رواية المتعجرف والعنيدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

        رواية المتعجرف والعنيدة الفصل التاسع عشر بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل التاسع عشر

نجاة...  وهي ايه اللي وقعها 
محمد ما كانش عارف يرد...   طيب اطلعها اوضتها هفضل شايلها
نجاة... ماشي  طلعها بسرعه عقبال مصحي شاديه  تساعدني نغيرلها
محمد طلع اوضتها  وحطها علي سرير كانت شاديه ونجاة جم... 
شاديه اول ما شافت شكلها   فضلت لطمه....  بنتي  ونجاة بتعيط
محمد....  تيتا لما تخلصي عايزك    وانا هنزل اجيب حاجه من عربيه واجي
ــــــــــــــــــــــ
شاديه...  ايه اللي حصل
نجاة  بعدين مش وقته تعلي نغيرلها  بسرعه    البنت متبهدله
شاديه  كانت بتعيط  علي شكل الاء ...   ياضنايه  البت مافهاش اعصاب  لزم دكتور
نجاة... محمد لسه جيب من المستشفي 
شاديه... فاهمين ايه اللي حصل
نجاة...  مش وقته ومعرفش  تعالي معايا    ندخلها الحمام  الاول  مينفعش نسبها كده 
شاديه.... حاضر بس كده هتصحا
نجاة... ما ظنش   حتي لو كده مينفعش نسبها كده  
  نجاة وشاديه   غيرولها والاء من كتر تعب مكانتش حسه ب اي شئ 
وبعد وقت  كانه خلصو  ومحمد طلع    نجاة نادته 
محمد.... نعم  
نجاة... معلش تعال شاله نايمه في اوضك  
محمد....  نعم اللي هو ازاي 
نجاة.... يا بني لحد ما منغير السرير  لان متغرق دم   
محمد....
نجاة....عشان خاطري البنت متبهدل  خالص مش عايزها تتعب اكتر
محمد بنرفز... حاضر ودخل  شالها وحطها علي سريرو
نجاة... مش هنتاخر 10دقيق ونكون خلصنا
محمد.... تمام  انا هدخل اخد شاور لحد ما تخلصو 
نجاة... باذن الله هنكون خلصنا وهي مش هتصحا اكيد
محمد... تمام ودخل  اخد شاور وطلع لقها زاي ما هي متقلبتش  حتي  قرب منه ويشوف هي بتتافس ولا لا  لقها سخن بغباء   لقه نفيه من غير تفكير بيطلع الاعلاج وبيدور في اللي دكتور قالو لزم تاخدو عشان متسخنش   
محمد  بيسندها علي صدرو عشان تقوم وتاخد ال علاج 
محمد... الاء  قومي اشربي علاج
الاء....
محمد....  الاء فوقي
الاء...
محمد  فضل ياحول لحد  ما فاقت شويه.... قومي خدي علاج 
الاء.... خدو انت يا زياد مش عايزه حاجه 
محمد اتعصب... مش زفت دا انا محمد  وبقولك خدي العلاج عشان انتي سخنه
الاء.... 
محمد....فوقي بقا وخدي  
الاء بتبصلو  ومش قدره تفتح عنيها... اخد ايه
محمد.... افتحي بوقك    وداها ال علاج  الاء اخدتو وسندت نفسها علي صدرو ونامت تاني
محمد حسه انها طفله جدا في تصرفاته وفضل بصصلها وفي حاجه جوها  بين يرجع تنام علي السرير اوتفضل كده  
محمد من جوها... مالك انت بتفكر في ايه  
القلب.... انت حاسس ب ايه
العقل.... هو انت بتقول ايه
القلب.... هو عارف بس بيقوح  وانت كمان
العقل... اناشايف انها كويس مش زاي كلامه اللي انت بتقوله
القلب... اخيرا اتفقة معايا  
محمد... متتخدعوش بالمنظر 
القلب.... متخدعش انت نفسك 
العقل...ياعم انت مش شايف شكلها طب بذمتك دي شبها اللي انت تعرفهم 
القلب... مش هيرد لان هو مش عايز يصدق او و مصدق بس بيكدب نفسو  
العقل.... ادي فرصه للي حوليك هتفضل ليواحدك لحد امتا
القلب... مش عارف 
محمد....كفايه كفايه وزق الاءعلي سرير
الاء...اهاااا وعيطت 
محمد انتبهت ان هبدها.......  مش قصدي
الاء  فضلت تعيط زاي الاطفال وسكتت مره واحده ونامت تاني
نجاةوشاديه  كانو شايفين بس كانت وقف برا  بيشوفهم 
نجاة...  انت خلصت 
محمد قام من جم الاء... احم اها امسكي دا علاجها وخدي  
شاديه... طيب تاخد ايه
محمد... مكتبو علي كل حاجه 
شاديه... تمام
نجاة بتمثيل... بتشوفها لقتها سخنه دي سخنه  ادك حاجه للسخنيه
شاديه بتمثيل... اها اهو امسكي بس فوقيها 
محمد بلهفه...اوعي   انا داتها غلط لو اخدت تاني قلبها ميستحملش
شاديه ونجاة بصو لي بعض
محمد... احم   هي مش هتتزفت تروح اوضتها
نجاة...  شلها طيب ودخلها اوضتها
محمد... تمام ودخلها اوضتها وهو بيحطها علي السرير  سمع ااالاء بتهمس
الاء... بابا وحشتني كنت عارفه انك مش هتسبني 
محمد بصلها
الاء... ياسين وحشتني   ياروحي قوله ياخدني بقا كل مره ياسبني ليه  انا بستناكم  تاخدوني 
نجاة من ضهرو  ....  تسلم حبيبي  روح انت نام ساعتين عشان شغلك
محمددد... حاضر تيتا  هو مين ياسين دا
نجاة.... ياسين مافيش غير ياسين ابن مجدي اخويا  واخو الاء الصغير الله يرحمه
محمد....قد ايه
نجاة... متهيلي6سنين   بس كان شبه  الاء جدا  استنا ورتحت طلعت الالبوم    من جم  الاء
نجاة... هي علطول كنت القي حضنه لو مكانش  حصل اللي حصلها دا كنت هتلاقي واخده في حضنها  وبدات تفرجو الصور   
محمد بصص ومتعصب...
نجاة... متستغربش ان معظم صور مع زياد مجدي مكانش بيطمن ال لو هي معا والاء بتعتبرو اخوها وصاحبه   ودايما مع بعض واول ما جت هنا مكانتش بتتعامل مع حد ال هو لو هو مش هنا كانت تفضل في ةوضتها لابتتكلم ولا بتاكل ولا بشرب  لحد ما يجي فين وفين اللي لما طلع ليها صوت 
وكان احلي يوم في حياتي خليت البيت كله في روح وضحك وفرحه  وخلت هدير تتعامل معانا بدل ما كانت سكته  ونفسي تحبها زاي ما كلنا حبنا وتحب اخوك 
محمد بعصبيه....هو كلكم اخوك اخوك انا ماليش اخوات اغنيهالكم وسابها وراح اوضه
نجاة غطت الاء وراحتله.
نجاة.... هتفضل كده لحد امتا
محمد... تيتا انا بجد تعبان 
نجاة بتفاهم... تمام يبني ربنا يصلح حالك تصبح علي خير
محمد.... وانتي من اهلو  نجاه طلعت وقفلت الباب 
محمد مع نفسه....هو فعلا انا اللي مش عايز احبه ولا هما اللي مش حسين بوجعي 
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
نجاة... انا  هفضل اقاعد جمبها
شاديه.... تمام وانا هنزل انضف تحت 
نجاة... تمام  
شاديه.... يا ترا زياد هيعمل ايه
نجاة.... مش عارفه ربنا يستر
شاديه.... ياررب
نجاة  فضلت جمبها ومسكت ايديها... تعرفي انك طلعتي غالي اووي  منظرك وانتي متغرق دم  حسيت روحي بتتسحب  ومش هترجع  انتي  بنتي واختي وصحبتي  وروحي  ربنا يحفظك ويحميكي يارب انتي واخواتك 
وفضلت جمبها لحد ما كله صحا وكالعادهزياد دخل يصحيها لقها  دماغها ملفوفه بالشاش ونايمه
زياد.... صباح الخير يا تيتا  انتي  اللي جيه تصحيها بنفسك يبختك يا ست الاء وبيبص  عليها
زياد بالهفه.... ايه دا مالها   حصلها ايه
نجاة شاورت علي بوقها ب ايديها انه يسكت..... هوشششششش
نجاة بهمس.... تعال برا افاهمك
زياد فضل عينيه عليهاوهو طلع... في ايه
نجاة قفلت الاوضه...  وقعت وراسها اتفتحت وراحت المستشفي اتخيطت 
زياد.... نعم كل دا وانا كنت فين
نجاة... كنت نايم يبني  واكيد مش هنصحيك نفجعك وبعدين اخوك مسكتش جري بيها
زياد....مين
نجاة...  محمد جري بيها علي المستشفي وعمل اللي يقدر عليه
زياد.... انا كنت سايبها بتقراء قران وقالتلي  هتقراء وتصلي وتنام وقعت ازاي
نجاه.. هااا اصل اتخبطت في مطبخ ووقعت
زياد.... هو دكتور قالو ايه
نجاة.... لسه والله هو راجع تعبان  قالت يعني ينام ويصحا يقولنا
زياد... طب هي نايمه كده ليه
نجاة.... يبني متخياطه في راسها اكيد تعبانه
زياد.... طب هي مش هتصحا
نجاة.... هتقوم بس لما هي تصحا بلاش نصحيها
زياد.... حاضر
نجاة.... يلا روح خد شاور  عقبال ما اصحي محمد
  نجاة صحت محمد وزياد راح يغير و ونجاة نزلت لي شاديه وجهزو الفطار  وكلهم اعدين    ومحمد نزل  وقاعد معاهم
شهد.... فين لولي مش هتفطر معانا
هدير.... اها صحيح
زياد .. انا عارف لا حاببب تشوفتي ولا تكلمني وانا مش طلب منك حاجه من دوله بس  فاهمني دكتور قالك ايه وايه اللي حصل
كلهم بصو لي بعض 
عز... في ايه 
اياد.... صحيح دكتور ايه
عاصم....متفهمنا يا زياد
زياد.... انا لسه معرفش حاجه مستني يرد عليا
محمد بصله بغيظ..ووجهه كلمه لي عاصم... وقعت ودماغها اتفتحت ونزفت يامه  وروحت بيها المستشفي ودكتور قال ان لزم تتغذا كويس وتاخد العلاج  وتشرب عصاير يامه وان عضلات القلب ضعيفه لزم تتغذا كويس جدا لان من اقل حاجه بتتاثر  
عز.... امتا كل دا حصل
اياد.... هي فين
شاديه...... نايمه 
شهد.. انا هطلع
هدير.... استني خديني معاكي
نجاة.... اقاعدو  هي نايمه سبوها ترتاح
زياد كان بصص لي محمد وشكك انه ضربه ا.علي اقل سبب في اللي حصل
زياد.... اتمنا ميكونش ليك سبب في اللي حصلها لان وعزة جلال الله لو انت سبب في نومتها دي  ما هعمل للوعد اللي اديتو لي الاء وهتصرف معاك بس بطريقتك
محمد بصله ببرود ومردش عليه...
زياد قاموطلع اوضتها لقه الاء صحيت...
الاء كانت نايمه واول ما شفته ابتسمت... صباح الخير ي حبيبي وجي تقوم دماغها وجعتها
زياد.... ياروحي صباح النور استني هعساعدك وهو بيعدلها انتي كويسه
الاء..  زاي القرده
زياد... كدبه  وشك بين عليه تعب
الاء...... لما هو بين بتسال ليه  وضحكت بتعب
زياد... حصل ايه
الاء...  هو مش المفروض افطار الاول 
زياد.... دلوقتي عايزه تاكلي ماشي يا الاء
الاء من جوها خايفه بعرف....  يابني في ايه ايه دا انت رايح فين  زباد نول بجبلها الفطار وجي  يطلع  
نجاة.... هي فاقت
زياد... اها  وسبهم وطلع
شهد... انا هطلع اشوفها
هدير.... وانا
عز.... وانا كمان
اياد... اقاعدو ياكلها ونطلع لان هتاخدنا حجه ومش هتاكل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زياد...  يلا كولي
الاء.... ايه الاكل دا وانت جيبهولي لحد هنا كمان انا مش عيانه
زياد.... وضح من وشك كولي يا الاء ومتعصبنيش
الاء.... يووه طيب هو في حد يفطاركده
زياد... اها عشان لو قومتي مش هتقدر تقفي انا عارف تعبك
الاء....طب ما انزل ونفطار كلنا تحت
زياد.... اها عشان تداري فيهم الاسم اكلتي الاء  افتحي بوقك وفضل يااكلها
وبعد ما خلص  
زياد.... احكيلي بقا  ايه اللي حصل
الاء....   محصلش حاجه يبني  انا بس يعني 
زياد.... خلاص تمام المهم انتي بخير
الاء من جوه الحمد الله يارب... تسلم يارب بخير طول ما انت جمبي يا زيزو
زياد بخبث.... حببتي يا اوعديني
الاء.... اوعدك ب ايه 
زياد... اوعديني الاول ورحمه عمو مجدي وخالتو ياسمين
الاء.... وعد  بس في ايه
زياد....  ايه بقا اللي حصل بالظبط 
الاء تنحت...  ايه دا احنا فينا من كده انت مش قولت خلاص 
زياد....  قولي يا الاء ولو كدبتي هعرف
الاء....  اوعدني طيب
زياد....  انتي عبيطه ابت انا لسه عملها جي تتذكي انجزي يا الاء عشان متعصبش
الاء بصتله..... طب متزعقش
زياد.....  حاضر
الاء....  وعد
زياد بيحاول ميتعصبش اكتر....  انجزي
الاء...  حاضر  بص هو انا كنت اعده بقراء قران  كا العاد بعد الفجر 
زياد....  امم
الاء....  ما انت عارفني بحب اقراء قران عشان ببقا مطمنه وبرتاح  فاكر لما
زياد بصلها وفاهم انها بدات تتوه....  الاء فاكر انتي لما كنت هضربك انجزي وبطلي استهبال
الاء ضحكت....  حاضر  
زياد...  بعد ما قراءتي حصل ايه
الاء... حكتله كل حاجه
زياد بعصبيه....  نعم يا روح امك سكران ورايح تتعاملي مع اذا كان انا قيل متتعامليش مع وهو فايق جي تتعاملي معا وهو مش حااسس بنفسه
الاء....  كان هيقع وبعدين محمد  كويس عكس ما بنسمع
زياد.....  عكس ايه وزفت ايه واحد مش حاسس بنفسه  دي كفيله انك متتعمليش معا  افرض دا هبب حاجه 
الاء.... لا واللهي انت شايفه وحش  بالعكس دا عكس كده دا حتي دافع عني وكرش واحده امبارح بسببي اكيد مش هيئذيني
زياد.... كرش واحد هو ايه اللي حصل امبارح
الاء من جوها ياختااااااي هي ليله مش مين وشها من قفا .....هاااا 
زياد..... حصل ايه يا الاء
الاء.... بقولك ايه هي كده كده خربانه صلي علي النبي
زياد....  عليه افضل الصلاة والسلام اي اللي حصل
الاء... بص هو امبارح لما  روحنا الشركه   واحد عكسني  بس انا مسكتش
زياد وشه كله احمر اكتر وعروق جسمه برزت.... اممم
الاء...  لا دا انا كده هخاف اكتر ما انا خايفه اساس اهدا ومتبصليش كده
زياد... كملي
الاء... حكتله اللي حصل   بس وبعدين يعني هو لو كان وحش مكانش هيدفع بغض النظر عن كلامه
زياد... انا بجد مش لقي كلمه ليكي  
الاء..   ليه بس
زياد...  انتي عايزه ايه بالظبط امبارح لبس القرف اللي كان مبين كل حاجه صدر كان كله مكشوف لا وايه كمان رجلك كلها بينا ومفروض اسكت ومتعصبش اريل انا اصلا   تسكتي لا طبعا تروحي تساعدي واحد معروف بنزواته وهو مش دريان بنفسه بجد مش لقي رد   انتي شكلك حبه دا يغازل فيكي ودا يسمعك كلمه ودا كلمه 
الاء مسك دمعتها وبصتله ومصدومه من كلامه.... انا كده
زياد...  هاتي تفسير تاني يا هانم انا تعبت من تصرفاته دي ولا حتي راضي تاكلي ولا تهتمي بعلاجك
الاء الوجع في دماغه كان بيزيد  نزلت راسها اكنها بص في الارض بس هي كانت قفل عنيها من الوجع بس وجع راسها ولا حاجه بالنسبه لي كلامه....
زياد.... وتصرفاتك بقت غلط واجي اكلمك تقوليلي اخر مره دا اللي انتي فالحه في بس وطز فيا انا اولع  مش مهم كل شويه قلبي يوجعني عليكي وخوفي يزيد عليكي لا لا طز في عادي كلمتين هيتراضا  مش صح دا اللي انتي بتعملي
الاء.....
زياد.... ردي عليا وبصيلي وانا بكلمك  رفع راسها  عشان تبصله
الاء كانت عنيه حمره من العياط اللي متجمد في عنيها ورفضه تعيط عكس طبعتها مع زياد كانت الواحيد اللي تعيط في حضنه او قصاده....
زياد بصلها حسه انه زودها وهي اساس مش نقصه او بمعنا اصح قال كلام مكانش يتقال وبذات هو مكانش ينفع يقوله لانه مربيه وعارفها....
زياد.... اسف مكانش قصدي 
الاء... مافيش حاجه عايزه انام
زياد...عارف اني زوتها واني   قطعته الاء
الاء... بجد عايزه انام مافيش حاجه   روح شوف شغلك وسبني 
زياد...  الاء واللهي ما قصدي حطي نفسك  مكاني  اغلي شخص عندك عمال يتعب 
الاء بصتله... تمام خلاص لو سمحت ينفع انام بقا
زياد.... من امتا بنتكلم مع بعض كده
الاءبصتله بستغراب... انت اللي بتقول كده  عموما معلش ولوسمحت سبني 
زياد.... واللهي خوفي عليكي
الاء.... زياد ارجوك سبني بجد مش قدره 
زياد... حاضر وشال الاكل من علي السرير ولف ناحيه تاني وراح اقعد واخدها في حضنه
زياد... حقك عليا واد راسك اهي وباس راسها
الاء تبعدو....مافيش حاجه روح شغلك
زياد...لو تعرفيني كويس اني عمري ما هسيبك كده  وبذات الو مطين الدنيا زاي من شويه كده 
الاء...  مافيش حاجه  سبني لواحدي
زياد حضنها .... انا عارف قولت كلام زاي زفت بس واللهي خايف عليكي الاء انتي كل حاجه في حياتي الواحيد اللي بحكلها عن اي حاجه مزعلني او مفرحانياو اي حاجه في حياتي عارف كلامي كان زاي الزفت وميصحش اقوله الان عارف بنتي ايه 
الاء بعياط..   انا عمري ما كنت مستنيا حد يرميلي كلمه حلو او ابين نفسي بالعكس وانت اكتر واحد عارف مش بحب حد يقولي كلام دا بالعكس بصد اي حد  ومحمد مكانش قصدي   كل اللي كان في بالي اردله الجميل اللي عملو معايا  لو هو وحش كان فضحني في شركه وثبت علي كلام المواظف  وكرشيني صح ولا لا
زياد..... انا خوفي عليكي بيعميني حطي نفسك مكاني واحد يمعته زاي زفت هتعملي لو عرفتي انه بيتعامل معاكي وانتي عارفه انك مش بتعرفي تتصرفي
الاءبعياط.... انا وربنا ما اعرف ولا فكرت في حاجه غير اساعدو  صدقني مكانش هياءذيني لان اللي ياكدلك كده جرا بيا علي المستشفي واحد تاني كان سبني  وانا مش زباله زاي ما هو قال عشان اعرض نفسي او اخلي دا يرمي كلمه ودا كلمه  وهدير هي اللي قالتلي البس دا عشان الشركه وانا سكرتيره بتعت محمد قدمهم  وانا خوفت ارفض واعرو هناك  وكلهم فعلا كانو لبسين كده  مش هنكر ان غلطانه ان  بس انا وقتها كنت عايزه اثبت اني اقدر اشتغل مش زاي ما هو شايفني فشله
زياد  اضايق من نفسه انه  قارنت كلامه زاي كلام محمد وان تفكيرو كده مع ان هو عارفها اكتر من نفسها 
زياد باس ايديها  ...  انا اللي غلطان  حقكك عليا بس وربنا خوفي كل ماده بيزيد  كل ما يحصلك حاجه سمحيني
الاء دفست راسها في زياد هشان تداري تعبير وشها من الوجع.... 
زياد.... عارف انك مش هتسمحيني  بسبب كلام  دا
الاء.... مسمحك 
زياد....لو كنتي سمحتيني كنتي عملتي زاي كل مره
الاءحاولت تبصله
زياد  مسح دموعه...
الاء..... بذمتك واحده بالمنظر دا وراسها مفتوحه هتقدر تعضك اصبر افوقلك وهرسم  كميه ساعات علي خلقتك
زياد ضحك... اسف والله
الاء...ياعم خلاص  عادي انت شخص هزق اساس  
زياد.... انا 
الاء.... اها وسكت بقا عشان راسي وجعني اووي
زياد... استني اديكي العلاج
الاء...عايزه قهوة
زياد.... ما دي مينفعش انتي علي كلام الزفت  دا  نزفتي كتير  لام تشربي عصير يامه
الاء... انا دماغي وجعني
زياد...  استني  اكيد العلاج دا مديكي حاجه تهدي الوجع  دها العلاج   
الاء...باس كده انا تمام مسمعش حسه بقا ودفست راسها في حضنه ونامت
زياد... حاضر
الاء بعدت شويه... احيه شغلك قوم
زياد... طز  نامي
الاء...لا حرام قوم
زياد.... لا انا ماخدش اجازه ولا يوم والنهارد اجازه وبكره وبعدو لحد ما اطمن علي بنوتي
الاء...  قوم يبني  انا كويس متخفش
زياد... نامي مش هقوم يا الاء وغالوتك ما هقوم
بعد وقت هما الاتنين نامو  الاء قاعده وسنده راسها علي صدر زياد وهو ميل علي راسها   ومرجع راسو لي واره عشان   راسها متوجعهاش
هدير... اكيد اكلها انا هطلع   كلهم طلعو معاها
اياد بيفتح الباب لقه نايمين 
شهد ضحكت... دا طلع ياكلها ولا ينام
اياد...  لا وانتي صدقه بيصالحه
هدير.   ليه هو عمل ايه
اياد... وانا طلع اجيب الفون سمعت شدين مع بعض 
عز دخل يرخم عليهم اياد شدو.... سبهم الاء محتاجه زياد يقعد معاها شويه 
عز بتفاهم  ... تمام
هدير...شكلها  بين عليه التعب
شهد.. اووي بس وشها اصفر كده ليه
هدير...  انا هقعد مش هروح في حتي لحد ما تصحا هي عمرها ما سبتني
شهد.... وانا كمان
عز....  اكيد مش هتصحا دلوقتي  هروح  امدي علي حاجات في مستشفي وهجي وانتم كلموني اول ما تصحا
اياد... لزم اروح مكان زياد  وباذن الله هجي بدري  وانا كل شويه هرن  عليكم تطمنوني
هدير وشهد... تمام 
قفلو الباب  ونزلو
محمد كان طلع اوضه..
اياد قبلو علي سلم....عايزك
محمد بصله  ... تعال  وطلعو اوضه محمد
اياد.... دكتور قالك ايه بالظبط
محمد....  حكاله كله 
اياد....  مش هتبطل طيب الهباب دا يبني غلط وحرام 
محمد.... وكش حرام اني كل يوم انام وفتكر كدبها عليا وتمثيل الام 
اياد... انت عارف كويس ان ابوك كان كبير وعمته كانت صغيره جدا  ومن حقها وحاولت معاك مليون مره 
محمد...اها بتريح  ضميره 
اياد.... لا وانت عارف بس بتكابر ومش عايز تعترف انك ظلمتها وظلمت نفسك وعمته معملش حاجه حرام   اتجوزت  ومافيش يوم الا تتكلم وتطمن عليك لحد نهارد وانت شحط كده  
محمد.....
اياد.... امك محتاجك يا محمد زاي ما انت محتاجها وزياد  زاي زايك  وشخصيه محترمه ومن ساعات ما جه ما اخدش من حد جنيه  كله  فلوس اللي بيصرفها من شغلو محدش جابب عليه  ولا طمع ولا نيله  انا عارف تفكيرك انا قولتلك اللي عندي وانت براحتك فكر   صحيح عمته اللي مصبرها علي جوزها خوف منك ترميها لو احتاجتك وغير كده خايفه زياد يعمل زايك  مع ان زياد استحاله يعملها  ب ايدك ترجعها ليك ولي حياتها قبل متندم   انا بتمنا اشوف امي وابويا لو لحظه وسابه وطلع   ورجع تاني اها صحيح داليدا قاعد مش هتشتغل تاني وكلمت معتز يشوفلنا سكرتير جديدها
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
عده الوقت والاء صحيت وكله دخل يقعد معاها 
هدير.... الف سلامه عليكي يا قلبي
شهد... ربنا يقويكي الف سلامه عليكي يا لولي
الاء.. الله  تسلمو يارب 
عز... بت انا طلعت ليا فكره حلو اووي
الاء... اها عارفها
عز... ايه هي 
الاء... تتعرف علي بنت شبهي بالظبط وتعملني حجه وتيجي هي بقا اللي تشوفني 
عز... احبك وانت فاهمني
الاء... حبيبي وحدفتو بال منديل
عز بضحك...  بس ايه دا قمر حتي وانت تعبان
الاء...  اتلم بقا 
زياد... ولا اتظبط
عز.... الله الله هي بقت كده  تمام ياشاطي اسكندريه يا بحر الهوا
الاء ضحكت... بس تصدق انك برضو قمر
عز... لا لا   ايه دا انتي بتعاكسي لا لا عيب 
زياد...  في ايه 
الاء بصت لي زياد..اصبر بس
الاءووجه كلامها لي عز..... حد يشوف القمر دا ومش يعاكس دا يبقا اعمه
كلهم ضحكو عليها 
عز.... بنت  بتكسف  الله 
 الاء..... يااا كمان بتتكسف  اول مره اشوف قمر بيتكسف
عز ضحك زاي البنات بهزر.. هيهيههيهيهي   بنت مش قدمهم طيب 
الاء. ضحكت.... اموت انا وعايد السنه 
عز بضحك...لببت مش انتي متخرجه
الاء....يعني انت بتتكسف دا انا مشوفتش في بجاحكتك   
عز.... يا شاط اسكندريه
الاء... انت هتزلني اتلهي  شكلها ولا شط ولا كرنيش حتي من ساعاتها مش عارفه اتحرك كتك نيله  وش فقر
عز....  االله وانا ماالي اللمبي
الاء....   اسكتي انوسه  دلوقتي
 نجاة بضحك.... يخربيت فقركم 
زياد  همس لي الاء... شاطي اسكندريه مالو يا الاء 
الاءبصتله...  من غير زعيق كنت هخلي اروح ازور بابا وماما
زياد رفع حاجبه اليمين... واللهي ومقولتليش ليه
الاء. باسته من خده  زاي اكن طفل بيطلب من بابها يسامحه.... بيحبك  خلاص بقا  وانت كنت مشغول محبتش ازود اما دا صايع
عز... الله وانا ماللي اللمبي
الاء... قولتلك اسكتي يا نوسه
زياد ضحك...  متطلبيش ال مني  اشطا
الاء...  حاضر
نجاة... اخس عليكي  تروحي لي واحدك 
الاء... مكنتش عايزه اتعبك
نجاة... دا اخويا قبل ما يكون ابوكي يا جزمه  خفي ونروح يا حببتي
الاء بفرح... اشطا وعد
نجاة....وعد 
اياد دخل.... قلبااااي عامل ايه دلوقتي  
داليدا كانت ورا اياد.... قلبي اللي وحشني الف سلامه عليه
الاء اول ما شافت  اياد وداليدا.... تعالو في احضاني تعالو      عز كان جم الاء وناحيه تانيه زياد
الاء.. قوم يا عز قاعد داليدا 
عز... ما زياد هو اللي يقوم
زياد... ياسلام متقوم انت 
الاء... طب قوم منك ليه وزقتهم 
الاء... تعالي يا اياد انت وداليدا  اقاعدو 
عز وزياد... بقت كده 
الاء... يا شيخ روح منك لي  انتو مش شايفين   اللي في ايديهم    وبصت لي اياد
الاء... انت جيب ايه 
اياد بضحك.... ورد 
الاء بصتله وبصت للورد... حد قالك اني باكل ورد  ما علينا  وبصت لي داليدا  وانتي جبتي ايه
داليدا بضحك...شكولاته وورد
الاء....  ورد ايه اجدعان حد قالكو اني باكل ورد  هاتي يابنتي شكولاته  
اياد... اوما انتي عايزه ايه
الاء... معروف حد تعلان.بيجيلو ا 4كيلو تفاحه و2كيلو برتقان  بس لو برتقان كبير يجيب 4كيلو  عشان بيوزن ميخشليش ب  وحدتين والاسم جيب 
كلهم ضحكو 
 شاديه.... وربنا انتي مصيبه
هدير.... هموتت طيب   دا بينقطه فيها برضو
الاء....البنت دي محترمه سالت سوال محترم  اها يا قلبي بينقطو    بيكرمشولك 100او200 ودوكي كده من تحت الي تحت كنهم بيسربو مخدرا*ت
شهد... بضحك  دا ليه كده
الاء.... واللهي دي معرفهاش    متهيلي عليهم فلوس  فا لو حد شافهم هيقول انت رايح تتفشخر وعليك ديون
نجاة....يالهوي وفضلت تضحك 
داليدا..


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية المتعجرف والعنيدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent