رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الثامن عشر 18 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

        رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الثامن عشر  بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الثامن عشر

سهيله ابتسمت.... اها البقاء لله
الاء.... ونعمه بالله
عز...  تحبه تشربو ايه
الاء.... مادام كده قهوة علي روح المرحومه وهمست  يا روح امك 
عز  كتم ضحكته.... اتلمي
سهيله....  انا فرحانه جدا اني شوفتك جدا  واستاذ عز شخصيه محترمه وعلي خلوق  وملتزم
الاء.....  بتتكلمي علي مين
سهيله.... علي عز
عز بضحك... انا 
الاء.... لا يبني بتقولك علي خلوق وملتزم
عز همس لي الاء... فتكري انك عايز تروحي اسكندريه
الاء....  انتي تعرفي ان دا  بيصوم كمان الاحد واربعاء
عز بضحك....الله يخربيتك 
الاء بهمس... ما النهارده اتنين وانت لسه شارب مياه  كتر خير اساس
سهيله...الاحد و اربعاء  هو مش مفروض الاتنين والخميس
الاء.... يعني هو ملتزم 
سهيله.. بتقولي ايه مش سمع 
الاء.... لا  ولا حاجه يا قمر   قوله يقوم يجبلنا  حاجه نشربها
عز....  تشربي ايه يا سهيله 
سهيله.....  نسكافيه بشكولاته
عز... وانتي يا لولي 
الاء بصتله وغمزة  ...  قهوة 
عز ضحك.... حاضر بعد اذنكم 
الاء بصت لي سهيله... انتي بتدرسي 
سهيله.... اها كليه طب 
الاء... مع عز يعني
سهيله.... اها بس في قسم تاني مش نفس تخصص
الاء...   ربنا يوفقكم
سهيله....بس بجد صعبان عليا 
الاء... مين
سهيله... عز 
الاء....اها بس ليه 
سهيله...حببته اللي ماتت واكيد طول ما انتي قصاده عمره ما هينسا 
الاء.... اممم
سهيله... وقبليها اهلكم
الاء....ينهار اسود اهلنا مين
سهيله... هو مش انتي اخته
الاء.... اها بس حددي مين مات
سهيله....في ايه
الاء...لا اصل انا من ساعتها بنسا وانتي عارفه بقا  لحد دلوقتي متاثر ه
سهيله.... هما ماتو ازاي 
الاء... بصي هو لو من ناحيه الاب فا  انا وهو متفقين  احنا الاتنين في الحته دي اما الام تفرق   الله يخربيتك يا عز بتموت  في ناس واحد اعدين
سهيله..... مش فاهمه حاجه
الاء بصتلها ....  ولا انا ياختي  
سهيله..... برضو مقولتليش
الاء بصتلها ومن جوتا اقولها ايه بس دي... بصي هو من ناحيته الاب مات في حدثه من ناحيتي حدثه برضو بس تختلف 
سهيله... ازاي 
الاء من جوها.... يادي نيله ما هو قالك  انا معرفش
الاء....بصي هو باباكان البيت وقع عليه بس وهو سايق عمل حدثه
سهيله... ازاي
الاء.... سبحان الله قدر علي كل شي ياستي انتي مش مؤمنه بالله 
سهيله.... طبعا ونعمه بالله 
الاء....  ايوه بس  ونعمه بالله 
سهيله....طب ومامتك واختكم
الاء....الله يخربيتك الست لسه حيه ترزق 
سهيله.... ايه
الاء.... ايه فعلا طب هو موت مين فينا يعني عليكي يا خالتو انتي وهدير
سهيله.... هي خالتكم كمان ماتت
الاء.... لا لا بعد الشر    هو قالك انو اخت ماتت فينا
سهيله.... مش فاهمه
الاء.... يعني اللي رضعين علي بعض ولا الا من امه وابو
سهيله..... اللي رضعين مع بعض
الاء ضحكت.... يلا هي جت عليا
سهيله.... انا حسه في حاجه غلط
الاء... حاجه  حاجه دا انتي غلبانه  اووي 
عز جه... في ايه
الاء بهمس.... موتنا بالحيه يا عز  زفت
عز...ضحك... اتفضلو 
سهيله...   انا فرحانه جدا اني اتعرفت عليكم
الاء.... وانا واللهي انتي شكلك غيرهم
سهيله... غير مين
الاء ضحكت... اللي 
عز.... بتهزر بتحب تهزر
الاء.... اها 
سهيله....وانتي  بتدرسي ايه
الاء....لا انا موت من شويه
عز كان بيشرب قهوه وهو بيضحك...كب شويه وشرق
سهيله.....مالك انت كويس
عز....اها تمام
الاء... بتحبي
سهيله...   كان
الاء..... سبتو بعض ليه
سهيله....  مات 
الاء بصتلها  وبصت لي عز وضحكت جامد  .....لا حلو  بجد جامد
سهيله.... ايه اللي يضحك في كده  
عز ضحك ومسك نفسه
الاء....  احم اسفه مات ازاي
سهيله...  نام مقمش 
الاء.... لا حولا ولا قوة الا بالله  البقاء الله  وسكته شويه  الاء ضحكت جامد 
سهيله بصتلها بستغراب
الاء.... اسفه انا لما بزعل بضحك كتير 
سهيله...امم ربنا يهون عليكي بس عز بيحبك اوي
الاء.... اها  انتي هتقوليلي
عز....  اشربي يا سهيله ولا مش عجبك
سهيله.... لا لا حلو وشربت
الاء.... انتي  كنتي حبه تشوفيني ليه
سهيله... لا انتي اللي كنتي عايزه
الاء... وحيات امك احلفي
عز... احم ايه يا لولي هتنسي
الاء بضحك.... يخربيتك شكلك
سهيله.... انا حسه القاعده دي في حاجه غلط وسبتهم وقامت
عز....عجبك كده
الاء....سبني دلوقتي انا ميته ما امك  مش فاضيه
عز... اعمل ايه دلوقتي انا
الاء....اقعد خد العزا  وفضلت تضحك
ـــــــــــــــــــــــــــ
في القصر
هدير....بس انا حسه محمد مش بيكره الاء
عاصم.... ليه بتقولي كده
هدير.... اصل  محمد واحنا طلعين  راح المكتب يجيب حاجه وانا والاء  استنينا   فا شفت صحبتي روحت اسلم عليها وسبت الاء   معرفش حصل ايه رجعت ملقتهاش  بس لقيت زميلي  قال ان محمد كرش موظف وضربه عشان اتكلم مع الاء بطريق وحشه 
نجاة...  بجد 
هدير.... اها والله حتي  انا ستغربت 
شاديه....  واللهي ما بقيت فاهمه حتي يوم ما الا ازاز هيقع عليها هو لحقه مع ان هو السبب
عاصم....  ازاز ايه 
نجاة...  قالتلو اللي حصل
هدير....  ينهار ابيض ربنا ستر 
عاصم....  الولد دا تعبت منه بجد ابو مكانش كده
نجاة....  ولا امه 
عاصم....  انتي عارفين لو  محمد كان زاي زياد وزياد مكان محمد  كنت اقول اها امادا  مش زاي الدمنهوري  
شاديه...  ولا زياد زاي اشرف زياد ولد زاي الفل ويشرف
نجاة.... اها واللهي بيصعب عليا لما بيحاول يقرب من محمد وهو بيصدو كسفته بتكسر قلبي
شاديه.... فعلا والله
هدير.... بس الاء مش بتسكت  
عاصم.... الاء نهارده فرحتني جدا    بجد  مجدي مجبش بنت وولد دا جاب ولدين  بجد بنت بميت راجل 
نجاة. بفرحه... تربيت اخويا  
عاصم.... الله يرحمه  انتم عارفين لولاها مكانتش الصفقه هتم
شاديه.... ماشاء الله ربنا يحفظها بس ليه
هدير... الوفد كان عيز تصميم معين  او بمعنا اصح مختلف واحنا  شين بقواعد  اننا بنصمم الاول وبعدها بنعرض بس الاول بنقول الاشروط بتاعتنا اتفقنا بنصمم
شاديه.... اها
هدير...  الوفد دا بقا رافضو وعايزين يشوفه تصميم حالا  راحت الاء اقنعتهم وقالتلهم انتم  شفته التصميم شركات اللي عمالنها وشغلنا برا مصر  وجيت علي اسم  واكيد لقيته مش بنكرار التصميم  وشغلنا دايما مختلف ومتقدم    واكيد  لو انتم حبين تشوفه الاحسن يبقا اتعقدو الاول معانا واحنا قبل ما بنبداء بنعرض عليكم   بس نتفق الاول لان اكيد مش هنضيع مجهدنا ونعرفكم شغلنا ومنتفقش   بالعقل  يعني  
نجاة بفرحه.... وبعدين
عاصم.... راح كلهم حبه طريقتها   وتفقنا  وكمان حددنا سعر وقاله   هيستنو يشوفه التصميم  وهيبعتو حد يشوفها   وانهم وثقين ان هنعمل شغل كويس
هدير.... الغربيه ان كل دا الاء كانت بتتكلم اEinglish  مش بالعربي
نجاةة وشاديه.... بجد
عاصم.... اتفجاءة زايهم  المترجم بتاعهم كان قاعد ساكت  
نجاة..... الله اكبر لا البنت دي لما تيجي لزم ابخرها
عاصم.... ياستي كل دا ليه
نجاة...  بنت جميل وشاطر في الاكل والاسلوب ودمها خفيف وزاي العسل تتحسد اكيد
هدير بضحك.... وانا يا تيتا
نجاة...   كلكم والله  ربنا يحفظك 
شاديه.....  ربنا  يحميكم يارب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
داليدا....  الاء عملت ايه صحيح في الاجتماع 
اياد....  قال ليها الا حصل
داليدا...  ماشاء الله بجد
اياد.... اها والله   كلنا انبهرنا جدا بيها بجد حاجه تشرف
داليدا..... ومحمد عمل ايه
اياد بضحك.... محمد كان هيطرشك  
داليدا.... انت كلامك بقا زاي الاء وضحكت
اياد..... قعدي يا معاكي يا معاها 
داليدا.... ربنا مايحرمناش منك يارب
اياد....  بقولك ايه ماتقعدي  وفكك من الشغل دا
داليدا.....   ايااااد
اياد..... داليدا  انتي اشتغلتي عشاني.وانا بقولك عشاني سيبي الشغل دا 
داليدا...  بس
اياد.... ارجوكي لان  بجد انا مش بقدر استحمل اسلوب  محمد  ليكي  وانا محطوط في موقف وحشه
داليدا.... طب
اياد....عشاني ماليش خاطر عندك  
داليدا حست ان اياد فعلا   محطوط في موقف واحش..... حاضر  
اياد باس راس.....  ربنا يحضرلك الخير
داليدا.... طب هتقول ايه لي محمد
اياد.... مالكيش في انا هتصرف 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عده الوقت  في العريبه
عز.... انتي عيله رخمه
الاء....  بس بابا 
عز..... وربنا مسيرك  تحتاجيني 
الاء.... لالا لا هكون موت وضحكت جامد ضحكه تخطف القلب  عز بصلها وفضل يضحك علي ضحكها
عز...  اتلمي طيب
الاء...  البت بتسالني ابوكي مات ازاي 
عز بنتباه... قولتلها ايه  
الاء.... مش عارف الان انت موت نص  العيله  فا قولتلها وقع البيت وبابا كان في وهوسايق عمل حدثه  جمعت ابوك وابويا عشان محدش يزعل والصح  واللي يطلع صح   تاخدو 
عز بصلها.....بجد
الاء بضحك.... اها واللهي عملت الاتنين والاجابه صح تاخدها  بس انت موت امك يا جزمه  وموتني وموت اختك هو احنا هنعرك يا عره
عز.... وربنا هضربك 
الاء..... بس يا لاه   وبعدين فصلت بصراحه لما قالت اهلها ماتو بس شكلها بجد
عز.... لا هي فعلا ماتو
الاء.... يا نونوس   طب انت بتستفاد اي 
عز.... تصدقي لو قولتلك مش عارف
الاء.... عشان مهزق
عز.... هنزلك من العربيه
الاء.... اعملها عشان ا هقولهم 
عز.... واطيه
الاء..... اصماله   البقاء لله يا انا
عز حدفه بالمنديل... 
الاء فضلت تضحك.... صحيح حكتلك علي اللي محمد عملو
عز....خير
الاء.... دا كرش مواظف عشاني
عز.... بجد 
الاء.... اه واللهي  وحكتله   
الاء... بس محمد ايدو تقيله الولد من بوكسين مكانش قدر يتكلم وحطو تحت راجلي اتكسفت اووي وحسيت بزول وصعب عليا ومحمد ما راضاش يسيبو الا لما يتاسف
عز.... صعب عليكي دا كان هيوديكي في داهيه
الاء..... انا كنت هموت لما قال كده  بذات لي محمد لان دا بيكرهني  مستغربه من اللي عملو عايزه اعمل حاجه
عز....  زاي ايه
الاء...  هعملو برطمان قهوه  هو حب القهوة بتعت بابا 
عز لعب في شعرها....  انتي جميله اووي 
الاء بصتله.... رغم ان انت بتاع بنات وبتعصبني  بس بحبك اوي  والحمد الله انك اخويا
عز ضحك.... وانا كمان بحبك وفرحان ان طلع ليا اخت زاي القمر زايك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عده الوقت كلهم وصلو البيت وتعشو ونامو  الا محمد ماجش ال لما كله كان نام معاده الاء  كانت اعده بتقراء  قراءن 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الاء خلصت. وجيه تطلع لقت محمد بيفتح باب القصر وبيطوح
الاء....  انت كويس
محمد... مين
الاء...  مين ايه انا الاء مالك كان هيقع جريت لحقته   وحطت ايدي  لي كتفها  وايديها هي ال وسطه مالك
محمد... راسي هتنفجر عايز قهوة
الاء شمته لقته راحته مش حلو.... 
الاء....  انت راحتك كده ليه
محمد....  مالي انا زاي الفل
الاء.... اها دا انت رحتك تقرف  تعال اطلع  خد دوش الاول تفوق كده عقبال ما اعلمك قهوة
محمد...  تؤتؤتؤ عايز قهوة الاول
الاء....  يبني راحت وحشه 
محمد... دي راحتك انتي
الاء حولت تطلعو مقدرتش  وكانت هتقع بي بسس انا اساسا ضعيفه 
الاء...  انا شايفه تشرب القهوة الاول ودخلته المطبخ  وشدته وحطت راسو تحت المياة
محمد.... ايه ايه الهبل دا انتي عبيطه
الاء....  يبني انت شكلك شارب  محمد زقها شال راسو من المياه وقاعد 
الاء....  استنا وجريت جبت منشفه. ينشف وشه  امسك دي 
محمدشدها من ايديها وكان لسه سكران.... عايز قهوة  دمغي هتنفجر
الاء...حاضر  وساعدت انه يا اقاعد هنا عقبال ما اعملهالك  
محمد....كانت دايما تاخدني في حضنها وتمثل انها بتحبني وهي اول ما جلها فرص سبتني
الاء بصتله... ايه
محمد....  انا مستغربها ازاي ام تفضل نفسها علي ابنها  اللي مالهاش غيرو لا وراحت جيبالي واحد كمان وجاين دلوقتي كمان عايزه ترجع
الاء....  هي مفضلتش نفسها عليك  هي اتجوزت وطلبت انك تعيش معاها وانت رفض 
محمد....  اعيش مع جوز امي بدل ما كنت عايش مع ابويا اللي عمره ما هنها ولا قصر معاها  دا كان كل ناس تحلف بحبه ليها
الاء...  وتوفا وهو كان كبير جدا  وهي لسه صغيره 
محمد...  اتجوزته ليه طيب من الاول لما هي شايفه كده
الاء....  لانها حبته والحد دلوقتي بتحبه وندمانه  انها مشيت ورا كلام عمو اشرف وفكرته بيحبها اللي مصبرها علي العيش دي زياد بس 
محمد. بسخريه.... مطلقتش ليه   
الاء.... عارفك كنت هترميها ومش هتصدقها زاي ما  انت دلوقتي رفض اخوك  
محمد ضحك بسخريه.... انتي مصدقها دي كدبه  بتتصعبن عليكم  
الاء بصتله بقلت حيله....امسك  كله الاول عشان متشرب القهوة علي الفاضي
محمد.... لا مش عايز اكل هاتي القهوة بس
الاءزقت ايدو من علي القهوة.... اوع كل  سندوتشات الاول انت شارب اساس دي بتبوظ الكليه وكمان قهوة يحصلك حاجه  هتبقا درفه علي الفاضي   
محمد.... بت هجيبك من شعرك لو  قطعتو الاء وحطت في بوقه سندوتش 
الاء....ياشيخ اتهد بقا  وفضلت تاكله   وهو بصصلها وسكت
محمد... انتي جميله اوووي 
الاء.... انا تنستر يا خويا  بس انت عمرك  ما قولت كلمه عدله   ليا  بس انت اساس مش في وعيك فا مش مستغربه يلا المهم  يلا اشرب قبل ما تبرد  
محمد... ملامحك برئيه اووي شبه الملايكه 
الاء  بصتله بستغراب....  انا 
محمد..... وشفايفك  
الاء انصدمت وشها بقا بقا عباره عن طماطم ... ينهارك الاسودهي حصلت لا بقولك ايه تحترم نفسك  وراحت  شربته القهوة كلها عشان يفوق
محمد شرق وفضل يكح.... انتي هبله ابت  هاتي مياه
الاء جريت جابت مياه وفضلت تخبط علي ضهرو.... دي اخرت قله  الادب 
محمد شرب....  بصلها  الاء فكرت انه لسه مافقش  وكانت عمله قهوة لي نفسها راحت  شربتهالو
الاء  ....اشرب دي كمان  
محمد.... انتي هبله ابت
الاء..... انت فوقت ولالسه  
محمد بخبث...ايه
الاء بصتله.... اشربك ايه تاني دي تاني كوب قهوب  غلط عليك لو اديتك تاني 
محمد بصصلها وساكت...
الاء....  انت بصصلي كده ليه   بس تصدق طول عمري كنت اسمع عن  اللي بيسكر بيطوح وكده وكنت نفسي اشوف بجد ولا بيافورو طلع فعلا  بعدها ضحكت بس انت بصراح   شكلك كان يضحك   تحس درفه   بتطوح  نفسي اعرف بجد ليه بتشرب  ايه يعني الفائده من كده  دا ربنا بيغضب عليك  
عارف هبقا ادعيلك ان ربنا يتوب عليك وتصلي وتحب اخوك واللهي زياد طيب وجدع انت معرفش مش حبه ليه اتعامل الاول معا هتحبه وممكن  تتمنا ترجع بالزمن عشان تتصحبو بس المهم دلوقتي تتصالحو ربنا يهديكم لي بعض   اه صحيح  فرصه وانت مش حاسس كده  اقولك اللي كنت نفسي اقولهولك  وانت فايق بس انت قليل الازوق  ما علينا
الاء مسكت ايدو وسلمت عليه.... شكرا انك دفعت عني الصبح وجبتلي حقي رغم انك بتكرهني ومش بطقني وبمعنا اصح انت معملتش كده عشان عشان عيلتك  بس  انا كنت خايفه وقتها الراجل دا يتمده في الغلطه وانت تصدق كلامه معرفش لحد دلوقتي انت مصدق ولا لا  بس وحيات اهلي اللي من بعدهم مبقتش  شايفه حاجه كويسه من بعدهم انا مش كده  وربنا بيني وبينك لو بكدب   وشكرا مره تاني  يا متعجرف  وسكتت
الاء....  اهاا كان نفسي تكون كويس بس ربنا قدر يغير حال من المحال
باذن الله واتا عند وعدي هدعيلك  حتي لو اذتني بكلامك  زاي كل مره   كفايه كده بقا انا لكيت كتير يلا  تعال اطلعك اوضك وتبقا تفوق لما تصحا
محمد  فضل ثابت... 
الاء... انت لزقت ولا ايه قوم
محمد...
الاء.... لا بقولك ايه انا هسندك بالعافيه قوم  
محمد..... 
الاء.... يخربيتك بياكلوك ايه زلت قوم يا عجل انت  بتشد  راحت ايدها فلتت ووقعت في الارض وتخبطت في راسها من وراها 
محمد في لمحه البصر كان قدمها.... انتي كويسه
الاء حست انت  دماغها  اتفتحت. وبتتوجع بصوت مكتوم.... امممم
محمد.... بتقولي ايه  وحط ايدو علي راسها من واره لقها في د*م  ايه دا ده د*م قومي معايا بسرعه   وقومها وحط راسه تحت ميه عشان يشوف تتخيط ولا لا
محمد...  دي لزم تتخيا ط
الاء زقته....لا لا خياط لا ابوس ايدك 
محمد... لزم دي غويطه
الاء بخوف... وربنا ابدا     
محمد... انتي متخلف دي لزم  
الاء...... ابدا عشان خاطري انا بخاف 
محمد.... هو انا بقولك تاكلي 
الاء مسكت قهوة...
محمد... مينفعش اي الجهل دا 
الاء طنشته  وجي تحط علي راسها محمد زقه ايديها....... انتي عبيطه ابت دا  يعمل تلوث
الاء..... مش هخياط انا وبدات تدوخ
محمدلحقه قبل ما تقع  ولقه ضهرها كل د*م
محمد....مينفعش لزم انتي دمك  كله بقا علي ضهرك
الاء.... لا لا واحيات امك
محمد بصلها بعصبيه وشدها  ومسك المنشفه وكتم بيها الدم شلها  غصب عنها وراح ركبها العربيه   
الاء...  ايه دي هي الدنيا سايب  نزلني   
محمد  ....  اقسم بالله  لو الباب اتفتح هزعلك هخلي خياطه في وشك وراسك 
الاء....  
محمد ركب  وبصلها لقاها  اعده ساكته...
محمد.... انتي كويسه
الاء بتعب وشبه هيغما عليها... اممم 
محمد ساق بسرعه ووصل المستشفي 
محمد...يلا انزلي
الاء....
محمد...انتي يا زفته
الاء.....
محمد شالها وطلع بيها  بسرعه....دكتور بسرعه
ممرضه.... اتفضل هنا هنا   وراحت تنادي الدكتور
الدكتور...  في ايه  باشا   هنا وانا اقول المستشفي نورت
محمد...  مش وقته شوفها بسرعه دماغه مفتوحه  ومعرفش مش بترد
الدكتور... تمام اهدا وراح شافها 
الدكتور... نوع دمها ايه بسرعه
محمد.... معرفش
الدكتور وجهه كلامه للممرضه....بسرعه اعرفي نوع دمها ايه ولزم يتحول دم بس  وهاتي الادوات  بسرعه 
الدكتور...  اتفضل  يا باشا برا لحد ما نخلص
محمد... مالها
الدكتور....  بعدين مافيش وقت
محمد  بص عليها لقها مش بتتحرك شبه ميته وحس بحاجه غربيه وفتكر كلامها..... بتمنا الموت كل يوم  عشان اروح للي اهلي
ممرضه واحده اخدت عينه و ممرضه التاني  جبت ادوات 
الدكتور... لو سمحت اتفضل  مش هينفع كده
محمد طلع وعينه علي الاء
بعد وقت  
الدكتور طلع
محمد...مالها
الدكتور.... الحمد الله  ربنا بيحبها جدا   نوع دمها كان موجود  نزفت جامد وهي ضعيف جدا  ودماغها كانت مفتوحه بعنف   من كرم ربنا مجلهاش ارتجاج في المخ دا غير عندها القلب  قطعو 
محمد...عندها  قلب ازاي دي صغيره
الدكتور...لا لا مقصدش  انا اقصد عضلات  القلب عندها ضعيف شويه  مش بيتحمل اووي لزم فيتامينات ومنع الزعل و والتعب النفسي والجسدي  ولزم تتغذا كويس   الفتره دي لان فقدت دم كتير   وهتحس بصدع دا طبيعي    لزم تاخد العلاج بنتظام 
محمد... طب هي دلوقتي كويسه
الدكتور...  الحمد الله كنا فين وبقينا فين  
محمد...ينفع  اخدها دلوقتي 
الدكتور... لا مش للدرجه   احنا حولنلها دم  لزم تخلص وتقدره تاخدها ولزم تشرب عصير كتير  وفاكهه بس وربنا يبارك في عمرها وتقدر تدخلها بعد اذنك  
محمد.... اتفضل ودخل لقها اعده
الاء....بصتله وسكته
محمد.... حسه بحاجه
الاء....  صداع بغباء  ومش قدره 
محمد.... دكتور قال دا طبيعي
الاء....  انا كده اخف يعني لما اعرف ان دا طبيعي 
محمد... خلاص تستهلي  
الاء... منه لله اللي كان سبب
محمد بصله.... واالهي محدش طلب منك تزفتي حاجه
الاء جيه تقوم وتزعق في....  فعلا اهاااأ 
محمد.... اتهدي بقا 
الاء.... ان شالله تتهد  نفس هدتي يابعيد
محمد.... هخبطك  واحده في دماغك  تجيب اجلك
الاء.... ياريت عشان مشوفش خلقتك 
محمد.... انتي بني ادمه مستفزه
الاء... من بعد ما عندكم 
محمد... وربنا انا ما عارف ايه اللي مصبرني عليكي
الاء..... اها والله ولا انا كتك  البلا
محمد... ما انتي اهو
الاء... بقولك ايه مش قدره اتكلم اكتم بقا
محمد بصلها... كل دا ومش قدره
الاء... اتسهتن يعني عشان تتاكد 
محمد بصلها بقرف....يلا البتاع خلصت يلا نمشي
الاء. جي تقوم مش قدره. بس محبتش تطلب منه مساعده وبتحاول  محمد اخد بالو 
محمد مد ايدو...
الاء بصتله...
محمد... انجزي بقا 
الاء... والله لولا مش قدره مكنتش اتحاوجتلك وسندت علي ايده 
محمد.... 
الاء حسه انها هتقع واعصابه سابت وهما مشين ... انا مش قدره عايز  اقعد 
محمد سندها من ضهرها ومسك ايديها....  
اول ما طلعو من المستشفي  وقف قدم العربيه  وجي يركبها
الاء... لا لا استنا  وراحت رجعت  وجسمها زادت في رعشه 
محمد....  ايه القرف دا 
الاء وشبه مافيش اعصاب وبعيط... زياد عايزها زياد  
محمد بصله وجز علي اسنانه.  شالها وركبهاو ركب وساق وهو في طريق
شاف صيدليه.. 
محمد...  انا هنزل  اجيب العلاج  متتحركيش 
الاء...
محمد راح جب العلاج رجع لقها نامت فضل بصصلها وشال شعرها من علي عنيها ولسه هيلمس خدها بعد ايدو وتعصب وتحرك بالعرببه ووصل البت لقه  وبيفتح لقه نجاة في وشه
نجاة اول ما شفت محمد شايل الاء وهدومها ماليانه دم وراسها ملفوف ب شاش صوتت 
نجاة بعياط ونهيار.....لاااا بنتي  بنتي مالها عملت  فيها ايه لا متوجعنيش يارب فيا لا مش هستحمل يارب
محمد....  مافيش حاجه يا تيتا هي نمت بس  اهدي
نجاة....  زاي البت مش بترد  وايه الدم دا  
محمد...  حكلها 
نجاة...  وهي ايه اللي وقعها 
محمد ما كانش عارف يرد...   طيب اطلعها اوضتها هفضل شايلها
نجاة... ماشي  طلعها بسرعه عقبال مصحي شاديه  تساعدني نغيرلها
محمد طلع اوضتها  وحطها علي سرير كانت شاديه ونجاة جم... 
شاديه اول ما شافت شكلها   فضلت لطمه....  بنتي  ونجاة بتعيط
محمد.


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الثامن عشر 18 بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent