نبض:اه الحمدلله..
ميران:اسفة بجد..
نبض:ولا يهمك يا قمري..
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
🤎في مكان تاني...عند ملك ومالك..🤎
ملك:يا ماما خلاص بقي كفاية..
مامت مالك:لازم تأكلي وتتغذي كويس..
ملك:يا مالك..
مالك:انا مالي كُلي بقي..
ملك:بجد بطني وجعتني..
سعاد:سيبيها يا ماما..
نورا:البت فطست من الاكل..
مالك(بضحك):منظرك حلو اوي..
ملك:يا رخم..
مالك:خلاص بجد يا امي لما تجوع نبقي نأكلها..
ملك:كل"بة عندك انا..
مالك:لا انتي قمر..
ملك(بخجل):انا قايمة..
مالك:اجي اساعدك..
ملك:اوف يا رخم..
عبدالخالق:اهداا يا ابني الله يهديك..
مالك:ده انا طيوب وكل البنات بتحبني في ايه...
عبدالخالق:يا رب مخلف راجل ولا طفل نفسي اعرف..
فاتح(بضحك):سيب الطفل يلعب يا عبده..
مامت مالك:يا قليل الا"دب..
عبدالخالق:اقول ايه ما انت متر"بتش..
مالك(بضحك):البركة فيك يا حاج..
عبدالخالق:اه يا قليل الا"دب..
مالك(بضحك):روق يا عبده في ايه؟!
فاتح(بضحك):تيجي اعملك مساچ يا عبده!
مامت مالك:يا حيوا"نات...بت يا سعاد خدي جوزك غوري بيه في اي حته..
مامت مالك:يا ملك ملك ملك..
ملك:نعم يا ماما...
مامت مالك:خدي المصيبه ده من هنا..
ملك:عملت ايه يا مصيبة؟!
مالك(بضحك):حبيتك..
فاتح(بضحك):يخرب بيت الضحك..
ملك:انتوا شاربين ايه..قوم..
ملك قومت مالك وطلعت علي اوضتها,سعاد عملت كدة برضو..
ملك:ياض بطل ضحك بقي..
ملك:اوف بقي..
مالك(بضحك):عايزة ايه يا اكبر مصيبة في حياتي..
ملك:نام يا مالك ربنا يهديك..ويتوب عليا يا رب..
ملك:هو اربع شهور يا رب..
مالك:تعالي يا ام بطيخة تعالي..
ملك:يا رخم بقي..
مالك:انتي ام بطيخة زعلانة ليه؟!اسم حلو اهو..
ملك:نام بقي يا مالك متعصبنيش..
مالك نام وهو بيضحك وملك رمت عليه مخدات بغضب..
مالك قعد يضحك واخدها في حضنه وطفي النور وناموا....
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
💙في مكان تاني...عند مهند وفاطمة..💙
مهند:يا قلبي..
فاطمة:لا يا مهند كفاية عليا زياد..
مهند:طب بنت طب...
فاطمة:روح اتجوز وخلف بت..
مهند:اوف يا فاطمة..
فاطمة:لا كفاية اللي شوفته وانا حامل في زياد..
مهند:ايه يعني شوية تس"مم حمل علي سكر...
فاطمة:استغفر الله العظيم يا رب..
مهند:بحبك يا قمر..
فاطمة:وانا كمان بس برضو مش هضعف هه..
مهند:فاطمة نفسي بنت..
فاطمة:انا احلي بنت يا حبيبي..
مهند:طبعا انتي بنتي بس..
فاطمة(برفعة حاجب):هي فيها بس...
فاطمة(بحنية):سيبها بظروفها يا حبيبي..وكمان ربنا يقدرنا ونربي زياد علي خير...
ولو ربنا كاتب اني اخلف يبقي هخلف اترك الامور دي علي ربنا..
مهند:ماشي يا حبيبتي..
مهند حضن فاطمة وباسها علي رأسها...
مهند:انتي اغلي انسانة في حياتي يا فاطمة....
مهند:انتي الافضل..
فاطمة:ربنا يخليك ليا يا حبيبي...
💛في مكان تاني...عند تمارا..💛
تمارا كانت زعلانة وقاعده علي المرجيحة اللي في الجنينة..
عمر:بيقولوا انك شبهي..
تمارا اول ما شافت عمر قامت وقفت بسرعة..
عمر:اقعدي اقعدي...
تمارا:قالوا ليا برضو..
عمر:بس عيونك شبهها..
تمارا:بس انا مبحبهاش..
عمر:بس انا حبيتها ودي كانت اكبر واحلي غلطة في حياتي..
عمر:غلطة كبيرة لاني ند"مان اني اتجوزت واحدة زيها  واحلي غلطة لان ربنا رزقني باحلي تلات اولاد في الدنيا دي بالنسبة ليا..
تمارا:ربنا يخليهم ليك يا رب ..
عمر:تقبلي تكوني انتي الرابعة؟!
تمارا بصت لعمر بصدمة وجريت عليه حضنته وقعدت تعيط جامد..
عمر:انا اسف..
تمارا(بعياط):انا اللي اسفة..
نبض(بهمس):شكلهم حلو اوي..
رعد:امممم...
نبض:يا ابني سيب رقبتي في حالها بقي..
رعد:تفتكري حامل في ايه؟!
نبض:واد قمر وحليوة زي ابوه..
رعد:بس انا مش قمر..انا احلي من القمر بكتير..😌
نبض:مغرور.. 😒
رعد:احلي مغرور والله مش هتلاقي زيي اتنين...
نبض:انا مهزأة اوي..
رعد:اشمعنا؟!
نبض:كنت زعلانه منك بس اول ما اتناقشنا اتصالحنا..
رعد:وده اللي مفروض يحصل نسمع بعض ونسامح بعض..
نبض:بس منجيش علي بعض علطول..
رعد:عندك حق اسف..
نبض لفت وبقي وشها في وش رعد وحضنته رعد ملس علي ضهرها..
نبض:ايدك ساقعة..
رعد:انتي ليه لابسة عر"يان كدة من ورا ادخلي غيري هدومك بدل ما تأخدي برد..
نبض:ا..
رعد:سمعتي يلا..
نبض:اوووف.
نبض دخلت اوضة الملابس وغيرت هدومها وخرجت نامت في حضن رعد..
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
💙-عدي شهرين...✨
"الحياة بقت مستقرة وطبيعية احسن بكتير من الاول....
زهرة وعثمان كتبوا الكتاب بس وزهرة انتقلت وعاشت معاه هو اهله
ملك بقت حامل في الشهر السابع ورجعت القاهرة وكل اسبوعين يروحوا الصعيد تلت ايام 
جلال بيفكر ياخد مراد ويرجع ل تركيا,
يوسف وعطر قرأوا فاتحة وبس,
نادر ابن شربات بقي عنده شهرين وشربات قعدت مش مصدقة لمدة اسبوع انها خلفت ولد
,بلال زي ما هو بخبثه وعايز الورث ليه هو وعياله بس
,ميران اتعودت علي عيشة الصعيد وحبتها وادم لسة بيفكر ينقل القاهرة ولا لا
,ياسر ولوسي اتجوزوا,
ميرڤت وطارق اتخطبوا,
رعد ونبض رجعوا للقاهرة ونبض بقت في الشهر الخامس وعرفت انها حامل في تؤام لكن معرفوش نوع الجنين لسة ورعد في الشغل ونبض نزلت تشتغل ايام وايام"
💛في بيت رعد ونبض..💛
نبض:يا رعد يلا بقي انجز..
رعد:يا حبيبتي قولتلك ورايا شغل روحي مع فاطمة..
نبض:وانا قولت مش هروح الا معاك بس كدة..
رعد:يا بنت الناس متعصبنيش..
نبض:ابدا يا انت يا بلاش..
رعد:خليكي بقي ل بكرة..
نبض(بدموع):انت عارف قعدت قد ايه علشان البس الفستان وعيالك كل شوية يضر"بوني.. 🥺
رعد:يا نبض يا حبيبتي ورايا شغل كتير معلش اعفيني المرة دي..
نبض:دي ساعة واحدة يا رعد..
رعد:المرة اللي فاتت قولتي نص ساعة وقعدنا 3 ساعات ونص....
نبض:طب انا جاية ليك وشوف هتمنعني ازاي بقي...
رعد:نبض اسمعي الكلام بقي متتعبيش قلبي..
نبض:وانت بتتعبني كدة ولا اقولك..
نبض:خليك وهعاقبك بقي..
رعد:ويا تري السنيورة هتعاقبني ازاي؟!
نبض:لمدة شهر مش هتنام في نفس الاوضة..
رعد:لا كله الا ده..
نبض:لا هو ده..
رعد:يالهووووي يا نبض..
رعد:يا حبيبتي انا في الشغل و...
نبض:اخر كلام..باي..
نبض قفلت التليفون في وش رعد وقعدت علي الكنبة بتعب وقعدت تأكل فاكهة..
نبض:يا خسارة الفستان.. 🥺😂😂
"نبض كانت لابسة فستان ب حمالة عريضة علي الكتف واسع لغاية الركبة باللون الابيض و فوقه جاكت طويل لغاية بعد الركبة باللون الازرق الهادئ..
ولبست كوتشي عالي باللون الاسود وحطت ميكب خفيف وسيبت شعرها علي ضهرها"..
نبض حست ب حر قلعت الجاكت وحطته جمبها...
✨الباب خبط..✨
نبض:مين؟!مين؟!
نبض(بوجع):لا مش قادرة بجد..
نبض سندت نفسها وقامت بدأت تسند علي الحيطة بسبب الوجع اللي في بطنها..
نبض فتحت الباب اتصدمت واستغربت...
نبض:انت!!!!!!!
الشخص ده طلع مسد"س وحطه في وش نبض...
نبض(بصريخ):الحقووووووني..
نبض قفلت الباب بسرعة ووقفت وراه وهي خايفة وحاطة ايديها علي بطنها بخوف...
نبض(بصريخ):امشي من هنا..
...:هقت"لك هقت"لك..
نبض فضلت واقفة ورا الباب لغاية ما الشخص سكت...
نبض اخدت نفس عميق....
...:جيتلك..
نبض صرخت صرخة دوت في كل البيت كله و.....


يتبع الفصل الرابع والثلاثون 34 اضغط هنا
رواية قسوة الرعد الجزء الثاني 2 الفصل الثالث والثلاثون 33 - بقلم زوزا
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent