Ads by Google X

رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الرابع عشر 14 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

        رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الرابع عشر بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الرابع عشر

شاديه بضحك...  محمد
الاء بشر...  اممم طيب كويس
نجاة... ربنا يستر
الاء... يارب طيب هروح اجيب السندوتشات واعمل نسكافيه واجي
الاء اول مدخلت لقت  محمد في وشها بصلها بقرف من فوق لي تحت  الاء ردتهالو وبصتله بقرف
محمد..... فين القهوة
الاء بقرف....ما قولتلك انها خلصت 
محمدحاول ميتعصبش... بتكلم علي القهوة بتعت امبارح
الاءبصتله زاي طفله لما تفرح ان عملت حاجه وعجبت اللي قدمها
الاء.....عجبتك صح
محمد استغربها اتحولت لي طفله فجاءه...ايه في ايه انتي هبله 
الاء... طب تصدق اناا قطعهم 
عمار دخل  ... السلام عليكم
الاء... عمار ازايك  انت كنت هنا ولا لسه جي
محمد.... واحد دخل بيقول السلام عليكم يبقا كان هنا ايه الغباء دا
الاء... طب حوش الذكاء اللي بيقع منك
محمد... بنت انتي انا بجد خلاص كده
الاء... بنت لما تبتك 
عمار بضحك.... خناقه ابتدائي بدات
الاء.... معلش اصلو مينفعش يتعمل ب ادب
محمد..... هرزعك  قلم علي وشك دا اخلهولك من ابيض لي احمر
الاء شوحت ب ايديها..... ياشيخ روح المهم وبصت لي عمار  تشرب قهوة ولا نسكافيه
عمار.... قهوة بس حلوه زايك كده
الاء رفعت حجبها..  مالها
عمار بتوتر خاف من لسانك.... مش قصدي حاجه  قصدي قوه سكر زياده عادي 
الاء..... قول عايز قهوه سكر زياده اما حلو وسكر ونينيني والجو دا  والواحد ميحتكمش غير علي مراره واحده فا  بلاش الاسلوب دا
عمار بضحك....  هو انا حاسس سيكا اني خايف من لسانك ليه
الاء بضحك..... لا متخافش عملني اختك وهتلقيني بتعامل معاك ب  كل الاحترام والتقدير
عمار.... ماشي يا ستي ومن النهارده اعتبريني اخوكي
الاء... ماشي  كده اعملك احلي قهوة تستهلها عشان انت شكلك كويس 
محمد... انا كنت بتزفت بسالك فيين القهوة 
الاء..... قول انها عجبتك  بطل تبقا متكبر ربنا مش بيحب المتكبرين وما تواضع أحدٌ للّه إلَّا رفعه الله
محمد بصلها وبعصبيه.... الا اله الا الله وسبها وطلع
عمار بضحك..... انتي عايزه ايه  محمد مش بيدي رائيه في حاجه الا لي تيتا
الاء.... ولا حاجه هو اللي شايف نفسه
عمار بضحك..... امممم ماشي عموما قهوة امبارح عجبته بس دا سر.
الاء بفرحه..... بجد
عمار.... اها 
الاء.... وانت عرفت ازاي
عمار... بصي يا ستي
الاء... استنا  
عمار..  ايه  
الاء كانت بتجيب القهو ه اللي عملتها لي زياد والنسكافيه بتاع وحطت السندوتشات قدمها وقعدت قصاده
الاء.... يلا احكي
عمار ... انتي جميله اووي 
الاء قلبت وشها..... احكي
عمار بضحك..... حاضر
باك
عمار... الو صباح الخير 
محمد.... بقولك بكره اجتماع الوفد 
عمار.... يا عم بنقول صباح الخير وانت وقلدو اجتماع 
محمد.... ياسيدي صباح الخير 
عمار.... بصوتك دا مش هيجي خير
محمد.... بقولك ايه انا امبارح ماصدقت دماغي اتعدلت ونمت  وصاحي دماغي  ماصدقت مش مصدع
عمار بضحك .....طب ما انا اصدعك وانت اعدلها زاي معدلتها امبارح  سهل مش محتاجه
محمد.... ايه ياض  الظرف دا ما هي زفت اللي كانت عملها معرفش عماله ازاي
عمار....  قصدك مين 
محمد بقرف.... هي في غيرها  زفته دي اللي اسمها الاء
عمار بضحك....ياعم حرام عليك انا شوفتها مره وحبتها وزاي القمر ماشاء الله 
محمد....  متتجوزها احسن في ايه  
عماربضحك.... ياعم خلاص متزقش عايز ايه 
محمد....  تعال عندي نشوف   هنعمل ايه في اجتماع بكره مش عايز غلطه
عمار... حاضر هفطروشرب قهوة وضحك واجي
محمد.....وربنا لو متلميت هجي المك   انجز 
عمار... ياعم خلاص باي
باااااك
الاء ضحكت ضحك تخطف القلب...... هموتتتت  يخربيت كده للدرجه دي انا مضايقه ومش طيقني
عمار... يالهوي يامه علي جمل ضحكتو
الاء بصتله ورفعت حجبها اليمين.... قولنا ايه خلينا اخوات بدل منزعل منك وانا حبيتك زاي عز واياد
عمار.... طب وزياد
الاء..    لا دا روحي كده دا ابويا واخويا وصديقي الصدوق
عمار...  اممم طيب وانا
الاء.... لو اتعملت ب اخوه هتبقا اخويا برضو 
عمار...  خلاص من نهارده انتي اختي الصغيره كده بقا عندي اتنين
الاء..  انت ليك اخت
عمار.... اها  متهيلي  
الاء... هو ايه اللي متهيقلي عندك ولا لا
عمار.... اكيد يا الاء ايه الذكاء دا
الاء.... انت   قلبك جامد  بقا 
عمار.... احنا اسفين يا صلاح
الاء طخنت صوتها....   واحنا قبلين الاعتذار  يا زمول
عمار بضحك.... وربنا انتي مش طبيعيه
الاء.... ياعم فرفرش  هو حد  واخد منها حاجه المهم بما اننا اخوات وكده
عمار... امممم
الاء شاورت انه يقرب شويه  وعمار ضحك علي طريقتها وقرب..  دا سر بيني وبينك  وعد
عمار.... وعد
الاء بصوت منخفض.... ايه رايك في هدير
عمار بستغراب...  مالها
الاء بصتله بالامباله.... هو ايه اللي مالها مالها في جيبه يا خويا يابني ركز
عمار بضحك....   معلش  طولي بالك  
الاء.... ايه رايك يعني  ملفتتش نظرك  وعمزه
عمار.... هي ماشاء الله جميله جدا ورقيقه وهاديه ونجاح  وشغلها  ممتاز وضحكتها 
الاء ..... ايوه ضحكتها   حلو صح
عمار....  جدا تاخد القلب 
الاء.... اممم يا اوحي يا اوحي
عمار فاق لي نفسه... احم   الله يخربيت فقرك هتودينا في داهيه
الاء....  لا بس  انت وقع بجد
عمار.... لا لا انتي فاهمتي غلط
الاء.... يا شيخ اتهلي دا انت وصلت لي ضحكتها  ودي مرحله الحب يا ميرو  (بصوت محمدهندي)
عمار بضحك.... يابنتي انتي  مش عارف بتهزري ولا بتتكلمي جد
الاء.....  خلاص نتكلم جد  ايه بقا
عمار...  في ايه 
الاء...  لا كده  في غباء   معجب ولا بتحبها انجز البنت عرسانها ييامه مش عرفين نحالق عليهم
عمار.... قصدك نلاحق
الاء.... اومال انا قولت ايه
عمار....نحالق
الاء..... ياخويا انت جي في تافه وتتصدر ركز في سمامم الموضوع
عمار.... في ايه لمو اخذه
الاء..... في سمامم الموضوع
عمار بصلها ..... متجيش معاكي صميم مش مهم هي جت علي دي كملي
الاء...  اها بتحبها ولا لا  
عمار.... بصراحه بس متقوليش  لحد 
الاء.... لا متخافش   قول
عمار... انا معجب بيها وساعات بحس اني عايز اشوفه بس  مش مركز اوووي لان  عرفت انها هي رفضا الجواز
الاء.... واللي  طلع رفض دا تعمل ايه
عمار.... في ايه
الاء بعصبيه .... في امي  تعمل في امي متعصبناش بقا دا ايه البلاوي دي ياربي 
عمار بضحك.....ما انتي كلام معظمه غلط  يا اما مش واضح
الاء رفعت حواجبها وبصتله.....  حجة البريد مسح الصبوره حكم
عمار بضحك.... وربنا انتي عسل
الاء... ياعم بلا عسل بلا سكر  ركز لو شلت فكرت  انها ترفض هتهبب ايه انت معاها
عمار.... هحاول الفت انتبها ليا واخليها تحبني زاي ما انا بحبها
الاء بصتله وضحكة بخبث وميلت راسها ناحيته..   بتحبها  يا  عمور وعمل فيها من بنها
عمارضحك علي شكلها.... انتي عمله كده ليه وبصالي كده ليه
الاء.... عشان  وقعت بالسانك
عمار.... هتفرق ايه وهي مش شايفني
الاء.... انا هحاول الفت انتبها ليك واطلع الفكرت رفض بس انت اتلحلح كده  
الاء مره وحده وشها اتقلب للجد   وتكلمت بتحذير وهي بتقرب منه ورفع صباعه في وشه..... بس وعزة جلال الله لو زعلتها او كسرتها او خنتها  هندمك علي اليوم اللي اتولد في 
عمار اتفجع من تغيرها......ايه يابنتي انتي اتحولتي كده ليه  بالعكس انا عندي زايها اختي واللي هعملو معاها هيقعدلي  
الاء بصتله بحب.... الله انت طلعت طيب   انت زاي بتتعامل مع الدرفه دي 
عمار بستغراب.... درفه    درفة ايه مش فاهم
الاء بقرفه....  محمد
عمار لقه محمد دخل المطبخ والاء مديه ضهرها...
عمار... احم انا لحمه حلو انا كمان بحبها
الاء.... لحمه ايه وبتاع ايه بقولك
عمار قطعها...ايه ايه  ايه دا محمد انت  مش هنشتغل بقا
الاء برقه... بصوت مبحوح هو سمعني
عمار قفل عينه اكني لا...
محمد.... انت اللي لزق هنا يلا  ولا حبب القاعده مع اللي يسوه ولي ميسواش
الاء بصتله..... طيب يا عمار  انا اللي اسوه  هسيبك بقا تقعد مع اللي ميسواش 
محمد لسه هيجي  عليها جريت
عمار مات من ضحك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
  زياد....  الو ايه يا حببتي عملتي ايه
شهد.... اهو خلصت المحاضرتين  وفضل ال سكشن
زياد... ربنا يقويكي يارب طيب  اعدي عليكي ولا ايه
شهد.... هروح مع عز 
زياد...  لا عز كلمني من شويه قالي  مش هيروح  هيقعد في المستشفي عشان بداء يشتغل 
شهد.....اهااا صحيح   ان نسيت
زياد.... هجي انا لما تخلصي كلميني 
شهد....  طب وشغلك
زياد.... هرجع تاني عادي المهم اشوفك 
شهد....اممم دي حجه بقا
زياد... حاجه زاي كده
شهد.... ما انت بتشوفني في البيت
زياد....  لا الفتره الاخير لا  مش هستنا لما تشتكي 
شهد... بضحك  امم تمام 
زياد....  تدوم  يا اوزعتي 
شهد...  زياد
زياد... نعم ياروح زياد
شهد.... بحبك
زياد....اهااااايامااأاااااا اخيرا ياختي حسيتي بيا  وربنا
شهد.... اتلم
زياد.... دا انا قولت شايلين قلبك دا ولا ايه من كتر ما   بحاول اخليكي تنطقي
شهد.... هقفل علي فكره 
زياد بضحك.... خلاص خلاص وانا كمان بموت فيكي
شهد اتكسفت...احم  طيب هقفل بقا عشان البتاع عشان  سلام
زياد بضحك....سلام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
داليدا... وربنا يا اياد انا بص هنا منك وشاورت علي رقبتها
اياد.... ايه دا يعني ايه
داليدا..... يعني تتلم وتبطل تتعامل مع زفته دي
اياد...وانا مالي اساسا هي اللي بتيجي وبتسال علي محمد وانا برد
داليدا..... لا وبتتسهوك اللي ملسوعه في لسانها اللهي  يتقطع عشان لما تتكلم كده اللقي ليكي عذر يابعيده
اياد بضحك..... بتغير  يا عسل
داليدا....بس يلا 
اياد.... يبنتي لمي لسانك دا 
داليدا..... لما تلمو القرف اللي رايح جي دا
اياد....وانا مالي دوله تباع محمد
داليدا... محمد دا عايز واحده  تعلمه الادب
اياد.....دااليدا عيب دا   اخويا  الكبير
داليدا.... تمام انا هروح مكتبي وقربت منه. بس حسك عينك  القي معاك  بنت اشطا عشان متزعلش
اياد شدها. لي.... انتي كفايه عليا
داليدا تنحت وتكسفت....  ينهار الاسود اوع وزقته انت لو كرارت دا تاني  هسكعك قلم يصفر ودانك
اياد بضحك.....  تعالي نجرب طيب
داليدا بعدت عنه خالص....  انت قليل الادب وسيبه وراحت مكتبها
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
نجاة... بت انتي كنتي بتجري من المطبخ ليه
الاء بضحك....  لا ولا حاجه 
شاديه.... يبقا اكيد هي ومحمد   شدو مع بعض
الاء.....  هو اللي بييداء
محمد.من وراها...  تيتا
الاءاتفجعت.... عاااا ايه يا عم مش تعمل صوت
محمد بصلها بقرف....  تيتا فين القهوة بتعتك
نجاة... روحي يا الاء  ادهالو
محمد...  لا هي انه علبه
شاديه....  وفيها ايه يبني ما تطلعهالك
محمد....  انا  بقول انه وانا هجبها
الاء...   ايوا ياض كرمتك اوع تخليني اجبها وبصتله بقرف
محمد....  انا يتقالي ياض
الاء....  خلاص ولا تزعل يابنت حلو  دي
شاديه  ونجاة ديرو وشهم عشان  ميضحكوش
محمد...  وعزة جلال الله  لو مسكتك افعصك  
الاء....قبل متذكر ربنا اعرفو الاول ربك ماامرش انك تمد ايدك علي بنت
محمد.... دا انتي بارد برود ومستفزه
الاء.... من بعد ما عندكم 
محمد بصله وسكت
الاء.... ايوه ايه اخدتني كام في كام 
محمد بيواطي عشان يحدفها بالفاظه   
الاء. جريت علي عمار كان طلع من المكتب
الاء.... وربنا لو جت فيا هروح اعمل فيك محضر
عمار....يادي نيله متسبها يابني بقا
محمد.... دي عايزه تتربه وانا هربيها
الاء... كان القرد نفع نفسه
محمد....


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent