رواية المتعجرف والعنيدة الفصل السابع عشر 17 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

        رواية المتعجرف والعنيدة الفصل السابع عشر بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل السابع عشر

الاء...انا
زياد.... وحيات امي لما يخلص الاجتماع دا لوريكي  وشدها اتزفتي قدمي
الاء دخلت ومن جوها... هو يوم اسود  اساس استغفرالله العظيم  يارب عدي علي خير
الاء.... اقاعد فين 
عاصم...تعالي جمبي انا يابنتي  احب اعرفكم  بت اخو مراتي  واعز صديق ليا  
كلهم بصولها بنبهار.
معتز بصلها ب اعجاب..
عمار عمز لي الاء..
اياد كان جم الاء ومحمد في وشها وعمار جمبه 
اياد بهمس... اييه القمر دا  
الاء...اسكت دا انا  لو حد دعي عليا مش هيحصل كده
اياد... حصل ايه
الاء... هحكيلك بعدين
واحد من الوفد اسمه مصطفي.... اهلا  انتي بدل داليدا
الاء بتوتر.... حضرتك انت بتكلمني انا
مصطفي.... اممم 
الاء.... اها باذن الله 
اياد مسك ايدها...  اجمدي انتي قدها
مصطفي... انا مصطفي مترجم   وانتي  
الاء.... ايه مترجم هي وصلت لي كده
مصطفي.... افندم
الاء.... لاولا حاجه وبلعت ريقه
واحد تاني  من ضمن الشركه تباع الوفد  وجه كلامه لي الاء...  very beautiful
الاء....مالك
محمد ابتسم بسخريه... هي دي اللي جيبنها قابل 
الاء بصتله بعصبيه وبصت للشخص...   thank you so much
الشخص...this is the truth 
الاء.....Thanks 
اياد ضحك ... تمام نبداء
وبداءو الاجتماع والاء  مانت بتتكلم بطريقه تبهر  ومحمد كان متغز كان ناوي انه يكسفها  ومعرفش  وخلصو الاجتماع و الوفد انبهرو اكتر لما عرفو  انها مش مهندسه   بالشاطره دي و دا غير انبترهم ب جمالها الطبيعي  بعد ما خلصو واتفقو علي كل حاجه 
الشخص لي الاء...Do you accept my invitation to dinner 
الاء.... الله هو انتم زاي الافلام وضحكت
الشخص... what 
الاء.. وطوطو عليك يابعيد وضحكت.... You are talking Arabic 
الشخص.... No 
الاء.... اممم  I am not satisfied 
الشخص...why 
عمار بص لي الاء   ....في ايه
الاء... بقولك ايه انا زهقت من حصه الانجليزي دي   ودا عمل مش عارفه مالو عايز يعشيني شكله عارف مش باكل  اتصرف معا وسبته ومشيت
عمار ضحك وبص لي شخص... Sorry after your permission 
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
اياد بص لي الاء  وجي عليها...
مصطفي.... انسه الاء.
الاء... افندم
مصطفي.... انتي قبليتي عزومت الباشا
الاء.... وانت عرفت ازاي انه هيعزمني
مصطفي...  الطبيعي بتاعه
الاء....ايوه انتم عايزين ايه
مصطفي.... ولا حاجه كنت هقولك بلاش تروحي
الاء.. ومين قالك  اني انا وافقت اساسا  وبعدين  قطعها زياد
زياد... في ايه
الاء.... الاستاذ جي يقولي موافقش علي العزومه بتاعت الباشا بتاعو 
زياد.... ينهار الاسود انتي وافقتي 
الاء... لا وربنا  
زياد.... طب  قدمي
الاء....حاضر وسابو مصطفي ومشيو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زياد....ايه اللي انتي مهببه دا وربنا ما هيسبك 
الاء....اسمعني بس هدير قالتلي ان دا الطبيعي  هنا
زياد... اومال  طبعا لو واحد ماشي ب ولا بلاش  ماشي  بشورت بس امشي زايو بكره بقا
الاء ضحكت.... لا طبعا عيب  
زياد... متعصبنيش   يا مستفزه 
الاء...بحبك وربنا 
زياد....اسكتي يا الاء
اياد....في ايه
زياد... انت بتسال انت مش شايف ال هي لبسه
اياد... معلش  وانتي اياكي تلبسي كده تاني
زياد... ياغتي كميله
اياد... خلاص بقا وبعدين لولها ما كانش   تممنا الصفقه بجد كنتي عظيمه
الاء....حضنته ربنا ميحرمنيش منك
زياد شدها.... اتلمي وربنا انتي عايزه علقه تعدلك
اياد... انت عبيط دي بنتي مش اختي اتعدل انت
زياد... بقولك ايهانا مش طايق نفسي
اياد.... طيب روح جيب شهد من الكليه يلا ولا اروح انا
زياد.... هاأ
اياد.... بصي وشه نور ازاي   ايه اتعصب عليك انا كمان ما هي دي اختي
زياد ضحك.... تعالي معايا اوديكي البيت  
الاء...  لا عز هيجي يا خدني
زياد...  بالبسك دا
الاء...  هيروحني  هو 
زياد.... تمام 
لقو عز جه... عز.... اهلا  بيكم يا احبابي 
زياد... انت شرفت خدها  ووصلها البيت
عز....الله  ايه الجمال دا زاي القمر
زياد... لا يبقا انا اوصلك احسن 
عز...بيهزر  ياعم  متخافش 
تسريع الاحداث راح لي شهد واياد راح  داليدا يطمن عليها  وعمار ومحمد  قاعد مع بعض وعاصم اخد هدير وراوحو
عز وهو في طريق
عز.... انتي هتطلعي تغيري  وتنزليلي بسرعه
الاء... انت هتروحني  ليه
عز... مردتش اتكلم  قصاد زياد لان شايفه متعصب  اللي انتي لبسه  ميتلبسش تاني   انتي فاهمه مش بحب ازعلك   بس عشان خاطري تمام
الاء.... حاضر
عز مسك خدها....قلبي يا ناس
الاء... اوع ياض
عز... اها عملت ايه ف شغل
الاء... حكتله 
عز.... اختاااا الله اكبر يا ناس 
الاء... عشان تعرف  بس ان اختك مش اي اي
عز.... اومال   طبعا يلا اطلعي غيري وتعالي انا هستناكي عنا 
الاء.... حاضر
طلعت وغيرت ولبست دريس اسود وعملت شعرها كحكه ونزلت 
شاديه.... انتي جيتي في ايه ورايحه فين
نجاة...  رايحه فين
الاء.... مع عز لما ارجع هحكي كل حاجه باي
عاصم.... طب خالي بالك من نفسك
هدير.... تلاقي قال كا العاده  واحد صحبته
عاصم بضحك.... ربنا يهديهم
نجاة... صحيح حصل ايه  في الاجتماع
عاصم...اللهم بارك   شرفتني وضحك ومحمد طول الاجتماع يجز علي اسنانه
نجاة ضحكت... وانت فرحان كده 
عاصم... حاسس ان الاء  هي دي اللي هتعدلو
شاديه.... يسمع منك ربنا يا بابا
نجاة... بتمنا بس يحن لي اخو
ـــــــــــــــــــ
الاء... حلو كده
عز... قمر يلا 
الاء... يلا نشوف اللي شبهي دي 
عز.... هتعجبك 
عده الوقت ووصلو  كافيه
الاء... هي هنا
عز... اها اهي اللي هناك
الاء.... دي
عز..... ايه  
ـــــــــــــــــــــــــ
عمار.... الاء طلعت ممتازه
محمد... بس يلا
عمار... وربنا قمر انت ليه مش طيقها 
محمد.... انا مقولتش انها وحشه  بالعكس بس دي بني ادمه متعمده  تضايقني
عمار. بخبث... بالعكس   ايه
محمد سرح.... جميله وزاي القمر 
عمار... امممم وايه كمان
محمد فاق... بس بارده ودمها يلطش   وعايز تتربيه
عمار... ما انت كنت زاي الفل ايه اللي حصل
محمد... بقولك ايه مش طايق نفسي انا ماشي
عمار....رايح فين
محمد... هو في غيرها ملك
ـــــــــــــــــــ
اياد... الو انزلي انا تحت
داليدا بفرح....بجد
اياد.... ام بس عملي احياب هنخرج
داليدا... انا مقولتش لي بابا
اياد.... اكيد  قولتله ياختي ووافق يلا بدلما انا ارجع في كلامي
داليدا... لا لا خلاص فوريره
اياد بضحك.... تمام باي
داليدا... باي
خلصت ونزلت
داليدا....  اتاخرت
اياد... لا بس ايه القمر دا
داليدا اتكسفت... شكرا
اياد ضحك علي كسوفه...  العفو نروح فين بقا
داليدا.... اي حتي 
اياد.... اممم اشطا
ـــــــــــــــــــــ
شهد.... ايه يبني كل دا انت قولت 10دقيق واكون قدمك  
زياد... معلش  الدنيا كانت زحمه
شهد... تمام    
زياد.... تحبي ناكل برا احسن
شهد...اهو دا الكلام اكيد طبعا
زياد... اشطا 
شهد.... صحيح حصل ايه  
زياد... في ايه
شهد.... الاء عملت ايه في  الاجتماع
زياد... اختي اكيد  شرفتني
شهد...بجد
زياد... اها والله  ومحمد اضايق  وضحك
شهد.... واللهي طيب بس هو دماغو ناشف
زياد... ربنا يهدي 
شهد... يارب طيب هي الاء هتكمل مكان داليدا  لحد متنزل شغل تاني
زياد.... مش عارف بس متهيلي لا 
شهد.... ليه
زياد... محمد مكانش طايق نفسه طول الاجتماع  وانا هخاف ياءذيها
شهد.... مش للدرجه 
زياد... ما شفتيش شكله  نهارده  كانت خايف عليها 
شهد...  هو يبان كده لكن وقت الجد لا صدقني
زياد...  الله اعلم بس هو كفايه نهارد المهم  انتي عملتي ايه نهارده
شهد....   عادي زاي كل يوم 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محمد وصل مكان ووقف قدم عماره
البواب... اهلا يا بيه
محمد مردش عليه وطلع اول ما وصل قدم الشقه الباب اتفتح
  ملك... كل دا تاخير
محمد... كان في اجتماع مهم
ملك... اذا كان كده ماشي 
محمد... اعمليلي كاس عقبالما اخد.شاور
ملك... من عيني
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
عز.... اهلا سهيله  
سهيله...  اهلا عز عامل ايه
الاء وقف....
سهيله... دي الاء صح اهلا انا سهيله
الاء..... اهلاين يا سوسو
سهيله.... ايه
الاء...  ما دلع سهيله سوسو 
ورجعت وشدت عز من هدومه عشان ينزل مستوه طولها
الاء بهمس.... دي شبهي ياللي نتشك
عز بضحك.... اها نفس لون شعرك
الاءبصتله...
عز  بص لي بصتها... وطوله 
الاء... دا انا اللي  لو اطول اضربك لكنت ضربتك
سهيله.... في  حاجه
الاء.... لا اقعدي  وانت اترزع
عز رايح يقعد جم سهيله الا شدته
الاء.. اترزع جمبي هنا 
عز بضحك..   حاضر
سهيله... هو حضرتك في حاجه
الاء..... لا هو هيبقا في ايه
سهيله... بس طلع زاي ما عز قال  زاي القمر    حقو ميحبش بعد حببته الله يرحمه
الاء.... تسلمي  ايه  وبصت لي  عز الله يرحمه
سهيله.... اها مش انتي اخته  
الاء.... اها  بس ايه الله يرحمه دي
عز  بص ناحيه تاني وضحك...
سهيله.... مش انتي شبه حببته اللي ماتت وكل ما بيشوفك يعني مش بيقدر ينساها
الاء....  ياشيخه
سهيله.... هو انتي متعرفيش ولا في ايه  هو في ايه يا عز
عزمسك الاء من ايديها بهمس... استري عليا وحيات تيتا
الاء زقته وبصت للبنت..... لا لا اعرف  بس اخويا كتوم استغربت انه حكالك الله يرحمه بقا 
سهيله ابتسمت.... اها البقاء لله
الاء.... ونعمه بالله
عز...  تحبه تشربو ايه
الاء.... مادام كده قهوة علي روح المرحومه وهمست  يا روح امك 
عز  كتم ضحكته.... اتلمي
سهيله.... 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  السابع عشر 17 بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent